Illusia kirjoitti:Ihmettelen sitä, miten eläimiä huonoissa oloissa pitävät voivat väittää olevansa eläinrakkaita ihmisiä. Eihän eläimillä luonnossakaan ole aina kovin hyvät oltavat, mutta silti.
Mäkin oon joskus ihmetellyt tota, että joillakin ihmisillä on kauheasti eläimiä, vaikka eivät harrasta mitään liiketoimintaa. Monesti näillä perheillä on myös useampi pikkulapsi. Ihmettelen, miten aika voi riittää kaikille? Nimittäin eräässä nimeltä mainitsemattomassa jyrsijäfoorumissa oli ketju, jossa kerskailtiin omistamiensa eläinten määrällä. Monet olivat kateellisia niille, joilla oli paljon eläimiä. Vuorenhuippuja olivat ne omistajat, jotka kertoivat että heillä on tyyliin 3 hevosta, 5 kania, 30 hiirtä, 20 rottaa, 6 chinchillaa, 20 gerbiiliä, 4 koiraa, 2 kissaa, 7 marsua... Enkä yhtään liioittele tätä määrää, en voinut itsekään uskoa, kun luin näitä. Osa näistä oli kasvattajia, osa muuten vain. Jos olisin itse kasvattaja, niin luulisin, että keskittyisin vaan yhteen eläinlajiin. Enkä silloin varmaan pitäisi muita lemmikkejä.
Hamstraamisesta muuten, niin itsekin seurasin tuota 4D: Himohamstraajat -ohjelmaa. Olin joskus nuorempana nähnyt vastaavia taloja ja pihoja, mutta en silloin tunnistanut sitä hamstraukseksi. Kuvittelin kai vain, että joku tykkää korjata rikkinäisiä autoja - mutta joillakin ne vanhat romut seisoo pihalla vuosikausia koskemattomina. Silloin se ainakin on sairautta, jos hamstraaja kerää jotain sopimatonta esim. likaisia roskia.
Itsellänikin on digiboksi joskus täyttynyt, mutta nykyisin se pysyy hyvänä, että sinne mahtuu paljon. Suurin osa tilasta on varmasti edelleen nauhoituksia, mutta poistelen niitä vanhoja välillä ja ihan uusia katsomattomiakin, mitä arvelen, etten sittenkään jaksa katsoa. Kannattaa ehkä pitää mielessään tietty luku minkä verran haluaa säilyttää tyhjää tallennustilaa ja poistaa huomattavasti enemmän. Kun tietty luku alkaa lähestyä, on jälleen aika poistaa tallennuksia. Kannattaa myös poistaa vanhat tallennukset esim. monta kk sitten tallennetut, jos et ole niitä tähän mennessä katsonut, niin et varmaan tule katsomaankaan. Ja kannattaa miettiiä, että onko sille oikeasti hyvä syy, että säilyttää nauhoitusta, jonka on jo katsonut?