Moni läski elää täysillä

Moni läski elää täysillä

ViestiKirjoittaja Palle » 13.01.2019 18:21

Kuva
Saara Särmä: Moni läski elää täysillä
Saara Särmä13.1.2019 17.00

https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/ ... a-taysilla
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Palle

Re: Moni läski elää täysillä

ViestiKirjoittaja Psywo » 14.01.2019 00:29

Jep ja lihavuutta ei saa arvostella tai sanoa epäterveeksi mutta: "Kun ruuat on jaoteltu hyviin ja huonoihin, joista jälkimmäisten nauttiminen pitää erityisesti ansaita tai siitä pitää itseä rangaista esimerkiksi kovalla liikunnalla, ollaan jo epäterveen ruokasuhteen ja laihdutuskulttuurin ytimessä."

---> "Jos terveyttä halutaan aidosti edistää, moralisointi, haukkuminen ja paheksunta on syytä jättää pois keinovalikoimasta."

Jep myös sen kritisointi, jos joku menee salille syötyään 5 pizzaa. Kukin tavallaan.

Nimim. olen ollut tosi hoikka ja lievästi ylipainoinen, enkä aio palata ylipainoiseksi jos voin sen estää. Lihavuus ei sovi mielenterveydelleni, eikä keholleni. Voin huonosti lievästikin lihavana.
Psywo

ViestiKirjoittaja Hilppa » 17.01.2019 13:59

Minusta on jotenkin sairasta, että ruoka on niin voimakkaasti keskiössä. Osittain kaikenlaisen pöhinä- ja kehittämishöpinöiden, jotka niin muodikkaita nyt, aiheuttamaa vääristymää. Ratiossakin juuri pöhisivät, kuinka matkailijoille tarjottavaan ruokaan pitää liittyä jokin tarina ja ruuan pitää olla elämys. Ihme puhetta. Minulle ruoka on ravintoa. Ja siihen tulee suhtautua tietyllä kunnioituksella, ruoka ei ole itsestäänselvyys. Arvoni: ruoka valmistetaan huolella ja jopa rakkaudella, eikä tuhlata luonnon antimia.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psywo » 18.01.2019 01:11

Ruoka on paljon muutakin, kuin ravintoa ja joka tapauksessa aika keskeinen asia. Ruoasta puhuminen voi olla myös terapiaa, sen enempää selittämättä miksi.
Mutta jokaisella on henk.koht. näkemyksensä =)
Psywo

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.01.2019 11:54

No mitä ajattelet ruoka-annosten kuvaamisesta ja kuvien lähettämisestä kavereille? Sekin on ajan ilmiöitä tai ainakin ollut.

Olen itsekin sortunut ehkä kerran pari kuvaamaan ruokapöytää. En ole kuitenkaan lähettänyt niitä kuvia mihinkään. Tuli kiusaus ikuistaa hetki, kun luonnon helmassa kesäkeittiössä valmistin thaimaalaista kalawokkia, jossa itse kasvatetut yrttimausteet, hyvä tuoksu ja lämmin kesäpäivä ympärillä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psywo » 18.01.2019 23:35

Yleisesti (ilman mitään jos-juttuja) ajattelen asiasta: senkun kuvaamaan ja lähettämään omia ruokakuvia =)
Psywo

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.01.2019 13:59

Psywo kirjoitti:Yleisesti (ilman mitään jos-juttuja) ajattelen asiasta: senkun kuvaamaan ja lähettämään omia ruokakuvia =)

Mikä on se viehätys siinä? Kysyn, kun en ole ymmärtänyt ylipäätään kuvien avulla viestimistä. WhatsApp –kaltaiset sovellukset eivät ehkä oikein ole mun juttu.
Hilppa

ViestiKirjoittaja ritalin » 19.01.2019 15:00

Kun näitä ruokakuvia alkoi ilmestymään facebookiin joskus 2010-aikoihin, niin pidin sitä aikamoisena pelleilynä ja snobeiluna. Yksi pintaliitäjäpariskunta lähetteli 2012-2015-aikoihin suunnilleen kerran viikossa facebookissa valokuvaa ravintolasta ruoka-annoksistaan, kun olivat syömässä...

Viime syksynä olin muutaman kerran aika hulppeassa kotiruokapöydässä. Kalat lähijärvestä, sienet omasta mettästä... Olis ehkä tarvinnut ottaa kuva.
ritalin

ViestiKirjoittaja Psywo » 19.01.2019 15:09

Hilppa en tiedä sen viehätystä, että kuvataan ja lähetetään kaverille. Mutta siis yleisesti ruokakuvat, vaikka blogeissa tai jossain ryhmissä voi olla mielenkiintoisia. Niitähän voi tekstein kommentoida. En osaa kertoa tarkkaan miksi se on mielenkiintoista.

Miten tuo sovellus liittyy asiaan? Kuin lähettäisit tekstiviestejä jne. Eihän niistäkään tietysti kaikki tykkää, tai puheluistakaan.
Psywo

ViestiKirjoittaja Psywo » 19.01.2019 15:24

Ritalin mitä hienostelua on esim. purkkihernarissa ilman kalliita lautasia ja muokattuja taustoja? Kuvia on monenlaisia. Ei kyllä ihan kaikki minunkaan mieleen ole...
Psywo

ViestiKirjoittaja ritalin » 19.01.2019 15:41

^Enpä ole vielä nähnyt kuvia purkkihernarista. Sen sijaan kuvat hienoista ravintola-annoksista olivat tavallisia. Ja snobeilun meininkiä siitä tulee, kun joka viikko postaa kuvan hienosta ravintola-annoksesta... "meillä käydään joka viikko kaupungin kalleimmissa ravintoloissa"
ritalin

ViestiKirjoittaja Psywo » 19.01.2019 19:44

No minä olen nähnyt. Suurin osa niistä kuvista mitä näen missäkin on tavallisten ihmisten tavallisia ruokia. Riippuu hirveästi tuttavapiiristä, ryhmistä, blogeista, lehdistä jne. millaisia kuvat on. Ja siis en näe automaattisesti mitään pahaa tai hienostelua ravintola-annoksissa. Varmasti hienosteluakin tapahtuu ja voi tietty ärsyttää mutta on paljon muutakin. Muakin ihan ärsyttää jotkut jutut.
Psywo

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet