Pidättekö Paul Austerista?

Pidättekö Paul Austerista?

ViestiKirjoittaja trisse » 29.09.2017 16:36

Pidättekö kyseisestä kirjailijasta? Mulla on jotenkin ristiriitaiset tunteet. Periaatteessa pidän mutta välillä on joku kohta niin pretentious että ärsyttää. New York -trilogian olen lukenut kahdesti enkä ymmärtänyt mikä siinä oli niin hyvää. Sen sijaan Oraakkeliyö oli vaikuttava ja joko Näkymättömästä tai Leviathanista pidin kovasti. Jotenkin ne sekoittuvat. Ehkä sitten molemmista. Pitäisi varmaan lukea uudestaan kun ei muista. Ja tuo 4321 joka on puolessa välissä on yksi parhaita. Mutta aina välillä tulee joku tärkeilevän älyllinen kohta joka ärsyttää ja saa aikaan halun potkaista perseelle. Onko se yleisemminkin vai vaan minun juttuni kun tärkeilevä älyllisyys on ylipäänsä jossain muodossaan punainen vaate?

Mikäköhän tekee juutalaisista niin lahjakkaita noin kansana?
trisse

Re: Pidättekö Paul Austerista?

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 29.09.2017 19:07

trisse kirjoitti:Mikäköhän tekee juutalaisista niin lahjakkaita noin kansana?

Olisiko evoluutio? Juutalaisia on kautta aikojen lahdattu kuin kärpäsiä, vain lahjakkaimmat ovat onnistuneet jäämään henkiin jatkamaan sukuaan. Juutalaisuudessa myös ilmeisesti arvostetaan koulutusta ja oppineisuutta.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja trisse » 30.09.2017 17:15

Ette lue?! Sigge - nyt taukoa niiden oopperoiden töllötyksiin ja lukupuuhiin! :(
trisse

ViestiKirjoittaja Alive » 30.09.2017 19:09

Täytyy sanoa, että yritin lukea yhtä hänen kirjaansa, enkä jaksanut lukea loppuun. En edes muista kirjan nimeä. Hän vaikuttaa kovin älykkäältä ja on varmasti taitava, mutta juuri silloin en oikein jaksanut lukea kovin älyllistä tekstiä, ehkä älyttömämpi teksti on parempi minulle. Voihan olla, että käteeni osui "väärä kirja" ja olisin pitänyt jostain hänen toisesta kirjastaan.
Alive

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 30.09.2017 22:40

trisse kirjoitti:Ette lue?! Sigge - nyt taukoa niiden oopperoiden töllötyksiin ja lukupuuhiin! :(

Olen vanhemmiten tullut vähän laiskaksi lueskelemaan. Mikä neuvoksi?
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja trisse » 01.10.2017 00:12

Hae Specsaversilta hyvät lasit niin löydät kirjahyllystä Asterin etkä sotke Austeniin!
trisse

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 01.10.2017 23:32

Asterixia kyllä ahmin mielelläni.
Sievä Sigismund

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet