Hankauma

Hankauma

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 24.08.2017 20:00

...
Viimeksi muokannut m-vaiva päivämäärä 16.09.2017 12:14, muokattu yhteensä 2 kertaa
m-vaiva

Re: Peräpukama

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 24.08.2017 20:39

Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.08.2017 20:52

m-vaiva kirjoitti:Onko kokemusta?

Mihin tarkoitukseen kysyt?
Mirri

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 25.08.2017 07:08

Miksi pitää olla joku tarkoitus? Jos ei ole kokemusta, niin ei tarvi vastata.
m-vaiva

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 25.08.2017 09:10

Jos peräpuikot ja voiteet eivät auta, on mentävä kirurgin pakeille.

Hän panee pukamat hirteen.
Sievä Sigismund

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.08.2017 17:07

Ei pukamien hoitamiseen kirurgia tarvita, vaan useimmiten asia hoituu yleislääkärin vastaanotolla. Jos ei hoidu, yleislääkäri lähettää eteenpäin.
Toki halutessaan voi varata ajan yksityiseltä kirurgilta; muulla tavalla kirurgin pakeille ei pääse suoraan.
Mirri

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 25.08.2017 17:57

Lukemani perusteella voivat parantua itekseenkin?
m-vaiva

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.08.2017 19:38

Kyllä pukamat jotakin hoitoa tarvitsevat, jos oireilevat. Ne voivat parantua tuolla Sigismundin mainitsemalla lääkkeellä, jos eivät ole päässeet pahoiksi; esimerkiksi tulehtuneet tai muuta. Itsekseen paranemista ei oireilevien kanssa kannata odotella. Oireettomat ovat siitä mukavia, ettei omistaja välttämättä tiedä niiden olemassaolosta mitään, eivätkä ne kaipaile hoitoa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.08.2017 20:37

m-vaiva kirjoitti:Lukemani perusteella voivat parantua itekseenkin?

Syö luumuja. Laita Natusanin vauvan pyllyvoidetta. Sitä, jossa on sinkkiä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja vibeke » 25.08.2017 21:48

Minulla oli jotain, en tiennyt mitä. Sain yleislääkäriltä lähetteen. Yllätyksekseni tuli kutsu paksusuolen tähystykseen, jota varten piti tyhjentää suoli juomalla litrakaupalla jotain litkua. Soitin etukäteen ja kysyin, onko moinen tutkimus edes tarpeen. Tähystys oli epämiellyttävä. Välittömästi tutkimuksen jälkeen lääkäri kysyi, mitäs tehdään. No vitustako minä tiedän. Ei nimittäin kertonut vaihtoehtoja. Kun olin ollut hetken hiljaa, hän sanoi että no ota myöhemmin yhteyttä jos haluat että tehdään jotain. Ei kertonut, pitäisikö jollekin siis tehdä jotain ja jos, niin mitä. Häipyi vain takin liepeet viuhuen. Paikalle jäänyt hoitaja sanoi että "paljonhan näitä leikataan". Ai mitä leikataan?

Noin vuoden kuluttua soitin sinne ja sanoin, että jäi vähän epäselväksi koko homma. Sain kutsun tulla uudestaan. Tutkimuksen tehnyt lääkäri oli kuulemma jäänyt jo eläkkeelle. Eri lääkäri tutki hetken ja sanoi, että ei ole mitään leikattavaa. Ei tarvitse tehdä mitään. Kirjoitti lapulle tuon saman lääkkeen nimen.

Että sellaisia kokemuksia on. Jostain.
vibeke

ViestiKirjoittaja vibeke » 13.09.2017 15:52

vibeke kirjoitti:Eri lääkäri tutki hetken ja sanoi, että ei ole mitään leikattavaa.
Tämä peräpukamalääkäri aloitti näköjään potilasmerkinnän sanalla Asperger. Mutta ei kuitenkaan maininnut mitään esimerkiksi siitä, että minulla on IBS, ärtyvän suolen oireyhtymä. Ilmeisesti vain Asperger vaikuttaa peräpukamiin mutta toiminnallisilla suolistovaivoilla tai millään muillakaan fyysisillä vaivoilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
vibeke

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.09.2017 16:36

Kekkosella sanottiin olevan pukamat kurkussa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja trisse » 13.09.2017 19:59

m-vaiva kirjoitti:Onko kokemusta?

Joo. Millaista apua kaipaat?

Mulla ne tais johtua Panacod-lääkityksestä. Ei sen jälkeen ole ollut..
trisse

ViestiKirjoittaja ritalin » 14.09.2017 18:57

Psykopatologia kirjoitti:Kekkosella sanottiin olevan pukamat kurkussa.

Olikohan omat, vai vaimon?
ritalin

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 14.09.2017 19:35

Mulla ei ollut peräpukamaa, google valehteli.
m-vaiva

ViestiKirjoittaja ritalin » 14.09.2017 20:15

m-vaiva kirjoitti:Mulla ei ollut peräpukamaa, google valehteli.

Oli vain tavallinen anaaliseksistä aiheutunut hankauma...
ritalin

ViestiKirjoittaja ritalin » 14.09.2017 20:21

vibeke kirjoitti:Minulla oli jotain, en tiennyt mitä. Sain yleislääkäriltä lähetteen. Yllätyksekseni tuli kutsu paksusuolen tähystykseen, jota varten piti tyhjentää suoli juomalla litrakaupalla jotain litkua. Soitin etukäteen ja kysyin, onko moinen tutkimus edes tarpeen. Tähystys oli epämiellyttävä. Välittömästi tutkimuksen jälkeen lääkäri kysyi, mitäs tehdään. No vitustako minä tiedän. Ei nimittäin kertonut vaihtoehtoja. Kun olin ollut hetken hiljaa, hän sanoi että no ota myöhemmin yhteyttä jos haluat että tehdään jotain. Ei kertonut, pitäisikö jollekin siis tehdä jotain ja jos, niin mitä. Häipyi vain takin liepeet viuhuen. Paikalle jäänyt hoitaja sanoi että "paljonhan näitä leikataan". Ai mitä leikataan?

Noin vuoden kuluttua soitin sinne ja sanoin, että jäi vähän epäselväksi koko homma. Sain kutsun tulla uudestaan. Tutkimuksen tehnyt lääkäri oli kuulemma jäänyt jo eläkkeelle. Eri lääkäri tutki hetken ja sanoi, että ei ole mitään leikattavaa. Ei tarvitse tehdä mitään. Kirjoitti lapulle tuon saman lääkkeen nimen.

Että sellaisia kokemuksia on. Jostain.

Olisit tehnyt rikosilmoituksen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Olisit laittanut rikosilmoitukseen, että sinulle ei koskaan selvitetty tähystyksen tarkoitusta, tai tuloksia ja, että epäilet, että lääkäri oli pervo, joka määräsi sinut tähystykseen, jotta saisi tunkea letkun perseeseesi. Sitten lisäät vielä, että kokemus oli sinulle erittäin epämiellyttävä ja traumatisoiva.
Jos poliisit eivät tutki, niin otat yhteyttä feministeihin ja tulva-lehden toimitukseen...
ritalin

ViestiKirjoittaja vibeke » 14.09.2017 20:55

:D En usko lääkärin saaneen seksuaalista nautintoa.

Tuli mieleen Kalevauvan biisi "Pitääkö synnytyksessä todellakin olla alapää paljaana?" https://www.youtube.com/watch?v=Ose9v5k52b8
vibeke

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet