Riitojen sovittelusta

Riitojen sovittelusta

ViestiKirjoittaja vibeke » 28.08.2016 11:48

Työpaikkojen riitoja sovitellaan nykyisin moninkertaisesti aiempaan verrattuna
Päivin ja Lauran riita kärjistyi niin, että toisen askeleetkin ahdistivat. Koulutus on lisännyt sovittelijoiden määrää.
Ura 28.8.2016 2:00
http://www.hs.fi/ura/a1472182411054?jak ... f=tw-share
vibeke

Re: Riitojen sovittelusta

ViestiKirjoittaja vibeke » 28.08.2016 11:49

Tuli lukiessa mieleen, että tuollaista tarvittaisiin nettiyhteisöissäkin.
vibeke

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.08.2016 12:03

Vailla Hesarin lukuoikeuksia olevat eivät näe artikkelia. (Kokonaan tai tai edes osin kopioimisesta ei foorumilla yleensä ole kiitetty.)
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja vibeke » 28.08.2016 12:10

EI minullakaan ole lukuoikeuksia, mutta pystyn silti lukemaan.

Painoin uutisen vieressä olevaa Twitter-kuvaketta. Avautuvasta pikkuikkunasta kopioin share-osoitteen, ja sen laitoin tuohon linkiksi. Kyllä tuon pitäisi aueta.

Jos ei aukea, voi kokeilla tätä (Firefoxilla): sulje kaikki auki olevat selainikkunat ja avaa sen jälkeen "uusi yksityinen ikkuna". Näin pääsee lukemaan viitisen artikkelia.
vibeke

ViestiKirjoittaja irmeli » 28.08.2016 12:13

Joo, kyllä tuon pystyy lukemaan ilman lukuoikeuksia.

Ei sovi tänne tuo sovitteluyritys. Täällä on luokkajako hyviin ja pahoihin eikä sitä voi mitenkään muuttaa.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 28.08.2016 15:49

Jokainen on omalla käytöksellään luonut sen paikan täällä itselleen.
Ne, jotka on johonkin "kastiin" alunperin istutettu, pysyvät siellä huolimatta siitä miten ovat toimineet.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 28.08.2016 15:56

Sateentekijä kirjoitti:Jokainen on omalla käytöksellään luonut sen paikan täällä itselleen.
Ne, jotka on johonkin "kastiin" alunperin istutettu, pysyvät siellä huolimatta siitä miten ovat toimineet.

Sinähän et ole omien sanojesi mukaan alusta lähtien ollut tämän foorumin jäsen, joten sulla ei kovin tarkkaa tietoa miten kastijako täällä menee.
Sen minkä kastijaon sinä olet tänne tehnyt, on paskapaperin arvoinen kastijako.

muoks. vaihdettu sanoja ja-n.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 28.08.2016 16:33

...
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 29.08.2016 18:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 29.08.2016 17:03

Kyllähän se on totuus, ettei tämän foorumin riidoille löydy minkään valtakunnan sovittelijaa.
Ne kun nyt vaan istuvat foorumilla kuin täi tervassa. Kun yksi aihe on kaluttu loppuun, helposti löytyy joku toinen. Mikä tahansa. Kaikki käy, kunhan saadaan toraa ja epäsopua aikaan.Toisinaan tuntuu, että koko foorumi elää pelkkien riitojen kautta. Se on todella ikävää eikä aja kenenkään etuja.
Täällä on runsaasti kirjoittajia, joitten ajatuksia on hienoa lukea ja oppia niistä. Sitä en toki kiellä. Kaikki täällä ovat erilaisia ja se onkin tämän paikan rikkaus.Erilaisuuden ei kuitenkaan tarvitsisi merkitä jatkuvaa eripuraa.

Tiedän toki, etten itse ole niitä helpoimpia keskusteluihin osallistujia. En edes lupaa muuttua, koska semmoiseen en pysty yleisen ilmapiirin ollessa sitä mitä se nyt vaan on. Minulle vaan ei sovi sellainen tyyli, että kääntäisin osuman saadessani toisen posken.Tiedän osaavani tarpeetonta ilkeilyä ja sen saa minusta helposti esiin.
Vaikenemisella on monta hyvää puolta. Minä en sitä aina muista.Yritän opetella kunnioittamaan muita vähän enemmän.Myös käsittämään, että heidän tarkoituksensa ei aina ole ainoastaan loukata. Ei ole minunkaan. Tuskin kenenkään. Ainakaan jatkuvalla syötöllä.

Minut on helppo provosoida, sen toki myönnän. Tietyt tyypit ovat sen myöskin havainneet ja käyttävät tätä häikailemättömästi hyväkseen, minua vastaan. Onko joillakin tämmöisten mielenterveysfoorumien kirjoittajilla niin huono sietokyky ja ilmaisutaito,(itsetunto) että asiallinenkin kritiikki muodostuu tai käsitetään hyökkääväksi ja vihamieliseksi? Ehkä omien tilanteitten käsittely jollain tavoin helpottuu, kun löytää täältä jonkun "syntipukiksi .
Tai sitten on vika omassa käsityskyvyssäni kun en ymmärrä turhautuneita ihmisiä käsitellä "silkkihanskat käsissä".
Se, joka on syytön, heittäköön ensimmäisen kiven. Vanha, kulunut fraasi, mutta niin käyttökelpoinen!

Monta kertaa olen päättänyt etten oman mielenterveyteni vuoksi enää tänne kirjoita. Kuitenkin täällä on muutama, joitten kanssa voi kirjoittaa ihan asiallisestikin. Kuten sanottu, kunnioitan ja ihailen monien täällä kirjoittavien ajatuksia. Omassa yksinäisyydessäni kaipaan luonnollisesti myös kontakteja.
Olen yrittänyt aloittaa asiallisia ketjua. Aina ne ovat päättyneet isoon riitaan ja ketjun lukitsemiseen.Olen saanut itsekeskeisen, omahyväisen ja muista piittaamattoman maineen.
Hyvin paljolti omasta syystäni.

En minä tätä kirjoita pestäkseni omat käteni. Päin vastoin, tiedän vikani ja huonot puoleni. En minä mitään " synninpäästöä anele. Mitä sillä sitten käsitetäänkin.Olen oma persoonani. Valitettavaa , ettei se kaikille sovi.
Kun on koolla monta syystä tai toisesta rikkinäistä, ei ole mikään ihme, että alkuräjähdyksiä tapahtuu.Riidan "jakaminen" ei kuitenkaan hyödytä ketään.Mistä minä saisin niin paljon ymmärrystä, että tuon sisäistäisin?
Sateentekijä

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet