vibeke kirjoitti:Minkä nimisen henkilön kunniaa täällä on sinusta loukattu? Kerro etu- ja sukunimi.
My point exactly. Nimimerkillä ei ole kunniaa, jota loukata. (Poikkeuksia on: nimimerkin käyttäjän (tyyliin Pekka Peitsi) henkilöllisyys voi olla yleisesti tiedossa.)Sateentekijä kirjoitti:En minä tällä kirjoituksellani tarkoita, että täällä olisi kenenkään nimeltä mainitun kunniaa loukattu .
Sateentekijä kirjoitti:vibeke kirjoitti:Minkä nimisen henkilön kunniaa täällä on sinusta loukattu? Kerro etu- ja sukunimi.
vibeke. En minä tällä kirjoituksellani tarkoita, että täällä olisi kenenkään nimeltä mainitun kunniaa loukattu .Ei ole tarpeen eikä edes luvallista syyllistää ketään henkilökohtaisesti. Mielestäni ylläpito toimii tällä foorumilla kiitettävästi. Ajattelin vaan ihan noin yleiseti tuoda esiin seikkoja jotka arjen tiimellyksessä saattavat unohtua.
irmeli kirjoitti:"Kovia syytöksiä . Vainoharhainen, mielisairaalasta karannut ovat ilmaisuja jotka täyttävät kunnianloukkauksen määritteet. Käsittääkseni olen täysin oikeustoimikelpoinenkin:)
Irmeli. tiedätkö mitä sinulta puuttuu? Itsekritiikki . Totaalisesti. Itse voit kirjoittaa toisesta ihan mitä loukkaavaa hyvänsä, mutta jos toinen vastaa samalla mitalla, alat esittää ala-arvoisia typeryyksiä.
Ensin olisi hyvä mennä peilin eteen ja katsoa itseään syvälle silmiin ennenkuin alkaa täysin tuntemattomasta ihmisestä esittää katteetonta sontaa syyttämällä mielisairaaksi vainoharhaiseksi ym. Nettipoliisikin saattaisi olla jossain vaiheessa kiinnostunut sinun minua kohtaan käyttämistäsi nimittelyistä... ja suoranaisesta vainoamisesta mitä minua kohtaan harrastat.
Itseasiassa en ole pätkääkään kiinnostunut siitä, oletko paikalla vai et. Mutta se kiinnostaa kun alat taas harkitsemattomasti räyhätä.
Myönnä pois, että eniten sinua ottaa päähän se,etten jää sormi suussa lukemaan tai itkemään mielettömiä syyttelyitäsi, vaan osaan antaa takaisin kunnolla.
Älä tyttö pieni liikaa kokeile kärsivällisyyttäni. Voi olla että että pinnani palaa täysin eikä sen jälkeen ei kenelläkään ole enää kivaa." Sateentekijä
viewtopic.php?f=16&t=17779&start=50
vibeke kirjoitti:My point exactly. Nimimerkillä ei ole kunniaa, jota loukata. (Poikkeuksia on: nimimerkin käyttäjän (tyyliin Pekka Peitsi) henkilöllisyys voi olla yleisesti tiedossa.)Sateentekijä kirjoitti:En minä tällä kirjoituksellani tarkoita, että täällä olisi kenenkään nimeltä mainitun kunniaa loukattu .
Niin vastaa, esimerkiksi Jumalalle. Mutta ei vastaa rikosoikeudellisesti siitä, että on vittuillut netissä jollekin nikille nönnönnöö, jonka käyttäjän henkilöllisyyttä kukaan ei tiedä.Sateentekijä kirjoitti:vibeke kirjoitti:My point exactly. Nimimerkillä ei ole kunniaa, jota loukata. (Poikkeuksia on: nimimerkin käyttäjän (tyyliin Pekka Peitsi) henkilöllisyys voi olla yleisesti tiedossa.)Sateentekijä kirjoitti:En minä tällä kirjoituksellani tarkoita, että täällä olisi kenenkään nimeltä mainitun kunniaa loukattu .
Sen verran vaan tuohon, että jokaisen nimimerkin takana on ihminen joka vastaa siitä mitä on kirjoittanut.
Sateentekijä kirjoitti:Sateentekijä kirjoitti irmelin tekstiin viitaten:irmeli kirjoitti:"Kovia syytöksiä . Vainoharhainen, mielisairaalasta karannut ovat ilmaisuja jotka täyttävät kunnianloukkauksen määritteet. Käsittääkseni olen täysin oikeustoimikelpoinenkin:)
Irmeli. tiedätkö mitä sinulta puuttuu? Itsekritiikki . Totaalisesti. Itse voit kirjoittaa toisesta ihan mitä loukkaavaa hyvänsä, mutta jos toinen vastaa samalla mitalla, alat esittää ala-arvoisia typeryyksiä.
Ensin olisi hyvä mennä peilin eteen ja katsoa itseään syvälle silmiin ennenkuin alkaa täysin tuntemattomasta ihmisestä esittää katteetonta sontaa syyttämällä mielisairaaksi vainoharhaiseksi ym. Nettipoliisikin saattaisi olla jossain vaiheessa kiinnostunut sinun minua kohtaan käyttämistäsi nimittelyistä... ja suoranaisesta vainoamisesta mitä minua kohtaan harrastat.
Itseasiassa en ole pätkääkään kiinnostunut siitä, oletko paikalla vai et. Mutta se kiinnostaa kun alat taas harkitsemattomasti räyhätä.
Myönnä pois, että eniten sinua ottaa päähän se,etten jää sormi suussa lukemaan tai itkemään mielettömiä syyttelyitäsi, vaan osaan antaa takaisin kunnolla.
Älä tyttö pieni liikaa kokeile kärsivällisyyttäni. Voi olla että että pinnani palaa täysin eikä sen jälkeen ei kenelläkään ole enää kivaa." Sateentekijä
viewtopic.php?f=16&t=17779&start=50
Siis näin irmeli eikä sinun käyttämälläsi tyylillä.
Kuten jo kirjoitin , tämä oli kaikille, myös itselleni huomioitavaksi tarkoitettu eikä mikään henkilökohtainen vittuiluviesti.
vibeke kirjoitti:My point exactly. Nimimerkillä ei ole kunniaa, jota loukata. (Poikkeuksia on: nimimerkin käyttäjän (tyyliin Pekka Peitsi) henkilöllisyys voi olla yleisesti tiedossa.)
Kyllästynyt kirjoitti:vibeke kirjoitti:My point exactly. Nimimerkillä ei ole kunniaa, jota loukata. (Poikkeuksia on: nimimerkin käyttäjän (tyyliin Pekka Peitsi) henkilöllisyys voi olla yleisesti tiedossa.)
Ei ole olemassa nimimerkkiä ilman kirjoittajaa/ihmistä sen takana.
On jokseenkin yhdentekevää puhutteleeko loukkaavasti henkilöä Martta Myrttinen, vai solvaako nimimerkkiä "Myrtsi".
En pysty ymmärtämään, miksi jonkun mielestä nimimerkillä ei muka ole kunniaa jota voisi loukata.
irmeli kirjoitti:http://yle.fi/uutiset/kunnianloukkausjutut_eivat_etene_alkua_pidemmalle/7142167
"Apulaisvaltakunnansyyttäjä myös kannattaa ajatusta, jonka mukaan kunnianloukkaus olisi kaikissa tilanteissa rikoslaji, jossa syyttäjällä ei ole syyteoikeutta. Tällä hetkellä valtakunnansyyttäjä voi nostaa syytteen, jos kunnianloukkaus on tapahtunut joukkotiedotusvälinettä käyttäen ja erittäin tärkeä yleinen etu vaatii syytteen nostamista.
- Kun nyt katsoo, millaisista asioista rikosilmoituksia tehdään, niin suoraan sanottuna aika turhanaikaisista."
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa