Miten saada rahaa?

Miten saada rahaa?

ViestiKirjoittaja trisse » 31.05.2016 00:35

Tarvisin rahaa. Miten saada sitä? Ideoita? En ole ammatillisesti niin menestynyt että kukaan maksaisi työnteostani merkittäviä summia. Tässä ketjussa saa tuottaa villejäkin ideoita.
trisse

Re: Miten saada rahaa?

ViestiKirjoittaja Ryysy » 31.05.2016 01:08

Osta halvalla, myy kalliilla, ns. mannekauppoja siis
Kerää marjoja ja sieniä, en tiedä saako niistä paljoakaan
Kirpputori
Kerjääminen
SpreadShirtille laitat paitoja (eli kuvia paitoihin) myyntiin, niistä ei paljoakaan kyllä kai saa
Ei ehkä sovi kaikille: tarjoa siivousapua tai lastenhoitoapua tms. eli tee pimeää työtä
Hanki rikas mies/nainen
Perusta yritys (en perustaisi ainakaan itse)

Tulisko yhtään voittoa, jos menisi työkokeiluun vai vähentääkö sosku vain ysieurotkin pois? Päiväthän voi olla nelituntisiakin... Enpä keksi mitään... pullojen kerääminen tietysti, mutta se nyt on normikamaa. Tietysti voi myös varastaa ja myydä, mutta se on vissiin jo liian moraalitonta. Ruoka-avutkin jo tiedossa. Ääh, parempia ideoita odotellessa.
Ryysy

ViestiKirjoittaja trisse » 31.05.2016 01:17

Kirpputorin mannekaupat onkin hallinnassa. :D Ei sossu vähennä ysieurosia (enää nykyään) mutta silloin kun olen ollut niissä hommissa on rahaa jäänyt vähemmän käteen kun työttömänä. Rahankäyttöni voi olla nykyään parempaa mutta sama trendi saattaisi olla. Työssäkäynti on niin kallista. Tarvisin ainakin viisi tonnia. Ruoka-apuja olen miettinyt ja diakonilta kerjäämistä. Siivousavusta saisin heti potkut :? Serkkuni vuokraa kämppäänsä ja saa siitä varmaan kelpo tuoton. Mutta sitten pitäisi itse lähteä evakoksi. Ehkäpä Gabriel keksii minulle jotain.
trisse

ViestiKirjoittaja vibeke » 31.05.2016 11:15

Säästetty euro on arvokkaampi kuin tienattu euro, sillä tienatusta eurosta jää verojen jälkeen käteen vähemmän kuin euro.
Jos et jo seuraa rahankäyttöäsi, aloita nyt. Karsi sitten mahdolliset löysät pois. Rahankäyttöä voi seurata esimerkiksi Pennolla (http://www.takuu-saatio.fi/palvelumme/penno) tai Excel-lomakkeilla, joita saa valmiina mm. Marttojen sivulta (http://www.martat.fi/rahat/talouden-suunnittelu/).
vibeke

ViestiKirjoittaja trisse » 03.06.2016 18:50

Täytyykö tuossa käyttää omaa nimeään? Ei kai mikään vaadi sitä. Juu, pokeri ei mulla sovi koska addiktoidun enkä osaa lopettaa peliä ajoissa. Niinpä mulla pitkällä tähtäimellä häviää siinä kuitenkin rahaa. Eikä toi pyllypankkikaan sovi kun en välitä seksistä.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 07.06.2016 01:09

Mitäänhän ei saa ilmaiseksi, kaikkein vähiten rahaa.Kyllä sen vastineeksi pitää itse myös antaa jotain.Kuten toki tiedät.
Jos elää jatkuvasti pelkillä tuilla tekemättä mitään on turha edes toivoa lisäansioita. Avoimia työpaikkoja eriasteisille ja eri tilanteissa oleville on kyllä tarjolla, mutta niitten löytämiseksi on nähtävä myös itse vähän vaivaa. Ei kukaan tule sinulle rahaa tai edes työtä tarjoamaan jos istut vaan kotona odottamassa. Ole itse aktiivinen, niin varmasti löydät mahdollisuuksia!
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 07.06.2016 01:26

Kivoista kavereista ja sukulaisista voi myös olla rahan antajiksi, kunhan vain kehtaa ottaa vastaan. Voihan niitä lehtijuttuja myös tyrkkiä joka tuuttiin, jos vain huvittaa. Saa mainetta ja kunniaa! Rahasta en toki ole varma. Ala tekemään jotain käännöstyötä tai kirjoita kirja. Käännöksistä varmaan tulisikin rahaa, mutta kirjoista välttämättä ei.

Sateentekijän paasauksesta tuli ihan joku äiti tai tuttu mieleen. Samat asiat on kaikki kuulleet sata kertaa. Ei millään pahalla siis Sateentekijää kohtaan, oma 'tunneresponssi' tai mikä lie oli vaan, että yök : )
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kaapo » 08.06.2016 10:56

Puhelinseksi.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 08.06.2016 23:35

Ryysy kirjoitti:
Sateentekijän paasauksesta tuli ihan joku äiti tai tuttu mieleen. Samat asiat on kaikki kuulleet sata kertaa. Ei millään pahalla siis Sateentekijää kohtaan, oma 'tunneresponssi' tai mikä lie oli vaan, että yök : )

Toki on eri asia jos ihminen on todettu lääketieteellisistä tm syistä työkyvyttömäksi, mutta ilman näitä kriteereitä olen edelleenkin tuota mieltä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 08.06.2016 23:41

Ryysy

ViestiKirjoittaja Kaapo » 09.06.2016 06:23

Minä tiedän aivan vitun hyvää ja fiksua porukkaa työttömänä. Nykyisin työttömyys ei ole läheskään aina oma syy.
Maailma muuttuu ja nyt se on muuttumassa sellaisella vauhdilla, että jopa "asiantuntijatkin" sen huomaa, minkä joku työttön on tiennyt jo vuosia.
Okeesti tässä ollaan todella isojen ongelmien äärellä ja kannattais lopettaa se syylistäminen.

Todenäköisesti tähän(kin) herätään vasta sitten kun rahvas alkaa katkoa kauloja.

http://www.puhuttamo.fi/tyo/suomen-tyoe ... et-elavat/
Kaapo

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet