Kuoleman kyllästynyt

Kuoleman kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 03.05.2015 18:10

:( Pää räjähtää kohta. Olen kyllästynyt kaikkeen tekemiseen. Jipii! En jaksaisi tehdä mitään ja tämä mitään tekemättömyys saa mut uupumaan äärimmilleen. Ei saatana...Tivolikaan ei tänä vuonna kiinnosta.
Pinja

Re: Kuoleman kyllästynyt

ViestiKirjoittaja SADE » 03.05.2015 18:54

Tehkää niinkuin minä -> levyttäkää sängyssä yöasu (mikä se sitten onkin) päällä, tietokone vatsan päällä ja päättäkää ettette nouse ylös ennen huomista aamua. Tämä on elämää!
SADE

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 03.05.2015 19:39

Ei kestäisi selkä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 03.05.2015 20:48

12.12.2014
Opinkaupassa

Uusi verkkokauppa myy opiskelijoiden tekemiä oppimispäiväkirjoja, kurssitiivistelmiä ja tenttien mallivastauksia, jotta opiskelijat voisivat keskittyä tärkeämpiin asioihin.

Lokakuussa mol.fi:hin ilmestyi outo työpaikkailmoitus. Ilmoituksessa etsittiin materiaalintuottajia verkkosivustolle. Hakijoiden piti olla suomalaisten korkeakoulujen opiskelijoita ja halukkaita myymään tekemiään oppimismateriaaleja muutaman euron hintaan. Työnhakuprosessi oli harvinaisen yksinkertainen: riittää, että myyjä rekisteröityy sivustolle.

(...)

Teksti: Tiiamari Pennanen

Helahoito: http://ylioppilaslehti.fi/2014/12/opinkaupassa/

Ja tietty: summis.fi! Nyt Trisse - siinä sulle lisää kirjoittamista! ; ) Ja mulle, jos niillä ei mitään laatutakuuta ole.
Ryysy

ViestiKirjoittaja toope » 03.05.2015 21:08

Siis oletteko korkeakouluopiskelijoita?
toope

ViestiKirjoittaja Ryysy » 03.05.2015 21:10

Ei sitä vaadita - riittää, että kokee olevansa heittäytyjä yms.

Luennoille (osalle) pääsee kyllä istuksimaan huvikseenkin - lisäksi jos lukee paljon ja jopa muistaa jotain, niin saahan siitä hyvät muistiinpanot tehtyä.
Ryysy

ViestiKirjoittaja toope » 03.05.2015 21:19

Hakijoiden piti olla suomalaisten korkeakoulujen opiskelijoita ja halukkaita myymään tekemiään oppimismateriaaleja muutaman euron hintaan.
toope

ViestiKirjoittaja Ryysy » 03.05.2015 23:46

Joo, mutta sanoo, että opiskelee avoimessa. Ei kai se ole kuin kirjautua ko. palveluun. Mutta ei taida myydä Suomessa... suoraan jenkkilästä kopioitua tavaraa. Ehkä joku, joka osaisi myydä osaamistaan, saattaisi saadakin enemmän ostajia. Ja miksipä heittää hyvät muistiinpanot hukkaan, jos niitä on - ja jos niistä on jollekin hyötyä?

Jos joku myisi tuolla suomennettua (eli suomeksi tulkittua) englanninkielistä materiaalia (tietyistä aiheista), niin ostaisin heti. Pilkkahintahan tuo on, mutta silti.
Ryysy

ViestiKirjoittaja toope » 04.05.2015 07:26

Sun kanssasi on kyllä vaikea keskustella, kun en tiedä vittuiletko vai oletko tyhmä. Vai vittuilenko minä, tyhmä olen sitä ei tarvihe kysyä edes.
Mutta tuo sun linkittämäsi juttu oli työpaikka jonne meni jo hakuaika.
Ja kellään yksityisellä opiskelija nyt kyllä ei ole varaa juurikaan mitään maksaa, jos sie menisit hänen puolesta luennolla ja myisit muistiinpanosi. Lisäksi, kun näytät aina olevan kännissä, et tunnu kovin luotettavalta.

En kyllä tiedä miten suomalaiseen korkeakouluun kirjaannutaan sisään mutta eikö siihen tarvihe saada jotkut opiston tunnuksetkin?

Jos sinua kiinnostaa hirveesti istua luennoilla tekemässä muistiinpanoja, niin opiskele henkilökohtaiseksi avustajaksi. Esim. autististinen ihminen saa luennoille avustajan.
toope

ViestiKirjoittaja Ryysy » 04.05.2015 09:14

Tyhmä olen, mutta luulen myös, että viime päivinä on sanomisiani ollut mahdollista myös tulkita vittuiluna. Tarkkaan en osaa määritellä missä, mutta luulen, että jossakin, koska haluat esittää, ettei minulle mikään työ kelpaa ja että olisin kovasti jotakin yhteiskunnalta vailla.

Kännissä olemiseni ei pitäisi vaikuttaa mitenkään kirjoitteluuni siinä mielessä ettenkö ottaisi vastuuta sanomisistani.

Hakuaika ko. paikkaan on myös parhaillaan käynnissä. Kun tarkastelin sivuja pikaisesti, ihmettelin materiaalin vähyyttä, ehkä siitäkin sain väärän käsityksen, että paikkaan voisi ilmoittautua melkein kuka tahansa. Lisäksi ajattelin kai suoraan, että tämä on niin jenkkiläinen juttu, ettei kukaan hommaan tosissaan halua - enkä edes usko ko. systeemin toimivan Suomessa. Sitten siinä olin väärässä: korkeakoululaisuutta ilmeisesti vaaditaan.

Koetan ehkä hetken pitää hieman matalampaa profiilia täällä, jos tässä alkaa nyt pää pahemminkin reistailemaan. Tämä kirjoittamani teksti ei sitten ole vittuilua. Pahoittelen, jos olet kokenut vittuilua. Se saattaa olla tyylini ilmaista itseäni - tai sitten jotain muuta, en tiedä.
Ryysy

ViestiKirjoittaja toope » 04.05.2015 11:04

Minunkin kirjoitukseni koetaa usein vittuiluna, joten ei kannata välittää jos koen jonkun kirjoituksen vittuiluna. Koska tyhmyyteni tuodaan niin usein esiin, niin välillä kun monta viestiä laittaa samaan ketjuun samalle kirjoittajalle, miettii sitten että tuo pitää minua tyhmänä muttei sitä viitsi sanoa ja siksi vittuileen sen sijaan.
Vaikka oikea syy on se, että olen niin paljon yksin tai porojen kanssa etten osaa keskustella jouhevasti. Vaan tekee ihmisellekin mieli jossain välissä sanoa kuten porolle, että painu vittuun siitä vahtaamasta.

Mun töppäys oli tuon hakuaika, luin vaan alkutestin, että lokakuussa oli mol sivuilla ja tietenkin aattelin, että hakuaika meni jo.
Miksi et vastannut kysymykseeni, mikset hae henkilökohtaiseksi avustajaksi opiskelijalle, vai kysyinkö ees?
toope

ViestiKirjoittaja Ryysy » 04.05.2015 15:55

toope, kiitän avartavasta kirjoituksesta. On mukava, kun ihmiset kertovat itsestään, se auttaa aina ymmärtämään paremmin.
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 14.07.2015 14:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja SADE » 04.05.2015 16:43

Ryysy, miten olisi opiskelu lähihoitajaksi? Niillä papereilla on jo lähes koko maailma auki, jos haluaa.
SADE

ViestiKirjoittaja toope » 04.05.2015 17:36

Trisse kirjoitti:Niitä töitä on tosiaan usein haussa esim. yliopistojen seinillä. Haetaan 20-30h viikossa avustajaa. Useimmiten kai ovat liikuntarajoitteisia tai sokeita mutta joukossa varmasti autisteja ym. Huonosti palkattuja ja työläitä siten että tunnit on ripoteltu läpi päivän. Joku tarvii vaikka aamuisin ja iltaisin. Mutta jos sattuu asumaan lähellä eikä tuo haittaa niin ihmeessä voi yrittää. Vielä kun hoitoalalla olet... tuohan käy CV:nkin meriittinä.

Esim. mun avustaja opiskeli itsekin samassa koulussa ja meillä oli samoja luentojakin. Hän sai n 10 euroa tunti vaikka kuunteli oman luentonsa, kun minä olin siellä mukana ja sain hänen muistiinpanonsa. Lisäksi sai työsuhdeauton minulta, koska ei onnistunut opiskelu yleisillä kulkuneuvoilla.
Noita avustajan hommia pystyy sumppimaan vaikka miten. Useinhan niissä haussa lukeekin, että työaika sovittavissa.
toope

ViestiKirjoittaja Pinja » 04.05.2015 21:45

Tänään on ollut vähemmän tekemistä kuin eilen. Olen flunssassa, nuha on. Tänään en ole kuitenkaan ollut niin kyllästynyt kuin eilen.
Pinja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 04.05.2015 22:13

SADE ja Sateentekijä, voi hyvin käydäkin niin, että haen.

Hyvä, että Pinjalla kyllästyneisyys vähentynyt!
Ryysy

ViestiKirjoittaja SADE » 05.05.2015 20:42

Vuoden päästä toivot, että olisit tehnyt sen tänään.
SADE

ViestiKirjoittaja Ryysy » 05.05.2015 21:04

En toivo, kun odottelen papereita postista, että voin mennä työkkäriin ja voin mennä kelaan ja voin tehdä jotain. Työkkärissä osaavat kuulemma neuvoa hakemisessa kouluihin ja niiden rahoituksessa, koska en tiedä edes onko oikeutta opintotukeen edes ja mitä tullaan perimään takaisin jne.

EDES.
Ryysy

ViestiKirjoittaja SADE » 05.05.2015 21:48

Ok, no en ole perehtynyt täällä tilanteeseesi, kuten en ole perehtynyt kenenkään muunkaan tilanteeseen täällä. Sen sijaan on tunne, että olet alisuoriutuja.
SADE

ViestiKirjoittaja Ryysy » 05.05.2015 22:20

Itse tässä juuri perehdyn siihen, mitä on luonnonlääketiede, ja kauhistellut kuinka helposti sitä voidaan nykyään markkinoida. Siis lymfaterapeutiksi voi opiskella parilla tonnilla (http://www.kpedu.fi/Koulutus.aspx?type= ... &id=2&p1=2), vaaditaan:

Lymfaterapia 30 op / n. 2000e

Koulutus on tarkoitettu terveydenhuollon ammattilaisille sekä täydentäviä hoitoja harjoittaville henkilöille, joilla on lkl:n edellyttämät koululääketieteen opinnot.

Lähde: Keski-Pohjanmaan ammattiopiston sivut - samoilla sivuilla on opiskeluilmoituksia vaikkapa lähihoitajaksi.
Sitten googletan mikä on LKL - luonnonlääketieteen opinnot - hetkinen, ei - vaan (http://www.lkl.fi/resource/file/file/Te ... itteet.pdf) luontaisterapia-alan koulutuksen opinnot. Lisäksi noiden sivut (http://www.lkl.fi/lkl-ry) on ihan hirveät - siis sisällöntuottamiseen liittyvät yrjöt.

Voi opiskella myös hermoratahierojaksi. (http://www.hermoratahieronta.com/hinnat.html)
Peruskurssi: 1560€. Maksu suoritetaan kuukausittain 195€ erissä, käyntikertojen yhteydessä. Hintaan sisältyy materiaali, 8 lähiopetuspäivää, teoriatunti ja työnäyte.

Tämmöisen kun käy ja perustaa yrityksen, niin avot. Hermoratahierojan alkuvaatimuksia en edes löytänyt.

Hei, ainiin, suoritan vain koontia, en varsinaisesti SADE:n kommenttiin kommentoinut. Olen vain kuoleman kyllästynyt.
Ryysy

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet