MOT - Onnettomuuspilleri (LYRICA -Dokumentti)

Re: MOT - Onnettomuuspilleri (LYRICA -Dokumentti)

ViestiKirjoittaja Runo » 17.04.2015 23:52

Noi MOT:in jutut on aina järkyttävän tarkoituksenhakuisia ja sensaatiohakuisia. Mitä tahansa lääkettä voi väärinkäyttää. Minä itse ja myös lukuisat vertaiseni ovat käyttäneet menestyksellä Lyricaa hermovaurio-kipuun siitä lähtien kun se tuli markkinoille. Ei ole annokset nousseet, laskusuunta. Mahdollistaa monille hermovaurion saaneille liikunnan, työssäkäynnin jne. Hyvä lääke!!!

Juurikin tämän Lyrica-ohjelman jälkeen lopetin MOT:in katsomisen. Itsensä voi tappaa ihan Panadolilla ja Buranallakin.
Runo

ViestiKirjoittaja Ryysy » 18.04.2015 09:28

Lyrica-jakso oli kyllä outo. Silloin kun sen katsoin. Muistivaikeudet ovat kyllä totta... mutta vaikea aina liittää sitä yhteen tiettyyn lääkkeeseen.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.04.2015 14:32

Lyricaa käytetään myös luustosyövän aiheuttamaan vaikeahoitoiseen kipuun ilmeisesti hyvällä menestyksellä. Muttei se tietystikään kaikille käy. Äidillänikin kokeiltiin Lyricaa sairaalassa luustosyövän aiheuttamaan hermokipuun, mutta kokeilu lopetettiin pikimmiten, koska lääke aiheutti hallusinaatioita.

Ikävää, jos hyvä lääke jota jotkut tarvitsevat kipeästi, saa huonon maineen sillä seurauksella, etteivät tarvitsijat uskalla kokeilla sitä.

Lyrica® 25 - 75 mg 1x2 p.o. aloitusannoksena - erityisesti luustometastaasien hoidossa hyöty osoitettu.

http://extra.pkssk.fi/html/kivunhoito%2 ... ut/os7.htm
Mirri

ViestiKirjoittaja Maaria » 21.04.2015 23:10

Minulla lääke on toiminut hyvin siihen vaivaan, mihin on määrätty. Kuitenkin olen vähentämässä annosta, sillä tavoite on pärjätä mahdollisimman pienellä annoksella.
Maaria

ViestiKirjoittaja toope » 22.04.2015 07:47

Tuo on myös tehokas epilepsialääke.
toope

ViestiKirjoittaja Ryysy » 22.04.2015 21:36

Tainnut muuten (taas) unohtua kokonaan tämän lääkkeen popsiminen. No, tehoaapa sitten paremmin, jos iskee taas ahdistuskausi.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kuutar » 22.04.2015 21:54

Eikös tuosta MOT-:n ohjelmasta ollut jo ketju? No, kommentoin uudestaan. Itselläni oli aikoinaan vähän aikaan Lyrica lääkkeenä ahdistukseen. Ei sitten mitään vaikutuksia, ei hyviä ei huonoja. :?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Ryysy » 22.04.2015 21:59

Epäsäännöllisesti käytettynä saattaisi sopia lääkkeeksi unta antamaan - itselleni siis.
Ryysy

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet