-

-

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.10.2014 20:28

-
Viimeksi muokannut Pinja päivämäärä 17.10.2014 20:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Pinja

Re: Jätin kaverin

ViestiKirjoittaja vanha terttu » 15.10.2014 20:44

Väärinhän sinä teit, nyt juuri ystävyyttä tarvitaan.
vanha terttu

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.10.2014 20:45

vanha terttu kirjoitti:Väärinhän sinä teit, nyt juuri ystävyyttä tarvitaan.

Kuka tässä ystävyyttä tarvitsee?
Pinja

ViestiKirjoittaja vanha terttu » 15.10.2014 20:51

Molemmat, et sinäkään olisi tehnyt ketjua, jos et kaveriasi kaipaisi.
vanha terttu

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.10.2014 21:08

Palveluasuntoon muuttaminen on sen verran iso elämänmuutos, ettei samaan rytäkkään enää kaverin hylkäämäksi tulemista kaivattaisi.
Pinja, onkohan kaverin muuttaminen sinne sinullekin niin iso muutos, että päätit ottaa häneen etäisyyttä. Minusta ei olisi kovinkaan kummallista, jos suuttumuksellasi ja 'jättämiselläsi' olisi jotakin tekemistä sen kanssa, että sinäkin joudut sopeutumaan muutokseen kaverin muuton myötä.
Ehkä et lopulta ollutkaan ihan tosissasi jättämisen kanssa; ainakaan se ei pidä paikkaansa, etteikö ystävä tarvitsisi edelleen sinua, vaikka onkin muuttanut palvelutaloon. Päinvastoin hän kenties tarvitsee nyt sinua entistä enemmän, ja hän saattaa pelätä kavereiden kaikkoamista palvelutaloasumisen vuoksi. Ja sinä taas saatat pelätä hänen löytävän palvelutalosta uusia kavereita ja hylkäävän entiset...

Lähiomaiskokemukseni mukaan palvelutalon ulkopuoliset ja ne vanhemmat ystävyyssuhteet voivat päinvastoin lujittua palveluasumisen myötä; niistä tulee entistä arvokkaampia. Sitä paitsi onhan sekin luottamuksen osoitus, että kaveri uskaltaa kiukuta sinulle juuri kun häntä elämänmuutos masentaa, olo tuntuu turvattomalta, ja kaikki ympärillä on uutta ja ahdistavaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kissi » 15.10.2014 21:08

Pinja, jospa se kaveri juuri nyt tarvitsisi jeesiä, kun yksin vieraaseen paikkaan.. ja silleen..
Nythän hän luulee, että sinäkin hylkäsit sinne yksin, jos muutenkin tuntee olonsa orvoksi. Ehkä jaksaisit muutaman päivän vaan tsempata ilman mitään tarkoituksia. Tottahan kavereista kannattaa pitää kiinni, ei niit ole koskaan tarpeeksi.
Kirjoitin Mirrin kans päällekkäin-
Kissi

ViestiKirjoittaja saara » 15.10.2014 21:12

kiss kirjoitti:Pinja, jospa se kaveri juuri nyt tarvitsisi jeesiä, kun yksin vieraaseen paikkaan.. ja silleen..
Nythän hän luulee, että sinäkin hylkäsit sinne yksin, jos muutenkin tuntee olonsa orvoksi. Ehkä jaksaisit muutaman päivän vaan tsempata ilman mitään tarkoituksia. Tottahan kavereista kannattaa pitää kiinni, ei niit ole koskaan tarpeeksi.
Kirjoitin Mirrin kans päällekkäin-

Yhdyn Kissiin. :oops:
Mutta kaveria ei jätetä, Pinja! Miltä tuntuisi jos sulle tehtäisiin sama temppu?Pidä toki yhteyksiä vaikka vaan kysyäksesi kuinka alkaa mennä...
saara

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.10.2014 21:24

Tiedän sen, että ollaan hänen kanssaan taas kohta kavereita. Hänellä on siellä kolme tuttua, jotka asuu kanssa siellä, joten ei hän ihan yksin ole siellä. Jos hänellä ei noita tuttuja olis ollut siellä, en olis uskaltanut sanoa hänelle jättäväni häntä, koska hän on itsemurha-altis.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kissi » 15.10.2014 21:28

en olis uskaltanut sanoa hänelle jättäväni häntä, koska hän on itsemurha-altis.
Pinja

-----------
Olet hyvin huolissasi näin minusta tuntuu. Miksi juuri nyt päätit jättää hänet, vaikka vaara piilee?
Kissi

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.10.2014 21:30

kiss kirjoitti:en olis uskaltanut sanoa hänelle jättäväni häntä, koska hän on itsemurha-altis.
Pinja

-----------
Olet hyvin huolissasi näin minusta tuntuu. Miksi juuri nyt päätit jättää hänet, vaikka vaara piilee?

Ei hän voi kiristää minua.
Pinja

ViestiKirjoittaja saara » 15.10.2014 21:33

Pinja kirjoitti:
kiss kirjoitti:en olis uskaltanut sanoa hänelle jättäväni häntä, koska hän on itsemurha-altis.
Pinja

-----------

Tuntuuko tuo mielestäsi kiristämiseltä?
saara

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.10.2014 21:39

saara kirjoitti:
Pinja kirjoitti:
Pinja

-----------

Tuntuuko tuo mielestäsi kiristämiseltä?

Minä voin sanoa hänelle etten ole hänen kaverinsa tekee hän itsarin siitä tai ei.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kissi » 15.10.2014 21:47

Ok. Pinja, et siis halua olla hänen kanssaan enää missään tekemisissä, niinkö :shock:
Kissi

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.10.2014 21:50

kiss kirjoitti:Ok. Pinja, et siis halua olla hänen kanssaan enää missään tekemisissä, niinkö :shock:

Haluan. Sanoin vain hänelle että kiitos kaveruudesta, tää oli tässä. Mutta tiesin jo sanoessani, että kohta taas ollaan kavereita.
Pinja

ViestiKirjoittaja saara » 15.10.2014 21:53

Pinja kirjoitti:
kiss kirjoitti:Ok. Pinja, et siis halua olla hänen kanssaan enää missään tekemisissä, niinkö :shock:

Haluan. Sanoin vain hänelle että kiitos kaveruudesta, tää oli tässä. Mutta tiesin jo sanoessani, että kohta taas ollaan kavereita.

Annat outoja ja ristiriitaisia viestejä. Jos hän nyt ottaakin tosissaan ja tekee itselleen jotain, mitä sitten?
saara

ViestiKirjoittaja Kissi » 15.10.2014 21:57

Pinja kirjoitti:

Onko teillä siis kahdenkeskeisenä tapana, heitellä toisillenne :tää oli nyt tässä tyyppisiä lauseita, ilman että kumpikaan ottaa niitä todesta. Nuorilla joskus on omaa ns. läppää.
Kissi

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.10.2014 22:00

saara kirjoitti:
Pinja kirjoitti:

Annat outoja ja ristiriitaisia viestejä. Jos hän nyt ottaakin tosissaan ja tekee itselleen jotain, mitä sitten?

En usko loppujen lopuksi, että hän tekisi itsemurhan takiani.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.10.2014 22:15

Mulle on tärkeintä, että olen tärkeä kavereilleni. Yksi tapa koittaa olenko tärkeä on pahan paikan tullessa sanoa, ettei olla enää kavereita. Kaverini keskusteli tämän päiväisestä äitini kanssa ja ei tiennyt mistä multa pitäisi pyytää anteeksi ja että olen hänen paras kaverinsa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kissi » 15.10.2014 22:22

Mulle on tärkeintä, että olen tärkeä kavereilleni.

Silloin pitää myös esittää se suoraan, että haluan olla ystäväsi ja minä omasta puolestani yritän olla ystävyytesi arvoinen.
Kissi

ViestiKirjoittaja Pinja » 15.10.2014 22:26

kiss kirjoitti:Mulle on tärkeintä, että olen tärkeä kavereilleni.

Silloin pitää myös esittää se suoraan, että haluan olla ystäväsi ja minä omasta puolestani yritän olla ystävyytesi arvoinen.

Jos olen loukkaantunut en sano ystävälleni, että olen ystäväsi. Tulee sellainen olo silloin, että en ole enää sun kaveri, että painu helvettiin. Kohta ollaan taas kavereita.
Viimeksi muokannut Pinja päivämäärä 15.10.2014 22:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Pinja

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet