Tekemättömät hommat ahdistavat

Tekemättömät hommat ahdistavat

ViestiKirjoittaja Pinja » 10.10.2014 19:07

Minua on viime aikoina ahdistanut niin paljon tekemättömät hommat, että mun on ollut pakko tehdä ne, esim. kela hakemuksien täyttämättäolo ja koiranäyttelyharjoittelut. Omatunto on ainakin puhdas.
Pinja

Re: Tekemättömät hommat ahdistavat

ViestiKirjoittaja saara » 10.10.2014 19:11

Näitähän kasautuu itsekullekin aika ajoin. Ne kyllä rassaavat, se on totta! Mutta sitten kun saa hommat/homman hoidettua, on niin hyvä mieli 8-)
saara

ViestiKirjoittaja Pinja » 10.10.2014 19:14

saara kirjoitti:Näitähän kasautuu itsekullekin aika ajoin. Ne kyllä rassaavat, se on totta! Mutta sitten kun saa hommat/homman hoidettua, on niin hyvä mieli 8-)

Mitä sanot siitä, että ahdistus käy niin kovaksi, että on pakko tehdä, eikö sen pitäisi mennä niin päin, että ahdistus laumauttaa eikö sitten pysty tekemään.
Pinja

ViestiKirjoittaja Banana » 10.10.2014 19:34

Sitten teet ne, etkä yritä tehdä. Teet listan asioista, mitkä on hoidettava ja hoidat asian kerrallaan, sopivaan tahtiin.
Banana

ViestiKirjoittaja Pinja » 10.10.2014 19:41

Banana kirjoitti:Sitten teet ne, etkä yritä tehdä. Teet listan asioista, mitkä on hoidettava ja hoidat asian kerrallaan, sopivaan tahtiin.

Teetkö itsekin niin?
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.10.2014 20:54

Pinja kirjoitti:Minua on viime aikoina ahdistanut niin paljon tekemättömät hommat, että mun on ollut pakko tehdä ne, esim. kela hakemuksien täyttämättäolo ja koiranäyttelyharjoittelut. Omatunto on ainakin puhdas.

Miten tekemättömät hommat - kuten täyttämistä odottavat kela-hakemukset tai koiranäyttelyharjoittelut - liittyvät omaantuntoon ja sen puhtauteen?
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 10.10.2014 22:28

Mirri kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Minua on viime aikoina ahdistanut niin paljon tekemättömät hommat, että mun on ollut pakko tehdä ne, esim. kela hakemuksien täyttämättäolo ja koiranäyttelyharjoittelut. Omatunto on ainakin puhdas.

Miten tekemättömät hommat - kuten täyttämistä odottavat kela-hakemukset tai koiranäyttelyharjoittelut - liittyvät omaantuntoon ja sen puhtauteen?

Minulle tulee huono omatunto siitä, että jätän tekemättä jotakin mikä minun pitäisi tehdä ja minkä olen päättänyt tehdä, mutta mitä en saa aikaiseksi. Puhtaalla omallatunnolla tarkoitan hyvää omaatuntoa.
Pinja

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet