Työtä. Juoksemista. Tällä hetkellä number one. Lukemista. Hah. No ainakin täällä luen potenssiin kymmenen enemmän kuin kirjoitan. Haaveilua. Luistelua. Vuoden pimeämmän puolen ajan. Samoin hiihtoa. Kasveja. Parvekkeen hoitoa kasvukauden ajan. Siivoamista ja järjestelyä. Miehen kanssa. Sitä elämän parasta aikaa.
En juuri mitään; työelämä vie vähäiset voimat. Vointini mukaan lueskelen, katson elokuvia, kuuntelen musiikkia, liikunkin jonkin verran... Kaikkea sellaista pientä, ja sikäli kuin energiaa riittää. Huonoina aikoina vähemmän, parempina aikoina enemmän.
Minulla ei ole varsinaista intohimoista harrastuksen kohdetta. Harrastelen mitä milloinkin.
Esim. Jokin aika sitten kokeilin aarteenetsintää metallinetsimellä. Jotain pientä löytyikin, mutta kohteita, jossa sitä voisi luvallisesti harrastaa on suhteellisen vähän.
Mitä olet viimeksi tuunannut? Minä tuunasin parkettia kesällä eli asensin yhden askelman verran parkettia parvekkeen kynnyksen eteen. Oli mielenkiintoista ja palkitsevaa. Hioin myös kodin kynnyksen ja lakkaisin Unica-superilla.
Nestesaippuaakin "tuunasin". Laitoin halpaan käsisaippuaan lisämausteeksi ruusutippoja ja laventelia. Tulos oli yllättävän hyvä tuunaus. Raikasti käsisaippuan elegantisti. Nyt vastaa ihan kalliita hienostelevia laatutuotteita.
Sukututkimusta myös olen harrastellut, mutta tuoreempien tietojen etsiminen on käynyt ongelmalliseksi tietosuojalain takia.
Tietosuojalain, joka ei mitenkään suojaa amerikkalaisten jättiyritysten harrastamalta yksityisten tietojen keräämiseltä. Google tietää jo mitä ajattelet, ennenkuin ehdit painaa näppäintä.
Kävin kysymässä kuntosalikortin hintaa ja ostamassa kunnolliset jumppavaatteet - siinä toivossa, että taas saisin vanhan harrastukseni käyntiin. Jos edes kerran viikossa; sekin tekisi terää.
Pikkuvarpusia parvi eilen lenkkipolun varrella. Ovat niin söpöjä palleroita nuo kesänjälkeiset lentopoikueet. Kylpiessään, siis pyöriskellessään, kuivassa pöllyävässä savessa.