Oletko älykäs?

Oletko älykäs?

ViestiKirjoittaja Emmanuela » 03.06.2013 23:05

Perustele.
Emmanuela
 

Re: Oletko älykäs?

ViestiKirjoittaja Hilppa » 03.06.2013 23:06

Pitääkö tyhmyyskin perustella?
Hilppa
 

Re: Oletko älykäs?

ViestiKirjoittaja Emmanuela » 03.06.2013 23:06

Hilppa kirjoitti:Pitääkö tyhmyyskin perustella?


Mielellään : )
Emmanuela
 

Re: Oletko älykäs?

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.06.2013 23:07

Emmanuela, kerro sinä ensin.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Oletko älykäs?

ViestiKirjoittaja Emmanuela » 03.06.2013 23:09

Mirri kirjoitti:Emmanuela, kerro sinä ensin.


En mä ole, ainakaan älykkyysosamäärillä jne. Vaikka joidenkin mielestä olen fiksu. Keskiverto : )
Emmanuela
 

Re: Oletko älykäs?

ViestiKirjoittaja haller » 03.06.2013 23:45

Äitini mukaan olin ennen psykoosiani hyvinkin älykäs, koska mulla oli nopeat hoksottimet ja ratkoin Mensan tehtäväkirjoja tuosta vain.
Nykyisin en ole älykäs, koska en enää edes ymmärrä k.o kirjojen kysymyksiä, enkä myöskään vitsejä, joita tuttavat kertovat ym. Blondeilen muutenkin, mutta olen paljon onnellisempi kuin älykkäämpänä, koska ei tartte enää päivittäin elää traumojen kanssa.
Viisaus taas on opelteltua kirjatietoa, ja ne tiedot, eivät ole päästäni hävinneet minnekään, mutta nillä ei ole myöskään mitään tekemistä älykkyyden kanssa.
haller
 

Re: Oletko älykäs?

ViestiKirjoittaja Maitoparta » 04.06.2013 08:48

E, joskus tahdoin olla ja joskus olinkin kuvitelmissani, mutta se ei nähtävästi ollut riittävän tyydyttävää.
Maitoparta
 

Re: Oletko älykäs?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.06.2013 15:36

Vain kohtaisen älykäs.

"Älykäs" viittaa keskimäärä enempään, kuten useimmilla täällä on.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko älykäs?

ViestiKirjoittaja Jail » 04.06.2013 16:47

En ole.


En osaa edes perustella miksi en ole.
Jail
 

Re: Oletko älykäs?

ViestiKirjoittaja Ans » 04.06.2013 17:13

En ole. Tiedän vähän yhtä sun toista sekalaisesti eri elämänalueilta, mutta en ole koskaan jaksanut kehittää älyäni määrätietoisesti. Lapsena olin muita edempänä koulussa ainakin peruskoulun ajan. Olisin luultavasti saanut täyden kympin paperit, jos sellainen olisi silloin kiinnostanut. Kirjoitin aika hyvät arvosanat ylppäreissä, en kuitenkaan mitään puhdasta L-rivistöä. Siihenkään ei vain jaksanut nähdä vaivaa. Olen siis ollut nuorena semiälykäs nippelitiedon suhteen. Toisaalta olen umpityhmä monien muiden taitojen suhteen, ja tipahtanut ajat sitten omanikäisteni kehityksestä. Minusta ei tule koskaan viisasta, ja vähäinen älykkyyskin on jo vuosia valunut päästäni kuin hiekka sormien välistä. Olen tyhmä ja tyhmemmäksi vain tulen, toivottavasti edes tapaisin jonkun, joka pitäisi minua symppaattisena tyhmänä. Sekin lienee turhaa haaveilua.
Ans
 


Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa