Naisten suvaitsemattomuus [transnainen]

Naisten suvaitsemattomuus [transnainen]

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 28.04.2013 11:28

Transnainen ajettiin ulos uimahallista

Transnaista kiellettiin käyttämästä naisten suihkutiloja Tampereella, kirjoittaa Aamulehti.


Kalevan uintikeskuksessa asioinut transnainen ajettiin pois naisten suihkutiloista, kertoo Aamulehti. Transnainen on syntyessään miespuoliseksi todettu henkilö, jolla on naisidentiteetti.

- Olin suihkussa, kun minulle tultiin huutamaan: Uikkarit pois, transnainen kertoo lehdelle. Huutajat kuuluivat uintikeskuksen henkilökuntaan, jolle muut asiakkaat olivat ilmoittaneet, että suihkussa on naiseksi pukeutunut mies.

Transnainen oli näyttänyt uima-asussaan ollutta merkkiä, joka oikeuttaa pitämään puvun päällä pesutiloissa, mutta henkilökunta oli silti vaatinut häntä poistumaan miesten puolelle tai todistamaan naiseutensa.

- Milläs minä sen silloin olisin todistanut? En ollut vielä saanut henkilöllisyyspapereita nykyisellä nimelläni, joten mukanani oli vain vanhalla miehen nimellä varustettu ajokortti, muistelee transnainen, joka päätyi lopulta lähtemään pois uimahallista.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013042 ... 8_uu.shtml
Riidankylväjä
 

Re: Naisten suvaitsemattomuus

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.04.2013 11:39

(- -)
Viime vuonna sattunut tapaus nousi pintaan keväällä vihreän valtuustoryhmän esittäessä uima-
halleihin sukupuolineutraaleja pesu- ja pukeutumistiloja. Aamulehdelle asiaa kommentoineen
Setan puheenjohtajan mukaan "jokaisella pitää olla oikeus turvallisiin tiloihin ja yhdenvertaisiin
palveluihin".

(- -)

Järjetön lausuma. Kalliiksi tulisi.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Naisten suvaitsemattomuus

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 28.04.2013 12:54

Eikös sukupuolineutraali tarkoita, että ei ole erillisiä miesten ja naisten tiloja, vaan yhteisiä tiloja pelkästään?
Riidankylväjä
 

Re: Naisten suvaitsemattomuus

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 28.04.2013 13:27

Sinähän kuulutkin palstan suvaitsevaisten herras miesten kerhoon.
Riidankylväjä
 

Re: Naisten suvaitsemattomuus

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.04.2013 20:31

En osaa edes kuvitella miesten suvaitsevaisuuden/suvaitsemattomuuden määrää vastaavanlaisessa tilanteessa.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Naisten suvaitsemattomuus

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 28.04.2013 23:23

Miten niin? :?
Riidankylväjä
 

Re: Naisten suvaitsemattomuus [transnainen]

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 30.04.2013 11:22

Minä suvaitsen, vaikka olisivat vallan pukeutumatta. 8-)
Riidankylväjä
 


Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa