Silmiinkatsominen puhuessaan

Silmiinkatsominen puhuessaan

ViestiKirjoittaja untuva » 25.04.2013 13:30

Tykkäättekö katsoa toista silmiin myös silloin, kun itse puhutte? Mulle on tosi tärkeää se, että puhuessanikin katson silmiin. Ymmärtääkseni moni ei uskalla katsoa puhuessaan silmiin, vai mitä olette mieltä johtuuko se uskaltamattomuudesta vai mistä?
Viimeksi muokannut untuva päivämäärä 25.04.2013 14:24, muokattu yhteensä 2 kertaa
untuva
 

Re: Silmiinkatsominen puhuessa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.04.2013 13:59

Pekka Himasen epäadekvaattia tyyliä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Silmiinkatsominen puhuessa

ViestiKirjoittaja untuva » 25.04.2013 14:12

Katsotko itse Pertti muita silmiin puhuessasi?
untuva
 

Re: Silmiinkatsominen puhuessaan

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.04.2013 14:52

Välillä katson, välillä en.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Silmiinkatsominen puhuessaan

ViestiKirjoittaja untuva » 25.04.2013 15:31

Onko terapiaprosessissa silmiinkatsomisesta hyötyä potilaalle -molemminpuolisessa katselussa?
untuva
 

Re: Silmiinkatsominen puhuessaan

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.04.2013 16:43

Joillekin voi jostain syystä olla.

Onko kiva olla tuijotettavana?
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Silmiinkatsominen puhuessaan

ViestiKirjoittaja untuva » 25.04.2013 18:17

Juu, on kiva, kun terapeutti katsoo. Siinä syntyy sellainen vuorovaikutuksen tuntu ja lisäksi koin, että terapeuttinikin halusi sitä kovasti, että katsomme toisiamme. Tuli sellainen olo, että hirveästi tykkään olla katsekontaksissa häneen, enkä enää halua palata siihen vanhaan malliin, jossa katsoin lähes kokoajan muualle.
Aloin jossain vaiheessa kovasti ihailemaan sellaisia ihmisiä, jotka levollisena katselevat toista eivätkä usein vaihda katsettaan toisaalle. Sellaisista henkilöistä tulee luotettava turvallinen olo. Siitä sain oman innostukseni.
Jos kokoajan tuijottaa eikä yhtään liikuta katsetta, niin se voi tuntua inhottavalta ja liian hyökkäävältä, pieni katsekatko välillä tuo omaa tilaa. Mitä katselin Youtubesta Himasen haastattelua, niin oli hänellä kyllä niin kiinteä katse ettei siinä toinen paljoa rauhaa saa, vaikka juontaja katsoi välillä alas, niin silti siinä voi tulla sellainen häiristsevä hermostunut tuntu sille juontajalle.
Viimeksi muokannut untuva päivämäärä 25.04.2013 18:22, muokattu yhteensä 5 kertaa
untuva
 

Re: Silmiinkatsominen puhuessaan

ViestiKirjoittaja Jail » 27.04.2013 19:48

Vaikeaa. Yritän kyllä, mutta pelkään, että pälyilen jonnekin pilvienreunalle.
Niinhän sitä sanotaan, että vaikeita asioita tulisi kuitenkin yritää tehdä.
Minua alkaa huimaamaan, jos katson pitkään toista silmiin ja tulee tunne, että
silämäni menevät kieroon.
Jail
 


Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron