Kokemustuntija kirjoitti:Miksi kummassa kirjoittaa julkisesti sellaista, jolla ei ole mitään merkitystä mihinkään. Aivan oikeassa olen, kun lanseeraan käsitteen ajatusitsetyydytys.
Ajatuksia pitää tyydyttää ehkä jokaisen joskus, mutta entä miten asia on silloin kun tyydyttämisestä on tullut tapa tai ehkä jopa pakkomielle. Toisaalta haittaa omien ajatusten kanssa leijumisestakaan ei ehkä ole, jos on osana sopivan kilahtanutta yhteisöä. Voi kyllä luulla olevansa ajatuksellisesti suurempikin henkilö, vaikka mikään todellinen seikka ei luuloa juuri puoltaisikaan.
Beth kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Tarkoitatko, että turhanpäiväiysyyksien ajatteleminen on henkistä masturbaatiota, joten moisten ajatuksien julkaiseminen kertoo julkaisijan persoonan omaavan jotain paheksuttavaa elementtä, kuten esim ekshibiotionismia?
Juuri tätä puolta olen ajattellut itsekin päiväkirjani koskien. Siksi joka toinen päivä haluan pyytää sen poistoon
Kokemustuntija kirjoitti:Miksi kummassa kirjoittaa julkisesti sellaista, jolla ei ole mitään merkitystä mihinkään. Aivan oikeassa olen, kun lanseeraan käsitteen ajatusitsetyydytys.
Ajatuksia pitää tyydyttää ehkä jokaisen joskus, mutta entä miten asia on silloin kun tyydyttämisestä on tullut tapa tai ehkä jopa pakkomielle. Toisaalta haittaa omien ajatusten kanssa leijumisestakaan ei ehkä ole, jos on osana sopivan kilahtanutta yhteisöä. Voi kyllä luulla olevansa ajatuksellisesti suurempikin henkilö, vaikka mikään todellinen seikka ei luuloa juuri puoltaisikaan.

Psykopatologia kirjoitti:Ilmaisutarpeen tyydyttäminen itselle luontaisilla tavoilla on yksi hyvä keino hoitaa mielenterveyttä.
Tai oiva keino munata itsensä.
Tris kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Tarkoitatko, että turhanpäiväiysyyksien ajatteleminen on henkistä masturbaatiota, joten moisten ajatuksien julkaiseminen kertoo julkaisijan persoonan omaavan jotain paheksuttavaa elementtä, kuten esim ekshibiotionismia?
Mikä tekee ekshibitionismista paheksuttavaa?
Psykopatologia kirjoitti:Esimerkiksi Kokemustuntija on rankasti munannut itseään.
Siinä ei auta se, että sanoo kirjoittansa privaattina
eikä kuningasdiagnoosiyhdistyksen sihteerinä.
Kahvi kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Ilmaisutarpeen tyydyttäminen itselle luontaisilla tavoilla on yksi hyvä keino hoitaa mielenterveyttä.
Tai oiva keino munata itsensä.
Sekin voi olla terapeuttista.

Kahvi kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Esimerkiksi Kokemustuntija on rankasti munannut itseään.
Siinä ei auta se, että sanoo kirjoittansa privaattina
eikä kuningasdiagnoosiyhdistyksen sihteerinä.
F22.0 harhaluuloisuushäiriö, tyyppiä suuruusharhainen?

Kahvi kirjoitti:Ai, hyvä tietää! Minä kun ajattelin, että PP puhuu kuningasdiagnoosista siinä missä puhutaan esim epilepsiadiagnoosista, masennusdiagnoosista tai persoonallisuushäiriödiagnoosista.
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa