Määritelmiä

Määritelmiä

ViestiKirjoittaja Jail » 10.04.2013 20:31

Miten määrittelisitte kiusaamisen?

Entä mikä on sivullisten vastuu, vai onko sitä?

Paha on sellainen tilanne missä opettaja on kiusaaja.

Jos aikuinen ihminen kiusaa tietoisesti on se sairaampaa, kuin se, että lapsi kiusaa toista.

Olin lapsena satubaletissa ja saimme tuoda tunnille "parhaan ystävämme", jonkin rakkaan lelun.

Toin resuisen nallen, kun kaikki tytöt toivat hienoja nukkeja. Sitten kaksi tyttöä rupesi kiusaamaan minua siitä,

että rakas ystäväni oli niin ruma. Jännä, että muistan sen niin kirkkaasti.

Muistan sen surun tunnin jälkeen, kun istuin äitini auton takapenkillä ja kirkas valo paistoi ikkunoista.

Onko teillä muistoja kiusaamisista tai sitten kiusaajina olemisista?

Miten se on vaikuttanut minäkuvaanne? Vai onko ollenkaan.

Ammattikoulussa minua kiusasi yksi opettaja. Se ei ikinä ollut hyvin näkyvää, mutta se oli

inhottavaa syntpukiksi leimaamista ja kaikesta syyttämistä.

Aina kun jotain tapahtui se oli minun vika.

Itkin ja sanoin isällle siitä, mutta kiusaaminen ei loppunut vaikka isä soitti koululle.
Jail
 

Re: Määritelmiä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 10.04.2013 20:52

Kiusaaminen on aika vaikeasti määriteltävä asia. Sillä on niin monet kasvot ja se voi olla niin salakavalaa, että sitä on vaikea sivullisen huomata vielä vaikeampi todistaa.

Itselle ei muistu mieleen, että olisin jotain ainakaan tahallisesti kiusannut. Sensijaan muistan alakoulusta erittäin selvästi, kun opettaja yllytti muita lapsia kiusaamaan minua. Kiero akka.

Opettajien suorittama kiusaaminen opettajan auktoriteetilla on yleisempää kuin luullaan. Siihen on erittäin vaikea puuttua. Yleinen mielipide on automaattisesti opettajan puolella. Kiusattua ei puolusta kukaan.
Riidankylväjä
 

Re: Määritelmiä

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.04.2013 22:02

.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 10.04.2013 22:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18


Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron