Miesten naisia kohtaan osoittaman seksismin ilmenemistapoja


Re: Miesten naisia kohtaan osoittaman seksismin ilmenemistap

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.03.2013 23:58

Kun tämä ketju onkin mennyt toisin päin kuin mitä otsake lupaa,
kerron minäkin.

Yhtenä aamuna nelosessa nelikymppinen nainen tarjosi minulle sijaa.
Hämmäsyin niin, että poikkeuksellisesti otin tarjotun vastaan.
Oli minulla käsissä kyllä joitain nyyttejä.

Äkkäsin kyllä kohta, että hän varmaan menee seuraavalla pysäkillä
ulos, kuten sitten tapahtuikin. Sitä ennen hän siirtyi käytävän toiselle
puolelle ystävättärensä luo juttelemaan.

Kyllä helpotti, mutta sittenkin: tämä voi olla lopun alkua.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miesten naisia kohtaan osoittaman seksismin ilmenemistap

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 31.03.2013 00:05

Ehkä se johtui vain nyyteistä.
Riidankylväjä
 

Re: Miesten naisia kohtaan osoittaman seksismin ilmenemistap

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 31.03.2013 07:45

Kyllästynyt kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:En fyysisesti enkä henkisesti.

Henkisestä seksismistäsi ja sovinismistasi on tällä palstalla näyttöä yllinkyllin.

Olet väärässä.
Riidankylväjä
 

Re: Miesten naisia kohtaan osoittaman seksismin ilmenemistap

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 31.03.2013 12:49

Tulkitset kaiken miesten kirjoittaman seksismiksi ja sovinimiksi. Katselet maailmaa seksististen silmä lasien läpi. Et näytä tietävän muunlaista elämää olevankaan.

Käyt ärhäkästi kaiken seksismiksi kuvittelemasi kimppuun.

Joku voi vaikka alkaa epäillä sinua naispuoliseksi sovinistiksi eli feministiksi. :?
Riidankylväjä
 

Re: Miesten naisia kohtaan osoittaman seksismin ilmenemistap

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 31.03.2013 13:19

On hankalaa, kun kaksi aktiivisinta on tukkanuottasilla.

Miten, Riidankylväjä, luonnehtisit viesteissäsi usein olevaa eroottista vivahdetta?

Toisaalta Kyllästyneelle ovat (liki) kaikki foorumin miehet sovinisti-sikoja.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miesten naisia kohtaan osoittaman seksismin ilmenemistap

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 31.03.2013 16:08

Psykopatologia kirjoitti:Miten, Riidankylväjä, luonnehtisit viesteissäsi usein olevaa eroottista vivahdetta?

Kevyttä läppää. Tosin täytyy tunnustaa, että joskus haluan ihan pikkuisen kiusoitella palstan feministitätejä. Mutta Kultsin pitäisi olla tuosta selvillä eikä provosoitua.
Riidankylväjä
 

Re: Miesten naisia kohtaan osoittaman seksismin ilmenemistap

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.04.2013 11:20

Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi tuolla toisessa ketjussa väitti, että naisetkin ovat seksistisiä,
mutta olen vankasti sitä mieltä, että naisten seksismistä on hyvin
vaikeaa löytää esimerkkejä, mutta miesten harjoittamasta seksismistä,
sovinismista - tai suoranaisesta naisvihamielisyydestä ei ole pienintäkään
ongelmaa löytää satoja esimerkkejä. Aloitetaan vaikka näistä:

http://www.mankeli.com/vitsit/33/

Mitenkähän on? Ketju tuntuu olevan täynnä lievää naisseksismiä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miesten naisia kohtaan osoittaman seksismin ilmenemistap

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.04.2013 12:34

Riidankylväjä kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Miten, Riidankylväjä, luonnehtisit viesteissäsi usein olevaa eroottista vivahdetta?

Kevyttä läppää. Tosin täytyy tunnustaa, että joskus haluan ihan pikkuisen kiusoitella palstan feministitätejä. Mutta Kultsin pitäisi olla tuosta selvillä eikä provosoitua.

Määritteletkö palstan naiset feministeiksi riippumatta siitä pitävätkö nämä itseään feministeinä vai eivätkö pidä? Vai minuako tarkoitit feministitädeillä?

Toisessa ketjussa kerrot mittailevasi palstan naisten feminismiä näin:
Ainakin olette kuin herhiläiset meidän sovinisti sikojen kimpussa.

Tuon määritelmän mukaan pidät Kyllästynyttä feministitätinä vaikka siinäkin yleistät ja puhut monikossa; hän on kimpussasi.

Sitäkin toki voidaan ihmetellä, että miksi haluat 'kiusoitella' - siis ärsyttää - niin, että saat herkästi provosoituvan kirjoittajan kimppuusi kerta toisensa jälkeen. Ja vielä; haluatko 'kiusoittelulla' karkottaa foorumilta naiskirjoittajat, jotka oikeasti ovat feministejä? Tuo on minulle tärkeä kysymys. On tullut selväksi, että feminismi ja feministit ovat sinulle kohde, jota mielestäsi voit ja saat pilkata mielin määrin ja vapaasti - ikään kuin vapaata riistaa. Minä kuulun siihen joukkoon.

Olet käsittänyt täysin päin mäntyä kuvitellessasi minun olevan loukkaantunut Kyllästyneen puolesta. Minä olen kertonut olevani feministi (sinun jatkuvan ivasi ja pilkkasi kohde), ei Kyllästynyt. Mittani on täynnä jatkuvaa 'kiusoittelun' kohteena olemista ihan omasta puolestani. Joten voisitko jo lopettaa feministitätien herhiläismäisen härnäämisen?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Miesten naisia kohtaan osoittaman seksismin ilmenemistap

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 01.04.2013 17:26

Minulla on hämärä muistikuva, että Hilppaa ja Helmistä lukuunottamatta muut ovat tunnustautuneet feministeiksi.
Riidankylväjä
 

Re: Miesten naisia kohtaan osoittaman seksismin ilmenemistap

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 02.04.2013 10:13

Psykopatologia kirjoitti:Tässä oikeustapauksessa vain naisen kuului saada oikeuden tuomio.

Asianmukaista olisi ollut, että tuomari moittisi vastaajaa tämän käytöksestä.

Tarkoitat varmaan kantajaa?
Helmenkalastaja
 

Re: Miesten naisia kohtaan osoittaman seksismin ilmenemistap

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.04.2013 10:30

Miekkosta tarkoitin.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miesten naisia kohtaan osoittaman seksismin ilmenemistap

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 02.04.2013 11:17

Psykopatologia kirjoitti:Miekkosta tarkoitin.

Siis kantajaa. Vastaajahan (naikkonen??) moitteensa jo sai rangaistuksen muodossa...
Helmenkalastaja
 

Re: Miesten naisia kohtaan osoittaman seksismin ilmenemistap

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.04.2013 12:15

Riidankylväjä kirjoitti:Minulla on hämärä muistikuva, että Hilppaa ja Helmistä lukuunottamatta muut ovat tunnustautuneet feministeiksi.

Itse näkisin, että Mirri edustaa aitoa ja alkuperäistä feminismiä: sitä ensimmäisen polven feminismiä, joka ajoi vain ja ainoastaan sukupuolten välistä tasa-arvoa. Hän on mm tuonut esiin monesti, että myös naiset käyttäytyvät asiattomasti yms, joten hän ei katso että naiset olisivat "parempi" sukupuoli.

En nyt muista, että onko kukaan muu ilmoittanut olevansa feministi. Ehkä epäsuorasti sillä tavoin, että ovat kokeneet feminismiin kohdistuvan kritiikin moitittavana toimintana - tai jopa ilmaisseet loukkaantumisensa feminismin/feministien puolesta.
Kahvi
 

Re: Miesten naisia kohtaan osoittaman seksismin ilmenemistap

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.04.2013 12:20

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Kahville,

Universaalista yleistotuudesta en puhu, mutta niin tavallista joko tilapäinen sokeus tai suoranainen valehtelu kuitenkin on, että tiedän puhuvani varsin yleisestä asiasta.

Mutta tarkoitatko, että tuollainen olisi miehille selvästi tyypillisempää kuin naisille?

Kyllä, koska miehet kähmivät ja kourivat naisia selvästi yleisemmin kuin naiset miehiä.

Ajattelet siis, että koska miehet kähmivät ja kourivat naisia selvästi yleisemmin kuin naiset miehiä, niin miehet (myös kourimattomat) ovat naisia yleisemmin tilapäisesti sokeita tai suoranaisia valehtelijoita?
Kahvi
 

Re: Miesten naisia kohtaan osoittaman seksismin ilmenemistap

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.04.2013 22:23

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Ajattelet siis, että koska miehet kähmivät ja kourivat naisia selvästi yleisemmin kuin naiset miehiä, niin miehet (myös kourimattomat) ovat naisia yleisemmin tilapäisesti sokeita tai suoranaisia valehtelijoita?

Etkös sinä itse todistellut, että suuremmasta joukosta potentiaalisia kourijoita löytyy useampi kuurosokeakin (kuin pienestä joukosta).

Miesten välinen solidaarisuus aiheuttaa heissä akuuttia ja nopeasti etenevää kuurosokeutta.

Okei, eli tilanne on niinkuin arvelinkin: sinusta kyseisen kaltainen solidaarisuus on ylipäätään miehillä selvästi yleisempää kuin naisilla. Itse olen asiasta eri mieltä - moista solidaarisuutta kun esiintyy melkolailla yhtä paljon molemmissa sukupuolissa. Ilmenemismuodot voivat kyllä vaihdella.
Kahvi
 

Re: Miesten naisia kohtaan osoittaman seksismin ilmenemistap

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.04.2013 22:44

Kyllästynyt kirjoitti:Niinkö?
Etkös sinä vain vähän aikaa sitten väittänyt, että naiset ovat toisilleen ilkeitä selkäänpuukottajia jotka aina tilaisuuden tullen syyllistyvät "akkamaisuuksiin" (huom. sinun käyttämäsi termi).

Juuh, ja sillä tarkennuksella että myös miehet toimivat tuolla tavoin. Mutta kummankaan sukupuolen kohdalla minusta tuolla tavoin toimiminen ei poissulje sitä, että ollaan solidaarisuussyistä selektiivisesti kuurosokeita.
Kahvi
 

Re: Miesten naisia kohtaan osoittaman seksismin ilmenemistap

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 03.04.2013 09:29

Kahvi kirjoitti:Itse näkisin, että Mirri edustaa aitoa ja alkuperäistä feminismiä: sitä ensimmäisen polven feminismiä, joka ajoi vain ja ainoastaan sukupuolten välistä tasa-arvoa.

Aidot ja alkuperäiset feministit ovat 60-luvun tissi liivin polttajia ja lesboja.
Riidankylväjä
 

Classic Feminist Writings

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.04.2013 09:44

Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miesten naisia kohtaan osoittaman seksismin ilmenemistap

ViestiKirjoittaja Kahvi » 03.04.2013 09:47

Riidankylväjä kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Itse näkisin, että Mirri edustaa aitoa ja alkuperäistä feminismiä: sitä ensimmäisen polven feminismiä, joka ajoi vain ja ainoastaan sukupuolten välistä tasa-arvoa.

Aidot ja alkuperäiset feministit ovat 60-luvun tissi liivin polttajia ja lesboja.

Eli ns toisen aallon feministejä.

Ilmeisesti rajaat ensimmäisen aallon feminismin, eli naisasialiikkeen, kokonaan feminismin ulkopuolelle?
Kahvi
 

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron