"päästään yhteiseen hotellihuoneeseen paneen"

Re: "päästään yhteiseen hotellihuoneeseen paneen"

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 21.03.2013 14:19

Hilppa kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:He, joita nimittely koskee, ovat ketä tahansa naisia. Emme tiedä heistä sen enempää.

Aivan, mutta minä en ota sitä henkilökohtaisesti. Jotkut muut näköjään ottavat. Olemme erilaisia.

Aivan, minulle henkilökohtainen on laajempi.

Keitä tahansa naisia -> siis kenen tahansa tytär, kenen tahansa äiti, kenen tahansa sisar, kenen tahansa ystävätär.

(Enkä kaikkein loukkaavimpia termejä muutoinkaan hyväksy käytettäväksi kenestäkään, vaikka en tuntisikaan kohdetta.)

Kahvi ei kuitenkaan ole nimennyt ketään. Siksi en koe syytä loukkaantua kenenkään puolesta.
Ymmärrän kyllä sinunkin pointtisi, että naisella lienee hyvä syy käytökseen, joka ei hänen omalta kannaltaankaan ole
toivottavaa eikä terveyttä edistävää, ja olen siitä myös samaa mieltä. Lienee harvan, jos kenenkään, täysin vapaaehtoinen
valinta antautua sukupuolisuhteeseen kenen kanssa tahansa ja koska tahansa. Kyllä siinä taustalla on oltava jonkinlaista
traumaa jossakin elämänvaiheessa.
Helmenkalastaja
 

Re: "päästään yhteiseen hotellihuoneeseen paneen"

ViestiKirjoittaja Kahvi » 21.03.2013 15:40

Psykopatologia kirjoitti:Suomen joukkue = Suomi voitti jääkiekon maalimanmestaruuden = minä voitin.

Aa... joo tosiaan näinkin ehkä. Onkos tämmöinen identifioitumista omaan viiteryhmään tms?
Kahvi
 

Re: "päästään yhteiseen hotellihuoneeseen paneen"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.03.2013 15:43

Joo - "Olen suomalainen".
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: "päästään yhteiseen hotellihuoneeseen paneen"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.03.2013 21:50

Helmenkalastaja kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:He, joita nimittely koskee, ovat ketä tahansa naisia.
Emme tiedä heistä sen enempää.

Aivan, mutta minä en ota sitä henkilökohtaisesti.
Jotkut muut näköjään ottavat. Olemme erilaisia.

Kyllä. - Emme myöskään ole (täälläkään) tasa-arvoisia.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: "päästään yhteiseen hotellihuoneeseen paneen"

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.03.2013 23:08

Kuinka moni tunsi myötähäpeää/häpeää, kun Lahden maailmanmesteruuskisojen dopingskandaali paljastui?
Kuinka moni ei tuntenut mitään?
Kuinka moni oli tyytyväinen, kun kärysivät?
Hilppa
 

Re: "päästään yhteiseen hotellihuoneeseen paneen"

ViestiKirjoittaja Hermes » 21.03.2013 23:14

En ainakaan häpeää tuntenut, jonkin verran mielenkiintoista tai huvittavaa oli sen asian selvittely. En sovi oikeastaan mihinkään noista vaihtoehdoista. Suuresti arvostamani Madventuresin Riku Rantala oli muuten tuon Hesarin jutun takana!
Hermes
 

Re: "päästään yhteiseen hotellihuoneeseen paneen"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.03.2013 00:02

Noista kolmesta lähinnä tyytyväinen.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: "päästään yhteiseen hotellihuoneeseen paneen"

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.03.2013 10:43

Hilppa kirjoitti:Kuinka moni tunsi myötähäpeää/häpeää, kun Lahden maailmanmesteruuskisojen dopingskandaali paljastui?
Kuinka moni ei tuntenut mitään?
Kuinka moni oli tyytyväinen, kun kärysivät?

En oikein tuntenut mitään, mutta enpä tuota urheiluakaan mitenkään aktiivisesti seuraa.
Kahvi
 

Re: "päästään yhteiseen hotellihuoneeseen paneen"

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.03.2013 10:46

Tässä ketjussa on tullut esiin ilmiö, jonka olemassaolon olen huomannut muutamaan kertaan aikaisemminkin: kirjoitan jotain, josta Kyllästynyt tekee oman, erheellisen tulkintansa. Oikaisen asiaa useampaankin kertaan, mutta silti Kyllästynyt pitää tiukasti kiinni omasta tulkinnastaan - ja tuo sen uudestaan ja uudestaan esiin jopa sellaisissa asiayhteyksissä, jotka eivät liity suoraan mitenkään käsillä olevaan puheenaiheeseen.

Aika rasittavaa on korjata kerta toisensa jälkeen täsmälleen samoja väärinkäsityksiä. :(
Kahvi
 

Re: "päästään yhteiseen hotellihuoneeseen paneen"

ViestiKirjoittaja Kahvi » 22.03.2013 15:32

Obelix kirjoitti:Onko Kyllästyneellä lukihäiriö?

Epäilen. Mahdollinen häiriö tms on ehkä pikemminkin ymmärtämishalun puolella?
Kahvi
 

Re: "päästään yhteiseen hotellihuoneeseen paneen"

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 23.03.2013 11:45

Strada

Sovinistisen alatyylin uusia purskahduksia ihmettelevät Juha Vuorinen, Lenita Airisto ja Joonas Konstig. Pastori arvioi, onnistuuko teknomessu jumalanpalveluksena. Aikuisten nukketeatteri nousee trendiksi? Salvador Dalin pyllymania.

http://areena.yle.fi/tv/1832775
Riidankylväjä
 

Re: "päästään yhteiseen hotellihuoneeseen paneen"

ViestiKirjoittaja Kahvi » 24.03.2013 15:24

Kyllästynyt,
Muilla ei tunnu olevan merkittäviä vaikeuksia ymmärtää mitä olen tarkoittanut. Sinulla on, mutta toisessa ketjussahan jo kerroit syynkin siihen (aikaisemmista tapahtumista johtuva yleinen ja negatiivinen tunneresponssi minua kohtaan)

Miksi selittelisin jälkeenpäin? Olethan toki huomannut että kyllä minulla on pokkaa olla juuri sitä mieltä mitä olen - silloinkin, kun voimakkaitakin moitteita on esitetty. Jotenkin outoa ajatella, että ensin kirjoittaisin oman oikean kantani ja sen jälkeen olisin ponnekkaasti siitä eri mieltä.
Kahvi
 

Re: "päästään yhteiseen hotellihuoneeseen paneen"

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 20:37

Minä väitän, että palstan naiset nimenomaan siirtävät aikaisemmissa miessuhteissaan kokemansa pettymykset ja turhaumat meidän, viattomien ja kirkas otsaisten miesten päälle. :|
Riidankylväjä
 

Re: "päästään yhteiseen hotellihuoneeseen paneen"

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 21:04

En olekaan.
Riidankylväjä
 

Re: "päästään yhteiseen hotellihuoneeseen paneen"

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 22:47

Sinä olet aivopessyt koko naiskaartin panemalla vilpillisesti vastulleni sanoja, joita en ole koskaan kirjoittanut.
Riidankylväjä
 

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron