Feministit raivostuivat Suomen viisukappaleesta

Feministit raivostuivat Suomen viisukappaleesta

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.02.2013 00:56

UUTISET >> KULTTUURI http://www.hs.fi/kulttuuri/Feministit+r ... 0464208756

Feministit raivostuivat Suomen viisukappaleesta
10.2.2013 18:27 Päivitetty 10.2.2013 22:01 | 10 | Mari Koppinen

Video (3:11)
Helsinkiläinen Krista Siegfrids lähtee edustamaan Suomea tämän vuoden Euroviisuihin.
Siegfrids voitti eilisiltana Espoon Barona-areenassa pidetyn Uuden musiikin kilpailun finaalin,
jossa ratkaistiin viisu-voittaja. Hänen kappaleensa Marry Me ja sen näyttävä lava-show
keräsivät parhaat pisteet sekä yleisöltä että tuomaristolta.

Lauantai-iltana Suomen euroviisuedustajaksi valitun Krista Siegfridsin Marry Me -kilpailukappaleen
sanoista on noussut kohu ruotsinkielisessä Suomessa. Myös esimerkiksi ruotsalaislehti Svenska
Dagbladet nosti asian esiin viikko sitten.

Kaikki alkoi vajaat kaksi viikkoa sitten, kun Häxbrygd-blogia pitävä pohjanmaalainen Linnea Portin
raivostui Marry Men sanoituksesta. Blogikirjoittajan mukaan koko laulu on kuin "anti-feministinen
huutosakkilaulu".

Laulussa nainen tekisi mitä tahansa miehen puolesta, olisi vaikka syömättä, kunhan tämä vain kosisi.

Kirjoitus sai aikaan tasa-arvoa, feminismiä ja vanhakantaista naiskäsitystä koskevan mielipide-
myrskyn. Varsinkin moni feministiksi tunnustautuva nainen on ärsyyntynyt kappaleesta, jossa
lauletaan vaikkapa näin: "I'm your slave and you're my master" (Minä olen orjasi, sinä olet herrani).

Aiheesta on kirjoiteltu nyt ahkerasti sekä sosiaalisessa mediassa että useissa ruotsinkielisissä
lehdissä ja radiossa. Siegfrids on käynyt kommentoimassa aihetta myös Yle Fem -televisio-
kanavan Min Morgon -ohjelmassa.

Hän itse viittaa koko kohulle kintaalla. Marry Me on kirjoitettu huumorilla, ja sellaisena
se pitää myös ottaa.

"Jos jengillä ei ole huumorintajua, se ei ole minun vikani. Tämä on euroviisubiisi, huumoria!"
Siegfrids sanoo.
_
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Feministit raivostuivat Suomen viisukappaleesta

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.02.2013 01:12

Jukra! Joillakin on pipo kireällä ja huumorintaju hukassa. Ei minulla ainakaan...

En tosin ole kuullut kyseistä kappaletta. Tiedä häntä miten närkästynyt ja suivaantunut olen, kunhan olen kuunnellut sen.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Feministit raivostuivat Suomen viisukappaleesta

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.02.2013 01:16

Videolla kuulee. Aivan sukea.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Feministit raivostuivat Suomen viisukappaleesta

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.02.2013 01:54

Linkki oli unohtunut.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Feministit raivostuivat Suomen viisukappaleesta

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 11.02.2013 09:48

Ihan hyvää euro humppaa

Eurovision 2013 Finland Krista Siegfrids: Marry Me (Uuden Musiikin Kilpailu 2013)
http://www.youtube.com/watch?v=9GtMy7S4tjI

Millaista mahtaa olla feministien virallisesti hyväksymä musa?
Riidankylväjä
 

Re: Feministit raivostuivat Suomen viisukappaleesta

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.02.2013 10:14

Psykopatologia kirjoitti:Videolla kuulee. Aivan sukea.

Siis kyllä ihan mukiinmenevää lajissaan. En vaan muuten tykkää tuon tyylisestä shousta.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Feministit raivostuivat Suomen viisukappaleesta

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 11.02.2013 12:35

Kaikki alkoi vajaat kaksi viikkoa sitten, kun Häxbrygd-blogia pitävä pohjanmaalainen Linnea Portin
raivostui Marry Men sanoituksesta. Blogikirjoittajan mukaan koko laulu on kuin "anti-feministinen
huutosakkilaulu".

Laulussa nainen tekisi mitä tahansa miehen puolesta, olisi vaikka syömättä, kunhan tämä vain kosisi.

Kirjoitus sai aikaan tasa-arvoa, feminismiä ja vanhakantaista naiskäsitystä koskevan mielipide-
myrskyn. Varsinkin moni feministiksi tunnustautuva nainen on ärsyyntynyt kappaleesta, jossa
lauletaan vaikkapa näin: "I'm your slave and you're my master" (Minä olen orjasi, sinä olet herrani).

Mutta miksi feministit tuosta ärsyyntyvät? En havainnut siinä antifeminismiä. :?
Riidankylväjä
 

Re: Feministit raivostuivat Suomen viisukappaleesta

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.02.2013 15:10

Feministinen sosiaalinen sanoma on suhteellisen selvä - tasa-arvo ja yhdenvertaisuus miesten kanssa
(ellei oteta huomioon munat pois -suuntauksia).

Mutta (tavalliseen) feminismiin ei kai kuulu erityistä seksuaalista action-doktriinia (kuitenkaan)?
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Feministit raivostuivat Suomen viisukappaleesta

ViestiKirjoittaja Kuutar » 11.02.2013 20:27

Riidankylväjä kirjoitti:
Kaikki alkoi vajaat kaksi viikkoa sitten, kun Häxbrygd-blogia pitävä pohjanmaalainen Linnea Portin
raivostui Marry Men sanoituksesta. Blogikirjoittajan mukaan koko laulu on kuin "anti-feministinen
huutosakkilaulu".

Laulussa nainen tekisi mitä tahansa miehen puolesta, olisi vaikka syömättä, kunhan tämä vain kosisi.

Kirjoitus sai aikaan tasa-arvoa, feminismiä ja vanhakantaista naiskäsitystä koskevan mielipide-
myrskyn. Varsinkin moni feministiksi tunnustautuva nainen on ärsyyntynyt kappaleesta, jossa
lauletaan vaikkapa näin: "I'm your slave and you're my master" (Minä olen orjasi, sinä olet herrani).

Mutta miksi feministit tuosta ärsyyntyvät? En havainnut siinä antifeminismiä. :?


Ei tuosta kukaan ärsyyntynytkään. Ilman näitä uutisointeja ei vain saada katsojia euroviisuille. Antimusiikkia euroviisut pikemminkin taitavat olla.
Kuutar
 

Re: Feministit raivostuivat Suomen viisukappaleesta

ViestiKirjoittaja Kahvi » 12.02.2013 13:29

Näyttäisi siltä, että jotkut feministit provosoituvat voimakkaasti jo siitä, että kaikki (naisetkaan) eivät ajattele ja toimi täsmälleen kuten he haluaisivat :P
Kahvi
 

Re: Feministit raivostuivat Suomen viisukappaleesta

ViestiKirjoittaja Kahvi » 12.02.2013 13:30

"Tulin niin vihaiseksi, kun kuulin tämänkin vähän kappaleesta, että suljin kaikki ikkunani protestiksi. Kun vähän tyynnyin, ja kävin miettimään sanoituksia kunnolla, hermostuin uudestaan."
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-12 ... m-vhde-min

Thö Ultimate protesti :D
Kahvi
 

Re: Feministit raivostuivat Suomen viisukappaleesta

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 12.02.2013 14:00

Lesboille on yllättävän vaikeaa ottaa vastaan heteronaisen seksuaalisia fantasioita. Olisiko kyse jonkun sortin mustasukkaisuudesta?
Riidankylväjä
 

Re: Feministit raivostuivat Suomen viisukappaleesta

ViestiKirjoittaja Kuutar » 12.02.2013 19:58

Onnea vain musiikkimaullenne. Onneksi en tuntenut teitä teininä, sillä mitähän kuuntelitte silloin, jos euroviisuhumppa on nykyisin mielestänne hyvää musaa.
Kuutar
 

Re: Feministit raivostuivat Suomen viisukappaleesta

ViestiKirjoittaja Kuutar » 12.02.2013 20:00

Obelix kirjoitti:Matti ja Teppo ovat ajattomia!


Kuuntelitko heitä teini-ikäisenä?
Kuutar
 

Re: Feministit raivostuivat Suomen viisukappaleesta

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 12.02.2013 20:30

Tämä suosikkipiisi vei (hetero)naisilta jalat alta. (Vaikka en Erkin suuntautuneisuudesta ole ihan varma)

Erkki Junkkarinen - RUUSUJA HOPEAMALJASSA
http://www.youtube.com/watch?v=Ne4u6p3-LTU
Riidankylväjä
 

Re: Feministit raivostuivat Suomen viisukappaleesta

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 12.02.2013 20:39

Kuva
Riidankylväjä
 


Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa