Motiiveista

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.01.2013 00:30

Johan se on kerrottu tässäkin ketjussa.

viewtopic.php?f=8&t=7584&hilit=motiivi
Hilppa
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja untuva » 23.01.2013 00:32

Saaneen nauraa, tämä on pertin kotisivulla oleva mielenterveysfoorumi, otatte pertin aseman kun alatte peräämään toisiltanne motiiveja olla täällä ja kirjoitella tänne. Pertti tiedustelkoon itse motiivimme, jos haluaa. Pertti on tämän paikan Kukko!
Ja eiköhän Pertti itse tiedä, miksi olemme täällä. Jokainen meistä täällä olijoista on pertin huomion perässä. ;)
untuva
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 23.01.2013 01:35

Hilppa kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Voisihan motiiveista keskustella neutraalimminkin. Ja itse asiassa olisi voinut aktivoida Leten aloittaman ketjun aiheesta:

viewtopic.php?f=8&t=7584&hilit=motiivi&start=10#p91664

Olen pahoittanut mieleni tämän ketjun aloitusviestissä olevista vääristä minua koskevista väittelistä. Voisitko kirjoittaja Helmenkalastaja, poistaa ne epäasialliset kirjoituksesi minusta sieltä aloitusviestistä?

Eivät ne ole epäasiallisia eivätkä ne ole väitteitäkään. Ne ovat minun kokemukseni sinun suhtautumisestasi minuun. Eli en poista.

Se säälijuttusi on pötyä ja törkeä. Poista se!

Mistä sinä olet tietävinäsi sen olevan pötyä? Eivätkö ihmiset mielestäsi saa ajatella omilla aivoillaan?

Psykopatologia, onko käyttäjä Hilpalla oikeus vaatia toista käyttäjää toimimaan Hilpan haluamalla tavalla?
Helmenkalastaja
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 23.01.2013 01:37

untuva kirjoitti:Saaneen nauraa, tämä on pertin kotisivulla oleva mielenterveysfoorumi, otatte pertin aseman kun alatte peräämään toisiltanne motiiveja olla täällä ja kirjoitella tänne. Pertti tiedustelkoon itse motiivimme, jos haluaa. Pertti on tämän paikan Kukko!
Ja eiköhän Pertti itse tiedä, miksi olemme täällä. Jokainen meistä täällä olijoista on pertin huomion perässä. ;)

Etkö ole vielä tajunnut, että tällainen on jos ei foorumin parasta antia, niin ainakin parhaasta päästä (?) sen ylläpitäjälle?
Helmenkalastaja
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja untuva » 23.01.2013 01:40

juu, pertti tykkää lukea tälläisia jännitysnäytelmiä. Hän vain naureskelee ja on hyvillään. Välillä hän sulkee ketjun, ja sillä aikaa menette vielä enemmän kuohuksiin, ja sitten kun ketju taas aukaistaan riehutte kahta kauheammin :D
untuva
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 23.01.2013 01:46

untuva kirjoitti:juu, pertti tykkää lukea tälläisia jännitysnäytelmiä. Hän vain naureskelee ja on hyvillään. Välillä hän sulkee ketjun, ja sillä aikaa menette vielä enemmän kuohuksiin, ja sitten kun ketju taas aukaistaan riehutte kahta kauheammin :D

Juuri niin :) Nyt kuitenkin menen nukkumaan.
Helmenkalastaja
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.01.2013 01:54

Kaikkea voi vaatia, mutta ei tarvitse suostua tai totella.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.01.2013 10:51

Psykopatologia kirjoitti:Kaikkea voi vaatia, mutta ei tarvitse suostua tai totella.

En suinkaan pidä tällaisista sekavista ketjuista,
joissa pyritään tarkoituksella loukkaamaan toisia yms.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 23.01.2013 13:21

Hilppa kirjoitti:Helmenkalastaja, se sana rekisteröityä ei ollut sanan motiivi yhteydessä. En kysynyt sinulta, mikä oli motiivina rekisteröitymisee[si], kuten kiivaasti väitit tuossa nyt suljettuna olevassa ketjussa. Muistat väärin. Kysymys kuului: "Mikä on sinulla ollut motiivi, kun omien sanojesi mukaan ärhäköidyit tämänkertaisen Entréen tekemään?". Sana rekisteröityä oli esillä aivan eri yhteydessä.

Etsisitkö vielä minulle viestini, jossa olen käyttänyt sanaa Entrée? En ole onnistunut sellaista löytämään.

Hilppa kirjoitti:Joten on turha niin aggressiivisesti hyökätä, kuten sinä olet minua kohtaan tehnyt. Se aiheuttaa ainoastaan sen, että en kykene vastaamaan kysymyksiisi ja käsitykseni sinusta vahvistuu väärään suuntaan.[HK]

Kenen mielestä on turha, kenen mielestä ei. Minä tosin en käyttäisi ilmausta 'aggressiivisesti hyökätä', vaan 'tivata jämäkästi selitystä'. Aggressiivisuutta en silti tämän tivaamisen yhteydessä kiellä.

Mikä on väärä suunta? Ei-toivottava suunta kenties? No, sanotaanko näin: nykyinen käsityksesi perustuu kuitenkin melko suureen aineistoon, ei pelkkiin kuulopuheisiin, niin kuin aiemmin. Eli voidaan sanoa sinulla olevan (omalta näkökannaltasi) perusteltu oikeus käsitykseesi, oli se mikä tahansa.

Hilppa kirjoitti:Olen myös vastannut joihinkin kysymyksiisi, mutta olet ruotinut vastauksiani tyyliin, että "kykyni ymmärtää metaforia tuskin on riittävällä tasolla".

En oikeastaan kaipaa vastausta kuin yhteen kysymykseen. Sen ympärille olen luonut muutamia muita kysymyksiä helpottamaan sen ymmärtämistä, miksi asiaa kysyn, ja auttamaan kysymykseeni vastaamista.
Helmenkalastaja kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Mielestäni motiivi tulla kirjoittamaan, koska terapiassa on tauko tai koska on tylsää, on huono motiivi. Tämä ei voi olla psykoterapiaa korvaavaa toimintaa. Ja käy aika rankaksi ja vaativaksi kanssakirjoittajille, jos motiivi on tuo edellä mainittu.

Sen kuitenkin haluaisin tietää, miten perustelet tämän: käy aika rankaksi ja vaativaksi kanssakirjoittajille, jos motiivi on tuo edellä mainittu?
Lauseeseesi sisältyy implisiittisenä jonkinlainen kokemus rankaksi ja vaativaksi käymisestä. Mitä se tarkoittaa sinulle? Mistä olet tietävinäsi, että
juuri tuo edellä mainittu motiivi aiheuttaisi toisen kirjoittajan kirjoitusten käymisen rankaksi ja vaativaksi kanssakirjoittajille?


Laitanpa tähän tuon yhteyden, jossa olen metaforien ymmärtämiskykyäsi epäillyt. Arvioikoot lukijat, onko se sinun kirjoituksesi, johon siinä vastaan, vastaus tuohon ydinkysymykseen:
Hilppa kirjoitti:Et ole puhunut hyötymisestä etkä hyödyttämisestä mitään, mutta olet puhunut haluavasi kalastella helmiä, mitä se sitten tarkoittaakin. Tilaisuuksia? En pysty tarjoamaan sellaisia, ja meillä on erilaiset tavat ilmaista asioita ja nähdä ne ja ehkä ne helminä pitämämme asiatkin ovat erilaisia. Mutta eihän se mitään haittaa?

Helmenkalastaja kirjoitti:Niin. Niin olen puhunut. Kukaan muu ei voi minulle määritellä, mitä ne helmet ovat, kuin minä itse. En halua tätä asiaa jakaa kanssasi. En usko, että metaforien ymmärryksesi on riittävällä tasolla. Siitä kuitenkin olemme yhtä mieltä, että mitä suurimmalla todennäköisyydellä en niitä helmiä ainakaan sinun suunnastasi saa, eikä se haittaa, mutta toivoisin, ettet vääristelisi kirjoituksiani. Jos et ymmärrä, ole hiljaa! Tai pyydä tarkennusta.


Sinä vedit keskusteluun helpottamisesta/hyötymisestä - vastaukseksi? - kirjoitukseni joulua edeltäneeltä ajalta! Kirjoituksen, jota ei ole edes tarkoitus avata. Pidin tuota tekoasi loukkaavana. Sinä vedät puolustukseksesi välillä aivan käsittämättömiä asioita, jotka eivät liity mihinkään! Koska nähdäkseni yritit urkkia, mitä helmien kalastuksella tarkoitin, sanoin metaforien ymmärtämisestäsi mitä sanoin.

[korjasin sitaatin]
Helmenkalastaja
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.01.2013 13:42

[korjasin sitaatin]

Minkä ihmeen sitaatin ja missä?
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 23.01.2013 14:19

Psykopatologia kirjoitti:[korjasin sitaatin]

Minkä ihmeen sitaatin ja missä?

Korjasin siis siitatin niin, että se näkyy sitaattina eli: lisäsin oman nimeni jälkeen, ennen hakasulkua "-merkin.
Jos tällaisista korjauksista tulee aina tällainen kuulustelu, niin enpä vastaisuudessa taida kertoa korjauksista.
Olen muutenkin ollut huomaavinani, että korjauksista kertomisesta ei seuraa mitään hyvää...
Korjaus ei siis koskenut lainkaan sisältöä.
Helmenkalastaja
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2013 14:25

Minullakin tuli Psykopatologian kysymystä ihmetellessäni mieleen, että taitaa olla viisainta jättää mainitsematta korjauksista - tai sitten jättää korjaukset kokonaan tekemättä.
Menee kovin vaikeaksi tällä foorumilla kirjoittaminen, jos ylläpitäjän kirjoitusohjeiden toteuttaminen korjausten setvimisineen on päätarkoitus.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.01.2013 15:07

Helmenkalastaja kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:[korjasin sitaatin]

Minkä ihmeen sitaatin ja missä?

Korjasin siis siitatin niin, että se näkyy sitaattina eli: lisäsin oman nimeni jälkeen, ennen hakasulkua "-merkin.
Jos tällaisista korjauksista tulee aina tällainen kuulustelu, niin enpä vastaisuudessa taida kertoa korjauksista.
Olen muutenkin ollut huomaavinani, että korjauksista kertomisesta ei seuraa mitään hyvää...
Korjaus ei siis koskenut lainkaan sisältöä.

Hakasulut olivat yhdessä kohdassa.

Eikö silloin olisi ollut havainnollista laittaa merkintä korjauksesta (tms.) ko. kohtaan?
Ovatko lihavoinnit myös noin lainatussa tekstissä?
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 23.01.2013 15:30

Psykopatologia kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:[korjasin sitaatin]

Minkä ihmeen sitaatin ja missä?

Korjasin siis siitatin niin, että se näkyy sitaattina eli: lisäsin oman nimeni jälkeen, ennen hakasulkua "-merkin.
Jos tällaisista korjauksista tulee aina tällainen kuulustelu, niin enpä vastaisuudessa taida kertoa korjauksista.
Olen muutenkin ollut huomaavinani, että korjauksista kertomisesta ei seuraa mitään hyvää...
Korjaus ei siis koskenut lainkaan sisältöä.

Hakasulut olivat yhdessä kohdassa.

Eikö silloin olisi ollut havainnollista laittaa merkintä korjauksesta (tms.) ko. kohtaan?
Ovatko lihavoinnit myös noin lainatussa tekstissä?

Ei olisi, se olisi häirinnyt lainausta.
Jos lihavoin omaa tekstiäni, en tee siitä merkintää, milloin se on lihavoitu.
Se ei ole oleellista.
Helmenkalastaja
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 23.01.2013 15:33

Rehellinen mielipiteeni, Psykopatologia, on, että sinun tapasi kinuta viittauksia yms. häiritsee keskusteluja.
Lukija joutuu palaamaan pitkälle taaksepäin löytääkseen viestin, jossa on aiheeseen liittyvää asiaa.
Helmenkalastaja
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.01.2013 15:44

Rehellinen.
En minä ole mielestäni erityisesti kinunnut viittauksia muuten kuin tarpeellisissa kohdissa.

Itse olet viittauksia pyytänyt mm. silloin, kun olet näyttänyt unohtaneen sanomasi.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 23.01.2013 18:45

Mikä on motiivin ja motivaation ero?
Riidankylväjä
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 23.01.2013 19:12

Psykopatologia kirjoitti:Rehellinen.
En minä ole mielestäni erityisesti kinunnut viittauksia muuten kuin tarpeellisissa kohdissa.

Itse olet viittauksia pyytänyt mm. silloin, kun olet näyttänyt unohtaneen sanomasi.

Aivan. Kerran viittasit toisella palstalla muutaman minuutin ajan olleeseen viestiini.
Muistaakseni olet kerran jopa onnistunut löytämään minulta unohtuneen toteamukseni tältä palstalta...
Useampikin viittauspyyntöni on jäänyt tuloksettomaksi tai osoittautunut virhetulkinnaksi.
Siksi minä pyydän viittauksia. Koska on käynyt ilmi, että minun sanomakseni saatetaan laittaa vaikka mitä.
Helmenkalastaja
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.01.2013 23:52

Kuvaamaasi varten viittauksia pyydetään; minäkin ymmärsin sen.
Siksi myös on tärkeää, että aiempia kirjoituksia ei sorkita miteen vaan.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.01.2013 23:54

Riidankylväjä kirjoitti:Mikä on motiivin ja motivaation ero?

Motivaatio on yleistermi. Motiivi liittyy spesifisti johonkin (toimintaan yms.).
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa