Motiiveista

Motiiveista

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 22.01.2013 22:38

Psykopatologia kirjoitti: 22.01.2013 21:02 [Oletko vastuussa toisen tunteista?]
Johan Helmenkalastaja jo aluksi selvitti, että hän tuli tänne minun takiani.

Koska ketju suljettiin edestäni niin, etten pääse sinne vastaamaan, niin teenpä uuden aloituksen.

Kertoisitko, Psykopatologia, mistä tuollaisen selvityksen voi löytää? Mieluiten linkki kyseiseen viestiin.

Minulle on muodostunut ja koko ajan vahvistuu vaikutelma, että käyttäjä Hilppa haluaisi savustaa minut ulos tältä foorumilta.
Kirjoittamalla hän ei siinä tule onnistumaan, mutta ehkä kaunis pyyntö ylläpitäjälle voisi toimia?

Sääli tietysti, jos Hilppa kokee uhranneensa tälle foorumille monta vuotta (uhranneensa mitä? hikeä, verta ja kyyneleitä?)
ja sitten tulee iso paha Helmenkalastaja ja pilaa kaiken. Tai eipä sittenkään, ei se minusta sittenkään ole sääli.
Säälittävää ehkä?
Helmenkalastaja
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.01.2013 22:58

Ehkä tässä ketjussa voidaan keskustella tälle foorumille kirjoittamisen motiiveista ja vaikka arvottaakin niitä, koska Hilppa tälle foorumille aikaa ja vaivannäköä uhranneena kirjoittajana toivoo, että kirjoittamisen motiiveista keskusteltaisiin ja niitä arvotettaisiin.
Minua kiinnostaa etenkin Hilpan motiivit - mikä hänet panee kirjoittamaan tällaiselle foorumille aikaa ja vaivannäköä uhraten? Mutta varmaan tässä ketjussa muutkin halukkaat voivat kertoilla kirjoittamisen motiiveistaan ja tuoda niitä arvioitaviksi ja arvotettaviksi.

Tämän foorumin käyttäjänä minusta tuntuu inhottavalta, että joku rivikirjoittaja kertoo uhranneensa tälle foorumille aikaa ja vaivannäköä. Mielestäni minulla foorumin käyttäjänä on suoranainen 'oikeus' tietää miksi joku on halunnut uhrata foorumille käyttäjineen jotakin - mikä hänen motiivinsa (tarpeensa) on?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Jail » 22.01.2013 23:12

Motiivini on kirjoittaa asioista, joita koen ja tunnen.
Ei sen kummempaa.
Jail
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.01.2013 23:13

Mirri kirjoitti:Ehkä tässä ketjussa voidaan keskustella tälle foorumille kirjoittamisen motiiveista ja vaikka arvottaakin niitä, koska Hilppa tälle foorumille aikaa ja vaivannäköä uhranneena kirjoittajana toivoo, että kirjoittamisen motiiveista keskusteltaisiin ja niitä arvotettaisiin.

Onko sinusta ikävää, kun joku sanoo suoraan ajatuksensa jostakin asiasta, joka sinulle pyhä, kuten motiivi?
Mirri kirjoitti:Minua kiinnostaa etenkin Hilpan motiivit - mikä hänet panee kirjoittamaan tällaiselle foorumille aikaa ja vaivannäköä uhraten? Mutta varmaan tässä ketjussa muutkin halukkaat voivat kertoilla kirjoittamisen motiiveistaan ja tuoda niitä arvioitaviksi ja arvotettaviksi.

Ei mikään, koska olen vielä pahempi opportunisti kuin sinä ja vastustan kaikkia motiiveja ja päämäärähakuisia toimintoja, jotka tähtäävät seuraavasta kvartaalista selviämiseen.
Mirri kirjoitti:Tämän foorumin käyttäjänä minusta tuntuu inhottavalta, että joku rivikirjoittaja kertoo uhranneensa tälle foorumille aikaa ja vaivannäköä. Mielestäni minulla foorumin käyttäjänä on suoranainen 'oikeus' tietää miksi joku on halunnut uhrata foorumille käyttäjineen jotakin - mikä hänen motiivinsa (tarpeensa) on?

Tuntuuko sinusta inhottavalta, että minä majailen täällä?

Suurin osa motiiveistani selviää tämän palstan sivuilta ja ovat tulleet kiistetyiksi ja pilkatuiksikin ihan riittämiin asti. Että kiitokset vaan kaikille osallisille! En minä niitä motiivejani, joita olette pilkanneet jaksa enää muistaa; ovat jossakin siellä alitajunnan syövereissä. Mutta eivät ole tulleet tapetuiksi, sensijaan voimistua ovat saattaneet.

On tullut huomatuksi, että hullumminkin voisi olla.
Hilppa
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.01.2013 23:14

22:15
Helmenkalastaja kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti: 22.01.2013 21:02 [Oletko vastuussa toisen tunteista?]
Johan Helmenkalastaja jo aluksi selvitti, että hän tuli tänne minun takiani.

Koska ketju suljettiin edestäni niin, etten pääse sinne vastaamaan, niin teenpä uuden aloituksen.

Kertoisitko, Psykopatologia, mistä tuollaisen selvityksen voi löytää? Mieluiten linkki kyseiseen viestiin. [PP]

Minulle on muodostunut ja koko ajan vahvistuu vaikutelma, että käyttäjä Hilppa haluaisi savustaa minut ulos tältä foorumilta.
Kirjoittamalla hän ei siinä tule onnistumaan, mutta ehkä kaunis pyyntö ylläpitäjälle voisi toimia?

Sääli tietysti, jos Hilppa kokee uhranneensa tälle foorumille monta vuotta (uhranneensa mitä? hikeä, verta ja kyyneleitä?)
ja sitten tulee iso paha Helmenkalastaja ja pilaa kaiken. Tai eipä sittenkään, ei se minusta sittenkään ole sääli.
Säälittävää ehkä?

En löytänyt pikaisesti. Et viestissä toki rakkauttasi tunnustanut.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.01.2013 23:19

Saattoi olla niinkin, että kaipasit Psykopatologia(a)(-foorumia).
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 22.01.2013 23:32

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Ehkä tässä ketjussa voidaan keskustella tälle foorumille kirjoittamisen motiiveista ja vaikka arvottaakin niitä, koska Hilppa tälle foorumille aikaa ja vaivannäköä uhranneena kirjoittajana toivoo, että kirjoittamisen motiiveista keskusteltaisiin ja niitä arvotettaisiin.

Onko sinusta ikävää, kun joku sanoo suoraan ajatuksensa jostakin asiasta, joka sinulle pyhä, kuten motiivi?
Mirri kirjoitti:Minua kiinnostaa etenkin Hilpan motiivit - mikä hänet panee kirjoittamaan tällaiselle foorumille aikaa ja vaivannäköä uhraten? Mutta varmaan tässä ketjussa muutkin halukkaat voivat kertoilla kirjoittamisen motiiveistaan ja tuoda niitä arvioitaviksi ja arvotettaviksi.

Ei mikään, koska olen vielä pahempi opportunisti kuin sinä ja vastustan kaikkia motiiveja ja päämäärähakuisia toimintoja, jotka tähtäävät seuraavasta kvartaalista selviämiseen.
Mirri kirjoitti:Tämän foorumin käyttäjänä minusta tuntuu inhottavalta, että joku rivikirjoittaja kertoo uhranneensa tälle foorumille aikaa ja vaivannäköä. Mielestäni minulla foorumin käyttäjänä on suoranainen 'oikeus' tietää miksi joku on halunnut uhrata foorumille käyttäjineen jotakin - mikä hänen motiivinsa (tarpeensa) on?

Tuntuuko sinusta inhottavalta, että minä majailen täällä?

Suurin osa motiiveistani selviää tämän palstan sivuilta ja ovat tulleet kiistetyiksi ja pilkatuiksikin ihan riittämiin asti. Että kiitokset vaan kaikille osallisille! En minä niitä motiivejani, joita olette pilkanneet jaksa enää muistaa; ovat jossakin siellä alitajunnan syövereissä. Mutta eivät ole tulleet tapetuiksi, sensijaan voimistua ovat saattaneet.

On tullut huomatuksi, että hullumminkin voisi olla.

Enpä ole huomannut, että olisit tuonut missään esiin ensimmäistäkään motiiviasi kirjoittaa (tai edes rekisteröityä) tälle palstalle. En myöskään ole huomannut näitä olemattomia motiivejasi pilkatun. Ja kolmaskin asia, joka on jäänyt minulta huomaamatta: en ole havainnut, että kukaan olisi arvottanut sinun motiivejasi. Mihinkään suuntaan. Ennen tätä ketjua en ollut nähnyt yhtään viestiä, jossa olisi kenenkään muun motiiveja rekisteröityä (!) tälle foorumille kysytty kuin minun. Ja sinun motiivisi kysyä sitä haluaisin tietää, en niinkään sitä, millaisena pidät minun ilmoittamaani motiivia, jonka sinun PYYNNÖSTÄSI muitta mutkitta ilmoitin - ja joka siis oli vain yksi tiedostamistani motiiveista.
Helmenkalastaja
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.01.2013 23:34

Se oli ketjussa Obelixista:


Kirjoittaja Helmenkalastaja » 06.01.2013 23:17

Hilppa kirjoitti:Mikä on sinulla ollut motiivi, kun omien sanojesi mukaan ärhäköidyit tämänkertaisen Entréen tekemään? Minunko kiusaamisen aloittaminen, koska olen vuosia sitten sanonut lauseen sinusta, jota sinä et ole vaivautunut näiden vuosien aikana kertaakaan kommentoimaan? Olisit ottanut asian puheeksi aikaisemmin. Vaan olet sitä viestiäni, jota ei ole enää olemassakaan ja jota minä en edes muista, tässä vuosien ajanko mielessäsi vatvonut?


Helmenkalastaja kirjoitti:Motiivi saattoi olla edessä oleva terapiatauko. Ehkä ajattelin, että Psykopatologia olisi minua tässä välillä kaivannut. Ehkä minulla oli tylsää. En osaa sen tarkemmin sanoa. Oli täällä ainakin enemmän luettavaa kuin tukarilla... siellä ei enää ole muuta luettavaa kuin jokunen päiväkirja. Ärhäköitymistä kaipasin ennen rekisteröitymistä, että kykenisin paremmin suojaamaan itseäni täällä. Sinua en siinä vaiheessa ajatellut ollenkaan - sorry - kun olit jo nikkisikin kerinnyt tässä välissä vaihtaa. Kun minulle jossain vaiheessa selvisi, kuka olet, olisin jättänyt sinut rauhaan, jos et olisi kirjoittanut minulle - holhoavaan sävyyn - seuraavaa viestiä:

Hilppa kirjoitti:Jotenkin minusta nyt Helmenkalastaja tuntuu siltä, että et voi tietää tämän foorumin kirjoittajien historiasta vielä kovinkaan tarkasti, koska olet vasta vähän aikaa ollut mukana. Oletko seurannut tätä foorumia tarkasti ennen kuin rekisteröidyit kirjoittajana vähän aikaa sitten tänne?

Helmenkalastaja kirjoitti:Tämä ei ollut ensimmäinen tuonsävyinen viestisi minulle, mutta tuossa kohtaa tuli mitta täyteen.
Mitä tulee siihen, että en ole kiusaaja-viestiäsi näiden vuosien aikaan kommentoinut, niin en ollut tuohon aikaan rekisteröityneenä tälle foorumille. Kun vastaileminen Kyllästyneelle palstalla, joka ei suvainnut asioiden siirtämistä puitaviksi palstalta toiselle, tuli liian vaikeaksi, päädyin rekisteröitymään, että voisin vastata samalla foorumilla.

Ja Pertille vielä: en minä muuten koskaan väistellyt vastaamista. Minä en vain suostunut antamaan vastausta, jonka te olisitte halunneet.
Hilppa
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.01.2013 23:36

Hilppa kirjoitti:Suurin osa motiiveistani selviää tämän palstan sivuilta ja ovat tulleet kiistetyiksi ja pilkatuiksikin ihan riittämiin asti. Että kiitokset vaan kaikille osallisille! En minä niitä motiivejani, joita olette pilkanneet jaksa enää muistaa; ovat jossakin siellä alitajunnan syövereissä. Mutta eivät ole tulleet tapetuiksi, sensijaan voimistua ovat saattaneet.

On tullut huomatuksi, että hullumminkin voisi olla.

Mikä sinun motiiveissasi on hyvää verrattuna toisten motiiveihin - vaikkapa terapiakirjoittamiseen tai itsensä viihdyttämiseen?

Minulle tämä on tärkeä kysymys, koska käytän mt-aiheisia vertaistukifoorumeita sekä terapiakirjoittamiseen että viihdykkeeksi (ja tietysti myös vertaistuen saamiseen); olen tehnyt niin viimeiset kymmenen vuotta.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.01.2013 23:38

Helmenkalastaja kulta mussukka, mikä sinua kaihertaa?
Hilppa
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 22.01.2013 23:40

Hilppa kirjoitti:Helmenkalastaja kulta mussukka, mikä sinua kaihertaa?

Se, että sinä et vastaa kysymyksiini, et niihin, joilla olisi merkitystä.
Ja koska et vastaa, käsitykseni siitä, että haluaisit minut pois täältä kirjoittamasta, vahvistuu vahvistumistaan.
Helmenkalastaja
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.01.2013 23:40

Olipas taas hilppamaista.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.01.2013 23:44

Helmenkalastaja kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Helmenkalastaja kulta mussukka, mikä sinua kaihertaa?

Se, että sinä et vastaa kysymyksiini, et niihin, joilla olisi merkitystä.
Ja koska et vastaa, käsitykseni siitä, että haluaisit minut pois täältä kirjoittamasta, vahvistuu vahvistumistaan.

En osaa vastata. Olet ehkä tappanut haluni ja kykyni vastata. Jähmetyn kuulustelusta.
Hilppa
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 22.01.2013 23:51

Hilppa kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Helmenkalastaja kulta mussukka, mikä sinua kaihertaa?

Se, että sinä et vastaa kysymyksiini, et niihin, joilla olisi merkitystä.
Ja koska et vastaa, käsitykseni siitä, että haluaisit minut pois täältä kirjoittamasta, vahvistuu vahvistumistaan.

En osaa vastata. Olet ehkä tappanut haluni ja kykyni vastata. Jähmetyn kuulustelusta.

Vai että tappanut kykysi vastata?! Halun tappamisen ymmärrän, mutta tuo on jo aika hurja väite.
Minun ei olisi tarvinnut "kuulustella", jos olisit alun perin - tai edes jossain vaiheessa - antanut minulle rehellisen vastauksen.
Helmenkalastaja
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.01.2013 23:59

Voisihan motiiveista keskustella neutraalimminkin. Ja itse asiassa olisi voinut aktivoida Leten aloittaman ketjun aiheesta:

viewtopic.php?f=8&t=7584&hilit=motiivi&start=10#p91664

Olen pahoittanut mieleni tämän ketjun aloitusviestissä olevista vääristä minua koskevista väittelistä. Voisitko kirjoittaja Helmenkalastaja, poistaa ne epäasialliset kirjoituksesi minusta sieltä aloitusviestistä?
Hilppa
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 23.01.2013 00:05

Hilppa kirjoitti:Voisihan motiiveista keskustella neutraalimminkin. Ja itse asiassa olisi voinut aktivoida Leten aloittaman ketjun aiheesta:

viewtopic.php?f=8&t=7584&hilit=motiivi&start=10#p91664

Olen pahoittanut mieleni tämän ketjun aloitusviestissä olevista vääristä minua koskevista väittelistä. Voisitko kirjoittaja Helmenkalastaja, poistaa ne epäasialliset kirjoituksesi minusta sieltä aloitusviestistä?

Eivät ne ole epäasiallisia eivätkä ne ole väitteitäkään. Ne ovat minun kokemukseni sinun suhtautumisestasi minuun. Eli en poista.
Helmenkalastaja
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2013 00:06

Hilppa kirjoitti:En osaa vastata. Olet ehkä tappanut haluni ja kykyni vastata. Jähmetyn kuulustelusta.

Hilppa, muistaakseni sinä olet yksi niistä, jotka ovat suuresti paheksuneet minun vastaamattomuuttani. Ja nyt sanot kysyjän tappaneen sinun halusi ja kykysi vastata, ja että jähmetyt 'kuulustelusta'. Vaikkei Helmis ole ollut millään lailla hyökkäävä eikä 'kuulusteleva' - toisin kuin jotkut muut tällä foorumilla.

Tämä tiedoksi Kyllästyneelle ja Psykopatologialle:
En osaa vastata. Olet ehkä tappanut haluni ja kykyni vastata. Jähmetyn kuulustelusta.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.01.2013 00:08

Helmenkalastaja, se sana rekisteröityä ei ollut sanan motiivi yhteydessä. En kysynyt sinulta, mikä oli motiivina rekisteröitymisee[si], kuten kiivaasti väitit tuossa nyt suljettuna olevassa ketjussa. Muistat väärin. Kysymys kuului: "Mikä on sinulla ollut motiivi, kun omien sanojesi mukaan ärhäköidyit tämänkertaisen Entréen tekemään?". Sana rekisteröityä oli esillä aivan eri yhteydessä.

Joten on turha niin aggressiivisesti hyökätä, kuten sinä olet minua kohtaan tehnyt. Se aiheuttaa ainoastaan sen, että en kykene vastaamaan kysymyksiisi ja käsitykseni sinusta vahvistuu väärään suuntaan.

Olen myös vastannut joihinkin kysymyksiisi, mutta olet ruotinut vastauksiani tyyliin, että "kykyni ymmärtää metaforia tuskin on riittävällä tasolla".

[Kielioppikorjaus 23.10.]
Hilppa
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Hilppa » 23.01.2013 00:12

Helmenkalastaja kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Voisihan motiiveista keskustella neutraalimminkin. Ja itse asiassa olisi voinut aktivoida Leten aloittaman ketjun aiheesta:

viewtopic.php?f=8&t=7584&hilit=motiivi&start=10#p91664

Olen pahoittanut mieleni tämän ketjun aloitusviestissä olevista vääristä minua koskevista väittelistä. Voisitko kirjoittaja Helmenkalastaja, poistaa ne epäasialliset kirjoituksesi minusta sieltä aloitusviestistä?

Eivät ne ole epäasiallisia eivätkä ne ole väitteitäkään. Ne ovat minun kokemukseni sinun suhtautumisestasi minuun. Eli en poista.

Se säälijuttusi on pötyä ja törkeä. Poista se!
Hilppa
 

Re: Motiiveista

ViestiKirjoittaja Mirri » 23.01.2013 00:28

Hilppa kirjoitti:Voisihan motiiveista keskustella neutraalimminkin.

Kerro, millä tavoin keskustellaan neutraalisti tämän foorumin kirjoittajien motiiveista, jotka heidät panevat kirjoittamaan tälle foorumille ja käyttämään tätä.

Käsittääkseni sinä olet halunnut keskusteltavan nimenomaan ihmisten motiiveista kirjoittaa tälle foorumille. Olet jopa halunnut, että niitä arvioidaan ja arvotetaan. Jos haluat keskustella ja arvioida - sekä lisäksi arvottaakin - niitä motiiveja, niin tietysti keskustellaan myös sinun motiiveistasi ja arvioidaan niitä.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Seuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa