Rutiinit

Rutiinit

ViestiKirjoittaja Jail » 28.12.2012 21:50

Tämän olen huomannut ennenkin.
Minun täytyy saada pitää pienet, mutta tärkeät rutiinin, muuten
alan olla levoton.
Esim. Nyt loman aikana en käynyt lyseolla, jossa
minulla on muutamia yksittäisiä tunteja illalla.
Vain 2 tuntia ja kaksi kertaa viikossa.
Samoin päiväkeskus lomailee. Minulla oli tapana käydä siellä kerran viikkoon.
Tämä on siis aika pientä, mutta kun nuo asiat puuttuvat esim. ahdistus on suurempaa.

Kuinka tärkeää teille ovat rutiinit?

Oli kiva toisaalta olla "lomalla", mutta pidän enemmän rutiineista.
Tämä ei pidä sisällään työtä, sillä olen eläkkeellä.
Jail
 

Re: Rutiinit

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 28.12.2012 22:35

Minä en tykkää rutiineista.

PS. Tosin avaan palstan rutiininomaisesti lähes joka aamu.
Riidankylväjä
 

Re: Rutiinit

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.12.2012 18:16

Rutiinit ovat meille kaikille hyvin tärkeitä.
Mutta emme välttämättä miellä rutiineita rutiineiksi,
varsinkin jos ne liittyvät luontevasti muuhun elämään.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rutiinit

ViestiKirjoittaja Tris » 29.12.2012 18:22

Olen aika boheemi ja teen asioita mielijohteen mukaan. Toisaalta en ole kovin vaihtelunhaluinen joten teen samoja asioita mielijohteen mukaan. En tiedä voisiko noita kutsua rutiineiksi vai ei.
Tris
 

Re: Rutiinit

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.12.2012 21:05

Boheemi onkin hyvä nimike kaikelle "epäilyttävälle".

"Viinaakin vedän joskus, kun olen niin boheemi."
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rutiinit

ViestiKirjoittaja Tris » 29.12.2012 21:32

No mutta vedän nykyään aika vähän viinaa. Tarkoitin puolillepäivin nukkumista ja sen sellaista.
Tris
 

Re: Rutiinit

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 29.12.2012 21:35

Boheemit ovat luovia taiteilijoita, eivät pelkästään "epäilyttäviä".
Riidankylväjä
 

Re: Rutiinit

ViestiKirjoittaja Tris » 29.12.2012 21:37

"boheemi epäsovinnaista elämää viettävä ihminen, usein taiteilija "

"huoletonta, epäsäännöllistä ja epäsovinnaista elämää viettävä henkilö, etenkin taiteilija tai opiskelija."
Tris
 

Re: Rutiinit

ViestiKirjoittaja Tris » 29.12.2012 21:42

Tuossa lukeekin "etenkin" ja "usein". En ole opiskelija (enää) mutta luen paljon ja olen boheemi tavoiltani.
Tris
 

Re: Rutiinit

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.12.2012 21:46

Boheemeihin elämäntapoihin kuului poikkeukselliset, perinteisten ja yleisten tahojen kanssa pahasti ristiriidassa olleet poliittiset näkemykset, vakaumukset ja mielipiteet joita heijastettiin käytännössä usein varsin vapaamielisen seksuaalisuuden harjoittamisen, materiaalisesti erittäin vaatimattoman elämäntavan ja vaihtoehtoisen/vapaaehtoisen köyhyyden kautta. Lisäksi boheemikulttuuriin kuuluu eräänlainen "kurjuuden romantisointi".

http://fi.wikipedia.org/wiki/Boheemi
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Rutiinit

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.12.2012 22:10

Mutta tietenkin jokainen voi lohdutuksekseen
valita niin autistisen identiteetin kuin haluaa.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rutiinit

ViestiKirjoittaja Tris » 30.12.2012 01:20

Mikä adjektiivi paremmin kuvaa sitä että nukun epäsäännöllisesti, en ole kiinnostunut työstä, en seuraa muotivillityksiä tai tiedä julkkiksista mitään, teen oman tahtoni mukaan kaikki asiat, tuttavapiirini on vihreitä, taiteilijoita jne., olen opiskellut humanistisia aineita 220 ov, luen monta kirjaa viikossa jne? Minusta "boheemi" kuvaa elämäntyyliä hyvin mutta olen valmis vaihtamaan sen heti kun joku antaa paremman määritelmän huom. yhdellä tai maksimissaan kahdella sanalla.
Tris
 

Re: Rutiinit

ViestiKirjoittaja Tris » 30.12.2012 01:41

Jos mainitset elämäntapana "itsekeskeisyyden" niin ei siitä tule ensimmäisenä yhtään mieleen että henkilö olisi esim. lukemisesta kiinnostunut taikka yöt valvova iltaihminen taikka yliopisto-opiskellut!
Tris
 

Re: Rutiinit

ViestiKirjoittaja Kuutar » 30.12.2012 01:44

Psykopatologia kirjoitti:Mutta tietenkin jokainen voi lohdutuksekseen
valita niin autistisen identiteetin kuin haluaa.


Jokainen tosiaan saa valita itse sen, mitä ajattelee itsestään. Autistikin on nykyään identiteetti, ainakin aspergerin syndrooma koetaan myös indentiteettinä.

Pitäisikö kaikkien sitten valita jokin identiteetti?
Kuutar
 

Re: Rutiinit

ViestiKirjoittaja Kuutar » 30.12.2012 01:48

Tris kirjoitti:Mikä adjektiivi paremmin kuvaa sitä että nukun epäsäännöllisesti, en ole kiinnostunut työstä, en seuraa muotivillityksiä tai tiedä julkkiksista mitään, teen oman tahtoni mukaan kaikki asiat, tuttavapiirini on vihreitä, taiteilijoita jne., olen opiskellut humanistisia aineita 220 ov, luen monta kirjaa viikossa jne? Minusta "boheemi" kuvaa elämäntyyliä hyvin mutta olen valmis vaihtamaan sen heti kun joku antaa paremman määritelmän huom. yhdellä tai maksimissaan kahdella sanalla.


Jos kannatat vihreitä arvoja, pidät taiteesta ja käyt taidetapahtumissa, romantisoit mielessäsi kurjuutta ja käytät alkoa, joka itseasiassa kyllä on aina kuulunut boheemiuteen, niin kyllä minusta voit hyvin kutsua itseäsi boheemiksi.
Kuutar
 

Re: Rutiinit

ViestiKirjoittaja Tris » 30.12.2012 01:54

Kuutar kirjoitti:
Tris kirjoitti:Mikä adjektiivi paremmin kuvaa sitä että nukun epäsäännöllisesti, en ole kiinnostunut työstä, en seuraa muotivillityksiä tai tiedä julkkiksista mitään, teen oman tahtoni mukaan kaikki asiat, tuttavapiirini on vihreitä, taiteilijoita jne., olen opiskellut humanistisia aineita 220 ov, luen monta kirjaa viikossa jne? Minusta "boheemi" kuvaa elämäntyyliä hyvin mutta olen valmis vaihtamaan sen heti kun joku antaa paremman määritelmän huom. yhdellä tai maksimissaan kahdella sanalla.


Jos kannatat vihreitä arvoja, pidät taiteesta ja käyt taidetapahtumissa, romantisoit mielessäsi kurjuutta ja käytät alkoa, joka itseasiassa kyllä on aina kuulunut boheemiuteen, niin kyllä minusta voit hyvin kutsua itseäsi boheemiksi.


Ei boheemin tarvitse kannattaa vihreitä arvoja - vihreyshän on muotivillitys nykyään ja kuuluu melkein enemmistön elämäntapaan. En kannata mutta muutoin osuu.
Viimeksi muokannut Tris päivämäärä 30.12.2012 01:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Tris
 

Re: Rutiinit

ViestiKirjoittaja Tris » 30.12.2012 02:01

Tuskin koska boheemius on jotain mihin ihmisellä on alusta asti taipumus ja olet ollut hyvin työorentoitunut, obsessiivinen lähtökohdiltasi mutta jollakin juominen saattaisi hyvinkin tuoda puuttuvan osan.
Tris
 

Re: Rutiinit

ViestiKirjoittaja Kuutar » 30.12.2012 02:01

Kyllästynyt kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:
Tris kirjoitti:Mikä adjektiivi paremmin kuvaa sitä että nukun epäsäännöllisesti, en ole kiinnostunut työstä, en seuraa muotivillityksiä tai tiedä julkkiksista mitään, teen oman tahtoni mukaan kaikki asiat, tuttavapiirini on vihreitä, taiteilijoita jne., olen opiskellut humanistisia aineita 220 ov, luen monta kirjaa viikossa jne? Minusta "boheemi" kuvaa elämäntyyliä hyvin mutta olen valmis vaihtamaan sen heti kun joku antaa paremman määritelmän huom. yhdellä tai maksimissaan kahdella sanalla.


Jos kannatat vihreitä arvoja, pidät taiteesta ja käyt taidetapahtumissa, romantisoit mielessäsi kurjuutta ja käytät alkoa, joka itseasiassa kyllä on aina kuulunut boheemiuteen, niin kyllä minusta voit hyvin kutsua itseäsi boheemiksi.

Pidän taiteesta ja kaiketi voi sanoa, että käyn taidetapahtumissa. Kurjuutta (sellaisessa eläneenä) en romantisoi, enkä juurikaan juo alkoholia.

Tulisiko minusta boheemi jos ratkeaisin juomaan?


Voisi tulla, mutta sinun pitäisi juoda halpaa punaviiniä ja valittaa kirpputorimekko/jakku ja jännä koru kaulassasi, miten rahasi eivät riitä ruokaan, koska tuhlasit ne juomiin ja kokeilevan taiteen näyttelyyn. Kurjuuden romantisointi on minusta kyllä tärkeä osa boheemiutta, vihreät arvot eivät ehkä niinkään tietoisina, mutta vaatimattomana elämäntapana, taidemenoja lukuunottamatta. Juppi ei voi olla boheemi.
Kuutar
 

Re: Rutiinit

ViestiKirjoittaja Kuutar » 30.12.2012 02:17

Kyllästynyt kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:Voisi tulla, mutta sinun pitäisi juoda halpaa punaviiniä ja valittaa kirpputorimekko/jakku ja jännä koru kaulassasi, miten rahasi eivät riitä ruokaan, koska tuhlasit ne juomiin ja kokeilevan taiteen näyttelyyn. Kurjuuden romantisointi on minusta kyllä tärkeä osa boheemiutta, vihreät arvot eivät ehkä niinkään tietoisina, mutta vaatimattomana elämäntapana, taidemenoja lukuunottamatta. Juppi ei voi olla boheemi.

Boheemiushan on juuri päinvastaista; elämää joka ei noudata mitään sääntöjä (pakollisena kirpputorimekko ja jännä koru) vaan omaperäistä ajattelua ja riippumattomuutta siitä miten muut elämäntapasi määrittelevät.
Juppikin voi olla boheemi jos on sitä vapaasti, omaehtoisesti, pinnistelemättä ja piittaamatta siitä mitä ympäristö hänen elämäntyylistään piittaa.

Kurjuuden romantisoimista pidän ymmärtämättömyytenä, en välttämättömänä ehtona boheemiudelle.

Onko pakko juoda punkkua, minulla kun rupeaa pää särkemään siitä?


Niin minullakin, mutta on.

Ymmärtämättömyys ja suurpiirteisyys kuuluu boheemiuteen, ei asiallinen ihminen boheemi olekaan.
Kuutar
 

Re: Rutiinit

ViestiKirjoittaja Tris » 30.12.2012 02:18

Hyvä. Ehkä ylireagoin. Mietin vaan tuota sanaa kun hälytyskello soi että uskallanko käyttää sitä jos tulee jotain sanomista mutten keksinyt parempaakaan ja vituttaa että heti siitä tuli arvostelua ja ilkkumista kun osasin sen arvatakin mutta ehkä ylireagoin. Alkoi vaan vituttaa ja itkettää niin nopeasti. Olenko joitain päiviä pois?
Tris
 

Seuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 3 vierailijaa

cron