"Feministit eivät ymmärrä aidan toista puolta"

"Feministit eivät ymmärrä aidan toista puolta"

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.11.2012 15:16

Henry Laasanen kirjoitti:Sukupuolenvaihtajasta miesaktivistiksi

Tämä kirjoitus on suomennos A Voice For Men:in artikkelista, jossa sukupuolensa naisesta mieheksi vaihtanut kertoo, miksi hänestä tuli miesaktivisti.

....
Feministit eivät ymmärrä aidan toista puolta

Feministien mukaan miesten etuoikeus takaa miehille helpomman elämän. Feministit nauravat ajatukselle, että miehenä oleminen olisi vaikeaa, koska he eivät kykene näkemään aidan toiselle puolelle.

Minä olen seisonut aidan molemmilla puolilla ja voin kertoa, että "miesten etuoikeus" on täyttä hevonsontaa.

Naiset ja miehet kohtaavat ongelmia elämässään, mutta miesten on kohdattava nuo ongelmat yksin ilman sosiaalista ja lainsäädännöllistä apua. Miesten ongelmien olemassaoloa ei usein edes huomata.
http://henrylaasanen.puheenvuoro.uusisu ... tivistiksi

Copypastasin tuohon Laasasen blogista alun loppukaneetin - kannattaa lukea koko blogi (liian pitkä copypastattavaksi kokonaan). Loppukaneetin argumentit siis löytyvät itse tekstistä.

Itse uskoisin, että meillä kaikilla on vaikeuksia nähdä aidan toiselle puolelle.
Kahvi
 

Re: "Feministit eivät ymmärrä aidan toista puolta"

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.11.2012 15:31

Laasanen on linkittänyt myös muita kokemuksia aidan toiselta puolelta:

Naisia iskemässä - lesbo mieheksi naamioituneena
"Norah Vincent on lesbo, joka naamioitui mieheksi. Sitten hän lähti iskemään naisia. Kokemuksista syntyi kirja Self made man (2006)."
http://www.terve24.fi/blogit/henry-laas ... ioituneena

Sukupuolenvaihtajien kokemuksia - naisesta mieheksi
"Sukupuoltaan naisesta mieheksi (ilman testosteronihoitoa) vaihtanut mies kertoo kokemuksistaan Redditin keskusteluissa (2). Millaista kohtelua hän sai naisena ja nyt miehenä? Ulkonäöltään hän on sukupuolen vaihdon jälkeen niin miehen näköinen, että muut pitävät häntä "aitona" miehenä, jollei asiaa erikseen paljasteta (kuvia ennen ja jälkeen 1, 2, 3, 4, 5)"
http://www.terve24.fi/blogit/henry-laas ... a-mieheksi

Lesbosta mieheksi - aika ennen ja jälkeen testosteronin
"Griffin Hansbury oli butch-lesbo, joka vaihtoi sukupuolensa mieheksi. Sukupuolenvaihtoon liittyi testosteronipiikkien ottaminen. Griffin piikitti ainetta parin miehen tarpeen verran ja se muutti häntä henkilönä maskuliinisten stereotyyppien mukaiseksi. Griffin kertoo kokemuksistaan Youtubessa. Vaikutus tapahtui muutamissa päivissä."
http://henrylaasanen.puheenvuoro.uusisu ... tosteronin
Kahvi
 

Re: "Feministit eivät ymmärrä aidan toista puolta"

ViestiKirjoittaja Kuutar » 27.11.2012 20:41

Lainauksia Henry Laasasen blogista:

http://www.terve24.fi/blogit/henry-laas ... a-mieheksi

Muita huomioita

Miehet puhuvat seksistä koko ajan! Luulin, että kyse on typerästä stereotyypistä. Olen ällistynyt, kuinka paljon seksi merkitsee miehille.
Miehet pitävät naisia seksileluina puhuessaan keskenään, mutta kun nainen tulee paikalle, koko keskustelu lakaistaan maton alle.



Miesten tapa puhua naisista naisten selän takana kauhistutti:

Miehet puhuivat naisten vartaloista, seksuaalisista mieltymyksistään ja mitä he halusivat tehdä naisten kanssa seksuaalisesti. Miehet luulivat minun ajattelevan tavallisen heteromiehen tavoin ja osallistuvan tuollaisiin keskusteluihin mielelläni. He olettivat, että käyttäisin samoja sanoja ja että tuntisin samoin kuin he tunsivat. Heidän puhetapansa kauhistutti minua misogynisyydessään ja yritin puhua heille järkeä. Silloin minut tuomittiin heti homoksi, eikä puheilleni lotkautettu korvaakaan.

Kyseessä oli ensimmäinen kerta elämässäni kun olin tekemisissä tällaisen miesten ryhmän kanssa. Oli kauhistuttavaa havaita, miten miehet käyttäytyivät, kun naisia ei ollut läsnä. Ja minä huomasin, että mukaviksi kuvittelemani miehet olivat todellisuudessa aivan erilaisia.


Noin siis kirjoittivat jotkut henkilöt, jotka olivat entisiä naisia, mutta mieheksi itsensä vaihtaneita.
Tuota piirrettä olen miehissä ihmetellyt, miksi he esimerkisi haluavat puhua parisuhteensa yksityisasioista toisten miesten kanssa? Minusta se on jotenkin tosi epäkunnioittavaa sitä kumppania kohtaan. Kyllä naisetkin varmaan puhuvat keskenään miehistä, mutta tuskin siihen sävyyn ja tuskin intiimeistä asioista, toisin kuin miehet. Itse en kyllä puhuisi, sillä minusta parisuhteen yksityisyyden vaaliminen on arvostuksen osoittamista kumppanilleen.
Kuutar
 

Re: "Feministit eivät ymmärrä aidan toista puolta"

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 27.11.2012 20:49

Ihme puppua
Riidankylväjä
 

Re: "Feministit eivät ymmärrä aidan toista puolta"

ViestiKirjoittaja Kuutar » 27.11.2012 21:18

Griffinin ja Heli Hämäläisen kuvaukset kertovat siitä, kuinka paljon biologia voi vaikuttaa ihmisen persoonallisuuteen. Aika pelottavaa tavallaan, että vain jonkun hormonin, kuten testosteronin vaikutus ihmiseen voi olla niin suuri. Uusi tietämys biologian vaikutuksista ihmiseen on kyllä varmaan jo asettanut kyseenalaiseksi monet vanhemman psykologian mm. psykoanalyysin väitteet.
Kuutar
 

Re: "Feministit eivät ymmärrä aidan toista puolta"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.11.2012 21:45

Tuossa muodossa kritiikki - ("ihme puppua") ja biologian vaikutus (spesifioimatta)
- on yhtä tyhjän kanssa.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Feministit eivät ymmärrä aidan toista puolta"

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 27.11.2012 22:05

Puppu on puppua, vaikka miten yrittäisi sokerilla kuorruttaa.

Löydätkö sinä noista kuuttaren lainaamista kohdissa jotoin muuta?
Riidankylväjä
 

Re: "Feministit eivät ymmärrä aidan toista puolta"

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.11.2012 22:42

Kuutar kirjoitti:Lainauksia Henry Laasasen blogista:

....

Noin siis kirjoittivat jotkut henkilöt, jotka olivat entisiä naisia, mutta mieheksi itsensä vaihtaneita.
Tuota piirrettä olen miehissä ihmetellyt, miksi he esimerkisi haluavat puhua parisuhteensa yksityisasioista toisten miesten kanssa? Minusta se on jotenkin tosi epäkunnioittavaa sitä kumppania kohtaan. Kyllä naisetkin varmaan puhuvat keskenään miehistä, mutta tuskin siihen sävyyn ja tuskin intiimeistä asioista, toisin kuin miehet. Itse en kyllä puhuisi, sillä minusta parisuhteen yksityisyyden vaaliminen on arvostuksen osoittamista kumppanilleen.

Tuota ihmettelin minäkin, mutta en ehtinyt kommentoimaan.

Kun en itse ole käytännössä kertaakaan siihen, että miesporukassa edes joku rehvastelisi merkittävästi naisasioillaan - ja vielä vähemmän puhutaan omasta puolisosta näitä asioita. Pikemminkin on tullut sellainen vaikutelma, että sexi-asioista puhutaan korkeintaan minuutti ennen sammumista.

Laasanenhan kommentoi noita niin, että kun naiset eivät ymmärrä miesten seksuaalisuutta, niin sen takia miehet sulkevat suunsa naisten kuullen. Itse en allekirjoita tätä.
Kahvi
 

Re: "Feministit eivät ymmärrä aidan toista puolta"

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 27.11.2012 22:59

Obelixin jutut ovat mielikuvitusta, juttuja, vitsailua, feministien kiusoittelua. Ei niitä ole tarkoituskaan ottaa tosissaan.

Jollein tosikko feminstille nuo tietysti menevät täydestä.

Luulen, että tuo Kissin lainaama henkilö oli joutunut samanlaisen pilanteon kohteeksi ja otti kaiken tosissaan. :lol:
Riidankylväjä
 

Re: "Feministit eivät ymmärrä aidan toista puolta"

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.11.2012 23:05

Kyllästynyt kirjoitti:Ainakin olet itse sekä omassasi että Obelixin päiväkirjassa harjoittanut juuri sellaista rehvastelua josta Kuuttaren viesti kertoi. Ihmettelen kovasti jos et näe, muista tai ymmärrä omaa toimintaasi tuon paremmin.

a) en ole rehvastellut päiväkirjassani.
b) noitakaan asioita en kerro miesporukassa.
Kahvi
 

Re: "Feministit eivät ymmärrä aidan toista puolta"

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.11.2012 23:07

Kyllästynyt kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Oblixin jutut ovat mielikuvitusta, juttuja, vitsailua. Ei niitä ole tarkoituskaan ottaa tosissaan.

Jollein tosikko feminstille nuo tietysti menevät täydestä.

Luulen, että tuo Kissin lainaama henkilö oli joutunut samanlaisen pilanteon kohteeksi ja otti kaiken tosissaan. :lol:

En ole niitä tosiksi koskaan luullutkaan, enhän minäkään ole korsolainen, alkoholin vuoksi potkut saanut entinen sairaala-apulainen joka jakaa persettään ilmaiseksi tai jopa maksaa miehille.
Yhtä kaikki, loukkaavia ne kuitenkin ovat, totta tai valhetta.


Kyllästynyt tässäkin pilaa tämänkin ketjun vanhojen kaunojen uudelleen ja uudelleen esille nostamisella.

Kysymys: Mikset avaa omaa ketjua asiallesi?
Kahvi
 

Re: "Feministit eivät ymmärrä aidan toista puolta"

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 27.11.2012 23:27

Voin kuvitella miten tuo naisesta mieheksi leikattu on liittynt "jätkäporukkaan" ja jätkät tietysti tapansa mukaan alkaneet jutella toinen toistaan kovempia juttuja ja uuden tuokkaan silmät ovat leviämistään levinneet ja siitä jätkät saaneet lisää tuulta purjeisiin.

Muistan eräältä työmaalta, kun innostuttiin kertoman porukan piintyneelle poikamiehelle millaista vaimojen kanssa eläminen oikeasti on. Kaveri kuunteli simät renkaina. :lol:
Riidankylväjä
 

Re: "Feministit eivät ymmärrä aidan toista puolta"

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 27.11.2012 23:31

Lekeraarinen Nätti Jussi on alan mestareita, mutta kyllä muitakin osaajia on edelleen.
Nätti-Jussin kerrontatyyliin kuului muun muassa kertomuksen loppuratkaisun viivyttäminen. Useinkin fantastisten kertomusten perusaiheina olivat naiset, tappelut ja viina, sekä niihin liittyvä yhteiskunnallinen väritys.

http://fi.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4tti-Jussi

Nätti Jussin juttuja:
Tukinajossa olleet perheelliset hevosmiehet kyselivät Nätti-Jussilta, miksei hän ollut hankkinut itselleen akkaa ja taloa.
Nätti kertoi kerran naimisiin menoa yrittäneensä, mutta siitä ei tullut kuitenkaan mitään.
- Kuinka niin, ihmettelivät miehet. Nätti vastasi:
- Hain siitä viikon mulukun mentävää reikää, mutta en sitä löytänyt. Lopulta löysin toisten hakkaaman pienen kolon. Niinpä sitten sanoin tytölle, älä tykkää huonoa, mutta jätetään nämä naimiskaupat sikseen.
Viimeksi muokannut Riidankylväjä päivämäärä 27.11.2012 23:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Riidankylväjä
 

Re: "Feministit eivät ymmärrä aidan toista puolta"

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.11.2012 23:35

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Ainakin olet itse sekä omassasi että Obelixin päiväkirjassa harjoittanut juuri sellaista rehvastelua josta Kuuttaren viesti kertoi. Ihmettelen kovasti jos et näe, muista tai ymmärrä omaa toimintaasi tuon paremmin.

a) en ole rehvastellut päiväkirjassani.
b) noitakaan asioita en kerro miesporukassa.

Jo päiväkirjasi nimi on rehvastelua. Ja miten rehvastelu täällä poikkeaa rehvastelusta miesporukassa?

Nyt solvaat jo päiväkirjani nimeä!
Kahvi
 

Re: "Feministit eivät ymmärrä aidan toista puolta"

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.11.2012 23:37

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt tässäkin pilaa tämänkin ketjun vanhojen kaunojen uudelleen ja uudelleen esille nostamisella.

Kysymys: Mikset avaa omaa ketjua asiallesi?

Hohhoijaa...
Miksi sinä puutut siihen mitä minä vastaan Riidankylväjälle?


Miksi taas kiertelet ja kaartelet, etkä vastaa kysymykseen?
Niin ja miten ao viestisi liittyi Riidankylväjään mitenkään?

HUOM:
tuossa oli kaksi (2) kysymystä.
Kahvi
 

Re: "Feministit eivät ymmärrä aidan toista puolta"

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.11.2012 23:38

Minulle on useiden eri naisen taholta kerrottu, että naiset ne vasta ruotiikin parisuhteitaan ja seksijuttujaan tyttöjen kesken.
Kahvi
 

Re: "Feministit eivät ymmärrä aidan toista puolta"

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 27.11.2012 23:40

Kyllästynyt kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Voin kuvitella miten tuo naisesta mieheksi leikattu on liittynt "jätkäporukkaan" ja jätkät tietysti tapansa mukaan alkaneet jutella toinen toistaan kovempia juttuja ja uuden tuokkaan silmät ovat leviämistään levinneet ja siitä jätkät saaneet lisää tuulta purjeisiin.

Muistan eräältä työmaalta, kun innostuttiin kertoman porukan piintyneelle poikamiehelle millaista vaimojen kanssa eläminen oikeasti on. Kaveri kuunteli simät renkaina. :lol:

Miten kuvailemasi käytös on parempaa kuin se johon Kuutar viestissään viittaa?

Enhän minä niin ole sanonut.
Riidankylväjä
 

Re: "Feministit eivät ymmärrä aidan toista puolta"

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.11.2012 23:41

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Nyt solvaat jo päiväkirjani nimeä!

Jaa, miten ja millä nimityksellä?

Väitit sitä "rehvasteluksi".
Kysymys:
Kuinka paha tuo paranoidinen inhosi minua kohtaan onkaan, kun täällä yleisellä puolella alat solvaamaan jo minun päiväkirjani nimeä?
Kahvi
 

Re: "Feministit eivät ymmärrä aidan toista puolta"

ViestiKirjoittaja Kahvi » 27.11.2012 23:42

Kysymys:
Miten Obelixin joskus tekemä kiusaaminen liittyy mitenkään tämän ketjun aiheeseen? Vai onko jompikumpi vaihtanut jossain välissä sukupuolta?
Kahvi
 

Re: "Feministit eivät ymmärrä aidan toista puolta"

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 27.11.2012 23:45

Kahvi kirjoitti:Minulle on useiden eri naisen taholta kerrottu, että naiset ne vasta ruotiikin parisuhteitaan ja seksijuttujaan tyttöjen kesken.

Ei tarvitse kuin vierailla Vauva-lehden palstalla niin siellä revitellään kaikki yksityiskohdat kaiken kansan tietoon. Miesten palstoilta ei vastaavaa löydy.
Riidankylväjä
 

Seuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron