Naisen logiikka ja primaariprosessi

Re: Naisen logiikka ja primaariprosessi

ViestiKirjoittaja Maria » 19.10.2011 22:41

Riidankylväjä kirjoitti:Tarkoitukseni ei ollut astua fysiologien eikä luunsahaajien varpaille. Erilaisia fyysisistä syistä johtuvia asentovirheitä (tai miksi niitä pitäisi kutsua) on tietysti runsaasti, mutta ne ovat toinen juttu.

Puhun nyt semmoisista ryhtivirheistä, jotka johtuvat siitä että naiset esimerkiksi häpeilevät rintojaan ja pyrkivät olemaan hengittämättä etteivät ne vain näkysi. ...

Vastahan sanoit nännien näkymisen olevan söpöä. Etkö voi ymmärtää, että naisen mielestä nännien näkyminen tilanteessa kuin tilanteessa ei ole mukavaa eikä nainen sitä halua. Ei halua sen olevankaan mukavaa. Ja olen varma, että miesvaltaisen alani miehet eivät myöskään pitäisi siitä, että naistyötovereitten rintojen nännit näkyisivät työssä. Ainakin valtaosa heistä kokisi olonsa vaivaantuneiksi. On vain sopimatonta.

En pyri olemaan hengittämättä rintojeni vuoksi.
Maria
 

Re: Naisen logiikka ja primaariprosessi

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 19.10.2011 22:47

Kyllästynyt kirjoitti:Yksi (lukemattomista) syistä:
Kun olin noin 12-vuotias, kuljin kadulla aivan tavallisessa puuvillapaidassa ja luullakseni noin nelikymppinen mies katsoi asiakseen kommentoida ulkonäköäni ääneen: "Noin pieni likka ja noin isot tissit".

Tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia.
Riidankylväjä
 

Re: Naisen logiikka ja primaariprosessi

ViestiKirjoittaja Maria » 19.10.2011 22:51

Riidankylväjä kirjoitti:Kysyn nyt brutaalisti missä määrin "väärät työasennot" johtuvat edellä mainituista jutuista?

Siinä määrin omassa tapauksessani, että työpisteeni ergonomiaa pääsi peukaloimaan pahin mahdollinen sovinisti, koska oli hankinnoista päättävässä asemassa ja tunki minulle laitteet, joilla työasento tuli vääräksi. Sittemmin käytäntö on muuttunut ja ergonomiasta vastaa nykyisin alan asiantuntija.
Maria
 

Re: Naisen logiikka ja primaariprosessi

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 19.10.2011 23:06

Kyllästynyt kirjoitti:Minkälaisia järjen riemuvoittoja ajattelet "YÖÖK mitkä heltat" -kommenttien olevan?

Väärin aseteltu kysymys.
Riidankylväjä
 

Re: Naisen logiikka ja primaariprosessi

ViestiKirjoittaja Maria » 19.10.2011 23:11

Ongelma on se, että naisen rinnat ovat aina vääränlaiset tai niitä ei pitäisi olla olemassa eli ne ovat turhat, koska niiden biologinen tarkoitus eli imettämenen on varsinainen tarkoitus.

Jos rinnat ovat pienet, niitä päivitellään. Esimerkiksi rintaliivimyyjä (joka nainen) saattaa töksäyttää, voi kun ne sitten ovat pienet, tuossa on sinulle pienin koko, niin, että kauppa raikaa ja läsnäolijat, joissa nykyisin myös miehiä, lähes kääntyvät katsomaan. Jos rinnat ovat suuret, päivittelyn suorittanevat ronskipuheiset miehet, jotka eivät säästele myöskään teini-iässä olevia tyttöjä, joiden rinnat vasta kehittymässä.

Lisäksi kummittelevat vielä kasvuiässä koetut traumat. Koulukiusaamiset, jolloin ikätoverit, siis pojat, hakkasivat nyrkeillä ylävartaloon, repivät rintaliiveistä ja huusivat, kato sillä on rintsikat, vittu kun se on ruma, nyt se meni punaseks, kattokaa. Kyseinen häiriintynein kiusaaja on Facebook-sivustollaan nimennyt itsensä etunimi.pahis.sukunimi-nimiseksi. Kertonee jonkinasteisesta vinksahtaneisuudesta.

Korvissani myös kalskahtaa, jos kuulen sanottavan, että voisit edes olla ylpeä siitä tahi siitä.

Haluan itse päättää, mistä olen ylpeä.
Maria
 

Re: Naisen logiikka ja primaariprosessi

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 19.10.2011 23:20

Maria kirjoitti:Haluan itse päättää, mistä olen ylpeä.

Niin, ja myös mitä häpeät.
Riidankylväjä
 

Re: Naisen logiikka ja primaariprosessi

ViestiKirjoittaja Maria » 19.10.2011 23:26

Riidankylväjä kirjoitti:
Maria kirjoitti:Haluan itse päättää, mistä olen ylpeä.

Niin, ja myös mitä häpeät.

Sanomiset niin kehut kuin myös muu palaute on oikeutettua vain henkilölle, jolle olen sen oikeuden antanut. Varsinkin kun on kyse intiimeimmistä kehoni osista.
Maria
 

Re: Naisen logiikka ja primaariprosessi

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 19.10.2011 23:30

Niin, mutta Suomessa on mielipiteen vapaus.
Riidankylväjä
 

Re: Naisen logiikka ja primaariprosessi

ViestiKirjoittaja Maria » 19.10.2011 23:38

Riidankylväjä kirjoitti:Niin, mutta Suomessa on mielipiteen vapaus.

Mitä tekemistä mielipiteen vapaudella on toisen ihmisen kehon ominaisuuksien kanssa?

Kyse ei ole esimerkiksi urheilusuorituksen arvioinnista.
Maria
 

Re: Naisen logiikka ja primaariprosessi

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 20.10.2011 00:00

Kyllästynyt kirjoitti:Miksiköhän en ole nähnyt tai kuullut naisten laukovan "YÖÖK mitkä heltat" -kommentteja miehille tai miehistä?

Minä olen havainnut joidenkin naisten jopa perustavan ketjuja nettiin aiheesta. 8-)
Kyllästynyt kirjoitti:Ketjun tarkoitus on seuloa elossa olevista miehenkuvatuksista kaikkein luotaantyöntävimmät yksilöt.

viewtopic.php?f=5&t=5134
Riidankylväjä
 

Re: Naisen logiikka ja primaariprosessi

ViestiKirjoittaja Maria » 20.10.2011 00:19

Riidankylväjä kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Miksiköhän en ole nähnyt tai kuullut naisten laukovan "YÖÖK mitkä heltat" -kommentteja miehille tai miehistä?

Minä olen havainnut joidenkin naisten jopa perustavan ketjuja nettiin aiheesta. 8-)
Kyllästynyt kirjoitti:Ketjun tarkoitus on seuloa elossa olevista miehenkuvatuksista kaikkein luotaantyöntävimmät yksilöt.

viewtopic.php?f=5&t=5134

Niin miksi Riidankylväjä et paheksunut tekoa vaan naisen ulkonäköä?
Maria
 

Re: Naisen logiikka ja primaariprosessi

ViestiKirjoittaja Maria » 20.10.2011 10:26

Kyllä suoraan sanominen ja varsinkin kuvilla osoittelu naisen ulkonäköön liittyen aiheuttaa ahdistusta. Kaikkien ääri-ilmiöiden esiinkaivaminen ja foorumille pullauttaminen eritoten. Ja sitten niiden imelien ukkojen, joiden ympärillä liehuu joukko naisia, ihaileva kummastelu, kappas poikaa tyyliin. Mutta edellisiin liittyen ahdistaako sinua Riidankylväjä kyseisen ketjun miesten seksittömiksi kategorisointi ja riepottelu?
Maria
 

Re: Naisen logiikka ja primaariprosessi

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 20.10.2011 10:49

Ei ahista. Riepotelkaa vaan.
Riidankylväjä
 

Re: Naisen logiikka ja primaariprosessi

ViestiKirjoittaja Maria » 20.10.2011 13:11

Kyllästynyt kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:
Maria kirjoitti:Haluan itse päättää, mistä olen ylpeä.

Niin, ja myös mitä häpeät.

Ei se ole noin yksinkertaista. Ympäristön responssit eivät voi olla vaikuttamatta siihen mistä kukin häpeää ja mistä ylpeyttä kokee.

Ei niin. Ilmaisuni ei ollut riittävän selkeää tuodakseni esiin, mitä ajattelin. Ympäristön responssit kasvuiässä eivät voi olla vaikuttamatta tunteisiin nyt. Kun nyt annettu responssi muistuttaa sellaista, mitä olen aiemmin kokenut tai saanut kuulla, vahvistuu aiempi negatiivinen kokemus. Olipa kyse sitten vähättelystä tai luvan ylpeyden tunteeseen antamisesta (mikä jo sinänsä on alentuvaa).

Ainoa henkilö siis nainen (lukuunottamatta tietysti läheisintäni ja terapeuttiani), jolle olen kertonut nuoruuden kokemuksistani kiusattuna olemisestani vähätteli niitä ja oli sitä mieltä, että kaikkihan ovat kokeneet vastaavaa. Ja että sellaiset puheet (huom! lähes vastaavat helttapuheiden kanssa) täytyy ohittaa korvaa lotkauttamatta moisille, sillä muutoin on kypsymätön. Kyseinen henkilö itse puristelee peilin edessä kehonsa jenkkakahvoja naureskellen niille ja katsoo voivansa huomautella minulle esimerkiksi luomestani tyyliin "Ai sulla on tommonenkin" ja silmistäni "ons noi jotkut näärännäpyt". Siis sellaista läheisyyden rajojen rikkomista, mitä oikeutta en ole kyseiselle henkilölle antanut, ja vieläpä sadistisesti.
Maria
 

Primaariprosessi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.11.2012 15:56

Vanhoilla voi primaariprosessi (joko periodisesti tai kroonisemmin) olla esillä mm. siten,
että välillä vanha tuntee tutun ja välillä ei, jolloin hän voi puhua tutulle ikään kuin
vieraalle, esimerkiksi Pertille, että "minulla on sellainen poika Pertti". Tai lapsi voi
olla simultaanisesti tai suksessiivisesti puoliso ja lapsi ilman selvää ristiriitaa.

Tavallisemmin näitä ilmiöitä on kuvattu psykoosien yhteydessä, mutta myös vanha
voi tarjota asiasta hyviä esimerkkejä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Naisen logiikka ja primaariprosessi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 14.11.2012 16:42

Piti oikein guuglata tämä termi "primaariprosessi":
Pyskopatologia kirjoitti:Primaari-prosessi
p r i m a a r i-p r o s e s s i,

varsinkin *piilotajunnalle ja *id-tapahtumille tyypillinen *psyykkisen tapahtumisen muoto, jossa vallitsevat *siirtymät, *symbolisaatiot ja *kondensaatiot ja jonka logiikka on "symmetrinen" (jolloin esim. nenä = penis). Primaariprosessi(-ajattelua) esiintyy mm. pienillä lapsilla (mm. epäloogisuutena), *neuroottisissa *oireissä ja *psykooseissa sekä *normaalisti *unissa. Vastakohtainen on *sekundaari-prosessi.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/4444058

Primaariprosessissa siis yhdistellään asioita väärällä tavalla "oikein"?
Kahvi
 

Re: Naisen logiikka ja primaariprosessi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 14.11.2012 16:45

Kahvi kirjoitti:Primaariprosessissa siis yhdistellään asioita väärällä tavalla "oikein"?

Esim niin, että nainen kysyy, että näyttääkö peffani isolta näissä housuissa. Mies vastaa "ei". Tästä nainen suuttuu, koska miehen vastaushan kertoo, että muuten hänen peffansa näyttää isolta ja mies ei siis ollen tykkää hänestä - mokomakin sika!
Kahvi
 

Re: Naisen logiikka ja primaariprosessi

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 14.11.2012 23:43

Kyllästynyt kirjoitti:Minkälaisia järjen riemuvoittoja ajattelet "YÖÖK mitkä heltat" -kommenttien olevan?

Se on primaari prosessia ja symmetristä ajattelua. Pitäisihän teidän naisten tuommoinen ymmärtää.
Riidankylväjä
 

Re: Naisen logiikka ja primaariprosessi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.05.2015 15:18

Hannele Laurilla oli esimerkkejä ns. naisen logiikasta, ja Spede haroi "hiuksiaan".
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Naisen logiikka ja primaariprosessi

ViestiKirjoittaja Palle » 04.01.2019 19:31

Piti palauttaa primaariprosessi mieleen.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6627
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron