"Sublimatorinen" alkoholin käyttö

"Sublimatorinen" alkoholin käyttö

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 11.03.2010 14:49

.
Pertti Luukkonen

Re: "Sublimatorinen" alkoholin käyttö

ViestiKirjoittaja minätäällä » 11.03.2010 15:51

No, missä se viesti on, vai poistettiinko se? Vähän paha vastata, kun ei ole kuin otsikko.

Mitä sillä alkoholinkäytöllä sublimoidaan?
Minä huomasin, että kun on ottanut muutaman oluen, saa seuraa ja joku vielä saattelee turvallisesti taksiinkin.
Aggressiot ei kai lievene alkoholilla, ainakaan kaikilla, kun on niitä kännipäisten tappeluita?
minätäällä

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 11.03.2010 16:03

So. alkoholin "hienosteleva" käyttö.
Pertti Luukkonen

ViestiKirjoittaja minätäällä » 11.03.2010 16:39

Voisihan se olla oraalisten tarpeiden tyydyttämistä niinkuin tupakointi ja syöminenkin, kai?
minätäällä

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 11.03.2010 17:17

Sitäkin. Mutta myös "kuin enkeli itkisi kielesi päällä".
Pertti Luukkonen

ViestiKirjoittaja minätäällä » 11.03.2010 17:35

En kyllä ymmärtänyt tuota enkelin itkua. Oliko se viininmaistajaisissa lausuttu arvio? Minä luulin, että tässä ketjussa saadaan vastaus kysymykseen "Miksi Jeppe juo?" Vai eikö sitä saa sanoa, vaikka sen tietäisikin?
minätäällä

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 11.03.2010 22:03

minätäällä kirjoitti:En kyllä ymmärtänyt tuota enkelin itkua. Oliko se viininmaistajaisissa lausuttu arvio? Minä luulin, että tässä ketjussa saadaan vastaus kysymykseen "Miksi Jeppe juo?" Vai eikö sitä saa sanoa, vaikka sen tietäisikin?

Metrossa today koskien mallasviskejä.
Pertti Luukkonen

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 11.03.2010 22:09

Miksi Jeppe juo?,
lyhennelmä tanskalais-norjalaisen Ludvig Holbergin (1684–1754) näytelmän Jeppe Niilonpoika (1722) ensimmäisen näytöksen vuorosanoista: Kaikki naapurit sanovat, että Jeppe juo, mutta he eivät sano, miksi Jeppe juo. (Suom. V. Tarkiainen). Sanonta on ollut käytössä jo ennen Holbergia.
Pertti Luukkonen

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 11.03.2010 22:24

Chateau Dereszla Tokaji Aszú 5 Puttonyos, 0,5 l (23,30). 10%, sokeria 160 g/l (!).

Kyseessä kevyempi ja hapokkaampi versio kuuluisasta klassisemmasta Tokajista. Ei natsannut.
Pertti Luukkonen

ViestiKirjoittaja minätäällä » 11.03.2010 23:39

Se Tokaji oli hyvää. Minä olen aina LUULLUT, että juoppous liittyy (homo)seksualisuuteen. Oikaiskaa toki, muuten loppuvat kapakoista (mies)asiakkaat.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 12.03.2010 08:50

minätäällä kirjoitti:Se Tokaji oli hyvää. Minä olen aina LUULLUT, että juoppous liittyy (homo)seksualisuuteen. Oikaiskaa toki, muuten loppuvat kapakoista (mies)asiakkaat.

Ainakin alkoholin käyttö liittyy homoseksuaalisuuteen kuten myös heteroseksuaalisuuteen.
Pertti Luukkonen

ViestiKirjoittaja ve?e » 12.03.2010 09:51

Pertti Luukkonen kirjoitti:Ainakin alkoholin käyttö liittyy homoseksuaalisuuteen kuten myös heteroseksuaalisuuteen.

Niin. Jos se mahdollistaa miesten väliset lämmön ilmaisut. Jotka heteroseksuaalisuus muulloin estää.
ve?e

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 12.03.2010 11:02

Eikös tämä sublimaatio ollut seksuaalivietin korvaamista jollain ylevimmillä harrastuksilla?

Kumpi sitten on ylevämpää harrastaa metsäsian hommia vai juopotella. Ehkä casanovat harrastavat seksiä sublimoidakseen viinanhimoaan?

Entäs, jos on juoppo lääninpässi?

Niin, ja isot pojat ovat kertoneet, että naisväeltä häipyvät estot alkoholin vaikutuksen alaisena. (hui kauheeta :oops: )
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 12.03.2010 11:10

Teorian mukaan vain esigenitaalista libidoa voisi sublimoida. Genitaalisen libidon "korvaaminen" voisi olla (usein) kompensaatiota.
Pertti Luukkonen

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 12.03.2010 11:52

Pertti Luukkonen kirjoitti:Teorian mukaan vain esigenitaalista libidoa voisi sublimoida. Genitaalisen libidon "korvaaminen" voisi olla (usein) kompensaatiota.

Miten tähän liittyy semmoiset asiat kuin pyromania, kleptomania yms?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 12.03.2010 11:57

Kyse voisi olla perversioista.
Pertti Luukkonen

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 12.03.2010 16:10

Kyseessä voisi olla kompensaatio.
Pertti Luukkonen

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 12.03.2010 19:28

Sans nom kirjoitti:Tarkoittaako tuo, että selibaatissa elävät nunnat ja munkit sublimoivat seksuaaliviettinsä rakkaudella Jumalaan ja Jeesukseen?

Well, lueskelin juuri kirjaa, jossa kerrottiin, että keskiajan nunnluostarit muistuttivat enemminkin bordellia. Kardinaalit ja muut kirkonmiehet vierailivat siellä useasti.

En tiedä miten nykyään.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 18.03.2010 09:41

HS - Ruoka 18.3.2010 (D 1)
Viinitesti.

Hankin pullot voittajia, "kaiken" & "pirin". Supertyylikäs pullo Malbecissa. Lisäksi minulla on pullo aikaisempaa punaista voittajaa, chileläistä Vistanaa.
Pertti Luukkonen

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 03.02.2011 03:18

Tässä voivat kokeneet opastaa nuoria alkoholin "hienoon" käyttöön.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa