Misandria

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Misandria

ViestiKirjoittaja Palle » 02.03.2021 14:07

Miesviha eli misandria tarkoittaa miessukupuoleen kohdistuvaa vihaa tai syrjintää. Termi juontuu kreikan kielen sanoista misos (viha) ja andros (mies).

Miesten yleinen leimaaminen

Kirjassaan My Enemy, My Love (1992) Judith Levine tuo esiin, miten miesviha johtaa miesten kohtuuttoman yleistävään leimaamiseen lapsiksi, mammanpojiksi, pettäjiksi, hylkääjiksi, hyväksikäyttäjiksi, pedoiksi, perversseiksi ja tappajiksi.[1]

Radikaalifeminismi

Charlotte Haysin mukaan "radikaalifeminismin miesvastaisuus on suodattunut laajalti kulttuurimme...tämä asenne on niin läpitunkeva, että tuskin enää huomaamme sitä."[2]

Feminismi

Individualistifeministi Wendy McElroy sanoo, että jotkut feministit ovat määritelleet uudelleen feminismin näkemyksen miehistä "kuuman raivon käännyttyä kylmäksi vihaksi miehiä kohtaan". Hänen mukaansa osa feministeistä pitää kaikkia miehiä raiskaajina ja feministit ovat liittoutuneet poliittisen korrektiuden liikkeen kanssa.[3]

Tutkijat Paul Nathanson ja Katherine K. Young analysoivat kirjoissaan Spreading Misandry ja Legalizing Misandry feminismin inspiroimaa miesvihaa.[4] Christina Hoff Sommersin mukaan feministinen miesviha johtaa suoraan naisvihaan: osa johtavassa asemassa olevista feministeistä vihaa naisten enemmistöä, joka rakastaa miehiä, Hoff Sommers toteaa kirjassaan Who Stole Feminism: How Women Have Betrayed Women.[5]


https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Misandria
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Misandria

ViestiKirjoittaja Palle » 05.04.2021 12:56

Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Misandria

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.04.2021 16:01

Pallen tietoiskuissa on tullut esiin, että osa ns. feministeistä saattaa olla miesten vihaajia (tms.). Vakavammin otettavat feministeiksi julistatuneet - jotka (käsittääkseni) kannattavat sukupuolten tasa-arvoisuutta tai yhdenvertaisuutta - eivät useimmiten kuitenkaan ole sanoutuneet irti näistä feminismiin liitetyistä ääri-ilmiöistä. Tällöin äkkinäinen ei ehkä tiedä, minkä sortin feministi on kyseessä. - Tähän kontekstiin liittyy myös muita teemoja, esimerkiksi sukupuolten luku ja nais- tai sukupuolentutkimuksen (kriittinen) arviointi.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Misandria

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.04.2021 23:02

Miksi ihmeessä esimerkiksi minun pitäisi "irtisanoutua" jostakin johon en ole koskaan kuulunutkaan???
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Misandria

ViestiKirjoittaja Palle » 06.04.2021 10:37

Onko sinua vaadittu irtisanoutumaan jostakin?

Sinä vaahtoat naisvihasta, mutta et ole pystynyt sitä todistamaan.

Minä olen pystynyt todistamaan miesvihan olemassaolon. Kaiken lisäksi feministit pyrkivät lietsomaan sitä.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Misandria

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.04.2021 11:27

Netistä löytyy "todisteita" melkein mistä tahansa asiasta.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Misandria

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.04.2021 11:51

Palle kirjoitti:Onko sinua vaadittu irtisanoutumaan jostakin?...

Niin minä Psykopatologian viestin ymmärsin, enkä edes ensimmäistä kertaa.
Palle kirjoitti:... Sinä vaahtoat naisvihasta, mutta et ole pystynyt sitä todistamaan...

Naisia kohtaan tuntemasi kauna ja katkeruus on ilmiselvää. Kuka tahansa viestejäsi lukenut voi itse todeta saman (mm. "YÖÖÖK, mitkä heltat").
Olen laskenut (ja joskus lainannutkin) tämän palstan sisällöstä satoja viestejä jotka ovat täynnä naisiin ja naiseuteen kohdistuvaa pilkkaa, halveksuntaa, kaunaa ja katkeruutta. Kokosin ne silloin yhteen ketjuun, mutta jostain syystä Psykopatologia poisti ketjun. Kyseisiä viestejä hän ei kuitenkaan poistanut!

Kuten Psykopatologia totesi, netistä voi löytää "todisteita" aivan mille tahansa väitteelle, mutta minun ei tarvitse mennä tätä palstaa kauemmaksi huomatakseni naisia kohtaan tuntemasi katkeruuden ja kaunaisuuden.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Misandria

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.04.2021 13:02

Kyllästynyt kirjoitti:Miksi ihmeessä esimerkiksi minun pitäisi "irtisanoutua" jostakin johon en ole koskaan kuulunutkaan???

Vaikka et ole johonkin kuulunutkaan, ovat kannanottosi kiintoisia siitä jostakin.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Misandria

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.04.2021 13:29

Palle kirjoitti:Minä olen pystynyt todistamaan miesvihan olemassaolon. Kaiken lisäksi feministit pyrkivät lietsomaan sitä.

Onnistuvatko feministit miesvihan lietsonnassa, ja jos onnistuvat niin miksi?

Syystä tai toisesta nuoret naiset ja teini-ikäiset tytöt tulevat kovin herkästi siihen tulokseen, että miehiä on syytäkin vihata. Jos olisin mies, kysyisin niin itseltäni kuin toisiltakin miehiltä, miksi näin tapahtuu. Miksi emme miehinä pysty todistamaan, että suurin osa miehistä on toisenlaisia kuin teinitytöt ja nuoret naiset luulevat heidän olevan, ja että todellisuudessa miesten vähemmistö on sellaisia kuin he pelkäävät ja kuvittelevat.

Maailmassa kasvaa valtava määrä tyttölapsia, jotka eivät kasvuvuosinaan pääse kuuna päivänä tutustumaan miehiin. Eivät ennen kuin miehet alkavat kiinnostua heistä seksuaalisesti. Netti tarjoaa hyvän alustan siihen, että pelko miehiä kohtaan muokataan vihaksi ja tuodaan julki.

Minä voin 'tunnustaa' olleeni joskus kasvu- ja nuoruusvuosinani miesvihaaja. Luojan kiitos, siihen aikaan ei ollut nettiä käytettävissä. Mitä kaikkea lietsontaa olisinkaan saanut aikaiseksi, jos olisin päässyt näppikselle purkamaan tuntojani nettiin...
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Misandria

ViestiKirjoittaja Palle » 06.04.2021 13:39

Kyllästynyt kirjoitti:
Palle kirjoitti:Onko sinua vaadittu irtisanoutumaan jostakin?...

Niin minä Psykopatologian viestin ymmärsin, enkä edes ensimmäistä kertaa.
Palle kirjoitti:... Sinä vaahtoat naisvihasta, mutta et ole pystynyt sitä todistamaan...

Naisia kohtaan tuntemasi kauna ja katkeruus on ilmiselvää. Kuka tahansa viestejäsi lukenut voi itse todeta saman (mm. "YÖÖÖK, mitkä heltat").
Olen laskenut (ja joskus lainannutkin) tämän palstan sisällöstä satoja viestejä jotka ovat täynnä naisiin ja naiseuteen kohdistuvaa pilkkaa, halveksuntaa, kaunaa ja katkeruutta. Kokosin ne silloin yhteen ketjuun, mutta jostain syystä Psykopatologia poisti ketjun. Kyseisiä viestejä hän ei kuitenkaan poistanut!

Kuten Psykopatologia totesi, netistä voi löytää "todisteita" aivan mille tahansa väitteelle, mutta minun ei tarvitse mennä tätä palstaa kauemmaksi huomatakseninaisia kohtaan tuntemasi katkeruuden ja kaunaisuuden.

Kyse on sinun omista tulkinnoistasi. Minä esitin todisteet, joissa ei ole tulkinnan varaa.

Sanotaan nyt vielä kerran. MINÄ E N vihaa naisia. Minä rakastan heitä.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Misandria

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.04.2021 14:34

Palle kirjoitti:Sanotaan nyt vielä kerran. MINÄ E N vihaa naisia. Minä rakastan heitä.

Ainakin netissä ilmenevä rakkautesi on kovin alentuvaista, suorastaan nöyryyttävää. Sellaisen 'rakkauden' kohteeksi joutuminen on inhottavaa. Tällä palstalla ei ole mitään mahdollisuutta päästä karkuun; ei muuta kuin ehkä se, että naiset, jotka eivät halua olla objektejasi, pysyttelevät poissa.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Misandria

ViestiKirjoittaja logia » 06.04.2021 15:14

Rakastaako Palle myös miehiä?
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Misandria

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.04.2021 15:34

Palle: Sanotaan nyt vielä kerran. MINÄ E N vihaa naisia. Minä rakastan heitä.

Palle, naisia koskettava viestintäsi tällä foorumilla on kaksijakoista: Olet taiteden ja oopperan ystävä, ja ko. postauksesi vilisevät kuvankauniita feminiinejä. Toisaalta nais-postauksissasi on (ollut) pejoratiivisia aineksia, joihin varsinkin Kyllästynyt on puuttunut ja arvioinut myös persoonallisuuttasi. Olet tuonut esiin, että hänen tulkintansa ovat vääriä. - Miten itse selität ko. diskrepanssia? Mikä on (ollut) pejoratiivisten viestiesi motiivi?
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Misandria

ViestiKirjoittaja Palle » 06.04.2021 16:06

Kiistän pejoratiivisuuden naissukupuolta kohtaan.

Sensijaan olen vähän ärtynyt nykyisen kaltaisesta identiteettipolitiikasta feminismi blm sateenkaariliikkeistä yms huuhaasta, jota tälläkin palstalla monet näyttävät kannattavan.

Kun EM. Ilmiöitä arvostelee, vastataan asian vierestä, uhriudutaan,”olet naisvihaa” ym. kuten identiteettipolitikoille on tyypillistä.

Sellaiselle olen vihainen ja äreä kuin sonnimullikka.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Misandria

ViestiKirjoittaja Palle » 06.04.2021 16:07

logia kirjoitti:Rakastaako Palle myös miehiä?

Ee, Korkeintaan platonisesti.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Misandria

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.04.2021 16:25

Palle kirjoitti:Kiistän pejoratiivisuuden naissukupuolta kohtaan. - Sensijaan olen vähän ärtynyt nykyisen kaltaisesta identiteettipolitiikasta feminismi blm sateenkaariliikkeistä yms huuhaasta, jota tälläkin palstalla monet näyttävät kannattavan. - Kun EM. Ilmiöitä arvostelee, vastataan asian vierestä, uhriudutaan,”olet naisvihaa” ym. kuten identiteettipolitikoille on tyypillistä. - Sellaiselle olen vihainen ja äreä kuin sonnimullikka.

Itse en ole pannut merkille mainitsemaasi kannatusta. Sen sijaan olen havainnut hiljaisuutta.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Misandria

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.04.2021 17:29

Minä olen hiljaa siksi, etten halua keskustella kyseisistä aiheista tällä foorumilla - en Pallen, enkä muidenkaan kanssa.

Olen joskus maininnut, että olen ollut Trasek ry:n jäsen; kertonee siitä, että tiedän transsukupuolisuudesta jotakin. Olen myös kertonut olevani feministi. Sukupuolistakin ajattelen niin, että ihmisillä on oikeus olla sitä mitä kokevat olevansa. Sateenkaariliikkeen olemassaolon ymmärrän ja puollankin sitä, koska seksuaalivähemmistöt ovat historian saatossa olleet yhteisöissään tuomittuja; monin paikoin ovat tänä päivänäkin. Seksuaalisten vähemmistöjen edustajilla ei joidenkin mielestä yksinkertaisesti olisi oikeutta olla olemassa, joten he tarvitsevat liikkeen suojakseen.

En ymmärrä, miksi minun pitäisi tällä foorumilla perustella näkemyksiäni Pallelle tai muille, tai peräti ryhtyä keskustelemaan niistä. Mitä Palleen tulee, häntä pidän varsin huonona keskustelukumppanina, koska käsittääkseni hän inhoaa syvästi minun kaltaisiani ihmisiä - etenkin naisia. Ehkä olisin vähemmän inhon kohteena, jos sattuisin olemaan mies, joka puolustaa feminismiä, tai transsukupuolisuutta, kokemuksellista sukupuolisuutta, sun muuta. Tällaiset asiat ovat ainakin Pallelle lähtökohtaisesti ärsyttävää huuhaata, joten keskustelu on aivan mahdotonta, kuten on vuosien varrella nähty ja koettu. Ei ihme, jos moni katsoo viisaimmaksi vaieta ja pitää näkemyksensä omana tietonaan. Sanoisin, että tervettä itsesuojeluvaistoa.

Tuli sellainen vielä mieleeni, että voihan tämänkin foorumin lukijoiden joukossa olla ihmisiä, jotka ovat tällaisten keskustelujen objekteja. Lukevat hiljaa sivusta seuraten keskusteluja, joissa puhutaan heistä; tarkastellaan ja 'tutkitaan' heitä. Siinä minulla on yksi syy vaikenemiseen.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Misandria

ViestiKirjoittaja logia » 06.04.2021 18:21

Minusta Palle vaikuttaa trollilta. Sen verran pakkomielteistä kirjoittelua naisista häneltä. Jossakin on ongelma, mutta missä?
logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Misandria

ViestiKirjoittaja Palle » 06.04.2021 20:55

logia kirjoitti:Jossakin on ongelma, mutta missä?

Korvien välissä.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Misandria

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.04.2021 21:35

Palle kirjoitti:
logia kirjoitti:Jossakin on ongelma, mutta missä?

Korvien välissä.

Sinun korviesi välissä, vai niiden/meidän, jotka nähdään ja koetaan sinua puhuttavat ja vihastuttavat asiat eri tavalla kuin sinä?

"...Sellaiselle olen vihainen ja äreä kuin sonnimullikka."
Johtuneeko sonnimullikkuudestasi, että minun kanssani et suostu käymään minkäänlaista keskustelua.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Seuraava

Paluu Romulaatikko



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron