Pojat on poikia

Re: Pojat on poikia

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.01.2019 00:45

Nythän fokus on (jo) siinä, puolustelivatko Veljekset i t s e ko. sanontaa.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pojat on poikia

ViestiKirjoittaja trisse » 10.01.2019 00:50

Mitä jos tehtäisiin uusi keskusteluryhmä? Jos muhun ei luoteta niin hyväksyisin Kyllästyneen tai Mirrin modeksi.

En jaksais haistella tän yhden ripulipaskoja..
trisse
 

Re: Pojat on poikia

ViestiKirjoittaja Palle » 10.01.2019 00:55

Psykopatologia kirjoitti:Nythän fokus on (jo) siinä, puolustelivatko Veljekset i t s e ko. sanontaa.

Minä en kyllä muista moista enkä muista muidenkaan puolustelleen veljeksiä ko. sanonnalla. En tosin kovin aktiivisesti seurannutkaan kyseistä asiaa. Kunhan naureskelin, kun asia eteni. :lol:
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Pojat on poikia

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.01.2019 01:19

Palle kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Nythän fokus on (jo) siinä, puolustelivatko Veljekset i t s e ko. sanontaa.

Minä en kyllä muista moista enkä muista muidenkaan puolustelleen veljeksiä ko. sanonnalla. En tosin kovin aktiivisesti seurannutkaan kyseistä asiaa. Kunhan naureskelin, kun asia eteni. :lol:

Muistaakseni Reini itse käytti sanoja: "Se oli vain sellaista poikamaista leikkiä" ja Reiniä puolustelevat sanoja: "Pojat ovat poikia".

Jos sinä Palle et tapausta aktiivisesti seurannut ja vielä kehtaat myöntää sille naureskelleesikin, millä eväillä sinä väität Mirrin ja minun muistavan väärin tai jopa valehtelevan?

Fokuksen pitäisi olla siinä, että Palle suoltaa jatkuvasti palstalle loukkaavaa ja häiritsevää kuvasisältöä. Miksi hänen annetaan sitä vuodesta toiseen jatkaa?
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Pojat on poikia

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.01.2019 01:50

Ko. kortin sisältö on mielestäni "siedettävissä" - toisaalta Palle voisi olla monissa yhteyksissä hienotunteisempi.

Toisaalta toisinaan foorumilla esitetty kielellinen sisältö on paljon karmivampaa. Mm. olen kieltänyt persoonaan kajoamisen yms. - turhaan.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pojat on poikia

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.01.2019 01:56

Psykopatologia kirjoitti:Ko. kortin sisältö on mielestäni "siedettävissä" ...

Niin, sinun mielestäsi - ja sinun siedettävissäsi. Mutta ei minun, eikä monen muunkaan naisen.
Psykopatologia kirjoitti:... toisaalta Palle voisi olla monissa yhteyksissä hienotunteisempi...

Ei ole edellytetty tai vaadittu mitään hienotunteisuutta, ainoastaan normaalien käytöstapojen noudattamista.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Pojat on poikia

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.01.2019 02:51

Kyllästynyt kirjoitti:
Palle kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Nythän fokus on (jo) siinä, puolustelivatko Veljekset i t s e ko. sanontaa.

Minä en kyllä muista moista enkä muista muidenkaan puolustelleen veljeksiä ko. sanonnalla. En tosin kovin aktiivisesti seurannutkaan kyseistä asiaa. Kunhan naureskelin, kun asia eteni. :lol:

Muistaakseni Reini itse käytti sanoja: "Se oli vain sellaista poikamaista leikkiä" ja Reiniä puolustelevat sanoja: "Pojat ovat poikia".

Jos sinä Palle et tapausta aktiivisesti seurannut ja vielä kehtaat myöntää sille naureskelleesikin, millä eväillä sinä väität Mirrin ja minun muistavan väärin tai jopa valehtelevan?

Fokuksen pitäisi olla siinä, että Palle suoltaa jatkuvasti palstalle loukkaavaa ja häiritsevää kuvasisältöä. Miksi hänen annetaan sitä vuodesta toiseen jatkaa?

Miksi et heti alkuun kirjoita tapahtumista muistamasi mukaan?
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pojat on poikia

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.01.2019 03:03

Psykopatologia kirjoitti:Miksi et heti alkuun kirjoita tapahtumista muistamasi mukaan?

Kuinka paljon pitäisi kertoa, kun asia on jo alunperinkin selvä; "Tupolevin veljesten" typerehtimistä on puolusteltu (olisiko ollut Ilkka Kanerva) fraasilla "pojat ovat poikia, ja Reini itse selitteli kortin lähettämisen olleen "poikamaista leikkiä".
Jos Palle ei asiaa muista, eikä omien sanojensa mukaan sitä edes seurannut, millä perusteilla hän väittää Mirrin ja minun valehtelevan/muistavan väärin?

Ja typerä on ollut Pallenkin kikkelikorttipostaus. Hän tietää tasan tarkkaan loukkaavansa ja kiusaavansa, mutta varmaankin hän saa kiusaamisesta tyydytystä ja nyt naureskelee itsekseen - aivan niin kuin kertoi naureskelleensa kikkelikortillekin.

Miksi sitä typerää ja loukkaavaa kuvaa ei voi poistaa?
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Pojat on poikia

ViestiKirjoittaja Palle » 10.01.2019 09:30

Kannattaa muistaa, että kortin kuva on ollut varsin paljon julkisuudessa ja nimenomaan feministi Marianne Laxen sen julkaisi. Eli minusta palstan feministienkään ei kannattaisi siitä pelihousujaan repiä.

Toiseksi tässä ketjussa Mirri otti esille kikkelikortin, vaikka aloittamani aihe oli ihan muuta.

Kolmanneksi kyseessä oli aivan turha kohu, jota käytettiin feministien agendan ajamiseen.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Pojat on poikia

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.01.2019 11:10

Psykopatologia kirjoitti:Ko. kortin sisältö on mielestäni "siedettävissä" - toisaalta Palle voisi olla monissa yhteyksissä hienotunteisempi.

Toisaalta toisinaan foorumilla esitetty kielellinen sisältö on paljon karmivampaa. Mm. olen kieltänyt persoonaan kajoamisen yms. - turhaan
.

Vanhan sanonnan mukaan yksi kuva vastaa viestintäkeinona tuhatta sanaa. Toisin sanoen kuvaviestin sanoman (tai sanomien) perille meneminen on vailla vertaa. Sitä paitsi eihän mikään estä kajoamasta persoonaan kuvien avulla. Kuvaviestintä on siinäkin mielessä pirullinen juttu; se voi olla oikein kätevä kiusaamiskeino.

Vaikkapa tässä tapauksessa: Mirrihän se oli, joka sen kikkelikortin esille veti...
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Pojat on poikia

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.01.2019 11:22

Se korttikuva on mauton ja ahdistava, koska on "arvovaltaisen" miesryhmän lähettämä herja naiselle, joka oli heidän alansa toimija, tavallaan kollega. Kortti on pohjanoteeraus. Pyydän poistamaan kuvan.
Hilppa
 

Re: Pojat on poikia

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.01.2019 11:51

Palle kirjoitti:Kuva

Henry Laasanen
‏ @Lassukat

Janne Salakka ei tajua, että lause "pojat on poikia" viittaa poikien biologiseen luontoon, joka saa pojat käyttäytymään kukkahattutätien rooliopetuksen vastaisesti. Kun pojat tulevat kuraisina kotiin, kyse ei ole myrkyllisestä maskuliinisuudesta, vaan biologiasta.

https://twitter.com/Lassukat/status/1082130242276347904

Palle ei pitänyt siitä, että viestissäni puolustin Salakan näkemystä.
Se, että mainitsin, kuinka sanontaa pojat on poikia sovelletaan aikuisiin miehiin heidän toilailujensa puolustukseksi ja otin esimerkiksi 'Tupolevin veljekset kikkelikortteineen', antoi Pallelle hyvän tilaisuuden iskeä kunnolla. Samalla hän sai haudatuksi viestini sisällön shokeeraavan kuvapostauksensa alle. Sen, että kritisoin Laasasta ja puolustin Salakkaa.

Minua hämmästyttää, ettei Laasanen oppineena miehenä tajua sanonnan pojat on poikia syviä merkityksiä, vaan ilmeisesti tosissaan uskoo sen liittyvän poikalasten kuraisuuteen. Tyhmyys on tyhmyyttä, minkäs sille mahtaa.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Pojat on poikia

ViestiKirjoittaja Palle » 10.01.2019 13:15

Poistit viestisi ja nyt esität viatonta.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Pojat on poikia

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.01.2019 13:45

Palle kirjoitti:Poistit viestisi ja nyt esität viatonta.

Ei pidä paikkaansa!
Tarkistin asian palstan lokikirjasta, eikä siellä ole minkäänlaista merkintää Mirrin tekemästä viestin poistosta tai muutoksesta.

Sinä Palle puhut muunnettua totuutta, ts. valehtelet.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Pojat on poikia

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.01.2019 13:52

Mirri kirjoitti:-

[Merk. PP: 7.1. klo 12.25; poisto 17.51.]
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pojat on poikia

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.01.2019 13:59

Tarkistapa itse palstan lokista.
Muut poistot ja muokkaukset kyllä näkyvät listassa.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Pojat on poikia

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.01.2019 14:24

Kyllä Mirri tietää.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pojat on poikia

ViestiKirjoittaja Palle » 10.01.2019 14:33

Mirri kirjoitti:-


Re: Pojat on poikia

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.01.2019 12:25
-
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 07.01.2019 17:51, muokattu yhteensä 1 kerran


Siitä pirullinen systeemi tämä, kun muokkaukset näkyvät myös persukäyttäjälle... :?
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Pojat on poikia

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.01.2019 15:49

Palle kirjoitti:Poistit viestisi ja nyt esität viatonta.

Esitän viatonta?
Hölmöyksissäni suorastaan tarjosin sinulle tilaisuuden paiskata kuva silmilleni, joten poistin viestini sinun törkeän kuvapostauksesi seurauksena. Kuvasihan oli vastaus minulle; oletan, että viestini koko sisältöön, jossa puolustin Salakan näkemystä ja kritisoin Laasasen vastaavaa.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Pojat on poikia

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.01.2019 15:55

Kaikki lokitiedot eivät näy peruskäyttäjille.

Väitätkö sinä, että Mirri postasi palstalle kikkelikortin kuvan, etkä suinkaan sinä?

Ja kun nyt olet kuullut, että kuvan poistamista toivotaan, mikset poistaisi sitä?
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa