50-vuotias Katariina Souri paljastaa: Olen muunsukupuolinen

50-vuotias Katariina Souri paljastaa: Olen muunsukupuolinen

ViestiKirjoittaja Palle » 14.12.2018 22:43

Kuva
Kirjailija-taidemaalari Katariina Souri sanoo Apu-lehden jutussa inhonneensa aina keskustelua miesten ja naisten välisistä eroista. Hän itse ei ole koskaan samaistunut perinteiseen naisrooliin.

–Määrittelen itseni muunsukupuoliseksi tai sukupuolettomaksi. Tämän oivaltamiseen meni hirveän kauan, Souri kertoo.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 8380bc9009
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: 50-vuotias Katariina Souri paljastaa: Olen muunsukupuoli

ViestiKirjoittaja Palle » 14.12.2018 22:44

Onko tämä luovuuden haittapuolia vai vain sattumaa?
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: 50-vuotias Katariina Souri paljastaa: Olen muunsukupuoli

ViestiKirjoittaja Palle » 15.12.2018 17:12

Kata on vaihtanut identiteettiä kuin kameleontti. Ensin Hugh Hefnerin puputyttönä Playboyn sivuilla, johon ei tunnetusti pääse ennenkuin Hugh on käyttänyt "ensi yön oikeuttaan". Sitten hän on esiintynyt esim. miljonääri Antti Piipon tyttöystävänä. Sitten lesbona ja nyt muunsukupuolisena.

Substanssipuolella on kyllä ihan kunnioitettavia saavutuksia. Kata on kirjoittanut ainakin TV-näytelmiä vai oliko ne sarjoja. Tainnut näytelläkin? Kirjojakin on tainnut ilmestyä? ja taidemaalarina hän on esiintynyt ainakin julkisuudessa.

Onko kaikki vain suurta julkisuuspeliä, vai onko persoonallisuus muuten pirstaleinen?

Ei ota selvää.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: 50-vuotias Katariina Souri paljastaa: Olen muunsukupuoli

ViestiKirjoittaja Rakkaussoturi » 15.12.2018 18:08

Luin tänä vuonna Katariinan Sourin haastattelusta, että hänellä on bipo ja ilmeisesti useampikin persoonallisuushäiriö, jos oikein muistan. Mutta siis tohon bipoon ei ole suostunut käyttämään lääkkeitä, koska pelkää niiden tappavan luovuuden (työskentelee kirjailijana ja kuvataiteilijana). Jokainen voi tietysti itse määritellä sisäisen kokemuksensa mukaisesti, että sukupuoli- , että seksuaali-identiteettinsä.
Muunsukupuolisuus ei ole seksuaali-identiteetti vaan sukupuoli-identiteetti.
Muunsukupuolisen sukupuoli-identiteetti ei kerro hänen seksuaali-identiteetistään mitään.
Huom! Korjasin termin.
Viimeksi muokannut Rakkaussoturi päivämäärä 18.12.2018 16:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Born in Heideken
Avatar
Rakkaussoturi
 
Viestit: 684
Liittynyt: 13.08.2015 15:17
Paikkakunta: Turku

Re: 50-vuotias Katariina Souri paljastaa: Olen muunsukupuoli

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.12.2018 00:56

Palle kirjoitti:....
Ei ota selvää.

Tuskin sinun tarvitsee edes yrittää. Mitään et menetä siinä, että annat kyseisen henkilön olla mitä on tai tuntee olevansa.

Minusta sinun (pahansuopaan?) juoruiluun tarkoitetut juttusi tuntuvat lähinnä inhottavilta. Sanoisin sinua juoruakaksi, mutta se ei taida olla sovelias nimitys tällä foorumilla.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: 50-vuotias Katariina Souri paljastaa: Olen muunsukupuoli

ViestiKirjoittaja Psywo » 17.12.2018 01:02

Voihan sen noin kierrellenkin sanoa.

Bipolääkitys ei välttämättä tapa luovuutta. Tosin mm. tekstejä se voi lyhentää. Että sillä voisin rohkaista kokeilemaan lääkitystä.
Psywo
 
Viestit: 607
Liittynyt: 10.12.2018 00:05

Re: 50-vuotias Katariina Souri paljastaa: Olen muunsukupuoli

ViestiKirjoittaja Psywo » 17.12.2018 03:00

Kaksisuuntainen eli bipolaarinen mielialahäiriö, jos minulta kysyt.
Psywo
 
Viestit: 607
Liittynyt: 10.12.2018 00:05

Re: 50-vuotias Katariina Souri paljastaa: Olen muunsukupuoli

ViestiKirjoittaja Palle » 17.12.2018 11:52

Mirri kirjoitti:
Palle kirjoitti:....
Ei ota selvää.

Tuskin sinun tarvitsee edes yrittää. Mitään et menetä siinä, että annat kyseisen henkilön olla mitä on tai tuntee olevansa.

Minusta sinun (pahansuopaan?) juoruiluun tarkoitetut juttusi tuntuvat lähinnä inhottavilta. Sanoisin sinua juoruakaksi, mutta se ei taida olla sovelias nimitys tällä foorumilla.

Mistähän syystä souri sitten levittelee tuntemuksiaan julkisessa mediassa? Ei tarvitse juoruta.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: 50-vuotias Katariina Souri paljastaa: Olen muunsukupuoli

ViestiKirjoittaja Palle » 17.12.2018 11:55

Rakkaussoturi kirjoitti:Luin tänä vuonna Katariinan Sourin haastattelusta, että hänellä on bipo ja ilmeisesti useampikin persoonallisuushäiriö, jos oikein muistan. Mutta siis tohon bipoon ei ole suostunut käyttämään lääkkeitä, koska pelkää niiden tappavan luovuuden (työskentelee kirjailijana ja kuvataiteilijana). Jokainen voi tietysti itse määritellä sisäisen kokemuksensa mukaisesti, että sukupuoli- , että seksuaali-identiteettinsä.
Muunsukupuolisuus ei ole seksuaali-identiteetti vaan sukupuoli-identiteetti.
Muunsukupuolisen seksuaali-identiteetti ei kerro hänen seksuaali-identiteetistään mitään.

Bipo varmaankin selittää aika paljon.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: 50-vuotias Katariina Souri paljastaa: Olen muunsukupuoli

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.12.2018 13:52

Palle kirjoitti:Mistähän syystä souri sitten levittelee tuntemuksiaan julkisessa mediassa? Ei tarvitse juoruta.

Sinä pidät huolen, että juorut kulkeutuvat niillekin, jotka eivät seuraa juorulehtiä.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: 50-vuotias Katariina Souri paljastaa: Olen muunsukupuoli

ViestiKirjoittaja ip-banni » 17.12.2018 14:07

Ensimmäisenä juttu oli APU- lehdessä mikä on kai enemmän eläkeläisten lehti kuin juorulehti.

Souri nyt huomasi hyväksi olla muunsukupuolinen samalla kun asettui eduskuntavaaliehdokkaaksi. Vähän kuin Saara Aalto huomasi olevansa lesbo, kun ura ei oikein edennyt mihinkään.
ip-banni
 

Re: 50-vuotias Katariina Souri paljastaa: Olen muunsukupuoli

ViestiKirjoittaja ritalin » 18.12.2018 08:29

Muistaakseni jo 2005 ainakin oli julkisuudessa, että hänellä on epävakaa persoonallisuushäiriö. Jos on sittemmin myös biposta saanut diagnoosin, niin eiköhän nämä hommat liity ihan siihen persoonallisuuden pirstaleisuuteen... kuten muunsukupuolisuus yleisestikin.

Koko muunsukupuolisuus-käsitehän on psykopaattien keksimä juoni, jolla kusetetaan ääniä ja valtaa pirstonaisen persoonallisuuden omaavilta ihmisiltä.
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23


Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron