Miehet jättävät minut heti, kun vierailevat kotonani

Miehet jättävät minut heti, kun vierailevat kotonani

ViestiKirjoittaja Palle » 10.10.2018 16:04

Olen 30-vuotias helsinkiläinen yksinhuoltaja ja minulla on neljävuotias lapsi. Lapsen isä on menehtynyt. Suruaika alkaa olla ohi, ja viime aikoina sitä on tullut miettineeksi, että elämän täytyy varmaankin jatkua, enkä voi viettää sitä lopun aikaani ilman toista ihmistä, parisuhdetta.

Se miksi kirjoitan tämän tarinan on se, että jo lyhyet yritykseni parisuhdemarkkinoilla ovat päätyneet hyvin nopeaan. Vaikka asioita ei minulle aivan suoraan sanotakaan, niin osaanhan minä nyt laskea, että yksi plus yksi on kaksi.

Syy on se, että minulla on kotona ”väärän värinen” lapsi. Näin minulle eräs rohkaistui sanomaan, muut ovat vain kadonneet hiljaa.

Yksinhuoltajaäitinä eläminen on handikappi, tämä on ihan totta. Et voi miettiä, että olisit samalla viivalla muiden naisten kanssa, jos sinulla on toisen miehen kanssa tehty lapsi. Et sitten mitenkään. Tällä tarkoitan, että luonnollisesti voit löytää seuraa, onhan myös yh-isiä. Mutta jos satut rakastumaan johonkin mieheen, on aina suuri kynnys sille, että hän aloittaisi parisuhteen kanssasi, kun kuulee että sinulla on lapsi. Yritän sanoa sen kyllä mahdollisimman varhain.

Jos sinulla on tummaihoinen lapsi, se näyttää olevan suurimmalle osalle suomalaisista miehistä ihan selvä turn off. En ole sanonut että minulla on afrikkalaista geeniperimää oleva lapsi, mutta kun tapailemani kumppani on hänet nähnyt, se on sitten tullut sitä kautta selväksi.

Viimeisen puolen vuoden aikana kolme kertaa minut on siististi jätetty tämän tapahtuman jälkeen. Ensin on tullut välttelyä, kiireitä, sitten yhtäkkiä vain ”emme taida olla toisillemme sopivia”. Osaan kyllä laskea yhteen asioita.

Olen surullinen, että suomalainen mies on näin rajoittunut. Adoptoivathan parit lapsia muista maista. Onko ennakkoluuloisuus ja rasismi meissä niin syvällä, ettemme voi katsoa asioita laatikon ulkopuolelta. Olen ehkä saamassa töitä Ruotsista, ja harkitsen vakavasti, että perheemme muuttaa sinne. Siellä luulen saavani tuntea olevani normaali perheenäiti.

Mitä pahaa tummaihoinen lapseni on tehnyt? Sitä mietin monesti hiljakseni.

https://terveydenasialla.com/katjan-tar ... -kotonani/
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6632
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Miehet jättävät minut heti, kun vierailevat kotonani

ViestiKirjoittaja Tyy » 11.10.2018 02:33

Harmi kun mä en ole tummaihoinen niin en voi itkeä rasismista.
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21

Re: Miehet jättävät minut heti, kun vierailevat kotonani

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.10.2018 19:06

Poistettu 1 kpl Kaapon viestejä.
Syy: Asiaton ja loukkaava kielenkäyttö.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Miehet jättävät minut heti, kun vierailevat kotonani

ViestiKirjoittaja trisse » 12.10.2018 22:10

Mikä palle tämän aloituksen idea oli?
trisse
 

Re: Miehet jättävät minut heti, kun vierailevat kotonani

ViestiKirjoittaja Palle » 12.10.2018 22:39

Sarjassamme ihmiskohtaloita.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6632
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Miehet jättävät minut heti, kun vierailevat kotonani

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.10.2018 12:11

Mitä pahaa tummaihoinen lapseni on tehnyt? Sitä mietin monesti hiljakseni.

Äiti syyttää lastaan omista puutteistaan.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miehet jättävät minut heti, kun vierailevat kotonani

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.10.2018 13:12

Mistä puutteista, ja missä kohdassa syytös on?

Ymmärsin naisen kirjoituksen niin, että miehet hylkäävät hänet, koska eivät hyväksy hänen suhdettaan 'väärän' värisen miehen kanssa. Ainakaan eivät hyväksy sitä, että suhteesta on syntynyt lapsi, jossa tuo väri näkyy. Eihän silloin ole kysymys äidin puutteista eikä lapsen 'viallisuudesta', vaan ongelma on aivan muualla.

Jättävien miesten mielestä äiti ilmeisesti on tehnyt jotakin pahaa, ja siitä pahanteosta näkyvänä merkkinä on lapsi. Täysin yli sietokyvyn menevä asia, jonka vuoksi on syytä luikkia tiehensä.
Puutteet näyttävät olevan miehissä, joissa naisen kotona näkyviin tuleva asia synnyttää pakenemisreaktion.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Miehet jättävät minut heti, kun vierailevat kotonani

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.10.2018 14:39

Ks. ko. keskustelua.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miehet jättävät minut heti, kun vierailevat kotonani

ViestiKirjoittaja trisse » 13.10.2018 15:43

Psykopatologian mukaan äiti ulkoistaa omat puutteensa lapseensa ja hänet on oikeasti jätetty muista syistä.
trisse
 

Re: Miehet jättävät minut heti, kun vierailevat kotonani

ViestiKirjoittaja Palle » 13.10.2018 16:17

Kommenteista eräs mielipide:

”Olen surullinen, että suomalainen mies on näin rajoittunut.”

Suomalainen mies ei ole rajoittunut. Suomalainen mies ei hyväksy valehtelua siinä missä kukaan muukaan.

Jos totuus tulee ilmi vasta kotiovella, herää kysymys, mistä muusta valehdellaan tai piilotellaan?

Minä en tapailisi Katjaa. Kyse ei ole rasismista eikä siitä, että hänen lapsensa on tummaihoinen vaan siitä syystä, että syytät lastasi tällä hetkellä kaikesta, etkä itseäsi. Sinuahan nämä miehet tapailevat, eivätkä lasta. Tämän kaiken lisäksi syyllistät ja yleistät Suomalaisia miehiä rajoittuneiksi, ennakkoluuloisiksi ja rasisteiksi.

Vika ei ole lapsessasi vaan siinä, mitenkä asian itse käsittelet ja tuot toiselle osapuolelle julki.
Kukaan täysijärkinen ihminen ei syyllistä omaa lastaan omista virheistään.

Ei ihme, ettei kukaan syty.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6632
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Miehet jättävät minut heti, kun vierailevat kotonani

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.10.2018 17:11

Keskustelusta selvisi, että monen mielestä äiti valehtelee, jos ei selvitä lapsensa geeniperimää seurustelukumppaneilleen. Mielenkiintoinen ajatus.
Syyllistyykö hän valehtelemiseen silloinkin, jos lapsen isä sattuisi olemaan suomalainen romani, eikä äiti kerro eläneensä parisuhteessa romanin kanssa?

Keskustelusta selvisi myös, että nimenomaan lapsessa on 'vika': hänen geeniperimänsä, joka näkyy hänen ulkonäössään.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Miehet jättävät minut heti, kun vierailevat kotonani

ViestiKirjoittaja Palle » 13.10.2018 17:35

Onko niin, että miehen markkina-arvo katsotaan olevan niin alhainen, ettei hänellä ole oikeutta valita seurustelukumppaniaan?

Toisaalta. Naisen markkina-arvoon vaikuttaa onko hänellä muiden miesten siittämiä lapsia.

Impi on markkina-arvoltaan korkein naisoletettu.

Mitä itseasiassa tapahtui on, että parisuhdemarkkinat toimivat. Markkina-arvot eivät näissä tapauksissa kohdanneet.

Sama juttu, jos minä alkaisin kosiskella missiä. Aika kylmät pakit tulisi. Tosin en alkaisi sitä netissä kiukutella. ( mutta yrittänyttä ei laiteta...)
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6632
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Miehet jättävät minut heti, kun vierailevat kotonani

ViestiKirjoittaja trisse » 13.10.2018 19:09

Palle kirjoitti:Onko niin, että miehen markkina-arvo katsotaan olevan niin alhainen, ettei hänellä ole oikeutta valita seurustelukumppaniaan?


Koko "markkina-arvo"'-käsite menettää merkityksensä ellei katsota että joillain miehillä sitä on.
trisse
 

Re: Miehet jättävät minut heti, kun vierailevat kotonani

ViestiKirjoittaja Katla » 13.10.2018 22:36

Palle "... jos minä alkaisin kosiskella missiä. Aika kylmät pakit tulisi...." Muuten olen lukenut lehdistä muutamankin julkkis kaunottaren valitelleen sellaista, ettei tavalliset suomalaiset miehet uskalla tulla juttelemaan, eikä tutustumaan, että tuntuu kuin kaunista naista miehet pelästyy.
Katla
 

Re: Miehet jättävät minut heti, kun vierailevat kotonani

ViestiKirjoittaja Palle » 13.10.2018 23:42

Ulkonäöltään missitason naiset ovat varsin usein luonnevikaisia. Näkeehän sen erotilastoistakin. Pysykää pojat kaukana.

Sisäinen kauneus ja lempeä, ymmärtäväinen luonne rulettaa. Sellaisella on hyvä markkina-arvo.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6632
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Miehet jättävät minut heti, kun vierailevat kotonani

ViestiKirjoittaja Mirri » 13.10.2018 23:57

Saattavathan ne miehetkin olla luonnevikaisia, jotka lähtevät lipettiin nähtyään naisystävänsä lapsen ihonvärin. Naisia kehottaisin varomaan seurustelukumppaneita, joille lapsen väri nousee kynnyskysymykseksi.

"Sisäinen kauneus ja lempeä, ymmärtäväinen luonne rulettaa" myös miesmarkkinoilla.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Miehet jättävät minut heti, kun vierailevat kotonani

ViestiKirjoittaja Palle » 14.10.2018 10:32

Kun olen katsellut ympärilleni ja lueskellut naisten toiveita, minusta tuntuu, että naistenhakkaajilla on korkeampi markkina-arvo kuin lempeillä ja ymmärtäväisillä miehillä.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6632
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Miehet jättävät minut heti, kun vierailevat kotonani

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.10.2018 10:38

Palle kirjoitti:Kun olen katsellut ympärilleni ja lueskellut naisten toiveita, minusta tuntuu, että naistenhakkaajilla on korkeampi markkina-arvo kuin lempeillä ja ymmärtäväisillä miehillä.

Kummallisia käsityksiä sinulla.
Jos omasta kokemuksestasi puhut, oletko ottanut huomioon omaa asennettasi naisia ja naiseutta kohtaan?
Ainakaan minun mielestäni ei ole mikään ihme, jos sinun kaltaisesi sovinisti ei naisiin vetoa - vaikka itse kuvittelisit olevasi kuinka lempeä ja ymmärtäväinen tahansa.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Miehet jättävät minut heti, kun vierailevat kotonani

ViestiKirjoittaja Palle » 14.10.2018 11:17

Ei minulla norminaisten kanssa ole mitään ongelmia.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6632
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Miehet jättävät minut heti, kun vierailevat kotonani

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.10.2018 20:32

Palle kirjoitti:Ei minulla norminaisten kanssa ole mitään ongelmia.

Mitä kukakin normaalina pitää.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Seuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa