Köyhät lapset koulukiusattuina

Köyhät lapset koulukiusattuina

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.08.2018 22:33

Koulukiusaamisen kohteeksi joutumisen aiheet ja syyt ovat vuosikymmenten varrella vaihdelleet, mutta yksi muuttumaton asia on: koululaisen vähävaraisuus altistaa hänet kiusaamiselle. Niin oli ennen ja niin on nykyisin.
Uusi kysely: Lähes 70 prosenttia köyhien perheiden lapsista on kokenut kiusaamista – moni kertoo, ettei koulu puutu asiaan

Pelastakaa Lapset ry:n mukaan köyhyys saattaa olla yksinään kiusaamisen syy.

https://yle.fi/uutiset/3-10359842
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Köyhät lapset koulukiusattuina

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.08.2018 12:29

Koulupuvut ja kännykkäkielto eivät valitettavasti taida auttaa köyhien lasten koulukiusaamisen estämisessä.

Koti- ja koulukasvatus lienevät ainoat keinot lopettaa kiusaaminen ja opettaa ihmiset kunnioittamaan toisiaan.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Köyhät lapset koulukiusattuina

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.08.2018 13:20

Kaapo kirjoitti:Noi myös, mutta köyhyyden ulkoiset merkit provosoi.

"Köyhyyden ulkoisilla merkeillä" ei pitäisi olla merkitystä ihmisen saamaan kohteluun.

Mutta jos ihminen noudattaa käytöstapojakin vain mahdollisten seurausten pelosta, ei ulkokultaisuudesta kielivä kiusaamisongelma poistu köyhyyden ulkoisten merkkien peittelyllä.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Köyhät lapset koulukiusattuina

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.08.2018 14:21

Kyllästynyt kirjoitti:"Köyhyyden ulkoisilla merkeillä" ei pitäisi olla merkitystä ihmisen saamaan kohteluun.

Mutta jos ihminen noudattaa käytöstapojakin vain mahdollisten seurausten pelosta, ei ulkokultaisuudesta kielivä kiusaamisongelma poistu köyhyyden ulkoisten merkkien peittelyllä.
Kaapo kirjoitti:Ei pitäisi, mutta kun on.

Jos kotona "kyykkypaskakulttuuri" kasvattaa niin ei se saa ihmisiä toimimaan "pyttypaskakulttuurin tavoin".

En tiedä mitä tarkoitat "kyykkypaskakulttuurilla" ja "pyttypaskakulttuurilla", mutta olen edelleen sitä mieltä, että kiusaamista ehkäisee ja estää parhaiten se, että huonoon ja muita halventavaan käytökseen puututaan aina ja kaikkialla. Ei se, että kielletään kännykät ja siirrytään koulupukupakkoon.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Köyhät lapset koulukiusattuina

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.08.2018 14:59

Kaapo kirjoitti:Mei on koulupukupakko ja könnykät kielletty kouluissa. Myös fyysinen rangaistus on käytössä. Kieusaamista on mielestäni vähemmän kuin suomessa.

Thaimaan kulttuuri on erilaista ja ehkä se vaikuttaa koulukiusaamisen vähäisyyteen, mutta esimerkiksi Englannissa jossa on koulupukupakko, koulukiusaaminen on yleistä.

Nykyään koulukiusaaminen ei enää rajoitu koulun ovien sisäpuolelle tai pihalle, vaan nettikiusaaminen voi olla jopa vielä julmempaa kuin kasvokkain tapahtuva kiusaaminen.

Eikä nettikiusaaminen ole mikään tuntematon ilmiö aikuistenkaan nettipalstoilla. Tälläkin palstalla toistuvasti nimitellaan naisia mm. nartuiksi, ämmiksi, akoiksi, eukoiksi ja huoriksi.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Köyhät lapset koulukiusattuina

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.08.2018 15:12

Kaapo kirjoitti:Heh, feministit kyl kiusaa miehiä täällä...

Miten?
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Köyhät lapset koulukiusattuina

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.08.2018 15:46

Kaapo kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Heh, feministit kyl kiusaa miehiä täällä...
Miten?
Bannaamalla, vähättelemällä, provosoimalla, ylenkatsomalla jne.

Sinä olet hankkinut kaikki bannisi vähättelemällä ja ylenkatsomalla toisia ihmisiä ja kiusaamalla heitä/meitä mm. provosoivilla ja halventavilla nimittelyillä.

Sinun huono käytöksesi ei ole feministien syytä.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Köyhät lapset koulukiusattuina

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.08.2018 15:55

Kaapo kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Sinä olet hankkinut kaikki bannisi vähättelemällä ja ylenkatsomalla toisia ihmisiä ja kiusaamalla heitä/meitä mm. provosoivilla ja halventavilla nimittelyillä.

Sinun huono käytöksesi ei ole feministien syytä.

Tämä on sinun käsityksesi joka on mielestäni väärä.
Jos esim. hilppa aukoo päätä ja minä vastaan niin minä saan bannit.
Feministien tiimityö, tahallinen ärsyttäminen ja lopulta , kun mies avaa suunsa.
BuM ja bannit.
Sama kaava toimii lähes aina.
Pallekin on silvottu jo munattomaksi.

Milloin esimerkiksi Hilppa on nimitellyt sinua?

Muistatko lainkaan, kuinka monta kertaa sinä olet käyttänyt nimittelyjä ja sanoja tai sanontoja kuten esimerkiksi "läski ämmä" tai "huora"?
Miten se, että sinä käytät noita sanoja (ja paljon muita vastaavia) on kenenkään muun syy kuin sinun omaasi?
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Köyhät lapset koulukiusattuina

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.08.2018 16:06

Minusta koulupuvut olisi hyvä asia. Yhtenäinen pukeutuminen vähentäisi vaatteilla kilpailua. Vaatteet on yksi asia, joka altistaa koululaisen kiusaamiselle, ja luultavasti nykyisin vielä entistä pahemmin. Myöskään kännyköiden kieltämisellä tuskin menetettäisi mitään; koulussa pärjätään hyvin ilman kännyköitä kilpavarusteluineen.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Köyhät lapset koulukiusattuina

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.08.2018 18:32

Kaapo kirjoitti:... Minä en ole ikinä kutsunut ketään palstalaista läskiksi ämmäksi tai huoraksi, joten turha vetää herneitä nenään pelkän sukupuolen perusteella.
Kyllä sinä olet.
Olet todistettavasti nimitellyt mm. minua monilla muillakin nimityksillä.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Köyhät lapset koulukiusattuina

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.08.2018 18:49

Kaapo kirjoitti:Oleppas nyt ahkera ja kerää ne kaikki tähän niin saadaan ihastella.
Aiheesta toki ja yllytyksestä.
Aloita nyt vaikka ensin viimeisten bannien jälkeen kokemillasi nimityksillä.

Miksi minä niin tekisin? Etkö itse muista mitä olet kirjoittanut?
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Köyhät lapset koulukiusattuina

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.08.2018 19:07

Kaapo kirjoitti:... Koska väität minun niin tehneen...

Mitä tekemistä sinun bannillasi on tämän asian kanssa? Ei se muuta miksikään sitä, että sinä olet minua nimitellyt.
En ryhdy toistelemaan sinun minulle osoittamia solvauksia, mutta ihmettelen suuresti jos sinä et muista niitä kirjoittaneesi.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Köyhät lapset koulukiusattuina

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.08.2018 19:16

Kaapo kirjoitti:Mun bannillani on KAIKKI tekemistä tämän kanssa...

Toivottavasti et kuvittele, että kirjoituksesi on bannilla jotenkin poistettu aikakirjoista?
Ei ole. Et sinä niitä tekemättömäksi saa.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Köyhät lapset koulukiusattuina

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.08.2018 19:55

Kaapo kirjoitti:Itsehän aloit puhumaan palstakiusaamisesta...

Niin aloin, koska minun mielestäni se liittyy koulukiusaamiseen, joka on laajentunut myös nettiin. Koulussa kiusattu ei saa olla rauhassa edes netissä.
Kaapo kirjoitti:... Et ilmeisesti miellä itseäsi palstakiusaajana vaikka lähes kaikki komenttisi ovat sitä...

Se, ettet sinä pidä minusta, ei tee minusta palstakiusaajaa.
Kiusaamista on esimerkiksi se, että toistuvasti väität minun haluavan keskustella kanssasi. En minä halua, mutta minun on pakko, koska sinä jatkuvasti sotket palstaa ja käytät kieltä joka ei kuulu hyvään keskustelukulttuuriin.
Kaapo kirjoitti:... Mun banneilla ja tällä on looginen yhteys.

Joka on mikä?
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Köyhät lapset koulukiusattuina

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.08.2018 20:09

Kaapo kirjoitti:Usko nyt, sinun EI OLE pakko keskustella kanssani, mutta sinä haluat kekustella kanssani...

Usko nyt, että sinun käytöksesi ei edusta normaalia keskustelukulttuuria.
Sinä esimerkiksi toistuvasti viittaat naisiin "läskeinä ämminä", "vosuina", "huorina" ja käytät jatkuvasti sellaisia alatyylin sanoja, jotka eivät normaaliin keskusteluun kuulu.

Jos sinä et niitä käytä, minullakaan ei ole syytä sinun viesteihisi puuttua.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Köyhät lapset koulukiusattuina

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.08.2018 20:33

Kaapo kirjoitti:Ihan normaalisti minä keskustelen.
Sinä provosoit koko ajan, nytkin.
Etkä edes sitä huomaa.
Sinun EI OLE pakko keskustella kanssani.
Kun lopetat niin se loppuu.

Tai no, kyllä sinä huomaat ja teidät syyn.
Miksi se kutittaa sinua?
Jos en minä niin palle.

Et keskustele normaalisti, koska mm. juuri äsken viittasit naiseen lehmänä ja ämmänä.
Tuo ei ole normaaliin keskusteluun kuuluvaa sanavarastoa.

Valvojan ominaisuudessa varoitan sinua, että jos jatkuvasti käytät naisista halventavia nimityksiä kuten "lehmä" ja "ämmä", ehdotan sinun viestiesi asettamista ennakkovalvottaviksi.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Köyhät lapset koulukiusattuina

ViestiKirjoittaja Katla » 21.08.2018 20:40

Tässä ketjussa käytät ainoastaan sinä Kyllästynyt sanoja ämmä ja lehmä.
Katla
 

Re: Köyhät lapset koulukiusattuina

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.08.2018 21:20

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Itsehän aloit puhumaan palstakiusaamisesta...

Niin aloin, koska minun mielestäni se liittyy koulukiusaamiseen, joka on laajentunut myös nettiin. Koulussa kiusattu ei saa olla rauhassa edes netissä.

Kyllästynyt, viittaatko itseesi? Että olet köyhänä koululaisena joutunut koulukavereiden kiusaamaksi, ja aikuisuudessasi sinua kiusataan tällä foorumilla?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Köyhät lapset koulukiusattuina

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.08.2018 21:21

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, viittaatko itseesi? Että olet köyhänä koululaisena joutunut koulukavereiden kiusaamaksi, ja aikuisuudessasi sinua kiusataan tällä foorumilla?
En viitannut.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Köyhät lapset koulukiusattuina

ViestiKirjoittaja Katla » 21.08.2018 21:25

kiellä vaan, mutta se on tullut moneenkin kertaan selväksi täällä, että yhdistät useinkin oman koulukiusaamis aikasi tämän päivän tapahtumiin ja syytät muita sinun kiusaamisestasi. äläkä aloita, missä ja milloin olen.... se nyt vaan on näkynyt vuosien varrella.
lisään vielä, että käänsithän sen rakamies jutunkin itseesi, että kuinka sinua kiusattiin lapsena, kun huudeltiin.
Viimeksi muokannut Katla päivämäärä 21.08.2018 21:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Katla
 

Seuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron