Naisten Olohuono facebook-ryhmäläiset syytettynä

Naisten Olohuono facebook-ryhmäläiset syytettynä

ViestiKirjoittaja ip-banni » 20.08.2018 19:33

Kyltsin pätemisketju
Viimeksi muokannut ip-banni päivämäärä 21.09.2018 12:14, muokattu yhteensä 2 kertaa
ip-banni
 

Re: Neljää naista syytetään Tomi Metsäketo-tapauksessa

ViestiKirjoittaja ip-banni » 20.08.2018 19:34

:D
Viimeksi muokannut ip-banni päivämäärä 24.08.2018 13:31, muokattu yhteensä 1 kerran
ip-banni
 

Re: Neljää naista syytetään Tomi Metsäketo-tapauksessa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.08.2018 08:51

Hyvä, että Metsäkedon juttu menee oikeuteen; tähän asti mm. Sanoma ja Yle ovat toimineet "kansantuomioistuimina" ja innostaneet #MeToo-kiihkoilijoita.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Neljää naista syytetään Tomi Metsäketo-tapauksessa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.08.2018 09:41

Risumiehen tapauksessa pahaa tehnyt julkisuus syntyi (ikään kuin) vahingossa. Mutta esimerkiksi Louhimiehen tapauksessa vainoaminen oli tarkoituksellista.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Neljää naista syytetään Tomi Metsäketo-tapauksessa

ViestiKirjoittaja Palle » 21.08.2018 10:07

Minusta se risumiehen videon julkaisukin oli selkeää kiusaamista, mutta tietysti julkisuuden henkilöiden kohdalla motiivit saattavat olla paljon raadollisempia.

Hyvä, että feministitkin joutuvat joskus vastuuseen puheistaan.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Neljää naista syytetään Tomi Metsäketo-tapauksessa

ViestiKirjoittaja Palle » 21.08.2018 10:30

Minusta risumies ei tehnyt mitään rikosta. Hän toi energiapuukasaan llisää energiapuuta. Minä olisin energiapuukasan omistajana vain hyvilläni moisesta.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Neljää naista syytetään Tomi Metsäketo-tapauksessa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.08.2018 11:43

Palle kirjoitti:Minusta risumies ei tehnyt mitään rikosta. Hän toi energiapuukasaan llisää energiapuuta. Minä olisin energiapuukasan omistajana vain hyvilläni moisesta.

Minulta oli moinen risumies mennyt kokonaan ohi, mutta katsoin videon nyt.

Jos käyttää sellaista kieltä kuin "risumies", voi syyttää itseään naurunalaiseksi joutumisestaan.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Neljää naista syytetään Tomi Metsäketo-tapauksessa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.08.2018 11:46

Kaapo kirjoitti:... Tää metoo on ihan samaa paskaa jossa sadistiset nartut pyrkii kyykyttämään ja nöyryyttämään miehiä, tuhoomaan heitä.

Sama koskee sinua kuin risumiestäkin; jos käytät kieltä joka on loukkaavaa ja halventavaa, voit syyttää itseäsi seurauksista.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Neljää naista syytetään Tomi Metsäketo-tapauksessa

ViestiKirjoittaja ip-banni » 21.08.2018 11:58

Taas Kyllästynyt menee henkilökohtaisuuksiin ja kohta itkee, kun Kaapo antaa takaisin.
ip-banni
 

Re: Neljää naista syytetään Tomi Metsäketo-tapauksessa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.08.2018 13:10

Kaapo kirjoitti:Täytyy yrittää olla provosoitumatta, mutta näköjään moni hyväksyy pahuuden...

En hyväksy pahuutta, ja juuri siksi mm. sinulle varsin tavanomainen ja tyypillinen loukkaava ja halventava puhe on minulle vastenmielistä.
Kaapo kirjoitti:... koska ulkokuori tai ulosanti ei ole omien "parempien" standardien mukainen.
Ihmisten ulkokuori on minulle varsin vähämerkityksellinen asia.
Ja toisin kuin esimerkiksi sinä, minä en arvostele yksittäisen ihmisen tai ihmisryhmän ulkonäköä.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Neljää naista syytetään Tomi Metsäketo-tapauksessa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.08.2018 14:01

Kaapo kirjoitti:Mutta juurihan esitit että risumies sai ansionsa mukaan, koska ei käyttänyt mieleistäsi kieltä...
En minä niin sanonut. Sanoin, että jos sinä käytät loukkaavaa ja halventavaa kieltä, sinä voit syyttää itseään seurauksista.
Kaapo kirjoitti:... Eipä paljon myötätuntoa herunut ja vertasit minuun. Tuo jätkähän otti ja kuoli...
Niin kuin me kaikki - ennemmin tai myöhemmin.
Minun myötätuntoni ei herätä häntä henkiin, mutta sen että hän sai niskaansa pilkkaa, pitäisi herättää sinut kiinnittämään huomiota omaan esiintymiseesi, sen sijaan että ruikutat kun huonoon käytökseesi ja halventavaan sekä loukkaavaan kielenkäyttöösi puututaan.
Kaapo kirjoitti:... Missä se niin kuulu vainajan kunnioittaminen nyt viipyy?...

En tietääkseni ole sanonut hänestä mitään muuta kuin viitannut hänen käytökseensä ja muistuttanut sinua, että sinun käytöksesi on loukkaavaa ja halventavaa.
Kaapo kirjoitti:... Missä se niin kuulu vainajan kunnioittaminen nyt viipyy?
Minähän sain bannit kun en suostunut kunnioittamaan juoppoa laulajaa...

Ei sinun bannisi seurannut ainoastaan siitä viestistä jossa viittasit kyseiseen henkilöön huorana.
Kaapo kirjoitti:... Mielestäni toimintasi indikoi että hyväksyt pahuuden ja katsot sitä valikoivasti sormien lävitse...

En hyväksy pahuutta, enkä niin ollen hyväksy sinunkaan loukkaavaa ja halventavaa kielenkäyttöäsi ja käytöstäsi.
Risumies oli minulle täysin uusi tuttavuus, enkä tiedä hänestä mitään muuta kuin sen minkä alkuperäiseltä videolta näin.
Kaapo kirjoitti:... Poimit sen mikä istuu omaan agendaasi.

Minun omaan agendaani istuu toisia ihmisiä loukkaavaan käytökseen puuttuminen. Siksi minä sinunkin viestejäsi olen kommentoinut, niistä joitakin poistanut sekä toisinaan asettanut ne ennakkovalvottaviksi.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Neljää naista syytetään Tomi Metsäketo-tapauksessa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.08.2018 14:10

Kaapo kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:... Tää metoo on ihan samaa paskaa jossa sadistiset nartut pyrkii kyykyttämään ja nöyryyttämään miehiä, tuhoomaan heitä.

Sama koskee sinua kuin risumiestäkin; jos käytät kieltä joka on loukkaavaa ja halventavaa, voit syyttää itseäsi seurauksista.
Tämä talten.
Sama koskee...
Seuraukset.
Tässä selkeasti hyväksyt vääryyden.

Huonon käytöksen toteaminen huonoksi käytökseksi ei ole "pahuuden hyväksymistä".

Kun sinä puhut esimerkiksi "sadistisista nartuista" - sinä käyttäydyt halveksivasti muita ihmisiä kohtaan. Eikä halveksiva käytös muita ihmisiä kohtaan ainakaan inhimillisyyttä tai hyvyyttä edusta.
Suosittelenkin, että kiinnität jatkossa enemmän huomiota omaan käytökseesi, etkä jatkossa enää kommentoi muiden ihmisten ulkonäköä, älykkyyttä - tai esimerkiksi viittaa ihmisiin narttuina.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Neljää naista syytetään Tomi Metsäketo-tapauksessa

ViestiKirjoittaja Palle » 23.08.2018 10:08

Kyllästynyt kirjoitti:
Palle kirjoitti:Minusta risumies ei tehnyt mitään rikosta. Hän toi energiapuukasaan llisää energiapuuta. Minä olisin energiapuukasan omistajana vain hyvilläni moisesta.

Minulta oli moinen risumies mennyt kokonaan ohi, mutta katsoin videon nyt.

Jos käyttää sellaista kieltä kuin "risumies", voi syyttää itseään naurunalaiseksi joutumisestaan.

Risumies ei ymmärtänyt joutuvansa julkisuuteen videokuvien kautta. Kuvaaja kysyi, että tietääkö risumies mikä on youtube, johon risumies vastasi, että ei tiedä.

Risumies käytti värikästä kieltä, mutta se on ymmärrettävää, kun satunnainen ohikulkija alkaa komennella häntä ja puuttua hänen tekemisiinsä. Sellaista "jokamiehenoikeutta" ei kenelläkään ole.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Neljää naista syytetään Tomi Metsäketo-tapauksessa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.08.2018 10:43

Palle kirjoitti:... Risumies käytti värikästä kieltä, mutta se on ymmärrettävää, kun satunnainen ohikulkija alkaa komennella häntä ja puuttua hänen tekemisiinsä. Sellaista "jokamiehenoikeutta" ei kenelläkään ole.

Itse asiassa, kyllä on.
Jos näkee jotakin luvatonta tehtävän, kenellä tahansa on oikeus siihen sanallisesti puuttua.

Mutta eufemismi "värikäs kieli" muuta sitä, ettei kenelläkään ole oikeutta ryhtyä solvaamaan ketään.
Sama koskee Kaapoakin.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Neljää naista syytetään Tomi Metsäketo-tapauksessa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.08.2018 13:05

Kaapo kirjoitti:Totta vitussa mulla on oikeus avata sanainen arkkuni jos joku koko ajan mun hännän alla haistelee.

Ei sinulla ole oikeutta nimitellä ketään.
Ja käyttämäsi alatyylin sanavarastokaan ei edistä hyvää keskustelua, eikä se hyvään keskustelukulttuuriin kuulu.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Neljää naista syytetään Tomi Metsäketo-tapauksessa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.08.2018 13:54

Kaapo kirjoitti:... Alatyyli ei kuulu hyvään keslusteluun, mut se voi kuuluu esim. kerrontaan...

Mahdollisesti, mutta sinun käyttämäsi viittaukset naisiin "lehminä", "ämminä", "vosuina" jne. eivät kuulu kerrontaan vaan ovat vain halventavaa ja loukkaavaa sovinistista kielenkäyttöä.
Kaapo kirjoitti:... Toisaaltaan hännänjuuren haistelu ei viritä laatujuttuihin muutenkaan.

Olen täsmälleen samaa mieltä.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Neljää naista syytetään Tomi Metsäketo-tapauksessa

ViestiKirjoittaja Palle » 23.08.2018 13:58

Kyllästynyt kirjoitti:
Palle kirjoitti:... Risumies käytti värikästä kieltä, mutta se on ymmärrettävää, kun satunnainen ohikulkija alkaa komennella häntä ja puuttua hänen tekemisiinsä. Sellaista "jokamiehenoikeutta" ei kenelläkään ole.

Itse asiassa, kyllä on.
Jos näkee jotakin luvatonta tehtävän, kenellä tahansa on oikeus siihen sanallisesti puuttua.

Mutta eufemismi "värikäs kieli" muuta sitä, ettei kenelläkään ole oikeutta ryhtyä solvaamaan ketään.
Sama koskee Kaapoakin.

Risumieshän ei tehnyt luvatonta, vaan toi energiajätekasaan energiajätettä.

Sivullinen nobody tulee susikoiran kanssa uhittelemaan ja esittämään jotain poliisia prkl. Siinä saa vähän värikästä kieltä kyllä käyttääkin.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Neljää naista syytetään Tomi Metsäketo-tapauksessa

ViestiKirjoittaja Palle » 23.08.2018 14:00

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:... Toisaaltaan hännänjuuren haistelu ei viritä laatujuttuihin muutenkaan.

Olen täsmälleen samaa mieltä.

Onko tämä tulkittavissa niin, että myönnät "haistelun" tapahtuneen?
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Avatar
Palle
 
Viestit: 6633
Liittynyt: 12.03.2018 23:03

Re: Neljää naista syytetään Tomi Metsäketo-tapauksessa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.08.2018 14:02

Palle kirjoitti:Risumieshän ei tehnyt luvatonta, vaan toi energiajätekasaan energiajätettä...

Puutarhajätteen tuominen "energiajätekasaan" ilman lupaa on, yllätys yllätys, luvatonta.
Ymmärtääkseni Risumies ei ollut pyytänyt tai saanut lupaa risukuormansa purkamiseen.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Neljää naista syytetään Tomi Metsäketo-tapauksessa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 23.08.2018 14:04

Palle kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:... Toisaaltaan hännänjuuren haistelu ei viritä laatujuttuihin muutenkaan.

Olen täsmälleen samaa mieltä.

Onko tämä tulkittavissa niin, että myönnät "haistelun" tapahtuneen?

Ei siihen mitään tulkintaa tarvita; Kaapon kirjoittamat haistattelut sekä hänen käyttämänsä navanalustyylihän on jatkuvaa ja ilmeistä.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Seuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa