Sosiaalinen etäisyys ja empatiakuilu

Sosiaalinen etäisyys ja empatiakuilu

ViestiKirjoittaja Tyy » 09.03.2018 23:33

Tänään luin tuoretta uutista asunnottomuudesta ja siinä törmäsin tälläisiin sanoihin.

Minusta ne ovat hyvin käteviä. Olen aina ajatellut tietystä ilmöstä tai varsinaisesti ajatuksista ja suhtautumista (muihin) ihmisiin. Tuollainen uusi käsite kuvaa sen täydellisesti. Minä itse tuota asiaa ajatellessa olin ajatellut ikään kuin negatiivisesta vastavuoroisuudesta.

:päivitystä:

Niin, millaisia ajatuksia noi sanat herättää. Oletteko huomanneet empatiakuilua omassa elämässänne? Sana ei ole kauhean yleinen mutta sitä googlettaessa kyllä sitä löytyi käytettävän. Itse sana on niin yksinkertainen että sen miltei kuullessa ymmärtää ilman mitään yhteyttä.
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21

Re: Sosiaalinen etäisyys ja empatiakuilu

ViestiKirjoittaja Fanni » 12.03.2018 00:16

Olen kohdannut empatiakuilua. Tarkoittaako tuo empatian puutetta?
Fanni
 

Re: Sosiaalinen etäisyys ja empatiakuilu

ViestiKirjoittaja Tyy » 14.03.2018 05:17

Kyllä, ja se kuilu viittaa suureen sosiaaliseen etäisyyteen josta se empatiakuilu aiheutuu.
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21

Re: Sosiaalinen etäisyys ja empatiakuilu

ViestiKirjoittaja logia » 14.03.2018 21:37

logia
 
Viestit: 1686
Liittynyt: 20.02.2018 15:52

Re: Sosiaalinen etäisyys ja empatiakuilu

ViestiKirjoittaja Fanni » 14.03.2018 22:05

Joskus käy niin, että ihminen joka on selvinnyt elämässään ilman mielenterveydellisiä ongelmia, ei voi ymmärtää ihmisiä joilla näitä ongelmia on. Kyky asettua toisen nahkoihin on puutteellinen. Tällaista olen kokenut.
Fanni
 


Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron