Naiset ovat miehille näkymättömiä

Re: Naiset ovat miehille näkymättömiä

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.02.2018 14:34

Osoitin jo aiemmin.

Kyllästynyt, etpä osoittanut, vaan toit esille oman käsityksesi/luulosi/tulkintasi.
Vahvemmaksi vakuudeksi käsityksesi/luulosi/tulkintasi oikeellisuudelle päätit esittää minua koskevan väitteen, ja se väite sinun pitäisi nyt osoittaa todeksi. Paitsi jos päätätkin kertoa, että olet ehkä käsittänyt jotakin väärin.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Naiset ovat miehille näkymättömiä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.02.2018 18:04

Mirri,

Sinä kirjoitit Sigismundin aloittamaan ketjuun "Väkivaltainen nainen".
Kyseinen ketju ei kertonut naisten harjoittamasta väkivallasta, vaan tapahtumasta jossa naiselle tuntematon mies kävi kourimassa naisen rintoja.

Tuon ketjun otsikkoa sinä et moittinut, mutta nyt väität minun ketjuni otsikon "Naiset ovat miehille näkymättömiä" olevan vääristelevä.

Hohhoijaa...
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Naiset ovat miehille näkymättömiä

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.02.2018 18:13

Sinäpä sen sanoit: hohhoijaa!
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Naiset ovat miehille näkymättömiä

ViestiKirjoittaja ip-banni » 07.02.2018 18:58

Saitte siis kahdestaan aikaan riitelyn.
ip-banni
 

Re: Naiset ovat miehille näkymättömiä

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.02.2018 20:18

ip-banni kirjoitti:Saitte siis kahdestaan aikaan riitelyn.

Kuka on riidellyt ja kenen kanssa?

(19:30)
Ip-banni, olen sinun sanomisistasi ymmärtänyt, että jos ollaan samanmielisiä, nuoleskellaan perseitä, ja jos ollaan erimielisiä, riidellään. Kerro, miten voidaan olla jotakin mieltä niin, että sinä et näkisi mielipiteiden ilmaisuja riitelynä/perseennuolentana.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Naiset ovat miehille näkymättömiä

ViestiKirjoittaja Noolan » 07.02.2018 20:35

MeToo-kampanja on ollut tervetullut, mutta tämän ehkä ajattelisin olevan samankaltaista överiksi vetämistä kuin yritys kieltää Akseli Gallen-Kallelan teoksen esilläolo (https://www.is.fi/viihde/art-2000005553855.html)
Mielestäni videon mieshenkilö toimii hermostuksissaan esiintymiseen keskittyen ja kurottautuu mikrofoniin sanomaan asiansa. En epäile lainkaan etteikö hän olisi työntänyt aivan samanlaisin elein myös miespuolista kollegaansa, mutta uutinen asiasta olisi jätetty tekemättä.
What's coming will come and we'll just have to meet it when it does.
-J. K. Rowling
Noolan
 
Viestit: 541
Liittynyt: 08.06.2014 12:44

Re: Naiset ovat miehille näkymättömiä

ViestiKirjoittaja Tyy » 09.02.2018 16:13

Laitetaas yhden miehen näkemys "tönimisestä".

Mä kävelen nopeasti, ja keskustassa asuessa näen paljon kanssaihmisiä jalkakäytävillä joilla usein siis kävelen.

Paikoitellen nää jalkakäytävät ovat kapeita, esim. paikoissa jossa jalkakäytävä kulkee talon "lipan" alla, jossa on pilareita jotka vievät paljon tilaa. Toisaalta joissain paikoissa jalkakäytävä itsessään on hyvin kapea. Muutamissa kohtaa on tiettyjen liikkeiden, erityisesti tulee Denniksen ravintola mieleen, kylttejä viemässä jo lähtöjään kapeasta jalkakäytävästi sivutilaa.

Nämä asiat johtavat siihen että paikoin ihmiset jotka liikkuvat eteenpäin, ovat minun tielläni. Ja tällöin mä tuuppaan näitä pois tieltäni. Näiden ihmisten sukupuolella ei ole kauheasti merkitystä, koska he ovat mun tielläni. Nämä ihmiset myöskään eivät ole minulle näkymättömiä.

Mulla ei ole tilastoja, mutta perstuntuma on että nämä ihmiset useimmiten ovat miehiä. Tuntuu että useimmiten naiset huomaavat mut ja väistävät sivuun, ja selvästi naisia täytyy työntää tosi vähän. Siis tarkoitan voiman määrää ja sen työnnön pituutta, en naisten määrää, koska naisiakin kuitenkin on tarpeeksi usein tiellä. Yleensähän on kyse useammasta ihmisestä vierekkäin, ahtaassa kohtaa. Naisia on myös helpompi työntää.

Alunperin en ajatellut tästä kirjoittaa mutta kun viimeisin kerta oli justiinsa pari päivää sitten niin tulipahan mieleen. Tällöin kyse oli kolmen hengen pariskunnasta, nainen jolla oli lastenvaunut, hänen vierellään käveli pieni lapsi, ja hänen vierellään mies jonka työnsin edestäni.

Miesten ja naisten reaktioissa tuntuu olevan kyllä myös ero. Joskus naiset saattavat jopa pyytää anteeksi, ei kovin usein, mutta yleensä naiset vaan väistää siihen kädellä osoittamaani suuntaan ilman mitään erityistä reaktiota. Miehet useimmiten väistää hiukan mutta sitten katsovat nopeasti jotenkin arvottaen, tässä vaiheessa jo sivulta mutta koska ihmisen näkökenttä on yli 180 astetta näen sen. Se reaktio tuntuu olevan jonkinlainen loukkaantuminen. Tai kenties haastava. Ainoastaan kerran yksi kolmen nuoren miehen n. 20 vuotiaita porukasta se jonka työnsin sivuun, huusi takaapain että mä olisin voinut pyytää väistämään ja kommentoi kavereilleen jotain "törkeää" tms. Pysähtyin ja sanoin että se on turhaa koska ihmiset eivät kuule, ja nämä sitten tuhahtelivat sille.

Kai se jollain tavalla joillekin tuntuu henkilökohtaiselta hyökkäykseltä tai joltain reviirin haastamiselta, mutta silti se työntö on liian vähäinen että voisi puolustautua tai alkaa sen enempää riitaa haastamaan. Mä luulen että se on joku tällöinen hierarkiajuttu.

Autoa ajaessa sitä näkee usein, varsinkin moottoritiellä. Siis tuollaista hierarkista käytöstä.


Jos mä kommentoin tuota alkuperäistä miesvaltaisen kulttuurin ilmentymää. Mä en kovin hyvin saa otetta tuollaisesta, jos jotain ei tarpeeksi ymmärrä niin ei välttämättä osaa olla eri mieltä, vaikkei ole samaakaan mieltä. Mutta jos ajatellaan mun kertomaani käytöstä niin onko se miesvaltaisen kulttuurin ilmentymä. Mun toimintanihan kohdistuu kaikkiin jotka ovat mun tielläni.

Mun mielestä se ei ole miesvaltaista kulttuuria. Jos mä olisin samankokoinen nainen, voisinko, tai tekisinkö mä samoin kun nyt miehenä? Luultavasti en. Mä olisin silloin fyysisesti heikompi. Naisena tuolla tavalla toimiessani joutuisin kuuntelemaan erilaista ruikutusta tai jopa haastamista miehiltä hyvin usein. Se olisi paljon hankalempaa tällöin toimia näin.

Jos ajatellaan alkuperäistä tilannetta, voisiko 60 kiloinen nainen työntää vartalollaan sen mikrofonin edestä 80 kiloisen miehen. Teoriassa kyllä, mutta hän joutuisi käyttämään paljon enemmän voimaa. Nainen voisi tuollaisessa tilanteessa kädellään työntää miehen edestään, mutta nainen luultavasti pysähtyisi tilanteeseen hetkeksi, jotta sekä yleisö että edessä oleva mies huomaisi tilanteen ja väistäisi.

Kyse on enemmän minusta siitä että miehet ja naiset ovat fyysisesti eri kokoisia, eri painoisia ja miehet ovat myös voimakkaampia. Uskoisin että n. 20 vuoden päästä kun itse olen iän tuomien muutosten myötä heiveröisenpi, en välttämättä enää toimisi noin. Toisaalta 60 kymppisenä olisi helpompi huutaa "väistä kloppi".
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21

Re: Naiset ovat miehille näkymättömiä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.02.2018 17:43

Toivottavasti kirjoituksesi on satiiria, koska jos ei ole, en voi sanoa muuta kuin:

Mulkku.

Selvyyden vuoksi Ismo Leikolan määrittely asiasta kohdassa 7:00.

https://www.youtube.com/watch?v=g-QR7zv43wc
Kesto 10:00
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Naiset ovat miehille näkymättömiä

ViestiKirjoittaja isla » 10.02.2018 01:36

kaupassa mua vaisti tanaan mies jolla lastenvaunut, oon nainen

pelkaskohan etta lapselle sattuu muute jotai
isla
 

Re: Naiset ovat miehille näkymättömiä

ViestiKirjoittaja Katla » 10.02.2018 02:17

no mies varmaan ajatteli olevansa häiriöksi muille ja väisti, ettei aiheuttaisi närää. Ajattelevainen mies !
Katla
 

Re: Naiset ovat miehille näkymättömiä

ViestiKirjoittaja Tyy » 11.02.2018 09:09

Ei ole satiiria.
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21

Re: Naiset ovat miehille näkymättömiä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.02.2018 11:40

Tyy kirjoitti:Ei ole satiiria.

Pelottavaa.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Naiset ovat miehille näkymättömiä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.02.2018 12:29

Mun toimintanihan kohdistuu kaikkiin jotka ovat mun tielläni.

Elämä noin on varmasti paljon hankal"e"mpaa kuin ystävällisesti kanssaihmisiin suhtautuminen. Helpommalla ja vähemmillä sielunvammoilla pääsee, kun on ystävällinen muille ja aina valmis väistämään liikenteessä. Laihdutuskuuri voi myös auttaa, jos on niin iso, ettei mahdu käytävälle muiden kanssa.
Hilppa
 

Re: Naiset ovat miehille näkymättömiä

ViestiKirjoittaja Tyy » 11.02.2018 19:58

Hilppa kirjoitti:Elämä noin on varmasti paljon hankal"e"mpaa kuin ystävällisesti kanssaihmisiin suhtautuminen. Helpommalla ja vähemmillä sielunvammoilla pääsee, kun on ystävällinen muille ja aina valmis väistämään liikenteessä. Laihdutuskuuri voi myös auttaa, jos on niin iso, ettei mahdu käytävälle muiden kanssa.


Mistä sä asiasta mitään tiedät? Ja miten helvetissä mä väistän ihmisiä jotka ovat mun edessäni ja kävelevät samaan suuntaan kuin minä?

Ja Hilppa, onko tuo sun piilovittuilusi jotenkin hyödyllistä? Onko toi sitä sun peräänkuuluttamaasi ystävällistä suhtautumista?

Oletko sä tosiaan niin tyhmä, että sä luulet että yhdenkään ämmän sanalliset piikittelyt uppoisi yhteenkään mieheen? Että niinku auts, joko tyhjäpäinen ämmä haukkui mua netissä läskiksi ja nyt mulla on paha mieli.

Onko Hilppa koskaan toiminut? Oletko sä itse läski jos edes tuollaista tulee mieleen? Tyhmähän sä selvästi olet koska luulet että läskit kävelisivät muita nopeammin.
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21

Re: Naiset ovat miehille näkymättömiä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.02.2018 21:04

Tyy kirjoitti:Mistä sä asiasta mitään tiedät? Ja miten helvetissä mä väistän ihmisiä jotka ovat mun edessäni ja kävelevät samaan suuntaan kuin minä?...

Sillä "helvetillä", että joko kävelet samaa vauhtia - tai sitten odotat niin kauan, että tilaa on enemmän, ja sanot "anteeksi pääsisinko ohi". Et työnnä tai tuupi ketään, vaan odotat tai pyydät mahdollisuutta ohittaa.
Ja jos sinulla on aina niin kiire, että sinun pitää kiiruhtaa: lähde aikaisemmin liikkeelle!
Tyy kirjoitti:... Oletko sä tosiaan niin tyhmä, että sä luulet että yhdenkään ämmän sanalliset piikittelyt uppoisi yhteenkään mieheen?...

En tiedä uppoaako sinuun mikään, mutta minua sinun käytöksesi sekä kummastuttaa että pelottaa. En tiedä onko sinulla jonkinlainen neurologinen vamma tai jokin autismi-kirjon häiriö, mutta normaalia käytöstä tuollainen ei ole.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Naiset ovat miehille näkymättömiä

ViestiKirjoittaja Tyy » 11.02.2018 23:22

Kyllästynyt kirjoitti:En tiedä uppoaako sinuun mikään, mutta minua sinun käytöksesi sekä kummastuttaa että pelottaa. En tiedä onko sinulla jonkinlainen neurologinen vamma tai jokin autismi-kirjon häiriö, mutta normaalia käytöstä tuollainen ei ole.


No mikäs Kyllästynyttä vaivaa? Kaikkea muuta sä kyllä pikkumaisesti osaat milloin koskakin kyltymättömästi nillittää, mutta Hilpan vittuilusta sä vedät autismivaihteen päälle ja nillität mulle? Kyllä se nimenomaan on normaalimpaa että kun joku aukoo sulle päätään niin sä auot takaisin. Se tarjoaa tällä päänaukojalle tilausuuden oppia että päänaukomista ei arvosteta.

Ja sun mielestä on ihan järkevä ajatus että mä kävelisin samaa vauhtia kuin jotkut toiset, tai peräti oikein pysähtyisin odottamaan että itseäni hitaammin liikkuvat ja koko jalkakäytävän tilan vievät ihmiset osuisivat sellaiseen kohtaan jossa se jalkakäytävä olisi leveämpi. Ihan järjetöntä.

Tai että pyytäsin jotain anteeksi? Sehän on kaikkein hulppein ajatus.

Haluaisitko sä Kyllästynyt oppia jotain? Joo tiedetään, nykään kaikilla ihimisilä on jokin kliininen sairaus tai diagnoosi. Joo, kaikki on autisteja, narsisteja, psykopaatteja ja ties mitä. Tai ainakin hyvin monet ihmiset tykkäävät käyttää näitä sanoja muita ihmisiä dissatessaan. Se on niin muodikasta nykyään. Mutta jos sä haluat ajatella että mä olen jotain, ajattele vain että mä olen mulkku. Älä tee monimutkaisempaa teoriaa. Sä et edes kykene ymmärtämään tilannetta.

MIksi sä horisit jostain kiireestä? Mähän kerroin että mä kävelen muita ihmisiä nopeammin. Luuletko sä että mulla on aina kiire? Sehän on sula mahdottomuus. Sä et edes ajatellut asiaa. Sä olet henkisesti laiska.
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21

Re: Naiset ovat miehille näkymättömiä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.02.2018 23:50

Tyy kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Elämä noin on varmasti paljon hankal"e"mpaa kuin ystävällisesti kanssaihmisiin suhtautuminen. Helpommalla ja vähemmillä sielunvammoilla pääsee, kun on ystävällinen muille ja aina valmis väistämään liikenteessä. Laihdutuskuuri voi myös auttaa, jos on niin iso, ettei mahdu käytävälle muiden kanssa.


Mistä sä asiasta mitään tiedät? Ja miten helvetissä mä väistän ihmisiä jotka ovat mun edessäni ja kävelevät samaan suuntaan kuin minä?

Ja Hilppa, onko tuo sun piilovittuilusi jotenkin hyödyllistä? Onko toi sitä sun peräänkuuluttamaasi ystävällistä suhtautumista?

Oletko sä tosiaan niin tyhmä, että sä luulet että yhdenkään ämmän sanalliset piikittelyt uppoisi yhteenkään mieheen? Että niinku auts, joko tyhjäpäinen ämmä haukkui mua netissä läskiksi ja nyt mulla on paha mieli.

Onko Hilppa koskaan toiminut? Oletko sä itse läski jos edes tuollaista tulee mieleen? Tyhmähän sä selvästi olet koska luulet että läskit kävelisivät muita nopeammin.

Kovin pieni ja heiveröinen et voi olla, koska avoimesti ilmoitit töniväsi muita ihmisiä. Sellainen jäisi töniessään muiden jalkoihin. Tyhmäksi haukkuminen on aggressionsa osoittamista ja muutahan et tunnu osaavan.
Hilppa
 

Re: Naiset ovat miehille näkymättömiä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.02.2018 01:02

Tyy kirjoitti:No mikäs Kyllästynyttä vaivaa? Kaikkea muuta sä kyllä pikkumaisesti osaat milloin koskakin kyltymättömästi nillittää, mutta Hilpan vittuilusta sä vedät autismivaihteen päälle ja nillität mulle?...

Minun mielestäni Hilpan heitto mahtuu tämän palstan toleranssirajojen sisäpuolelle. Olet itse vittuillut muille paljon enemmän ja pahemmin.

On ilmeistä, vaikka sinä muuta väitätkin, että Hilpan viittaus mahdolliseen ylipainoosi osui kipeästi näennäisen paksuun nahkaasi.
Yritän jatkossa muistaa, että ylipainoon liittyvät puheet ovat sinulle arka paikka.
Tyy kirjoitti:... Ja sun mielestä on ihan järkevä ajatus että mä kävelisin samaa vauhtia kuin jotkut toiset, tai peräti oikein pysähtyisin odottamaan että itseäni hitaammin liikkuvat ja koko jalkakäytävän tilan vievät ihmiset osuisivat sellaiseen kohtaan jossa se jalkakäytävä olisi leveämpi. Ihan järjetöntä...

Ei suinkaan järjetöntä. Sitä kutsutaan normaaliksi käytökseksi.
Tyy kirjoitti:... Tai että pyytäsin jotain anteeksi? Sehän on kaikkein hulppein ajatus...
Anteeksipyytäminenkin kuuluu normaaliin käytökseen.
Tyy kirjoitti:... Haluaisitko sä Kyllästynyt oppia jotain? Joo tiedetään, nykään kaikilla ihimisilä on jokin kliininen sairaus tai diagnoosi. Joo, kaikki on autisteja, narsisteja, psykopaatteja ja ties mitä. Tai ainakin hyvin monet ihmiset tykkäävät käyttää näitä sanoja muita ihmisiä dissatessaan. Se on niin muodikasta nykyään. Mutta jos sä haluat ajatella että mä olen jotain, ajattele vain että mä olen mulkku. Älä tee monimutkaisempaa teoriaa. Sä et edes kykene ymmärtämään tilannetta...

Haluaisin oppia paljonkin asioita, kuten esimerkiksi tanssimaan, mutta jos dissaamisesta puhutaan, en halua ottaa sinulta oppia tavasta kirjoittaa, käyttäytyä - tai ajatella.

En tunne sinua, ja todellakin ensin ajattelin kirjoituksesi olevan parodiaa, mutta ilmeisesti olet tosissasi.
Ja koska en tiedä sinusta mitään, en myöskään voi ymmärtää miksi käyttäydyt niin kuin teet tai mikä siihen on johtanut. Mutta haluaisin todellakin ymmärtää, oletko vain mulkku omasta tahdostasi, vai onko sinulla jonkin neurologinen poikkeavuus jonka oireilee tuollaisena käytöksenä.

Jatkan myöhemmin, pitää viedä koira ulos...
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Naiset ovat miehille näkymättömiä

ViestiKirjoittaja Tyy » 12.02.2018 02:44

No, anna palaa tyhmä lehmä?
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21

Re: Naiset ovat miehille näkymättömiä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.02.2018 03:17

Jos kotieläinlinjalla jatketaan, niin taidan noudattaa Velanperillisen neuvoa:

"Ei kannata ryhtyä sikojen kanssa mutapainiin. Siinä tulee itse kuraiseksi, ja sika vain nauttii".
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9250
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa