Catherine Deneuve: miesvihaa #metoo-kampanjan takana

Catherine Deneuve: miesvihaa #metoo-kampanjan takana

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 10.01.2018 11:26

Legendaarinen näyttelijä Catherine Deneuve on allekirjoittanut Le Monde -lehdessä esitetyn avoimen vetoomuksen seksuaalisen häirinnän julkista paheksuntaa vastaan yhdessä 99 muun ranskalaisen julkisuudessa esiintyvän naisen kanssa.

Allekirjoitetussa tekstissä surkutellaan, että seksuaalisen häirinnän uhrit tuovat julkisuuteen tuomittaviksi tapaukset, joissa ovat kokeneet seksuaalista häirintää Harvey Weinstein-skandaalin myötä.

Miesten oikeus ”kiusata” naisia on yksi seksuaalisen vapauden ydinoikeuksista, Reuters kertoo vetoomuksessa kirjoitetun.

”Miehiä on rankaistu siekailematta, heitä on painostettu ulos työpaikoistaan, vaikkeivät he tehneet muuta kuin koskivat jonkun polvea tai yrittivät varastaa suukon. Raiskaus on rikos, mutta viettelemiseen pyrkiminen, vaikka se olisi alituista tai kömpelöä, ei ole”, BBC lainaa vetoomusta.

ALLEKIRJOITTAJAT sanovat, että maailmassa on meneillään uusi puritanismin aalto, joka loukkaa seksuaalisia vapauksia. Heidän mukaansa on tarkoituksenmukaista ja tarpeellista puhua julkisuudessa omaa valta-asemaansa väärinkäyttäviä miehiä vastaan, nämä jatkuvat julkiset tuomiot ovat liikaa.

Vetoomuksessa perustellaan, että julkisten tuomioiden aalto luo julkista ilmapiiriä, joissa naiset nähdään voimattomina uhreina.

”Naisina emme tunnista itseämme tällaisessa feminismissä, joka menee vallan väärinkäytön tuomitsemista pidemmälle ja omaksuu sävyjä miesvihasta ja seksuaalisuuden vihaamisesta.”

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005 ... d17e3e1d03
Sievä Sigismund
 

Re: Catherine Deneuve: miesvihaa #metoo-kampanjan takana

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 10.01.2018 11:32

Ihanat ranskattaret pelastavat meidät pahojen feministien kynsistä.
Sievä Sigismund
 

Re: Catherine Deneuve: miesvihaa #metoo-kampanjan takana

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 10.01.2018 11:48

New York Times kertoi marraskuussa, että #metoo-liikkeellä on erityisen vaikeaa Ranskassa, sillä käsitys seksuaalisesta vapaudesta ja kulttuurisista tavoista kuten poskisuudelmista on osa koko kansan kulttuurista identiteettiä
Sievä Sigismund
 


Re: Catherine Deneuve: miesvihaa #metoo-kampanjan takana

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.01.2018 14:21

Tuolta minustakin tuntuu.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43


Re: Catherine Deneuve: miesvihaa #metoo-kampanjan takana

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 11.01.2018 00:57

Luulen, että haen turvapaikkaa Ranskasta.
Sievä Sigismund
 

Re: Catherine Deneuve: miesvihaa #metoo-kampanjan takana

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.01.2018 01:08

0:08
Catherine Deneuve & kumpp. kiinnittää huomiota #MeToo-kampanjaan liitttyviin ylilyönteihin ja tuo esiin, että kampanja infantilisoi naisia ja edustaa puritanismia. Minusta julistus on kuitenkin enemmän normaalin flirtin ja epäsuorasti myös cis-seksin puolustus. Manifestissa olisi voitu tuoda selvemmin esiin varsinaisen seksuaalisen ahdistelun ero flirttailuun.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Catherine Deneuve: miesvihaa #metoo-kampanjan takana

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.01.2018 01:26

Legendaarinen näyttelijä Catherine Deneuve on allekirjoittanut Le Monde -lehdessä esitetyn avoimen vetoomuksen seksuaalisen häirinnän julkista paheksuntaa vastaan yhdessä 99 muun ranskalaisen julkisuudessa esiintyvän naisen kanssa.
Allekirjoitetussa tekstissä surkutellaan, että seksuaalisen häirinnän uhrit tuovat julkisuuteen tuomittaviksi tapaukset, joissa ovat kokeneet seksuaalista häirintää Harvey Weinstein-skandaalin myötä.
Miesten oikeus 'kiusata' naisia on yksi seksuaalisen vapauden ydinoikeuksista, Reuters kertoo vetoomuksessa kirjoitetun.

Toisin sanoen miesten seksuaalisen vapauden yksi tärkeistä ydinoikeuksista on naisten seksuaalinen häirintä ja -kiusaaminen?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Catherine Deneuve: miesvihaa #metoo-kampanjan takana

ViestiKirjoittaja Katla » 11.01.2018 01:42

no ei! Vaan se , ettei vouhkata turhaan ja aiheuteta miehille vaikka potkuja, jonkun hipaisun tai keksityn ahdistelun takia. Mirri, uskon sinun tietävän, kuinka mies saadaan olemaan uhri ja nainen voi olla vaan kostonhimoinen. Olemme joskus keskustellet aiheesta. Kaikenlainen ahdistelu on ehdottomasti väärin, mutta väärin on sekin, kun tehdään kärpäsestä härkänen. EikÖ?
Katla
 

Re: Catherine Deneuve: miesvihaa #metoo-kampanjan takana

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.01.2018 03:04

.Kissi kirjoitti:no ei! Vaan se , ettei vouhkata turhaan ja aiheuteta miehille vaikka potkuja, jonkun hipaisun tai keksityn ahdistelun takia...

Kerro minulle yksikin tapaus, jossa mies on saanut vaikka potkut jonkun hipaisun tai keksityn ahdistelun takia?
Minä voin kyllä kertoa sinulle useitakin esimerkkejä, joissa mies ei ole saanut potkuja, vaikka on ahdistellut monia naisia.

Minunkin entinen esimieheni kyllä lopulta sai potkut, mutta siihen meni parikymmentä vuotta.

Etkä sinäkään Kiss tunnu ymmärtävän kuinka paljon ja pahasti voi seksuaalinen ahdistelu/häirintä vaikuttaa ihmisen koko elämään. Seksuaalisessa ahdistelussa ei ole kyse mistään "kärpäsistä".
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Catherine Deneuve: miesvihaa #metoo-kampanjan takana

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 11.01.2018 11:11

Niistä tapauksista, joissa nainen syyttää aiheetta jotain ahdistelusta ei kerrota julkisuudessa, vaan yritykset maksavat kiltisti naisen hiljaiseksi päästäkseen hankalasta tapauksesta eroon.
Sievä Sigismund
 

Re: Catherine Deneuve: miesvihaa #metoo-kampanjan takana

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.01.2018 11:46

Ranskan elitistiset naiset ovat "kapinallisia"; aiemmin
Carla Bruni - feminismin petturi viewtopic.php?f=8&t=7758&hilit=carla+bruni
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Catherine Deneuve: miesvihaa #metoo-kampanjan takana

ViestiKirjoittaja Katla » 11.01.2018 14:32

Kyllästynyt kirjoitti:
.Kissi kirjoitti:no ei! Vaan se , ettei vouhkata turhaan ja aiheuteta miehille vaikka potkuja, jonkun hipaisun tai keksityn ahdistelun takia...

Kerro minulle yksikin tapaus, jossa mies on saanut vaikka potkut jonkun hipaisun tai keksityn ahdistelun takia?
Minä voin kyllä kertoa sinulle useitakin esimerkkejä, joissa mies ei ole saanut potkuja, vaikka on ahdistellut monia naisia.

Minunkin entinen esimieheni kyllä lopulta sai potkut, mutta siihen meni parikymmentä vuotta.

Etkä sinäkään Kiss tunnu ymmärtävän kuinka paljon ja pahasti voi seksuaalinen ahdistelu/häirintä vaikuttaa ihmisen koko elämään. Seksuaalisessa ahdistelussa ei ole kyse mistään "kärpäsistä".

kissi sitä ja kissi tätä. Mitä vittua se mulle kuuluu, jos sun pomo sua käpälöi? Ei se mun vika ole jos joku jossain taputtelee toisen tissiä. Älä mulle rayhää, eikä kenelekkään. Sun oma kokemus pomon kähmimisen kohteena ei mitenkään vaikuta mun ajatuksiini. Ei ole nyt tähän repäistä tarinaa siitä, kuinka mies joutui painostetuksi ulos työpaikalta, koska joutui niin mustamaalatuksi, kyllä sitä tapahtuu .

typoja korjasin kyllö
Viimeksi muokannut Katla päivämäärä 11.01.2018 15:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Katla
 

Re: Catherine Deneuve: miesvihaa #metoo-kampanjan takana

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.01.2018 14:59

kyllö sitä tapahtuu - ulkomailla.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Catherine Deneuve: miesvihaa #metoo-kampanjan takana

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.01.2018 15:00

Sievä Sigismund kirjoitti:Niistä tapauksista, joissa nainen syyttää aiheetta jotain ahdistelusta ei kerrota julkisuudessa, vaan yritykset maksavat kiltisti naisen hiljaiseksi päästäkseen hankalasta tapauksesta eroon.

Mistä sinä tiedät, että syyttää aiheetta?

Ja miksi nainen, joka kertoo tulleensa ahdistelluksi on sinun mielestäsi "hankala tapaus"?
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Catherine Deneuve: miesvihaa #metoo-kampanjan takana

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.01.2018 15:10

.Kissi kirjoitti:kissi sitä ja kissi tätä. Mitä vittua se mulle kuuluu, jos sun pomo sua käpälöi?...

Sitä vittua se kuuluu sekä sinulle että minulle, että sinä koko ajan vähättelet seksuaalisen ahdistelun merkitystä, puolustelet lääppiviä miehiä ja esität naisten valittavan turhasta.
En minäkään ryhdy vähättelemään sinun kokemuksiasi - mistään, koska se ei minulle kuulu.
.Kissi kirjoitti:... Ei se mun vika ole jos joku jossain taputtelee toisen tissiä...

Ei, mutta täysin sinun vikasi on se, että sinä vähättelet seksuaalista ahdistelua kutsumalla sitä "tissin taputteluksi". Jos sinä et tajua, kuinka ahdistavaa "tissin taputtelu" voi olla, pidä se edes omana tietonasi, äläkä julista ääneen, kuinka vähäpätöisenä asiana sinä muiden ihmisten oikeutta omaan kehoonsa pidät.
.Kissi kirjoitti:... Sun oma kokemus pomon kähmimisen kohteena ei mitenkään vaikuta mun ajatuksiini...

Selvästikään ei ole vaikuttanut, mutten silti ole heittämässä kirvestä kaivoon, koska uskon, että sinäkin voit joskus vielä oppia ymmärtämään jotakin.
.Kissi kirjoitti:... Ei ole nyt tähän repäistä tarinaa siitä, kuinka mies joutui painostetuksi ulos työpaikalta, koska joutui niin mustamaalatuksi, kyllö sitä tapahtuu...

Mutta kuinka usein sellaista tapahtuu, verrattuna siihen, että naisen pitää vaihtaa työpaikkaa - tai vain olla hiljaa ja kärsiä?
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Catherine Deneuve: miesvihaa #metoo-kampanjan takana

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.01.2018 15:13

Psykopatologia kirjoitti:kyllö sitä tapahtuu - ulkomailla.

Tapahtuu.
Mutta minkä luulet olevan yleisintä:
1. Mies joutuu lähtemään aiheettomien syytösten vuoksi.
2. Mitään ei tapahdu, vaikka mies ahdistelisikin naisia vuosikausia.
3. Naisen pitää lähteä, koska ei joko jaksa lääppimistä ja painostusta, tai hänet savustetaan ulos sen jälkeen kun hän on ilmoituksen ahdistelusta tehnyt?
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Catherine Deneuve: miesvihaa #metoo-kampanjan takana

ViestiKirjoittaja Katla » 11.01.2018 15:42

Sitä vittua se kuuluu sekä sinulle että minulle, että sinä koko ajan vähättelet seksuaalisen ahdistelun merkitystä, puolustelet lääppiviä miehiä ja esität naisten valittavan turhasta.
*
älä taas kokoo omias, en takuulla tee noin. Näkemiin.
Katla
 

Re: Catherine Deneuve: miesvihaa #metoo-kampanjan takana

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.01.2018 15:53

.Kissi kirjoitti:Sitä vittua se kuuluu sekä sinulle että minulle, että sinä koko ajan vähättelet seksuaalisen ahdistelun merkitystä, puolustelet lääppiviä miehiä ja esität naisten valittavan turhasta.
*
älä taas kokoo omias, en takuulla tee noin. Näkemiin.

Koko ajanhan sinä vähättelet ahdistelua. Sinä mm. kutsut sitä "tissin taputteluksi".

Rautalangasta:
Vieraan naisen koskettelu luvatta ei ole taputtelua vaan ahdistelua/häirintää/lääppimistä/kourimista/käpälöintiä - eikä mitään "taputtelua" (joka on merkitykseltään ja sävyltään positiivinen termi).

Naisen maitorauhasten virallinen nimi on rinnat. Kaikki "tissittely" on joko vähättelyä, loukkaamista tai muuten vain typerää lässytystä. "Tissit" ei ole virallinen tai asiallinen, eikä edes neutraali sanavalinta.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Seuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron