Jokelasta 10 vuotta, nuorten mielenterveyshoito rempallaan

Jokelasta 10 vuotta, nuorten mielenterveyshoito rempallaan

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 05.11.2017 11:21

Jokelan koulun joukkosurmasta kymmenen vuotta: Aselaki tiukkeni, mutta nuoret yhä vailla mielenterveyshoitoa
Koulusurmista Jokelan koulussa Tuusulassa järkyttyi koko Suomi. Tutkintalautakunta antoi tragedian jälkeen toistakymmentä suositusta kouluampumisten estämiseksi. Niistä vain osa on toteutunut.

https://yle.fi/uutiset/3-9915002
Sievä Sigismund
 

Re: Jokelasta 10 vuotta, nuorten mielenterveyshoito rempalla

ViestiKirjoittaja ritalin » 07.11.2017 15:58

Niin, sehän on koko Suomen nuorison vika, että Pekka teki, mitä teki. Lieneekö taas jonkun sadisti-psykopaatin kirjoitus... Yle on lääkefirmojen pakkopolitiikan oikea käsi, käyttää häikäilemättä koulusurmia perusteena pakottaa korvatulehdusta sairastavat lapset psyykenlääkehoitoon.
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Jokelasta 10 vuotta, nuorten mielenterveyshoito rempalla

ViestiKirjoittaja Alive » 12.11.2017 17:29

Eivät nämä mielenterveysasiat kiinnosta ihmisiä, niin paljon kuin esim sukupuoli-identiteetti homojen oikeudet jne. Olen pahoillani jos nyt loukkasin jotakuta, mutta itselleni on tullut sellainen tunne (kun olen seurannut uutisia yms.) Minusta mielenterveysasioiden tulisi kiinnostaa enemmän, mikäli niihin todella halutaan puuttua.
Itseäni ei ollenkaan kiinnosta nämä trans-yms. homojen oikeudet, mutta joillekin ne ovat äärimmäisen tärkeitä ja koskettavia. On hyvä, että niile asioille on omat puolestapuhujansa, mutta joskus tuntuu, että sukupuoliasiat ovat korostetusti esillä, verrattuna mielenterveysongelmiin yms. tai vaikkapa köyhyysongelmiin ja ilmansaasteisiin.
Alive
 

Re: Jokelasta 10 vuotta, nuorten mielenterveyshoito rempalla

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 12.11.2017 17:41

Mielenterveys olisi tärkeä juttu, mutta seksistä puhuminen taitaa kiinnostaa ihmisiä enemmään ja tuoda ääniä nille puolueille, jotka ko. aiheita pitävät esillä.
Sievä Sigismund
 

Re: Jokelasta 10 vuotta, nuorten mielenterveyshoito rempalla

ViestiKirjoittaja Alive » 12.11.2017 17:47

Niinhän se on, eikä siinä ole mitään pahaa, kun vain ei unohdettaisi näitäkin muita asioita. (Poistettu ) Seksi kyllä kiinnostaa, mutta olen huono keskustelemaan niistä asioista. Kyllä minä salaa seuraan kun muut keskustelevat seksistä.:) Voi ei miksi minä nyt tulin tähän ketjuun puhumaan seksistä, jospa sittenkin haluan siitä kesustella. Jos olisin homo, haluaisin keskustella siitä, mutta en ole, joten...Ihmiset puhuvat heille merkityksellisistä asioista, joten miksi minä valitan, että joistakin asioista puhuttaisiin liikaa...Se ei ole oikein...
Alive
 

Re: Jokelasta 10 vuotta, nuorten mielenterveyshoito rempalla

ViestiKirjoittaja ritalin » 13.11.2017 22:15

Seksi on kulunut juttu. Minäkin yritän nykyään vikitellä naisia nukkumisella ja halaamisella.

Mutta siis... analogian vetäminen Jokelan ja mielenterveyspalveluiden välille on typerää. Etenkin vihaan näitä jankutuksia siitä, että kouluampumiset olisivat olleet jonkinlainen todiste nuorten mielenterveysongelmien lisääntymisestä.
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23


Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa