#MeToo

#MeToo

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 18.10.2017 22:09

Sievä Sigismund
 

Re: #MeToo

ViestiKirjoittaja Ryysy » 19.10.2017 07:32

Tämän kampanjan aikana olen lukenut myös miesten kokemuksia. Yllättävän vähän kyllä myös naisten kokemuksia, ehkä tämä osin selittää, miksi aihe on vaikea (julkinen, lukurajaton):

KATJU ARO / FEMINISTINEN PUOLUE
KAIKESSA POLITIIKASSA ON OLTAVA KYSE IHMISARVON PUOLUSTAMISESTA

MYÖS MINÄ, October 17, 2017 https://www.katjuaro.fi/blogi/2017/10/17/mys-min
Ryysy
 

Re: #MeToo

ViestiKirjoittaja Ryysy » 19.10.2017 07:50

Itselläni on myös samankaltaista heräämistä käynyt aina aika ajoin kuin HS:n kirjoituksessakin. Ei ole pitkä aika siitä, kun tuijottelin baarissa maailman komeinta nuorta baarimikkoa. Tuli sellainen fiilis, että jos olisin nuorempi, olisin aivan varmasti ihastunut siihen tyyppiin kunnolla. Nyt koska henkilö oli ns. tavoittamattomissa, niin tyydyin vain tuijottelemaan, mutta myös koska olin ottanut muutaman liikaa, ei varmaankaan jäänyt tältä ihmiseltä huomaamatta töllötykseni. Pelkäsin aamulla, että tyypille jäi jotenkin ahdistunut olo tuosta tuijottamisesta. Ainakin itseäni olisi ahdistanut, jos olisin huomannut jonkun noin minua tuijottelevan. Mitään kähmintämeininkiä ei toki ollut, mutta varmaan olisi kiva saada tehdä työnsä rauhassa. Kylläs hävetti. Toivon vain jotenkin, ettei ihminen olisi tuota sittenkään huomannut. Ainakaan kyseiseen baariin en kehtaa mennä enää ikinä. Voisikohan tämän jotenkin 'miesnaispoisselittää' niin, etten voinut mitään sille, että ihminen oli niin hot? Ei voi. Tämä oli lievimmästä päästä miehiä kohtaan tekemääni ahdistelua. Pahin oli nuorena, kun tapasin ensimmäisen 'hoitoni' pitkästä aikaa vihapäissäni. Muistaakseni ahdistelin jopa tällä palstalla aikoinaan semmoista Sigen kaltaista miestä, halusin leikkiä olevani tyrkky ahdistava ihastunut, motiivina vitutus tms. Pahoittelen silloista käytöstäni.
Ryysy
 

Re: #MeToo

ViestiKirjoittaja Katla » 19.10.2017 19:33

Hah, tiedän tunteen, sitä tuijottaa baarimestaria niin kauan, että toinen alkaa vilkuilemaan hermostuneena ja kolistella laseja- Mun mieslestä kaikkea mikä on esillä saa kyllä katsoa, kunhan ei koske :)
Katla
 

Re: #MeToo

ViestiKirjoittaja Ryysy » 19.10.2017 19:49

Juu, näytti siltä, että aina kun huomasin (tuijotin!) tyypin, hänellä oli hirveästi tekemistä ja menemistä ympäri baaria. Lopulta, kun olisin halunnut tilata jotain, jouduin ajoittamaan tiskille menon niin, että hän ei ole siinä. Oli kuitenkin niin nopea, että piti useamman kerran yrittää tätä ajoittamista, koska olisi sekä nolottanut että tullut kakat housuun, jos olisin hänen kanssaan joutunut asioimaan. Miksi pitää olla ääliö, miksi.

Edit: voi ei. Tästäkin tuli melkein vitsi. Miksei tunnusteta puumailmiön altistavan häirinnälle? Ainakin itse koen tai ajattelen, että juuri nuoret miehet saattavat kokea herkemmin ahdistavana vanhemman naisen teot, eleet ym. Nuoremman naisen on vaikea seksuaalisesti häiritä vanhempaa miestä. Parhaillaankin se ikään kuin on jotakin kettuilua, vaikka yleensä kai vain miehen ns. kuuluisi olla hyvillään kaikesta saamastaan huomiosta nuoremmalta naiselta. Outo kulttuuri meillä.
Ryysy
 

Re: #MeToo

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.10.2017 11:35

Helsingin Sanomien kultaiset kuohijat vaarallistavat seksin
Blogi: Jukka Hankamäki, to 19.10.2017 10:32 http://beta.oikeamedia.com/o1-44215

Syyslomaviikon uutistyhjiössä media leipoo kansalaisia kuumottavia klikkijuttuja oman henkensä pitimiksi. Niinpä Helsingin Sanomat harjoittaa tekstuaalista häirintää raportoimalla feministien kokoon keittämästä ”Me too” -kampanjasta, jonka tarkoitus on vastustaa ”seksuaalista häirintää”.
(- -)
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: #MeToo

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.10.2017 11:46

Häirintä https://beta.oikeamedia.com/o1-43910
Blogi: Timo Vihavainen, ke 18.10.2017 10:37

Häiriintymisen oikeus ja kohtuus

Parodiahorisontti pakenee taas yhä kauemmas. Kyseessä on kyllä ikituoreen ongelman uudelleen lämmittäminen, mutta hätkähdyttävää on, ettei edellisistä kerroista ole mitään opittu.
Toisaalta koko asia on tavallaan koko ihmiskunnallekin verrattain uusi. Ainakin muuan amerikkalainen edistyksellinen taho esitti pari vuosikymmentä sitten todisteena ihmiskunnan edistymisestä, että aivan uusi rikollisuuden laji on opittu tunnistamaan. Kyseessä oli seksuaalinen ahdistelu, sexual harassment.
(- -)
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: #MeToo

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 20.10.2017 20:29

Olisiko niin, että Helsingin Sanomien ja punavihreän tendenssitutkimuksen normatiivissa niin sanottuja ruskeita tyttöjä ei saisi ahdistella, vaikka mielenkiintoa heitä kohtaan ei tunnu löytyvän juuri lainkaan – mutta suomalaista blondibimboa saavat mustat miehet polkea kuin tulpatonta mopoa?
Sievä Sigismund
 

Re: #MeToo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.10.2017 22:44

Näyttää siltä, että innokkaimmin aiheeseen kantaa ottavat ovat niitä, jotka eivät ole seksuaalista ahdistelua kokeneet.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9251
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: #MeToo

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 21.10.2017 13:56

Kyllä somessa on runsaasti kokemusasiantuntijoita, joita joku setämies on katsonut silleen irstaasti...
Sievä Sigismund
 

Re: #MeToo

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.10.2017 14:11

Häirintä on kuitenkin eri asia kuin ahdistelu. - Käytännössä kaikki naiset ovat joutuneet seksuaalisen ahdistelun kohteeksi elonsa aikana.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: #MeToo

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 21.10.2017 14:45

Sievä Sigismund
 

Re: #MeToo

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 21.10.2017 15:28

Minä olen tukenut ahdistelukulttuuria: vaikenin siitä, minkä näin
20 lok 2017
Kirjoittanut Tuomas Enbuske | 45 Kommenttia

Olin 20-vuotias, seksuaalisesti vielä nykyistäkin kokemattomampi nynnerö ja päässyt töihin unelmieni työpaikkaan Kiss FM:n Aamutiimiin vuonna 1998. Eros Ramazottin maanisen soittamisen lisäksi aloin kuulla pikku hiljaa huhuja kanavamme iltajuontajasta. ”Se panee kaikkea mikä liikkuu”. Ja nuoria tyttöjähän siellä pyöri kuin Harry Potterin ensi-illassa tai suomalaisten leffatuottajien saunailloissa.

En tarkkaan ottaen tiennyt, mitä tapahtui.

Tai v**uako minä tässä nyt kaunistelen osuuttani. En ollut sokea. Joskus aamuviideltä töihin tullessani Kiss FM:n studiolla oli alaikäisiä mimmejä pyörimässä. Tuskin siellä median murroksesta tai Juhani Suomen Kekkos-kuvasta keskusteltiin.

https://blogit.iltalehti.fi/tuomas-enbu ... inka-nain/
Sievä Sigismund
 

Re: #MeToo

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 21.10.2017 16:29

Viimeksi muokannut Sievä Sigismund päivämäärä 21.10.2017 18:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Sievä Sigismund
 

Re: #MeToo

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.10.2017 17:52

Tällaisiin tulee laittaa lähde kunnioituksesta piirtäjää kohtaan.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: #MeToo

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 21.10.2017 18:51

Onhan se signeeraus siinä kuvan nurkassa.
Sievä Sigismund
 

Re: #MeToo

ViestiKirjoittaja Alive » 21.10.2017 20:46

Onko sinua Sigismund ahdisteltu ?
Alive
 

Re: #MeToo

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 21.10.2017 22:13

Vähän mutta hyvin vähän.
Sievä Sigismund
 

Re: #MeToo

ViestiKirjoittaja Katla » 21.10.2017 22:49

Minua on läpsitty ja taputeltu, ne olen ohittanut huumorilla. Vakavampaa ahdistelua en ole kokenut, on kyllä luvalla joskus ahdisteltu ja se onkin kääntynyt mukavaksi flirttailuksi ja illanvietoksi. Ei kaikki lähestyminen toista kohtaan ole pahaa tarkoittavaa.
Katla
 

Re: #MeToo

ViestiKirjoittaja trisse » 21.10.2017 23:01

Ei pahalla tarkoituksella - mitä se tarkoittaakaan - mutta hyvällä tarkoituksellakaan ei ole yleensä tuntunut hyvältä mutta mitäpä siitä. Eipä tuo ulkona oleva pakkanenkaan hyvältä tunnu mutta silti tässä Suomessa asutaan ja pärjäillään.

Mm. Ruotsissa asuva pikkuserkkuni (miespuolinen) on lähtenyt tuohon fb-kampanjaan mukaan. En usko että hänkään kovin pienen asian takia on siihen ottanut osaa.
trisse
 

Seuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron