Kosteusvaurio-hysteria elää

Re: Kosteusvaurio-hysteria elää

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.08.2017 20:06

20:06
Helsinkiin muuttaneet maalaiset ovat halunneet asuntoihinsa saunoja. - 1980-luvulla kylppäreiden ammeet vaihdettiin suihkukaappeihin.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kosteusvaurio-hysteria elää

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.07.2018 18:14

Yle 8.7.2018
Sisäilmaongelmat haittaavat jo poliisin arkityötä ympäri Suomea – viimeksi Vantaalla 50 poliisia pakeni väistötiloihin

Poliisitalojen sisäilmaongelmat vaikeuttavat perustyön tekemistä. Vantaalla myös poliisipäällikkö on evakossa.

https://yle.fi/uutiset/3-10289434

Yle 3.7.2018
Oulun tragedia vei yhtäkkiä terveyden kymmeniltä poliiseilta, myös Timo Mälliseltä – tapaus kiteyttää kaiken siitä, miksi sisäilmaongelmia ei saada Suomessa kuriin

Oulun poliisilaitoksella yli sata poliisia sai oireita ja 22 astman vain muutamassa kuukaudessa. Tämä kiinnosti vain kahta lääkäriä.

https://yle.fi/uutiset/3-10254105
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Kosteusvaurio-hysteria elää

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 08.07.2018 18:51

Psykopatologia ei vaikuta joutuneen koskaan itse työskentelemään tai asumaan kosteusvaurioista kärsivässä rakennuksessa. Jos olisit, saattaisit ajatella toisin, etkä puhuisi "kosteusvauriohysteriasta".

Minä olen joutunut työskentelemään sisäilmaongelmaisessa rakennuksessa, mutta onneksi minun oireeni olivat vain jatkuva yskiminen ja äänen käheytyminen jo parin lauseen jälkeen, mutta jotkut työtoverit ovat saaneet pysyviä ja paljon pahempia oireita ja vaurioita.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Kosteusvaurio-hysteria elää

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.07.2018 19:06

Minulla vähän sama juttu. Yskimistä, äänen käheyttä, poskiontelotulehduksia... Olen kokenut myös samantapaista kuin Oulun poliisilaitokselta on kerrottu: rakenteiden avaaminen pahentaa oireita.

Yhdessä rakennuksessa kuivateltiin pitkään katolla sattunutta vesivuotoa sillä seurauksella, että sisäkatto oli auki pitkät ajat. Silloin rakennusta käyttäneet ihmiset oireilivat toinen toistaan pahemmin - myös minä. Kaikkein hankalimmat oireet päänsärkyineen ja hengitysvaikeuksineen tulivat juuri sen auki olevan katon alla ja ympärillä. Laulajilla käheytyi ääni, ja sen vuoksi ääntään työssään tai muuten laulamiseen tarvitsevat ihmiset kieltäytyivät tulemasta rakennukseen.
Nykyisin kyseinen rakennus on perusteellisesti tutkittu ja tuomittu käyttökieltoon, mutta alunalkaen siellä sairastuneille ihmisille vain naureskeltiin. Väitettiin vian olevan ihmisissä, ei rakennuksessa.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa