Miesasialiike

Miesasialiike

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.06.2017 20:46

Onko miesasialiike yhtä kuin sovinismi vai jotakin muuta? Entä mitä ns. laasaslaiset edustavat: sovinismia, miesasialiikettä, vai jotakin muuta?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Miesasialiike

ViestiKirjoittaja ritalin » 03.06.2017 21:16

Mitäs, kun minä edustan sellaista ideologiaa, että puolustan naisia ja ajattelen niin, että naisista ei ole puolustamaan itse itseään... lisäksi ajattelen, että modernit feministit ovat pitkälti luonnehäiriöisiä naisia, jotka yrittävät kieltää normaaleilta naisilta oikeuden normaaliin naiseuteen ja tehdä omasta luonehäiriöisyydestään moraalisen velvollisuuden...
Puolustan normaalien naisten oikeutta olla oma itsensä ja pyrin suojelemaan naisia ikäviltä miehiltä...
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Miesasialiike

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.06.2017 21:32

...naisista ei ole puolustamaan itse itseään...
Puolustan normaalien naisten oikeutta olla oma itsensä ja pyrin suojelemaan naisia ikäviltä miehiltä...

Ritalin, menin sanattomaksi.

(21:36) Lisäys.
Olen ymmärtänyt ja pelännyt asian olevan niin kuin kerroit: 'ritarilliset' miehet tuntevat tarvetta suojella (omistamiaan) naisia toisilta miehiltä - niiltä 'ikäviltä'.
'Pulustuksen' kohteena oleva naisparka voi tuntea tukahtuvansa miehisten taistelujen ja suojelunhalun tiimellyksessä, mutta sitä ritarilliset eivät taida tulla ajatelleeksi saati huomioineeksi.

(Pulustus on sana, jonka opin Psykopatologialta... Kiehtova sana moneen käyttöön.)
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Miesasialiike

ViestiKirjoittaja ritalin » 03.06.2017 21:49

No, väännetään rautalangasta: feministinaiset tapailevat narkomaanimiestä. Narkomaanimies raiskaa kaverinsa kanssa kolme feministinaista. Naisista ei ole ilmoittamaan raiskauksia poliisille. Mitä tapahtuu? Kuvaan astuu mies, joka ottaa narkeilta luulot pois. Tämä on se kaava, miten asiat tämän päivän tosielämässä menevät.
Apuun tuleva mies ei koe omistavansa naisia. Hän vain välittää naisista ja hänestä tuntuu pahalta, että naisia kohdellaan kaltoin.
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Miesasialiike

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.06.2017 22:01

Kuvaako Ritalinin viesti miesasialiikettä, sovinismia, vai jotakin muuta?

Kuvaan astuva mies kai voisi tehdä rikosilmoituksen naisten puolesta, mutta hän mieluummin ottaa narkeilta luulot pois... Hän rientää pelastamaan naisia, muttei näe aihetta olla yhteydessä poliisiin saati että tekisi rikosilmoituksen.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Miesasialiike

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 03.06.2017 22:03

Mirri kirjoitti:Onko miesasialiike yhtä kuin sovinismi vai jotakin muuta? Entä mitä ns. laasaslaiset edustavat: sovinismia, miesasialiikettä, vai jotakin muuta?

Laasanen on sosiologi, joka on kiinnostunut lähinnä pariutumisesta, mutta saanut siitä syystä feministit kimppuunsa. Normi pariutuminen, kun ei sovi feministien pirtaan.

Kyllä Laasanen miesten asiaakin nostaa esiin, mutta se taitaa olla toissijaista.

http://henrylaasanen.puheenvuoro.uusisu ... rjoituksia

Tarkastelen tässä kirjoituksessa tasa-arvo -käsitteen monia ulottuvuuksia. Tasa-arvosta kirjoittivat lähiaikoina myös Marko Kivelä ja Panu Horsmalahti ja Olavi Heikkinen. Itse kirjoitin aikaisemmin aiheesta otsikolla Mitä on tasa-arvo?

Monta tasa-arvon käsitettä

lähtökohtien (muodollinen) tasa-arvo
lopputulosten tasa-arvo
mahdollisuuksien tasa-arvo
velvollisuuksien tasa-arvo
aritmeettinen tasa-arvo
suhteellinen tasa-arvo
mekaaninen tasa-arvo
poliittinen, taloudellinen, sosiaalinen ja kulttuurinen tasa-arvo
sukupuoliroolien tasa-arvo
tarpeiden mukaan jakamisen tasa-arvo
ansionsa mukaan jakamisen tasa-arvo
syrjimättömyys

Mikä hankalinta, tasa-arvon käsitteet ovat ristiriidassa keskenään. Esimerkiksi pyrittäessä tasa-arvoon mahdollisuuksien suhteen, saavutaan lopputulosten eriarvoisuuteen. Tasa-arvon periaatteiden välillä onkin suoritettava valintaa (Raunio 1999, 81–86.).

http://henrylaasanen.puheenvuoro.uusisu ... nen-kasite
Sievä Sigismund
 

Re: Miesasialiike

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.06.2017 22:11

Sievä Sigismund kirjoitti:Laasanen on sosiologi, joka on kiinnostunut lähinnä pariutumisesta...

Pitävätkö Laasasen pariutumiskäsitykset paikkansa, ovatko ne totta?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Miesasialiike

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.06.2017 22:21

Henry Laasanen sanoo näin:
Vaikka minä olen yrittänyt nostaa esille faktakeskustelua pariutumismarkkinoiden toiminnasta - miten asiat ovat - keskustelu näyttää aina typistyvän kysymyksiin: kenen syy vallitseva tilanne pariutumismarkkinoilla on ja mitä asialle pitäisi tehdä? Sama ongelma vaivaa myös lähes kaikkea seksuaalisuutta käsittelevää tieteellistä kirjallisuutta: seksuaalisuudesta on vaikea käydä faktakeskustelua.
(lihavointi minun)
http://www.terve.fi/mita-laasaslaisuus

Kuinka fiksuna itseään pitävä sosiologi voi luulla ja kuvitella, että faktoihin perustuva keskustelu kyseisestä aiheesta olisi mahdollista? Pariutumismarkkinoiden faktojen perään haikaileva Laasanen kuuluu typeryydessään aivan omaan luokkaansa - näin minun mielestäni.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Miesasialiike

ViestiKirjoittaja ritalin » 03.06.2017 22:38

Mirri kirjoitti:Kuvaan astuva mies kai voisi tehdä rikosilmoituksen naisten puolesta, mutta hän mieluummin ottaa narkeilta luulot pois... Hän rientää pelastamaan naisia, muttei näe aihetta olla yhteydessä poliisiin saati että tekisi rikosilmoituksen.

Mirri ei nyt tunne Suomen lainsäädäntöä. Menin itse poliisille puhumaan, mutta en pystynyt tekemään rikosilmoitusta naisten puolesta, koska raiskaus on asianomistajarikos ja naisen on itse se ilmoitus tehtävä. Se on naisen oma valinta, haluaako tehdä rikosilmoituksen, eikä kukaan muu voi sitä tehdä hänen puolestaan. Myöskään poliisi ei voi lain mukaan tutkia asianomistajarikosta, ellei asianomistaja niin halua.
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Miesasialiike

ViestiKirjoittaja ritalin » 03.06.2017 22:42

Itse yritin käydä Laasasen kanssa faktakeskustelua, mutta hän putosi kärryiltä siinä vaiheessa, kun esitin, että pillun saaminen ei tee miehestä moraalisesti oikeellista.
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Miesasialiike

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.06.2017 23:04

Suurin osa rikoksista on virallisen syytteen alaisia, eli rikoksia, jotka poliisi tutkii aina, vaikka uhri ei haluaisikaan tekijälle rangaistusta. Uhrilla ei ole päätäntävaltaa asiassa. Esimerkiksi pahoinpitelyt ja raiskaukset ovat virallisen syytteen alaisia rikoksia. Syyttäjä voi nostaa syytteen, vaikka asianomistaja ei haluaisikaan tekijälle rangaistusta. Poliisi tutkii pahoinpitelyn ja raiskauksen, vaikka tekijänä olisi perheenjäsen.
(lihavointi minun)
https://www.opuslex.fi/artikkelit/rikos ... nen-rikos/

Ritalin, väitteesi, jonka mukaan raiskaus olisi asianomistajarikos, ei pidä paikkaansa. Muutokset asianomistajarikoksesta virallisen syytteen alaisiksi rikoksiksi ovat tehty 1990-luvun kuluessa.
Niinpä kysymykseni on aiheellinen: miksi 'ritari' ei käänny poliisin puoleen ja tee rikosilmoitusta, vaan ryhtyy omavaltaiseksi 'naisten pelastajaksi'?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Miesasialiike

ViestiKirjoittaja ritalin » 03.06.2017 23:17

Minua on sitten kusetettu. Poliisi sanoi minulle, että eivät voi tutkia, elleivät asianomistajat tee rikosilmoituksia.
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Miesasialiike

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 04.06.2017 00:21

Mirri kirjoitti:
Sievä Sigismund kirjoitti:Laasanen on sosiologi, joka on kiinnostunut lähinnä pariutumisesta...

Pitävätkö Laasasen pariutumiskäsitykset paikkansa, ovatko ne totta?

Ehotomasti pitävät. Esimerkiksi markkina-arvoteoria on kovaa faktaa.
Sievä Sigismund
 

Re: Miesasialiike

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 04.06.2017 00:23

Mirri kirjoitti:Henry Laasanen sanoo näin:
Vaikka minä olen yrittänyt nostaa esille faktakeskustelua pariutumismarkkinoiden toiminnasta - miten asiat ovat - keskustelu näyttää aina typistyvän kysymyksiin: kenen syy vallitseva tilanne pariutumismarkkinoilla on ja mitä asialle pitäisi tehdä? Sama ongelma vaivaa myös lähes kaikkea seksuaalisuutta käsittelevää tieteellistä kirjallisuutta: seksuaalisuudesta on vaikea käydä faktakeskustelua.
(lihavointi minun)
http://www.terve.fi/mita-laasaslaisuus

Kuinka fiksuna itseään pitävä sosiologi voi luulla ja kuvitella, että faktoihin perustuva keskustelu kyseisestä aiheesta olisi mahdollista? Pariutumismarkkinoiden faktojen perään haikaileva Laasanen kuuluu typeryydessään aivan omaan luokkaansa - näin minun mielestäni.

Eikös järkevä keskustelu perustu aina faktoihin? Huuhaa on asia erikseen.
Sievä Sigismund
 

Re: Miesasialiike

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 04.06.2017 08:51

Minusta nämä miesasian sivut eivät edistä miesasiaa. Kaikenmaailman mainoksia pomppii silmille. Miesasialiike ei taida saada rahoitusta sivujen kehittämiseen samassa määrin kuin kilpasisarensa feministit.

http://www.miesasia.fi
Sievä Sigismund
 

Re: Miesasialiike

ViestiKirjoittaja Tyy » 04.06.2017 09:01

Se miesasialiike mitä minä olen hieman katsellut, on vähän kuin reppanien miesten klubi. Jos jotain kantavaa teemaa heillä on, olisi se antifeminismi. Tai anti-radikaalifeminismi.

Sovinismihan on oma juttunsa. Sovinismi on mitä itse kukin tekee. Se ei ole liike tai sellainen jolla on mitään päämäärää.
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21


Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron