Psykologiset testit Alzheimerin toteamisen ytimessä

Re: Psykologiset testit Alzheimerin toteamisen ytimessä

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.06.2017 00:08

Mirri kirjoitti:
Sievä Sigismund kirjoitti:Kaatumisesta tuossa tapauksessa ei ollut kysymys, vaan se oli hätävale, jolla luikerreltiin vastuusta.

Mikä sen luunmurtuman aiheutti?

Toistan yllä olevan kysymykseni.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Psykologiset testit Alzheimerin toteamisen ytimessä

ViestiKirjoittaja Tyy » 02.06.2017 12:18

Kyllästynyt kirjoitti:87-vuotiaalla apellani on Alzheimerin tauti, ja hänen saamansa hoidon ja kuntoutuksen perusteella voin sanoa Sigismundin puhuvan palturia.
Voi olla, ettei hoito ja kuntoutus ole kaikilla paikkakunnilla yhtä hyvin järjestettyä kuin mitä hänellä on, mutta silti Sigismundin yksioikoinen väite siitä, ettei todettu muistisairaus Alzheimer "aiheuttaisi toimenpiteitä" on perätön.


Sun yksioikoinen väitteesi joka perustuu siihen mitä sä tiedät yhden ihmisen hoidosta, on perätön.


Mirri, mitä sä oikein tarkoitat kysyä? Sigismund ehkä ymmärtää paremmin mutta eikö kaatuminen aiheuttanut luunmurtuman?

Painovoima yhteistyössä kaatuneen ihmisen massan kanssa? Mä en ymmärrä että kysytkö sä jotain oleellista, vai jotain tuollaista todella idioottimaista.
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21

Re: Psykologiset testit Alzheimerin toteamisen ytimessä

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 02.06.2017 13:35

Meillä on suvussa ja ystävien ja tuttavien vanhemmissa muistisairaita ollut viime vuosina aika monta. En ole kuullut, että ketään olisi jätetty hoitamatta sen jälkeen kun diagnoosi on tullut.

Avohoito on ollut minun kuulemani mukaan ihan hyvää kaikilla niin kauan kuin ovat pärjänneet kotona. Kompastuskivi on melkein jokaisella ollut vaihe, jolloin kotoa on siirrytty laitokseen. Ovat joutuneet olemaan kotona liian huonokuntoiseksi kun paikkoja laitoksessa ei ole ollut. Laitoshoito on sitten taas ollut ihan riittävän hyvää.
Valkosiipi
 
Viestit: 1387
Liittynyt: 30.06.2013 06:57

Re: Psykologiset testit Alzheimerin toteamisen ytimessä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2017 15:22

Tyy kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:87-vuotiaalla apellani on Alzheimerin tauti, ja hänen saamansa hoidon ja kuntoutuksen perusteella voin sanoa Sigismundin puhuvan palturia.
Voi olla, ettei hoito ja kuntoutus ole kaikilla paikkakunnilla yhtä hyvin järjestettyä kuin mitä hänellä on, mutta silti Sigismundin yksioikoinen väite siitä, ettei todettu muistisairaus Alzheimer "aiheuttaisi toimenpiteitä" on perätön.

Sun yksioikoinen väitteesi joka perustuu siihen mitä sä tiedät yhden ihmisen hoidosta, on perätön...

Väärin Tyy.
Minä en ole väittänyt, että kaikki saavat hyvää hoitoa. Minä olen vain kumonnut Sigismundin yksioikoisen (ja sillä perusteella väärän), väitteen, ettei vanhuksella todettu muistin heikentyminen aiheuttaisi mitään toimenpiteitä.

Ja mitä tulee Sigismundin omaisen väitettyyn kaatumiseen, siitä meillä on tiedossa vain Sigismundin kertoma - joka saattaa olla aivan yhtä yksipuolinen ja värittynyt kuin hänen väitteensä siitä, ettei todettu muistin heikentyminen muka aiheuttaisi mitään toimenpiteitä.

Ja mitä taas tulee "väkisin aamiaiselle repimiseen", lienee yleisesti tiedossa, että vanhustakin) pitäisi motivoida niin suureen omatoimiseen liikkumiseen kuin suinkin mahdollista, koska vuoteessa makaaminen ei ole eduksi - eikä vanhuksen makuuttaminen edusta hyvää hoitoa eikä huolenpitoa hänen voinnistaan ja terveydestään.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Psykologiset testit Alzheimerin toteamisen ytimessä

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.06.2017 15:27

Tyy kirjoitti:Mirri, mitä sä oikein tarkoitat kysyä? Sigismund ehkä ymmärtää paremmin mutta eikö kaatuminen aiheuttanut luunmurtuman?

Painovoima yhteistyössä kaatuneen ihmisen massan kanssa? Mä en ymmärrä että kysytkö sä jotain oleellista, vai jotain tuollaista todella idioottimaista.

Sigismund sanoo näin:
Kaatumisesta tuossa tapauksessa ei ollut kysymys, vaan se oli hätävale, jolla luikerreltiin vastuusta.

Niinpä herää kysymys: mikä luunmurtuman aiheutti? Mielestäni kysymys on aika oleellinen, jos kaatuminen ei olekaan totta vaan hätävale, kuten Sigismund väittää.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Psykologiset testit Alzheimerin toteamisen ytimessä

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 02.06.2017 20:02

Voit aloittaa salapoliisitutkimukset ja kertoa minullekin.
Sievä Sigismund
 

Re: Psykologiset testit Alzheimerin toteamisen ytimessä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2017 20:25

Sievä Sigismund kirjoitti:Voit aloittaa salapoliisitutkimukset ja kertoa minullekin.

Jos Sigismund sinun mielestäsi luunmurtuman syy ei ollut kaatuminen, niin sinun pitäisi kertoa mikä se sitten oli.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Psykologiset testit Alzheimerin toteamisen ytimessä

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 02.06.2017 21:29

Asiayhteydestä olisi pitänyt tyhmemmällekin selvitä, että luunmurtuma syntyi siinä yhteydessä, kun äitimuoria revittiin väkisin sängystä aamiaispöytään. En ole ollut näkemässä ja minulle on tarjottu kahtakin selitystä, joista viimeisin on epäuskottava. Ensin mainittiin, että tapahtui "luiskahdus", sitten selitystä korjattiin, että äiti oli mennyt huoneeseensa ja kaatunut siellä niin, ettei kukaan ollut näkemässä.

Mistä te luulette tietävänne, että hän olisi kaatunut, kun kukaan ei ollut näkemässä? Saatana.
Sievä Sigismund
 

Re: Psykologiset testit Alzheimerin toteamisen ytimessä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2017 21:42

Sievä Sigismund kirjoitti:Asiayhteydestä olisi pitänyt tyhmemmällekin selvitä, että luunmurtuma syntyi siinä yhteydessä, kun äitimuoria revittiin väkisin sängystä aamiaispöytään. En ole ollut näkemässä ja minulle on tarjottu kahtakin selitystä, joista viimeisin on epäuskottava. Ensin mainittiin, että tapahtui "luiskahdus", sitten selitystä korjattiin, että äiti oli mennyt huoneeseensa ja kaatunut siellä niin, ettei kukaan ollut näkemässä.

Mistä te luulette tietävänne, että hän olisi kaatunut, kun kukaan ei ollut näkemässä? Saatana.

Mistä sinä sitten tiedät, ettei hän olisi kaatunut?

Et ole kertonut mikä murtui ja minkälainen murtuma oli, mutta ihan maallikkona kuulostaa kaatuminen todennäköisemmältä murtuman aiheuttajalta kuin sängystä "repiminen".
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Psykologiset testit Alzheimerin toteamisen ytimessä

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 02.06.2017 21:46

Tiedän elämänkokemukseni perusteella, että vanhainkodin edustajat valehtelee. Murtuman syntymekanismista minulla ei ole muuta tietoa kuin heidän ristiriitaiset kertomuksensa.
Sievä Sigismund
 

Re: Psykologiset testit Alzheimerin toteamisen ytimessä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.06.2017 21:49

Sievä Sigismund kirjoitti:Tiedän elämänkokemukseni perusteella, että vanhainkodin edustajat valehtelee. Murtuman syntymekanismista minulla ei ole muuta tietoa kuin heidän ristiriitaiset kertomuksensa.

Ja minä tiedän tältä palstalta saamieni kokemusten perusteella sen, että sinun puhuessasi siirtyy vastuu kuulijalle.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Psykologiset testit Alzheimerin toteamisen ytimessä

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 02.06.2017 21:49

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.
Sievä Sigismund
 

Re: Psykologiset testit Alzheimerin toteamisen ytimessä

ViestiKirjoittaja Katla » 02.06.2017 22:19

Sievä Sigismund kirjoitti:Tiedän elämänkokemukseni perusteella, että vanhainkodin edustajat valehtelee. Murtuman syntymekanismista minulla ei ole muuta tietoa kuin heidän ristiriitaiset kertomuksensa.

Aika ikävä tilanne tuollainen, jää painamaan, kun ei asiaan saa selvyyttä. Minunkin mummoni muistisairaana kuulemma kaatui sängystä noustuaan ja lonkka meni, no samantein meni koko mummo, kun ei enää noussut sängystä. Tästä on joku tutkimuskin(mielestäni) että kuinka paljon vanhuksia 'menehtyy' sairaalassa just lonkkamurtumien seurauksiin. (jätetään makaamaan, ei luudu tms.

Lehden linkki on vanha, mutta liittyy aiheeseen http://www.is.fi/terveys/art-2000000325737.html
Katla
 

Re: Psykologiset testit Alzheimerin toteamisen ytimessä

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.06.2017 23:00

Sievä Sigismund kirjoitti:Asiayhteydestä olisi pitänyt tyhmemmällekin selvitä, että luunmurtuma syntyi siinä yhteydessä, kun äitimuoria revittiin väkisin sängystä aamiaispöytään. En ole ollut näkemässä ja minulle on tarjottu kahtakin selitystä, joista viimeisin on epäuskottava. Ensin mainittiin, että tapahtui "luiskahdus", sitten selitystä korjattiin, että äiti oli mennyt huoneeseensa ja kaatunut siellä niin, ettei kukaan ollut näkemässä.

Mistä te luulette tietävänne, että hän olisi kaatunut, kun kukaan ei ollut näkemässä? Saatana.

Sigismund, tässä ketjussa esität heti ensimmäisestä viestistäsi lähtien syytöksiä, jotka näyttävät olevan luulojasi ja oletuksiasi.
Väität, etteivät Alzheimer-potilaat saa hoitoa ja kuntoutusta, sekä väität läheistäsi hoitaneiden työntekijöiden aiheuttaneen hänelle luunmurtuman. Lisäksi väität tietäväsi vanhushuollon työntekijöiden valehtelevan. Rajuja syytöksiä, joten lienee ymmärrettävää, että jotkut meistä kaipailevat niille perusteluja.

Minulle ei vieläkään selvinnyt, mistä tiedät käyneen näin, vai onko 'tietosi' olettamusta ja luuloa:
...luunmurtuma syntyi siinä yhteydessä, kun äitimuoria revittiin väkisin sängystä aamiaispöytään...
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Psykologiset testit Alzheimerin toteamisen ytimessä

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 02.06.2017 23:36

Onko sinulla aiheesta parempaa tietoa?

Vanhainkoti sai useista äitini kohtelua koskevista tapauksista huomautuksen aluehallintovirastolta. Tuntemattomasta syystä väkisin aamiaiselle repiminen ja luunmurtuma oli sivuutettu.

Ei tämä nyt ihan keksittyä juttua ole.
Sievä Sigismund
 

Re: Psykologiset testit Alzheimerin toteamisen ytimessä

ViestiKirjoittaja Katla » 03.06.2017 01:06

Sigge, kysyn mielipidettäsi tähän, miksi sait porttikiellon laitokseen ja miten se toteutettiin?
Katla
 

Re: Psykologiset testit Alzheimerin toteamisen ytimessä

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 03.06.2017 08:29

Kävin vanhainkodissa tapauksesta kuultuani ja kysyin kuka on ollut paikalla ja nähny tilanteen. Kyseiset hoitajat olivat iltavuorossa ja lupasin tulla silloin uudestaan. Johtajatar oli soittanut sitten sisarelleni ja kertonut, että minulla ei ole vanhainkodille mitään asiaa ja valehdellut, että olin käyttäytynyt uhkaavasti ja taisi mikäli oikein muistan uhkailla poliisillakin. Ei ottanut suoraan minuun yhteyttä.
Sievä Sigismund
 

Re: Psykologiset testit Alzheimerin toteamisen ytimessä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.06.2017 12:05

Mikset kirjallisesti pyytänyt kirjallista selitystä?
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Psykologiset testit Alzheimerin toteamisen ytimessä

ViestiKirjoittaja Tyy » 03.06.2017 19:17

Syytteletkö sä Kyllästynyt häntä jostain?
Tyy
 
Viestit: 682
Liittynyt: 10.08.2016 15:21

Re: Psykologiset testit Alzheimerin toteamisen ytimessä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.06.2017 19:37

En.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa