Valkoisen heteromiehen oikeudet

Valkoisen heteromiehen oikeudet

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 21.05.2017 10:02

Valkoisen heteromiehen oikeudet

Saision mukaan kotimaista keskustelua rajoittavat myös liian ahtaat käsitteet ja se, miten niitä ymmärretään – joko tahallisesti tai tahattomasti.

– Punavihreä kupla -termiä käytetään ystäväpiirissäni kevyessä ja itseironisessa mielessä. Nyt minua on opetettu lukuisten kommenttien kautta, että punavihreä kupla on loukkaava termi. Militantin keskusteluilmapiirin ensimmäiset uhrit ovat itseironia ja huumori, ne katoavat ensimmäisinä. Tämän on todennut aiemmin jo Kari Hotakainen.

Taannoin Saisio sai myös runsaasti palautetta facebook-päivityksestään, jossa hän toivoi, että edistykselliset ihmiset vapauttaisivat leimaamisen ikeestä myös sen vihonviimeisen porukan, eli valkoihoisen heteromiehen. Onko valkoinen heteromies siis pulassa?

– On, jos häntä ei kohdella ihmisenä tai yksilönä ja jos valkoisesta heteromiehestä puhutaan ihmisryhmänä, jolla ei ole kuin yksi ominaisuus. Pidän kauhean epäkorrektina ja typeränä sitä näkemystä, jonka mukaan valkoihoisen heteromiehen pitää kestää kaikenlaista ivaa ja pilkkaa vain siksi, että hän on valkoinen heteromies.

– Itseäni tosin huvittaa, että vanha lesbo nyt tässä puolustaa valkoista heteromiestä, Saisio virnistää.

Väärien termien viidakko
(- -)
http://yle.fi/uutiset/3-9624830
Sievä Sigismund
 

Re: Valkoisen heteromiehen oikeudet

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 21.05.2017 10:05

Järkevimpien silmät alkavat avautua...
Sievä Sigismund
 

Re: Valkoisen heteromiehen oikeudet

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.05.2017 10:32

Kerropa Sigismund, missä sinä näet valkoisia heteromiehiä pilkattavan?

Minä en ole sellaiseen törmännyt, mutta naisten/naiseuden pilkkaaminen on hyvin yleistä.
Ja lesbojen asema on vielä muita naisiakin huonompi.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Valkoisen heteromiehen oikeudet

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 22.05.2017 00:28

Et taida pahemmin mediaa seurata.
Sievä Sigismund
 

Re: Valkoisen heteromiehen oikeudet

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.05.2017 00:38

Sievä Sigismund kirjoitti:Et taida pahemmin mediaa seurata.

Kyllä minä seuraan, mutten ole huomannut mitään erityistä "valkoisten heteromiesten" pilkkaamista. Naisten pilkkaamisen toteamiseen riittää tämän palstan seuraaminen.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Valkoisen heteromiehen oikeudet

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 22.05.2017 09:27

Kuva
Sievä Sigismund
 

Re: Valkoisen heteromiehen oikeudet

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 22.05.2017 12:43

Millä tavalla tuossa muka pilkataan valkoista heteromiestä?
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Valkoisen heteromiehen oikeudet

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.05.2017 15:12

Sievä Sigismund kirjoitti:Et taida pahemmin mediaa seurata.

Laittamistasi siteerauksista päätellen tarkoitat medialla netin keskustelupalstoja, joita tarkoitushakuisesti kaivat esille ja näkösälle, jotta voitaisiin kauhistella.
Ei kai netissä miehiin kohdistettu vihapuhe ole sen pahempaa tai parempaa kuin muukaan netin keskustelufoorumeiden sisältämä vihapuhe.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Valkoisen heteromiehen oikeudet

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 22.05.2017 18:57

Mitä minä olen törmäillyt, ovat naisten "vihapuheet" miehistä olleet graavimpia kuin päin vastoin. Toisaalta miesten vihapuheet naisista saattavat yleisempiä.

Mitä otsikkoon tulee, ko. "oikeudet" määräytyvät käsittääkseni paljolti kunkin yksilöllisistä ominaisuuksia.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron