Feministikoomikko pilkkaa

Feministikoomikko pilkkaa

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 05.04.2017 12:26

Feministikoomikko pilkkaa rumia ja naisettomia valkoisia heteromiehiä.

Hesarin artikkelissa Raisa Omaheimo kertoo alapääjuttuja ja pilkkaa heteromiehiä, eikä hänen mielestään juuri muita tulekaan pilkata – tällaista on feministinen komiikka valotetaan feministisen naurun kohdetta. Kohteena on "yllättäen" valkoinen heteromies, kuten lähes kaikissa valtavirran komediasarjoissa.

Raisa on tunnistanut feministitutkallaan sortavat valtarakenteet.

Mä näen, että feministinen komiikka tunnistaa sortavia rakenteita ja ehkä jopa tuo valtarakenteita näkyviin huumorin ja karnevalisoinnin keinoin. Ja se pyrkii tekemään huumoria niin, että ei nuijita sinne suuntaan, missä tyypit on jo ahtaalla, vaan sieltä poispäin. Mä uskon huumoriin, joka kohdistuu ylöspäin, niihin, joilla on valtaa.
Erityisesti Raisan pilkan kohteena kohteena ovat baarin rumimmat miehet, jotka saavat pakit jopa Raisalta itseltään.

Te olette sellaisessa valta-asemassa kaikessa. Musta on ihanaa, että me voidaan yhdessä koko salillinen nauraa sille, miten tyhmillä reploilla miehet tulee iskemään meitä.

”Sä olet kyllä läski, mutta ei se mitään, sillä mä olen ruma. Mennäänkö?”
Raisa näyttää uskovan tosissaan, että baarin lihavinta naista iskevä ruma mies on valta-asemassa. Todellisuus on täysin päinvastainen. Kun mies saa pakit baarin vähiten viehättävältä naiselta ja remakat naurut päälle typerälle iskurepliikilleen, niin silloin ollaan niin ahtaalla kuin on mahdollista.

Musta on ihanaa, että me voidaan yhdessä koko salillinen nauraa sille, miten tyhmillä reploilla miehet tulee iskemään meitä. Se on minusta poliittista ja raikasta.
Raikasta? Valtavirtahuumori on täynnä tyhmillä repliikeillä iskeviä miehiä, joille nauretaan estottomasti, kuten vaikkapa tv-sarja Seinfeldissä.

Naisen seksuaalisuus ja naisen halu on pitkään ollut kulttuurinen tabu. Meillä on edelleen haukkumasanoja seksuaalisesti aktiivisille naisille, mutta ei juurikaan seksuaalisesti aktiivisille miehille.
Kyllä, mutta meillä on myös paljon haukkumasanoja seksiä saamattomille miehille - juuri niille ahtaimmassa asemassa oleville miehille, joita Raisa tykkää pilkata.

Jos Raisa haluaisi pilkata seksuaalisessa valta-asemassa olevien miesten seksuaalisuutta, hän pilkkaisi Elastista tai Robinia. Raisaa vaivaa kuitenkin feministeille tyypillinen valtarakennesokeus, jossa pilkan kohteeksi otetaan ahtaimmalla ja vähiten vallassa oleva miestyyppi.
https://t.co/WMhtfntqHo
[PP 15:00:] Blogi: Henry Laasanen, ti 4.4.2017 7:22 Feministikoomikko pilkkaa rumia ja naisettomia valkoisia heteromiehiä
Sievä Sigismund
 

Re: Feministikoomikko pilkkaa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.04.2017 14:03

Olisi pitänyt ilman katsomistakin tietää, että tuo ruikutus on peräisin Henry Laasaselta.

Tästä palstasta on tullut nais- ja erityisesti feminismivihamielisyyden tyyssija ja koti.

En jaksa enää osallistua tällaiseen "keskusteluun", jossa kaunaisten miesten katkeruus ja kusipäisyys paistaa jokaisen rivin välistä.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Feministikoomikko pilkkaa

ViestiKirjoittaja trisse » 05.04.2017 17:27

Kiva. Boikotoidaan kaikki näitä. Erittäin rasittavaa ja ummettavaa paskaa. Mukavaa että sinäkin tajusit jo oikean menettelytavan.
trisse
 

Re: Feministikoomikko pilkkaa

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.04.2017 17:55

Hyvä ehdotus.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Feministikoomikko pilkkaa

ViestiKirjoittaja ritalin » 05.04.2017 19:57

Jees, no tää liittyy taas nyt tähän tosi monimutkaiseen aiheeseen ja aloitus on kyllä itseasiassa ihan asiaa. Niin, siis kun keskustelupalstat aikoinaan tulivat nettiin, niin yksi keskustelupalstojen kestoaiheista läpi viime vuosikymmenen oli se, kun "kaikki miehet on siis niin väkivaltasii", eli naiset itkivät keskustelupalstoilla, kuinka miehet pettää ja miehet on väkivaltaisia ja lässyn lässyn. No sitten joskus vuosikymmenen vaihteessa miehet alkoivat kyllästymään näihin itkuihin, koska niistä itkuista ilmenee selvästi se, että nämä miehet, josta naiset valittivat, ovat persoonallisuushäiriöisiä, eivät tervepäisiä tavallisia miehiä ja miehet alkoivat valittamaan näille naisille keskustelupalstoilla siitä, että minkä takia he ovat valinneet itselleen tällaisen paskan miehen ja menneet sen kanssa vielä naimisiin ja tehneet lapsiakin... että turha on valittaa, jos on itse vartavasten halunnut paskan miehen. No tämähän sitten tietenkin kääntyi miehiä vastaan, kun feministit iskivät näppinsä tämän oven väliin. Feministit nimittäin alkoivat haukkumaan näitä valittavia miehiä "pillun puutteessa oleviksi naisvihaajiksi" ja kehumaan näitä pillua saavia paskakasamiehiä, joita naiset olivat pitkään haukkuneet keskustelupalstoilla. Nämä Raisa Omaheimon jutut ovat tätä samaa feministien itkua näiden "pillun puutteessa olevien naisvihaajien" suuntaan.
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: Feministikoomikko pilkkaa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.04.2017 20:17

Minusta parempi kuin ignorointi olisi keskustella feministi-koomikon esiin tuomista teemoista. Nythän foorumin "feministit" näyttävät (ikään kuin) allekirjoittavan koomikon teemat ilman kritiikkiä ehkä siksi, että asialla ovat Laasonen ja Sievä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Feministikoomikko pilkkaa

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.04.2017 20:26

Kommentti Ritalinin viestiin.

Eivät ihmiset valitse itselleen 'paskoja' tai persoonallisuushäiriöisiä kumppaneita. Käsittääkseni tämä pätee niin miehiin kuin naisiin: hankalasti persoonallisuushäiriöinen ihminen päätyy kumppaniksi ja lasten äidiksi/isäksi jotenkin toisin kuin vapaaehtoisen valitsemisen kautta.
Niinpä on aivan turhaa haukkua tai muutenkaan syyllistää ihmisiä, jotka ovat päätyneet parisuhteeseen ja jopa lapsiperheeksi vahingollisella tavalla persoonallisuushäiriöisen henkilön kanssa.

Toki myös persoonallisuushäiriöisen ihmisen haukkuminen, syyllistäminen, tai panettelu/mustamaalaaminen on turhaa. Ei ole ihmistä, joka olisi aiheuttanut itselleen persoonallisuushäiriön.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Feministikoomikko pilkkaa

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.04.2017 20:34

Psykopatologia kirjoitti:Minusta parempi kuin ignorointi olisi keskustella feministi-koomikon esiin tuomista teemoista. Nythän foorumin "feministit" näyttävät (ikään kuin) allekirjoittavan koomikon teemat ilman kritiikkiä ehkä siksi, että asialla ovat Laasonen ja Sievä.

Minkäs teet, jos aiheen loputon vatvominen foorumilla kyllästyttää niin, että tuntee olevansa kurkkuaan myöten täynnä samaa jauhantaa. Jopa feministeillä on elämässään muutakin mietittävää kuin feminismi.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Feministikoomikko pilkkaa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.04.2017 21:17

Raisa Omaheimo kertoo alapääjuttuja ja pilkkaa heteromiehiä, eikä hänen mielestään juuri muita tulekaan pilkata – tällaista on feministinen komiikka ”Suomessa tehdään paljon huonoa komediaa”, sanoo stand up -koomikko Raisa Omaheimo, feministien idoli. - Jouni K. Kemppainen 2.4.2017 19:19, päivitetty 3.4. 12:15 (tilaajille) Kommentit 53
(- -)
OMAHEIMO on 39-vuotias, ja hän on ehtinyt tehdä niin paljon, että kaiken kertomiseen kuluisi monta stand up -iltaa.
Nykyisin hän opettaa päivätyökseen ammattikorkeakoulussa viestintää.
Hän on valmistunut teatteri-ilmaisun ohjaajaksi ja Taideteollisen korkeakoulun medialaboratoriosta maisteriksi.
Hän on monen alan aktivisti: antifasisti, antirasisti ja vegaani. Hän on myös toiminut muun muassa Sexpossa.
”Mulle käy aina niin, että mä päädyn hallituksiin. Aina mä päätän, että istun käsieni päällä, mutta olen sitten kuitenkin kohta varapuheenjohtaja.”
Hänen äitinsä oli feministi ja molemmat vanhemmat kovia vasemmistolaisia. Omaheimo oppi pienestä pitäen pohtimaan lasikattoja ja sitä, että naisen markka on 80 penniä.
18-vuotiaana hän liittyi Naisasialiitto Unioniin ja toimi siellä yli kymmenen vuotta. Unionin hän jätti feminististen erimielisyyksien takia.
”Siellä näkyi hyvin selvästi kahden eri feminismin yhteentörmäys. Sen seurauksena meitä uuden aallon feministejä lähti aika isoissa määrin. Konkreettisimmin ero näkyy suhtautumisessa sukupuoleen, siinä, että Unioni on tarkoitettu vain naisille.”

Muitakin näkemyseroja oli.
”Minä en ole mikään sanomaan musliminaiselle, onko hän alistettu. Hän osaa kertoa itse, miten voi. Tai mä luotan, että jos vaikka seksityöntekijöiden järjestö kertoo, mikä on järkevin tapa järjestää lainsäädäntö, niin se on mun mielestä ainoa validi näkemys tästä asiasta”, Omaheimo sanoo ja alkaa sen jälkeen miettiä: ”Apua, mä voin tässä jutussa suututtaa niin monia ihmisiä.”
Se on totta, mutta siihen omapäinen Omaheimo on epäilemättä ehtinyt tottua.

”Kyllä. Joskus nuorena mulle oli helvetin tärkeää, että musta tykätään. Nykyisin olen oppinut, että kun puolustaa asioita, joihin uskoo, osa jengistä suuttuu aina. Nykyisin mulle on merkityksellistä, että omat ihmiset tajuavat mua. Muiden kanssa olen oppinut ajattelemaan, että puhutaan mitä puhutaan, pääasia, että nimi on oikein.” - [PP]
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Feministikoomikko pilkkaa

ViestiKirjoittaja trisse » 05.04.2017 22:33

Psykopatologia kirjoitti:Minusta parempi kuin ignorointi olisi keskustella feministi-koomikon esiin tuomista teemoista. Nythän foorumin "feministit" näyttävät (ikään kuin) allekirjoittavan koomikon teemat ilman kritiikkiä ehkä siksi, että asialla ovat Laasonen ja Sievä.


En tajua viestiäsi mutta itse voin tarpeen mukaan allekirjoittaa ihan mitä tahansa kunhan paskanjauhaminen loppuu. Mulla on elämäni ja hammassärkyni eikä mua todellakaan kiinnosta tämä aihe yhtään - varsinkaan sen jälkeen kun se on monistettu 30 000:n aloitukseen samasta aiheesta. Voin allekirjoittaa vaikka Isikselle oikeuden tappaa kaikki naiset tai mitä tahansa. Pahaa vaan pelkään ettei allekirjoittamiseni muuta yhtään mitään...
trisse
 

Re: Feministikoomikko pilkkaa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.04.2017 01:00

Kommentti Ritalinin viestiin:

En ole itse nähnyt, enkä keneltäkään muulta kuin täällä kirjoittavilta miehiltä kuullut, että millään palstalla olisi yksikään nainen väittänyt kaikkien miesten olevan väkivaltaisia.

Ritalinin väite naisista jotka tarkoituksella ja harkiten levittävät sukupuolitautia osoittautui ankaksi, ja samaa vesilintua voi heittää hänen tässä ketjussa olevilla väitteilläänkin.

En jaksa enää noita joidenkin miesten loputtomia ruikutuksia feministien tavoitteista tappaa miehet sukupuuttoon.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9252
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Feministikoomikko pilkkaa

ViestiKirjoittaja trisse » 06.04.2017 01:41

Voisiko Sigismundin bännätä edes pääsiäisen ajaksi että muut saisivat muutaman päivän hermolevon? Ellei niin katson että esim. minulla on sama oikeus fiksoitua yhteen asiaan ja tehdä siitä monta erillistä aloitusta. Lasken kuinka monta aloitusta Sigismund on tehnyt kuukauden aikana ja teen itse yhtä monta jostain jutusta - vaikka tennissukista, ylioppilaskirjoituksista tai vuoden 1987 popmusiikista. Silloin minuunkaan ei voi kohdistaa mitään ylläpitotoimia jos olemme Sigismundin kanssa tasa-arvoisia.
trisse
 

Re: Feministikoomikko pilkkaa

ViestiKirjoittaja m-vaiva » 06.04.2017 04:41

Sinähän voit tehdä niitä jatkuvia aloituksiasi kuinka eletään sosiaalipummina ja jo syntyy mielenkiintoisia keskusteluja. Ainakin sun mielestä.

Kyllästyneellä ei ole mitään keskusteltavaa foorumilla, kun ei ole ketään kenen kanssa riidellä, joten nyt leikkii marttyyria. Vuosikausiin Kyllästynyt ei ole mitään keskustellut, ainoastaan tapellut tai sitten ollut hiljaa.
Samaa tietenkin sopii myös minuun mutten syytä muita siitä ettei ole mitään järkevää sanottavaa tällä foorumilla.
m-vaiva
 

Re: Feministikoomikko pilkkaa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.04.2017 08:31

Toivoisin kernaammin - ei kommentteja kommentteihin - vaan kommentteja koomikon esittämään.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Feministikoomikko pilkkaa

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.04.2017 09:06

Pilaa voidaan tehdä vaikka mistä ja kenestä, nauraa voidaan vaikka mille ja kenelle; sellaista sanotaan huumoriksi. Esimerkkinä femakoksi nimittäminen - kukkahattutädeistä ja sosiaalitantoista puhumattakaan.
Mutta on täysin sopimatonta ja törkeää nauraa ryhmälle nimeltään Valkoinen Heteromies.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Feministikoomikko pilkkaa

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 06.04.2017 21:36

Kyllästynyt kirjoitti:Olisi pitänyt ilman katsomistakin tietää, että tuo ruikutus on peräisin Henry Laasaselta.

Tästä palstasta on tullut nais- ja erityisesti feminismivihamielisyyden tyyssija ja koti.

En jaksa enää osallistua tällaiseen "keskusteluun", jossa kaunaisten miesten katkeruus ja kusipäisyys paistaa jokaisen rivin välistä.

Ajattelit sitten vastata keskustelun avaukseeni nakkelemalla niskojasi?
Sievä Sigismund
 

Re: Feministikoomikko pilkkaa

ViestiKirjoittaja trisse » 06.04.2017 22:11

Psykopatologia kirjoitti:Toivoisin kernaammin - ei kommentteja kommentteihin - vaan kommentteja koomikon esittämään.


Sorry mutta poika huusi sutta yhden kerran liian monta - ja yleisö nukahti! Minulla ei ole aikomustakaan avata mitään asiaan liittyvää linkkiä.
trisse
 

Re: Feministikoomikko pilkkaa

ViestiKirjoittaja trisse » 06.04.2017 22:15

Sievä Sigismund kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Olisi pitänyt ilman katsomistakin tietää, että tuo ruikutus on peräisin Henry Laasaselta.

Tästä palstasta on tullut nais- ja erityisesti feminismivihamielisyyden tyyssija ja koti.

En jaksa enää osallistua tällaiseen "keskusteluun", jossa kaunaisten miesten katkeruus ja kusipäisyys paistaa jokaisen rivin välistä.

Ajattelit sitten vastata keskustelun avaukseeni nakkelemalla niskojasi?


Ilmeisesti. Hirtä sinä itsesi!
trisse
 

Re: Feministikoomikko pilkkaa

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 06.04.2017 22:51

Oletko sinäkin brutukseni femakko?
Sievä Sigismund
 

Re: Feministikoomikko pilkkaa

ViestiKirjoittaja trisse » 06.04.2017 23:04

Oon vaikka emakko jos niin tahdot...
trisse
 

Seuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa

cron