SSRI-lääkityksen osuus koulusurmissa osa 47

Re: SSRI-lääkityksen osuus koulusurmissa osa 47

ViestiKirjoittaja trisse » 09.03.2017 23:22

Sori että vedän keskustelut aina itseeni mutta jossain määrin relevantti kommentti tuo myös oli. Seroxat taisi olla melkein kaikilla koulusurmaajilla. Jossain vaiheessa katselin Columbine-videoita mm. Zero hour ja mitä olivat itsestään laittaneet youtubeen.
trisse
 

Re: SSRI-lääkityksen osuus koulusurmissa osa 47

ViestiKirjoittaja ritalin » 09.03.2017 23:59

trisse kirjoitti:Omat nettiraivarini alkoivat SSRI:den jälkeen ja myös loppuivat pikkuhiljaa niiden käytön loputtua. (Tosin kun niistä oli tapa tullut niin se ei sattunut ihan hetkessä.) En ollenkaan usko keksiväni tätä juttua omasta päästäni. Eka lääkkeeni siis oli Seroxat joka oli pahin. Sikäli asiaa pystyy seuraamaan taaksepäin helposti sillä samoihin aikoihin vaihdoin nimimerkkiäni - ihan siis sattumalta. Ja tällä toisella eli nykyisellä nikillä kirjoitetut tekstit olivat ärtyisämpiä. Ekan nikin aikaan pikemminkin yhdessä jenkkiryhmässä vitsailtiin kuinka "harmiton"/rauhallinen olen. Tai siis minä ja yksi toinen ei onnistuttu millään saamaan ulosheittoa sieltä ja heitettiin herjaa siitä kuinka se vaikuttaa jo egoomme. Kun toin vitsiä esille tämä toinen kirjoitti tyyliin "Aww, but you are the Baddest!" ja silloin se oli lohkaisu!


Jee, trisseenkin kontakti pitkästä aikaa. Kyllä uskon, että näillä lääkkeillä on ollut vaikutusta Auviseen. Ja vaikka puhuttaisiin, että kuinka mietoja jotkut lääkkeet ovat, niin toisaalta taas sitten esim. kun itse otin yhden betasalpaajan, niin tuli sellainen olo, että ajattelin kuolevani. Olin useamman tunnin pienellä kippuralla. Se oli eka ja vika betasalpaajakokeiluni.
Eli uskon, että lääkkeet vaikuttavat erilailla eri ihmisiin ja vaikka SSRI ei olisikaan jollekin tehnyt juuri mitään, niin Auviselle se on voinut vaikuttaa merkittävästi. Näen sen jotenkin niin, että jos henkilö olisi muutoin masentunut ja väsähtänyt ja passivoitunut, niin SSRI:n kanssa vastaava reaktio onkin ollut aggressiivisuus.
ritalin
 
Viestit: 967
Liittynyt: 24.02.2017 19:23

Re: SSRI-lääkityksen osuus koulusurmissa osa 47

ViestiKirjoittaja trisse » 10.03.2017 00:40

Joo, myös juomisen lisääntymistä Seroxatiin liittyen ovat muutkin kokeneet. Itselläni oli piinaava keskittyneisyyden tunne joka piti saada laukeamaan. Muutaman tapauksen perusteella saattaisi epäillä että on erityisen huono lääke AD(H)D-tyyppisille ihmisille tai sen diagnoosin saaneille.
trisse
 

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa