"Suomalainen nainen on hyvin vaativa"

"Suomalainen nainen on hyvin vaativa"

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 15.12.2016 21:37

"Suomalainen nainen on hyvin vaativa" – Professori: Mies kaipaa vapautta kontrollista

Aina ei voi olla sympaattinen ja empaattinen koti-isä, joka uhrautuu perheensä puolesta, sanoo filosofian emeritusprofessori Timo Airaksinen. Mieskaveriporukalla on vapauttava vaikutus.

Miesluola on amerikkalainen myytti

http://yle.fi/uutiset/3-9349163
Sievä Sigismund
 

Re: "Suomalainen nainen on hyvin vaativa"

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 16.12.2016 15:52

Aika itsestään selvää että mies haluaa yksinäisyyttä tai vaihtoehtona vertaistukea toisilta miehiltä, myös vapaata kumppanistaan, jos hän aikoo pysyä täyspäisenä hektisessä maailmassa ja tiiviissä parisuhteessa sekä mahdollisessa perhehärdellissä. Samaa vaatii myös nainen. Tuskin vähempää kuin mies.

Enkä usko, että naiset sukupuolena kontrolloivat miestään enemmän kuin miehet naistaan. Yksilökysymys. Sukupuolesta riippumatta.

Siihenkään en usko, että miesten kaveriporukat ovat jotenkin kontrolloinnista vapaita. Veikkaan, että miesporukat kontrolloivat jäseniään jopa enemmän kuin naiset ystäviään. Esimerkiksi kaveriporukka, joka tavatessaan kalastelee, saunoo, syö makkaraa ja juo kaljaa, toimii, kun kaikki tekevät samaa. Jos joku jäsenistä lopettaa alkoholinkäytön tai ryhtyy vegaaniksi, hän tuskin kauaa kuuluu tuohon miesporukkaan. Tai jos kuuluu, luultavasti kaverit aikamoisella ryhmäpainostuksella yrittävät saada toisinajattelijan ruotuun.

Olin itse parina syksynä hirviporukassa ajomiehenä. Oli aikamoista kontrollointia ja hierarkiaa koko homma.
Valkosiipi
 
Viestit: 1387
Liittynyt: 30.06.2013 06:57

Re: "Suomalainen nainen on hyvin vaativa"

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 16.12.2016 17:46

Hirvenmetsästys täytyykin olla kontrolloitua ja hierarkista, muuten voi tulla ikäviä onnettomuuksia. Se ei sinänsä kerro miesten tavoista toimia.
Sievä Sigismund
 

Re: "Suomalainen nainen on hyvin vaativa"

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.12.2016 05:15

Suomalainen nainen on emansipoitunut. Ei mikään vaativa.
Hilppa
 

Re: "Suomalainen nainen on hyvin vaativa"

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 24.12.2016 09:24

Niin miten nainen sitten ymmärtää emansipaationsa. Onko se sitä, että voi komennella aviomiestään?
Naiset kontrolloivat: heillä on käsityksensä siitä millaista kieltä mies saa käyttää, miten saa pukeutua, kuinka voi puhua seksistä. Suomalainen nainen on hyvin vaativa.
Sievä Sigismund
 

Re: "Suomalainen nainen on hyvin vaativa"

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.12.2016 15:04

Sievä Sigismund kirjoitti:Niin miten nainen sitten ymmärtää emansipaationsa. Onko se sitä, että voi komennella aviomiestään?
Naiset kontrolloivat: heillä on käsityksensä siitä millaista kieltä mies saa käyttää, miten saa pukeutua, kuinka voi puhua seksistä. Suomalainen nainen on hyvin vaativa.

Minä en ole tuollainen. Saa pukeutua ihan miten huvittaa, mutta koska olen emansipoitunut, päätän millaisten vaatteiden seurassa esiinnyn. Valinta on sitten hänen omansa. En ole kovin tarkka. Hautajaisissa on syytä kunnioittaa vainajaa siistillä pukeutumisella ja koodi on tietenkin joissakin muissakin tilaisuuksissa myös (mm. häät ovat hääparin juhla ja vieraiden on syytä kunnioittaa pukeutumisellaan paria). Mutta jos mies ei ole kiinnostunut, mitä päällensä laittaa, hän on joko depression vallassa, vapaallaa virastaan tai narsistisesti välinpitämätön. Sama voi koskea naista.
Hilppa
 

Re: "Suomalainen nainen on hyvin vaativa"

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 25.12.2016 07:00

Juu, ukolle komennetaan, että "osta uusi puku!", vaikka entinenkin olisi ihan ehjä ja kelvollinen. Sitten ukko saa itse päättää ostaako puvun vai altistaako itsensä kaikenlaiselle kiukuttelulle ja oikuttelulle...
Sievä Sigismund
 

Re: "Suomalainen nainen on hyvin vaativa"

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.12.2016 14:30

Sievä Sigismund kirjoitti:Juu, ukolle komennetaan, että "osta uusi puku!", vaikka entinenkin olisi ihan ehjä ja kelvollinen. Sitten ukko saa itse päättää ostaako puvun vai altistaako itsensä kaikenlaiselle kiukuttelulle ja oikuttelulle...

Aivan kuin tuo kuvaamasi ukko olisi naimisissa äitinsä kanssa.
Hilppa
 

Re: "Suomalainen nainen on hyvin vaativa"

ViestiKirjoittaja Ryysy » 25.12.2016 21:20

Joopajoo ja sitten kun menet toiselle, eikun miehelle, kalliin puvun ostamaan, niin onkin vääränlainen ja ei kelpaa.
Ryysy
 

Re: "Suomalainen nainen on hyvin vaativa"

ViestiKirjoittaja Uni » 25.12.2016 21:48

Minusta suomalainen nainen ei ole vaativa.
Uni
 

Re: "Suomalainen nainen on hyvin vaativa"

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.12.2016 00:42

... ja on hyvin mukautuva.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Suomalainen nainen on hyvin vaativa"

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.12.2016 00:47

Stretsii...
Ryysy
 

Re: "Suomalainen nainen on hyvin vaativa"

ViestiKirjoittaja Sievä Sigismund » 31.12.2016 10:59

Hilppa kirjoitti:
Sievä Sigismund kirjoitti:Juu, ukolle komennetaan, että "osta uusi puku!", vaikka entinenkin olisi ihan ehjä ja kelvollinen. Sitten ukko saa itse päättää ostaako puvun vai altistaako itsensä kaikenlaiselle kiukuttelulle ja oikuttelulle...

Aivan kuin tuo kuvaamasi ukko olisi naimisissa äitinsä kanssa.

Äidit eivät oikuttele.
Sievä Sigismund
 


Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa