Puuttuuko katsekontakti?

Re: Puuttuuko katsekontakti?

ViestiKirjoittaja trisse » 22.09.2016 16:47

Sateentekijä kirjoitti:Olisi todella mielenkiintoista nähdä livenä muutamia ihmisiä joitten kanssa on täällä keskustellut ja riidellytkin. Saattaisi siinä silmien edessä olla aivan toisenlainen yksilö, mitä on netin perusteella päätellyt. Itse olen melko avoin enkä ykeensä lainkaan riidanhaluinen! Uskokoon ken haluaa... 8-)

Kissihän ois sut tavannut muttet halunnut.
trisse
 

Re: Puuttuuko katsekontakti?

ViestiKirjoittaja Rane » 22.09.2016 17:03

Minä en ole heti ensimmäiseksi silmiin katsomassa, kasvoihin kyllä...
Rane
 

Re: Puuttuuko katsekontakti?

ViestiKirjoittaja Katla » 22.09.2016 20:03

Minä taas tarvitsen tiukan katsekontaktin tapaamisen alussa. Jatkossa voin tiirailla pilviä tilanteen mukaan.
Katla
 

Re: Puuttuuko katsekontakti?

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.09.2016 20:37

trisse kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Olisi todella mielenkiintoista nähdä livenä muutamia ihmisiä joitten kanssa on täällä keskustellut ja riidellytkin. Saattaisi siinä silmien edessä olla aivan toisenlainen yksilö, mitä on netin perusteella päätellyt. Itse olen melko avoin enkä ykeensä lainkaan riidanhaluinen! Uskokoon ken haluaa... 8-)

Kissihän ois sut tavannut muttet halunnut.


Siitähän sinä et varsinaisesti tiedä yhtään mitään.
Sateentekijä
 

Re: Puuttuuko katsekontakti?

ViestiKirjoittaja Rane » 22.09.2016 20:48

Olet Sateentekijä pahalla tuulella.
Rane
 

Re: Puuttuuko katsekontakti?

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.09.2016 20:50

Rane saatan olla ja vaikeaaei ole arvata mistä tai kenen syystä.
Sateentekijä
 

Re: Puuttuuko katsekontakti?

ViestiKirjoittaja pöö » 22.09.2016 21:32

Silmät ovat sielunpeili.
pöö
 

Re: Puuttuuko katsekontakti?

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.09.2016 21:34

Inhottava uskomus. Jos vaikka psykoosissa oleva ihminen luulee, että hänen silmistään paistaa järkyttävä pahuus...
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Puuttuuko katsekontakti?

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.09.2016 21:35

pöö kirjoitti:Silmät ovat sielunpeili.

Mitä se sitten tarkoittaneekin,,,
Sateentekijä
 

Re: Puuttuuko katsekontakti?

ViestiKirjoittaja Kaapo » 23.09.2016 04:12

irmeli kirjoitti:Ehkä
Minusta tuntuu yhtä kauhialta katsoa eläviin silmiin.


Jäin miettimään mitä sanoit. Illalla vielä pehkuissa tuli mieleen kaikenlaista.
Pystytkö katsomaan eläintä silmiin, koiraa?
Koiralla on ilmeikkäät silmät. Luomet lliikkuu koko ajan ja tulee tunne ihan kuin lukis sen ajatuksia ja se omia.
Koiraa silmiin katsomalla ainakin mulla tulee jotenkin "yhteenkuuluvuuden" tunne sen kanssa.

Tuli myös mieleen aasialaiset silmät. (Olen matkustanut paljon aasiassa.)
Joskus ne ovat niin kapeat, että ovat vain pelkkä viiru. Usein ne ovat melkein mustat kauttaaltaan.
Niin tummanruskeat että pienestä silmän raosta näkyy melkein vain mustaa.
Näistä silmistä on vaikea saada otetta. Ei oikeasti pysty näkemään tarkasti mihin henkilö katsoo.
Kerran kehtasin varovaiseen sävyyn kysyä eräältä "kapeasilmiseltä", että näetkö tuolta ulos ilman että luomet vaikuttaa "ikkunan pokilta".
Hän sanoi kyllä näkevänsä.
Minusta taas vaikutti, että pupilli ei voi edes niin pieni olla että se mahtuu paljaana kurkistelemaan luomien raosta.

Jos pelottavaa pitäisi hakea niin tuollaisissa silmissä on jotain "pelottavaa".
Minusta se tekee ihmisen ennalta arvaamattomaksi.
Ei voi nähdä mitä hän tekee tai aikoo seuraavaksi.
Kaapo
 

Re: Puuttuuko katsekontakti?

ViestiKirjoittaja Kaapo » 23.09.2016 04:20

Sateentekijä kirjoitti:Ei niitä silmäluomia vainajalta millään pikaliimalla suljeta vaan silmät laitetaan kiinni ja niiden päälle sideharsotaitos kevyesti teipillä. Ihan eettisyyden ja esteettisyyden vuoksi. Näin ainakin silloin kun itse työssäni jouduin vainajia useinkin laittamaan.


Minä sanoin että itse en ole koskaan nähnyt vainajan silmiä peitetyn. Suomessa olen nähnyt muutaman vainajan arkussa ja kyllä silmät oli paljaat, mutta suljetut. En tiedä miten ne pysyy kiinni. Muualla maailmassa olen myös nähnyt vainajia hautajaisissa ja silmät ovat olleet samalla tavoin suljetut, ei peitetyt. (Epäilin pikaliimaa, koska se tuntuisi kätevältä tavalta ruumiin käsittelyssä) Minä siis olen nähnyt ruumita jotka on "valmisteltu" hautajaisiin. Jopa moottoripyöräonnettumuudessa kuolleen miehen silmät oli suljettu kuvaamallani tavalla, vaikka suun seutu oli peitetty, koska sinne oli tullut suurta vammaa.
Voi siis olla toisenlaisia käytäntöjä myöskin.
Kaapo
 

Re: Puuttuuko katsekontakti?

ViestiKirjoittaja Kaapo » 23.09.2016 04:25

Sateentekijä kirjoitti: Luimuileva, omia varpaitaan tuijotteleva antaa kuvan ,että haluaisi ulos koko keskustelusta. Silloin tulee itsellekin varsin vaivaantunut olo.


Tämä myös vähän riipuu. Esim. joissain kulttuureissa ei ole kohteliasta tuijottaa koko ajan silmiin.
Luimuileminen voi olla merkki epävarmuudesta tai että tilanne on epämielyttävä, mutta voi kuvastaa myös muutakin.
Henkilö voi myös mm. "hakea jotain panostusta" itsensä sisältä jota haluaa tuoda esille, mutta yrittää muotoilla tai löytää sitä, sen sijaan että pamauttaisi vaan ilmoille.
Kaapo
 

Re: Puuttuuko katsekontakti?

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 23.09.2016 20:04

Kaapo kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Ei niitä silmäluomia vainajalta millään pikaliimalla suljeta vaan silmät laitetaan kiinni ja niiden päälle sideharsotaitos kevyesti teipillä. Ihan eettisyyden ja esteettisyyden vuoksi. Näin ainakin silloin kun itse työssäni jouduin vainajia useinkin laittamaan.


Minä sanoin että itse en ole koskaan nähnyt vainajan silmiä peitetyn. Suomessa olen nähnyt muutaman vainajan arkussa ja kyllä silmät oli paljaat, mutta suljetut. En tiedä miten ne pysyy kiinni. Muualla maailmassa olen myös nähnyt vainajia hautajaisissa ja silmät ovat olleet samalla tavoin suljetut, ei peitetyt. (Epäilin pikaliimaa, koska se tuntuisi kätevältä tavalta ruumiin käsittelyssä) Minä siis olen nähnyt ruumita jotka on "valmisteltu" hautajaisiin. Jopa moottoripyöräonnettumuudessa kuolleen miehen silmät oli suljettu kuvaamallani tavalla, vaikka suun seutu oli peitetty, koska sinne oli tullut suurta vammaa.
Voi siis olla toisenlaisia käytäntöjä myöskin.

Minä puhun siitä käytännöstä mikä on sairaalassa vainajien kohdalla.
Sateentekijä
 

Re: Puuttuuko katsekontakti?

ViestiKirjoittaja Kaapo » 24.09.2016 05:17

Sateentekijä kirjoitti:Minä puhun siitä käytännöstä mikä on sairaalassa vainajien kohdalla.


Niin, varmaan siinä joku tunnesisältö on. Olisihan se aika karua jos sairaalassakin kuolleet makaisivat silmät ammollaan.
Kai siinä haetaan myös "rauhaa" ihmisille jotka rumista käsittelevät.
Kaapo
 

Re: Puuttuuko katsekontakti?

ViestiKirjoittaja Ryysy » 25.09.2016 16:51

Muuttuukohan silmäMUNIEN väri, kun on kuollut?
Ryysy
 

Re: Puuttuuko katsekontakti?

ViestiKirjoittaja trisse » 25.09.2016 20:49

Muna kuin muna - ei kai värillä oo väliä?
trisse
 

Re: Puuttuuko katsekontakti?

ViestiKirjoittaja Kaapo » 26.09.2016 04:44

Varmaan ne harmaantuu. Harmaantuhan jauhelihakin avonaisessa pakkauksessa vaikka olis jääkaapissa.
Kaapo
 

Edellinen

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 7 vierailijaa

cron