Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.08.2016 19:55

trisse kirjoitti:Mistä nyt olet erimieltä? Eikö kummatkin ole nyt samaa mieltä siitä että sairauksia hoidetaan niiden nimien perusteella? Tosiaan esimerkiksi masennuslääkkeet voivat viedä maanisen ihmisen maniaan. Siksi on tärkää tietää onko sairaus depressio vai bipolaarinen.

Tässä Sateentekijälle oiva pähkinä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 14.08.2016 20:32

Psykopatologia kirjoitti:
trisse kirjoitti:Mistä nyt olet erimieltä? Eikö kummatkin ole nyt samaa mieltä siitä että sairauksia hoidetaan niiden nimien perusteella? Tosiaan esimerkiksi masennuslääkkeet voivat viedä maanisen ihmisen maniaan. Siksi on tärkää tietää onko sairaus depressio vai bipolaarinen.

Tässä Sateentekijälle oiva pähkinä.

Joopa, minä käsitin, että se esitettiin minulle ihan vittuilumielessä. Ilmapiiri oli muutenkin kireä Tr kun on viestittänyt jatkuvasti minun käsityskyvystäni negatiivisia asioita( omia päätelmiään) Sitten jos hän kerran esittää asiallisen kysymyksen, en osannut sitä semmoisena edes ottaa.
En edes tajunnut hänen esittäneen mitään kysymystä noin itsestäänselvästä asiasta, vaan ymmärsin sen minua kohtaan piikittelynä.
Ja nyt sitten PP jatkaa samalla linjalla, vaikka minä palasin sovinnollisella mielellä.
Sateentekijä
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 14.08.2016 20:38

trisse kirjoitti:
Mistä nyt olet erimieltä? Eikö kummatkin ole nyt samaa mieltä siitä että sairauksia hoidetaan niiden nimien perusteella? Tosiaan esimerkiksi masennuslääkkeet voivat viedä maanisen ihmisen maniaan. Siksi on tärkää tietää onko sairaus depressio vai bipolaarinen.

En ole tuosta eri mieltä.
Sateentekijä
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.08.2016 20:42

20:41
Minun ja Kyllästyneen mielestä et palannut sovinnollisella mielellä; minun mielestäni muka-sovinnollisella, (potentiaalisesti tms.) riitaa haastaen, mikä veti toisen osapuolen heti mukaan. Ja vaiikka jonkun mieli olisi in statu nascandi "aito", olennaista on, miten ko. aitous kestää rasitustekijöitä.Rauhanpuheesi - mitä tänään esitit - on sinulta jo vanha virsi, ja aina olet pettänyt.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 14.08.2016 20:43

Psykopatologia kirjoitti:20:41
Minun ja Kyllästyneen mielestä et palannut sovinnollisella mielellä; minun mielestäni muka-sovinnollisella, (potentiaalisesti tms.) riitaa haastaen, mikä veti toisen osapuolen heti mukaan. Ja vaiikka jonkun mieli olisi in statu nascandi "aito", olennaista on, miten ko. aitous kestää rasitustekijöitä.Rauhanpuheesi - mitä tänään esitit - on sinulta jo vanha virsi, ja aina olet pettänyt.

Käsittääkseni en tullut takaisin "riitaa haastaen" kuten sanot, vaan ihan sovinnollisella mielellä.
Haluatko siis että katoan lopullisesti täältä?Suoraan kysymykseen suora vastaus. Kiitos.
Sateentekijä
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.08.2016 20:47

En tietenkään. - Arvostan jokaisen olemista täällä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 14.08.2016 20:49

Kiitos. Ei vaan aina oikein tunnu siltä.
Voidaanko nyt siis siirtää tämä pois päiväjärjestyksesta ja kääntää uusi sivu?
Sateentekijä
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.08.2016 20:51

Sateentekijä kirjoitti:Käsittääkseni en tullut takaisin "riitaa haastaen" kuten sanot, vaan ihan sovinnollisella mielellä...

Julistaminen "olet minulle pelkkää ilmaa" ei ole vähääkään sovinnollista, vaan suoranaista sekä selkeää riidan haastamista ja veren kaivamista niin omasta kuin toistenkin nenästä.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja trisse » 14.08.2016 20:53

Sateentekijä kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:
trisse kirjoitti:Mistä nyt olet erimieltä? Eikö kummatkin ole nyt samaa mieltä siitä että sairauksia hoidetaan niiden nimien perusteella? Tosiaan esimerkiksi masennuslääkkeet voivat viedä maanisen ihmisen maniaan. Siksi on tärkää tietää onko sairaus depressio vai bipolaarinen.

Tässä Sateentekijälle oiva pähkinä.

Joopa, minä käsitin, että se esitettiin minulle ihan vittuilumielessä. Ilmapiiri oli muutenkin kireä Tr kun on viestittänyt jatkuvasti minun käsityskyvystäni negatiivisia asioita( omia päätelmiään) Sitten jos hän kerran esittää asiallisen kysymyksen, en osannut sitä semmoisena edes ottaa.
En edes tajunnut hänen esittäneen mitään kysymystä noin itsestäänselvästä asiasta, vaan ymmärsin sen minua kohtaan piikittelynä.


Eli fuskasit. Et ymmärtänyt kysymystä. Silti on outoa että sinä kirjoitit perään "Ahaa, minä kun olen aina luullut että sairauksia hoidetaan numeroiden ja nimien perusteella!!! Trisse kommentointisi on loputtoman älytöntä. " ja luulit että me ollaan jossain eri mieltä.
trisse
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 14.08.2016 20:54

Kyllästynyt kirjoitti:
Julistaminen "olet minulle pelkkää ilmaa" ei ole vähääkään sovinnollista, vaan suoranaista sekä selkeää riidan haastamista ja veren kaivamista niin omasta kuin toistenkin nenästä.

Ok. ilmaisutapa oli väärä, olisin voinut jättää sanomatta ja toimia ainoastaan.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 14.08.2016 20:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja trisse » 14.08.2016 20:55

Kyllästynyt kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Käsittääkseni en tullut takaisin "riitaa haastaen" kuten sanot, vaan ihan sovinnollisella mielellä...

Julistaminen "olet minulle pelkkää ilmaa" ei ole vähääkään sovinnollista, vaan suoranaista sekä selkeää riidan haastamista ja veren kaivamista niin omasta kuin toistenkin nenästä.


Kiitos. Minua saa tosiaan ignoroida. En jaksaisi tapella. Olen vaan iloinen jos ignoroi vaikka olisikin ihan mukava saada vastaus tuohon kysymykseen. Mutta jos ei tosiaan ignoroi vaan provosoi niin menen itse aika pian mukaan.-
trisse
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 14.08.2016 20:59

Trisse kirjoitti:
Kiitos. Minua saa tosiaan ignoroida. En jaksaisi tapella. Olen vaan iloinen jos ignoroi vaikka olisikin ihan mukava saada vastaus tuohon kysymykseen. Mutta jos ei tosiaan ignoroi vaan provosoi niin menen itse aika pian mukaan.-

Käsittääkseni jo vastasin sanomalla etten ole eri mieltä.
Sateentekijä
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja irmeli » 14.08.2016 21:01

Minutkin tuo saisi ignoroida. Olisin pelkästään onnellinen, jos se niin tekisi.
Minusta tuollainen olet pelkkää ilmaa- rääkkyminen- on samaa kuin laittaa vihamieheksi ja en tajua miten sitä saa julistaa muttei laittaa asetuksista vihamieheksi.

se- sanaa käytetty ihan tarkoituksella.
irmeli
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja trisse » 14.08.2016 21:05

Sateentekijä kirjoitti:Trisse kirjoitti:
Kiitos. Minua saa tosiaan ignoroida. En jaksaisi tapella. Olen vaan iloinen jos ignoroi vaikka olisikin ihan mukava saada vastaus tuohon kysymykseen. Mutta jos ei tosiaan ignoroi vaan provosoi niin menen itse aika pian mukaan.-

Käsittääkseni jo vastasin sanomalla etten ole eri mieltä.


Mutta mistä luulit olleesi eri mieltä?
trisse
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja irmeli » 14.08.2016 21:05

On lopettanut omin luvin lääkkeensä silloin voi luulla mitä vaan.
irmeli
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 14.08.2016 21:07

Se mitä sanoin trisselle ja irmelille on vaan omalta kannaltani paras ratkaisu. Jos näiden kahden kanssa ei synny mitään muuta kuin koko palstaa häiritsevää riitaa, eikö silloin kaikkien kannalta paras ratkaisu ole, ettei kommunikoi mitään?
Sateentekijä
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 14.08.2016 21:08

irmeli kirjoitti:On lopettanut omin luvin lääkkeensä silloin voi luulla mitä vaan.

En ole lopettanut mitään omin luvin eikä asia edes kuulu sinulle.
Sateentekijä
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja irmeli » 14.08.2016 21:09

Sateentekijä kirjoitti:
irmeli kirjoitti:On lopettanut omin luvin lääkkeensä silloin voi luulla mitä vaan.

En ole lopettanut mitään omin luvin eikä asia edes kuulu sinulle.

Pitkäänpä kesti päätöksesi olla kommnentoimatta viesteihini.
irmeli
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.08.2016 21:10

Sateentekijä kirjoitti:Se mitä sanoin trisselle ja irmelille on vaan omalta kannaltani paras ratkaisu. Jos näiden kahden kanssa ei synny mitään muuta kuin koko palstaa häiritsevää riitaa, eikö silloin kaikkien kannalta paras ratkaisu ole, ettei kommunikoi mitään?

Ehkä, mutta jos uhoat "olet minulle pelkkää ilmaa", se on riitaahaastavaa ja provosoivaa kommunikointia.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 14.08.2016 21:11

Lopetan tämän asian kommentoimisen tähän. Jos joillakin on tarve jatkaa jatkakoot keskenään. Kiitos.
Sateentekijä
 

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa