Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja trisse » 10.08.2016 22:35

Saat hyväksyä ihan mitä itse haluat. (Enkö olekin jalo :?: ) En tavallaan kuitenkaan ymmärrä miksi minuun suhtaudutaan kuin olisin tehnyt jotain kauheasti väärin. Näillä foorumeilla on monenlaisia eri syistä toimintakyvyttömiä ihmisiä jotka jossain pisteessä ovat itse päättäneet luovuttaa työelämässä huonojen kokemusten jälkeen. Kun tokaisin että persoonallisuushäiriö on minulla taustalla niin koska olen itse päätellyt että se vaikuttaa siinä että minulta loppuvat energiat kesken, en osaa nähdä työelämän merkitystä riittävästi, luoda suhteita, nähdä omaa merkitystäni työn kautta, olla dynaaminen ja aloitteellinen jne. Miksi en saisi sanoa sitä niin kuin se on? Ehkä asenteessani on osa sitä että yritän ärsyttää mutta olen pohjimmiltaan myös aika suoraselkäinen ja avoin asian suhteen. Luulen että aika paljon tapahtuu sitä että samat ajatukset ja tunteet ovat taustalla mutta asia naamioidaan näyttämään ihan toiselta. En tavallaan kyllä pysty käsittämään tätä. Ilmeisesti pitäisi hattu kourassa olla niin sitten saisi lantteja ja sitä rataa. Eikö teitä (reagoivia) itseänne yhtään haittaa että teitä on tosi helppo manipuloida suuntaan sekä toiseen?
trisse
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.08.2016 22:48

trisse kirjoitti:Saat hyväksyä ihan mitä itse haluat. (Enkö olekin jalo :?: ) En tavallaan kuitenkaan ymmärrä miksi minuun suhtaudutaan kuin olisin tehnyt jotain kauheasti väärin. Näillä foorumeilla on monenlaisia eri syistä toimintakyvyttömiä ihmisiä jotka jossain pisteessä ovat itse päättäneet luovuttaa työelämässä huonojen kokemusten jälkeen. Kun tokaisin että persoonallisuushäiriö on minulla taustalla niin koska olen itse päätellyt että se vaikuttaa siinä että minulta loppuvat energiat kesken, en osaa nähdä työelämän merkitystä riittävästi, luoda suhteita, nähdä omaa merkitystäni työn kautta, olla dynaaminen ja aloitteellinen jne. Miksi en saisi sanoa sitä niin kuin se on? Ehkä asenteessani on osa sitä että yritän ärsyttää mutta olen pohjimmiltaan myös aika suoraselkäinen ja avoin asian suhteen. Luulen että aika paljon tapahtuu sitä että samat ajatukset ja tunteet ovat taustalla mutta asia naamioidaan näyttämään ihan toiselta. En tavallaan kyllä pysty käsittämään tätä.

Tietenkin saan hyväksyä, mitä haluan.
Et ole jalo.
Sinun käsityksesi vertautumisestasi muiden toimintakyvyttömyyteen on erikoinen.
Energioiden loppuminen kesken on outo ilmaisu. Yleensä ihmiset sanovat olevansa väsyneitä. Tuolloin on olemassa keinoja auttaa, mutta kertomalla oireesta, joka on niin kummallinen, että auttamiskeinoja ei ole, petaa samalla itselleen avun saamattomuuden. On ikään kuin rakastunut heikkouteensa.
No sen ymmärrän, että et tavallaan pysty käsittämään.
Hilppa
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.08.2016 22:51

Hilppa kirjoitti:
trisse kirjoitti:No, mä en yhäkään ymmärrä kirjoitustasi. Sinähän nimenomaan tuomitset.

Ei vaan näen päivittäin tuon kertomani mukaisen tilanteen, mikä on alkanut rasittaa, mutta se siitä. Käytät manipulatiivisesti sanaa tuomita, joka on uskonnollissävyinen, lähes raamatullinen. En minä mitään tuomitse. Minä en hyväksy (moniakaan toimintatapojasi), mihin minulla on täysi oikeus tulematta itse tuomituksi epälojaaliksi.

Rinnastat Trissen toimintatapoja varastaviin ja puolisojaan myrkyttäviin ihmisiin, toisin sanoen rikollisiin, muttet kuitenkaan tuomitse. Hieno homma!
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.08.2016 23:04

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
trisse kirjoitti:No, mä en yhäkään ymmärrä kirjoitustasi. Sinähän nimenomaan tuomitset.

Ei vaan näen päivittäin tuon kertomani mukaisen tilanteen, mikä on alkanut rasittaa, mutta se siitä. Käytät manipulatiivisesti sanaa tuomita, joka on uskonnollissävyinen, lähes raamatullinen. En minä mitään tuomitse. Minä en hyväksy (moniakaan toimintatapojasi), mihin minulla on täysi oikeus tulematta itse tuomituksi epälojaaliksi.

Rinnastat Trissen toimintatapoja varastaviin ja puolisojaan myrkyttäviin ihmisiin, toisin sanoen rikollisiin, muttet kuitenkaan tuomitse. Hieno homma!

Sinun mielestäsikö saa tehdä mitä haluaa päin näköä, kun vaan muistaa mainita, että kaikki johtuu vain persoonallisuushäiriöstä? Saa loukata muita mielin määrin, kertoa, että ei viitsi hakea töitä, kun ei kuitenkaan saa tai ei satu huvittamaan, jne. Kuule Mirri, valitettavasti tai onneksi on niin, että persoonallisuus ei anna lupaa tehdä kaikkea, mitä haluaa tai keksii, ja kieltäytyä velvollisuuksistaan.

Saat Mirri olla aivan mitä mieltä haluat, mutta anna muiden pitää näkemyksensä, vaikka ne olisivatkin ristiriidassa sinun oikeudenmukaisuuskäsityksesi kanssa.
Hilppa
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja trisse » 10.08.2016 23:11

Hilppa kirjoitti:
trisse kirjoitti:Saat hyväksyä ihan mitä itse haluat. (Enkö olekin jalo :?: ) En tavallaan kuitenkaan ymmärrä miksi minuun suhtaudutaan kuin olisin tehnyt jotain kauheasti väärin. Näillä foorumeilla on monenlaisia eri syistä toimintakyvyttömiä ihmisiä jotka jossain pisteessä ovat itse päättäneet luovuttaa työelämässä huonojen kokemusten jälkeen. Kun tokaisin että persoonallisuushäiriö on minulla taustalla niin koska olen itse päätellyt että se vaikuttaa siinä että minulta loppuvat energiat kesken, en osaa nähdä työelämän merkitystä riittävästi, luoda suhteita, nähdä omaa merkitystäni työn kautta, olla dynaaminen ja aloitteellinen jne. Miksi en saisi sanoa sitä niin kuin se on? Ehkä asenteessani on osa sitä että yritän ärsyttää mutta olen pohjimmiltaan myös aika suoraselkäinen ja avoin asian suhteen. Luulen että aika paljon tapahtuu sitä että samat ajatukset ja tunteet ovat taustalla mutta asia naamioidaan näyttämään ihan toiselta. En tavallaan kyllä pysty käsittämään tätä.

Tietenkin saan hyväksyä, mitä haluan.
Et ole jalo.
Sinun käsityksesi vertautumisestasi muiden toimintakyvyttömyyteen on erikoinen.
Energioiden loppuminen kesken on outo ilmaisu. Yleensä ihmiset sanovat olevansa väsyneitä. Tuolloin on olemassa keinoja auttaa, mutta kertomalla oireesta, joka on niin kummallinen, että auttamiskeinoja ei ole, petaa samalla itselleen avun saamattomuuden. On ikään kuin rakastunut heikkouteensa.
No sen ymmärrän, että et tavallaan pysty käsittämään.


Eniten tarkoitan energioiden loppumisella sitä etten jaksa ponnistaa eteenpäin. Kun töiden välillä on pidempiä taukoja käy niin että joka työssä joutuu pinnistämään samasta tilanteesta - tai joskus alempaakin. 2006 olin hyvässä työssä ja sain hyvät arviot mutta olin töiden loppuessa niin puhki etten ollut jaksanut lukea kuukauteen enää esim. postiani. (Muistan siitä kun kävin postiani kerran läpi siellä oli viesti että tulevat katsomaan kämppääni tyyliin 13.3 ja sain paniikin että pitää siivota mutta sitten luin uudestaan ja tajusin että siinä luki 13.2.) Sitten tuli taas pidempi tauko töiden välille. On turhauttavaa joutua aina samaan tilanteeseen ilman että asia on omien ponnistelujen seurauksena mitenkään kehittynyt eteenpäin. Työkykytesteissä kokivat ainakin että minulle on tullut pikemminkin paljon kokemusta työelämästä että varmasti on paljon ihmisiä luovuttavat ennen minua.
trisse
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja trisse » 10.08.2016 23:15

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
trisse kirjoitti:No, mä en yhäkään ymmärrä kirjoitustasi. Sinähän nimenomaan tuomitset.

Ei vaan näen päivittäin tuon kertomani mukaisen tilanteen, mikä on alkanut rasittaa, mutta se siitä. Käytät manipulatiivisesti sanaa tuomita, joka on uskonnollissävyinen, lähes raamatullinen. En minä mitään tuomitse. Minä en hyväksy (moniakaan toimintatapojasi), mihin minulla on täysi oikeus tulematta itse tuomituksi epälojaaliksi.

Rinnastat Trissen toimintatapoja varastaviin ja puolisojaan myrkyttäviin ihmisiin, toisin sanoen rikollisiin, muttet kuitenkaan tuomitse. Hieno homma!

Sinun mielestäsikö saa tehdä mitä haluaa päin näköä, kun vaan muistaa mainita, että kaikki johtuu vain persoonallisuushäiriöstä? Saa loukata muita mielin määrin, kertoa, että ei viitsi hakea töitä, kun ei kuitenkaan saa tai ei satu huvittamaan, jne. Kuule Mirri, valitettavasti tai onneksi on niin, että persoonallisuus ei anna lupaa tehdä kaikkea, mitä haluaa tai keksii, ja kieltäytyä velvollisuuksistaan.


Onko sinun puolisollasi persoonallisuushäiriö?
trisse
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.08.2016 23:20

trisse kirjoitti:Onko sinun puolisollasi persoonallisuushäiriö?

Ei ole.
Hilppa
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja trisse » 10.08.2016 23:32

No kiitos kuitenkin käsittämättömästä narttumaisuudestasi!
trisse
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.08.2016 23:36

trisse kirjoitti:No kiitos kuitenkin käsittämättömästä narttumaisuudestasi!

Tämä on sitä silloin tällöin kaipaamaasi osallistumistasi toimintamme.
Hilppa
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 10.08.2016 23:36

Trisse näyttää käyvän taas joka ketjussa haastamassa ja aiheuttamassa riitaa. Surullista, jos on noin paha olo henkisesti.
Sateentekijä
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.08.2016 23:40

Sateentekijä kirjoitti:Trisse näyttää käyvän taas joka ketjussa aiheuttamassa riitaa. Surullista, jos on noin paha olo henkisesti.

Niin tai sitten rakkaudesta se hevonenkin potkii. Kaipaa aina silloin tällöin vähän vaihtelua elämään, kun tylsistyy, ja huomaa, että potkittavat ovat paikalla.
Hilppa
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja trisse » 10.08.2016 23:42

Sateentekijä kirjoitti:Trisse näyttää käyvän taas joka ketjussa aiheuttamassa riitaa. Surullista, jos on noin paha olo henkisesti.


Jos se on surullista niin miksi nimittelet ihmistä jonka on "paha olla henkisesti"? Olet siis narsisti? Ainoa mitä toivon että vähän lukisit mitä kirjoitetaan. Älä ole yksinkertainen tai itsekritiikitön. Lue mitä on kirjoitettu, lue että vastaat oikeaan viestiin (etkä esim. hilpalle kirjoitettuun), älä luule liikoja saavutuksistasi sillä niin vältyt noloilta tilanteilta kuten niistä sairaanhoitokoulun huippuarvosanoistasi kirjoitettuihin loputtomiin leukailuihin ja jos haluat ettei viestiesi sisältöihin (kuten itsemurhayrityksiin) viitata niin älä kirjoita niitä.
trisse
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja trisse » 10.08.2016 23:46

Hilppa kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Trisse näyttää käyvän taas joka ketjussa aiheuttamassa riitaa. Surullista, jos on noin paha olo henkisesti.

Niin tai sitten rakkaudesta se hevonenkin potkii. Kaipaa aina silloin tällöin vähän vaihtelua elämään, kun tylsistyy, ja huomaa, että potkittavat ovat paikalla.


Sinuako täällä on jotenkin potkittu?
trisse
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.08.2016 00:00

trisse kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Trisse näyttää käyvän taas joka ketjussa aiheuttamassa riitaa. Surullista, jos on noin paha olo henkisesti.

Niin tai sitten rakkaudesta se hevonenkin potkii. Kaipaa aina silloin tällöin vähän vaihtelua elämään, kun tylsistyy, ja huomaa, että potkittavat ovat paikalla.


Sinuako täällä on jotenkin potkittu?

Jospa sinun kannattaisi valmistautua vaikka noihin vaihdevuosiin. Hyvää yötä.
Hilppa
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 11.08.2016 00:07

Hilppa kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Trisse näyttää käyvän taas joka ketjussa aiheuttamassa riitaa. Surullista, jos on noin paha olo henkisesti.

Niin tai sitten rakkaudesta se hevonenkin potkii. Kaipaa aina silloin tällöin vähän vaihtelua elämään, kun tylsistyy, ja huomaa, että potkittavat ovat paikalla.


Sinuako täällä on jotenkin potkittu?

Jospa sinun kannattaisi valmistautua vaikka noihin vaihdevuosiin. Hyvää yötä.

Tietysti se on "potkijalle " erittäin harmillista, ettei kukaan suostu potkittavaksi ilman vastaaan panemista.
:D No niin, tulihan se sieltä, Niitähän nämä Trissellä. Premenopausaalisia oireita, ehkä se selittää paljonkin.
Sateentekijä
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.08.2016 00:19

Hilppa kirjoitti:Sinun mielestäsikö saa tehdä mitä haluaa päin näköä, kun vaan muistaa mainita, että kaikki johtuu vain persoonallisuushäiriöstä? Saa loukata muita mielin määrin, kertoa, että ei viitsi hakea töitä, kun ei kuitenkaan saa tai ei satu huvittamaan, jne. Kuule Mirri, valitettavasti tai onneksi on niin, että persoonallisuus ei anna lupaa tehdä kaikkea, mitä haluaa tai keksii, ja kieltäytyä velvollisuuksistaan.

Saat Mirri olla aivan mitä mieltä haluat, mutta anna muiden pitää näkemyksensä, vaikka ne olisivatkin ristiriidassa sinun oikeudenmukaisuuskäsityksesi kanssa.

Oikeastaan ajattelen asian niin, että on sentään persoonallisuushäiriöisen ihmisen rehellisempää sanoa olevansa persoonallisuushäiriöinen kuin esimerkiksi 'yliherkkä'. Käsittääkseni jotkut mieluummin selittävät omaa sopeutumattomuuttaan ja monenlaisia erityistarpeitaan ja -vaatimuksiaan, sekä huonoa käyttäytymistään herkkyydellä.
Käsittääkseni persoonallisuushäiriöisyyttä pidetään vielä nykyisinkin niin leimaavana ja hävettävänä asiana, etten oikein usko kenenkään persoonallisuushäiriöisen ihmisen kovin helposti selittävän tai puolustelevan käyttäytymistään vetoamalla persoonallisuushäiriöisyyteen - asiaan, josta mieluiten vaietaan. Sen sijaan 'tunneherkkyyteen' voidaan vedota hämmästyttävän häikäilemättömästi.

Hilppa, pidä ihmeessä näkemyksesi, jonka mukaan sinä et tuomitse Trissen elämäntapaa.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21981
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Enne1 » 11.08.2016 09:52

Olen sekä herkkä että persoonallisuus.häiriöinen olenko nyt huono ihminen. Olisi kiva kun täällä sais olla rehdisti oma itsensä niin uskaltaisi kirjoittaa enemmän. Mitähän muuta täällä ei saa olla kun työtön, eläkeläinen, naivi ,erityisherkkä jne. perä häiriöinen :D Pitäiskö siloittaa kaikki ominaispiirteet vikoina pois. Entä jos ei vain voi. Meidän perheessä herkkyys on lähes kirosana . Mielummin vaikka selittää hulluudella pahoja olojaan, niin se hyväksytään.
Enne1
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.08.2016 10:08

Enne1 kirjoitti:Olen sekä herkkä että persoonallisuus.häiriöinen olenko nyt huono ihminen. Olisi kiva kun täällä sais olla rehdisti oma itsensä niin uskaltaisi kirjoittaa enemmän. Mitähän muuta täällä ei saa olla kun työtön, eläkeläinen, naivi ,erityisherkkä jne. perä häiriöinen :D Pitäiskö siloittaa kaikki ominaispiirteet vikoina pois. Entä jos ei vain voi. Meidän perheessä herkkyys on lähes kirosana . Mielummin vaikka selittää hulluudella pahoja olojaan, niin se hyväksytään.

Kuule Enne1, miksi työttömyyden pitäisi herättää kannustus- tai ihailuresponsseja, eihän työn tekemisestäkään tällä palstalla sellaista tule? Työläinen on ylläpitäjän joidenkin kirjoitusten ja mielipiteiden näkökulmasta lähes yhteiskunnan (tai yrittäjien) elätti tai loinen, joka kuuluu korporaatioiden jäsenistöön.

i->eja
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 11.08.2016 10:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.08.2016 10:14

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Sinun mielestäsikö saa tehdä mitä haluaa päin näköä, kun vaan muistaa mainita, että kaikki johtuu vain persoonallisuushäiriöstä? Saa loukata muita mielin määrin, kertoa, että ei viitsi hakea töitä, kun ei kuitenkaan saa tai ei satu huvittamaan, jne. Kuule Mirri, valitettavasti tai onneksi on niin, että persoonallisuus ei anna lupaa tehdä kaikkea, mitä haluaa tai keksii, ja kieltäytyä velvollisuuksistaan.

Saat Mirri olla aivan mitä mieltä haluat, mutta anna muiden pitää näkemyksensä, vaikka ne olisivatkin ristiriidassa sinun oikeudenmukaisuuskäsityksesi kanssa.

Oikeastaan ajattelen asian niin, että on sentään persoonallisuushäiriöisen ihmisen rehellisempää sanoa olevansa persoonallisuushäiriöinen kuin esimerkiksi 'yliherkkä'. Käsittääkseni jotkut mieluummin selittävät omaa sopeutumattomuuttaan ja monenlaisia erityistarpeitaan ja -vaatimuksiaan, sekä huonoa käyttäytymistään herkkyydellä.
Käsittääkseni persoonallisuushäiriöisyyttä pidetään vielä nykyisinkin niin leimaavana ja hävettävänä asiana, etten oikein usko kenenkään persoonallisuushäiriöisen ihmisen kovin helposti selittävän tai puolustelevan käyttäytymistään vetoamalla persoonallisuushäiriöisyyteen - asiaan, josta mieluiten vaietaan. Sen sijaan 'tunneherkkyyteen' voidaan vedota hämmästyttävän häikäilemättömästi.

Hilppa, pidä ihmeessä näkemyksesi, jonka mukaan sinä et tuomitse Trissen elämäntapaa.

Persoonallisuushäiriöiden ja eritysherkkyyden ilmaisujen käytöstä olen samaa mieltä kanssasi.

Älä sen sijaan vala minuun mielipiteitä tai sanoita minun näkemyksiäni tai toimintaani, koska et kykene ymmärtämään tai halua ymmärtää niitä.
Hilppa
 

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Enne1 » 11.08.2016 10:21

Kuulen kuulen. Mitä kuulenkaan kaunis on aamunkoitto ja kajo ihanainen kattojen yllä. Totta töriset sinä opossumi ihanainen. Anteeksi menen takasin nukkumaan. Anteeksi vaan taas. Pelottaa tämä luonteeni hurjuus ja toisaalta olen umpitylsä. Herkkyys on minulle herkkä aihe ja kun joku vain mainitsee sanan alan saada huonoja tunteita. Oli väärin tulla pauhaamaan verissäpäin tänne. Menen metsään ja tungen pääni syvälle pensaaseen. Avot.
Enne1
 

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron