Kommunikaatio (viestintä)

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja irmeli » 29.06.2016 23:53

Sateentekijä kirjoitti:Irmeli sinun kirjoitushistoriasi monine nikkeineen omn kyllä täällä useampienkin tiedossa omani ei ole mitään siihen verrattuna. Joten se sitten siitä. Jatka sinä vaan trissen kanssa jauhamista.
Vai siten kuin parhaiten osaatte.
Tuo mitä aiemmin kirjoitin, pitää paikkansa. Mikäli irmeli jatkaa tuolla tyylillä.

Ole hyvä vaan, mutta jos jotain kerrot mun päiväkirjastani, niin takaan, että sitten pesee myös täältä. Muuten voit nyt vapaasti kertoa mitä huvittaa.
Minä jatkan tällä tyylillä, koska itsekin jatkat.
irmeli
 

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.06.2016 00:26

irmeli kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
irmeli kirjoitti:poistettu

Tässä se poistettu viesti, johon viittasin.

Kirjoittaja irmeli » 29.06.2016 19:00

(Lisäsin tarkentavat tiedot.)

Niin siinä lukee, että poistettu mutta ei siinä lue että olisin sinust mitään kirjoittanut. Poistin ehkä kun kirjoitin samasta asiasta kahdessa ketjussa.

Et kirjoittanut minusta vaan minulle.
Muttei se mitään, voidaan 'unohtaa' sinun taipumuksesi viestiesi poisteluun.

Paneudutaan sen sijaan tähän viestiisi: Jos minä nyt taas sanoisin tuon ressukan sijasta vaikka alkoholisti ja laittaisin sulle saman viestin, huutaisit ylläpitoa apuun.
Monenlaista tietävänä aikuisena ihmisenä varmaan tiedät senkin, etteivät sanat ressukka (synonyymeineen, kuten raukka/parka/reppana/raasu...) ja alkoholisti ole millään lailla rinnastettavissa toisiinsa.
Se, että sinua sanotaan ressukaksi (tai vaikka tyhmäksi/toopeksi...) on aivan eri asia kuin että sinä sanot toista kirjoittajaa alkoholistiksi.

En ymmärrä...
Sateentekijän viesti sisälsi 'itsestäänselvyyksiä' sillä seurauksella, että yksi ja toinen tietäväinen - tai sellaiseksi itseään luuleva - pahastui (kenties oman tietämyksensä 'aliarvioimisesta').
Mielestäni minäkin kirjoitan nyt itsestäänselvyyksiä, joiden uskon olevan kaikkien kirjoittajien tiedossa ja hallinnassa. Mutta ei näiden itsestäänselvyyksien tietäminen ja ymmärtäminen näy kirjoittelussa - ei ainakaan Irmelin kirjoittelussa.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja irmeli » 30.06.2016 00:30

[quote="Mirri"
Paneudutaan sen sijaan tähän viestiisi: Jos minä nyt taas sanoisin tuon ressukan sijasta vaikka alkoholisti ja laittaisin sulle saman viestin, huutaisit ylläpitoa apuun.
[/quote]
Missä näet tuollaisen viestini?
irmeli
 

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja irmeli » 30.06.2016 00:33

"Se, että sinua sanotaan ressukaksi (tai vaikka tyhmäksi/toopeksi...) on aivan eri asia kuin että sinä sanot toista kirjoittajaa alkoholistiksi."
Niin ehkä sinusta mutta, jos minua on koko ikä haukuttu tyhmäksi, toopeksi, idiootiksi ym, niin se varmasti tuntuu yhtä kamalalta jos sanotaan alkoholistiksi.
Sinä et voi määritellä mikä on eri asia mikä taas ei ole.

korj. kirj,vir.
irmeli
 

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja irmeli » 30.06.2016 00:44

Mirri kirjoitti:En ymmärrä...
Sateentekijän viesti sisälsi 'itsestäänselvyyksiä' sillä seurauksella, että yksi ja toinen tietäväinen - tai sellaiseksi itseään luuleva - pahastui (kenties oman tietämyksensä 'aliarvioimisesta').
Mielestäni minäkin kirjoitan nyt itsestäänselvyyksiä, joiden uskon olevan kaikkien kirjoittajien tiedossa ja hallinnassa. Mutta ei näiden itsestäänselvyyksien tietäminen ja ymmärtäminen näy kirjoittelussa - ei ainakaan Irmelin kirjoittelussa.


Niin, että kaikkien pitäisi tietää, että tällä foorumilla saa MINUA haukkua tyhmäksi, toopeksi, rassukaksi ym. Saa sanoa " Irmeli oletko sinä tosiaan noin typerä?Olen kuvitellut että täällä kirjoittaa edes jonkun suhteellisuudentajun omaavia , mutta ilmeisesti Irmeli alittaa kaikki rimat".

Muttei saa sanoa alkoholistiksi.

Nyt kaikki asian tiedätte, myös minä nyt asian tiedän. Ja hyväksyn asian, jatkossakin voitte sanoa minua tyhmäksi, rassukaksi , toopeksi, ym.
Eikä se tunnu miltään. Se on itsestäänselvä asia.
irmeli
 

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja Katla » 30.06.2016 00:45

Maanvaiva, sinä olet kiva ja fiksu flikka.
Katla
 

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.06.2016 00:55

Itsesääli on hyvä ase omien väärinkäytösten puolustamiseen.
Se 'kiva ja fiksu flikka' on vuosien varrella kirjoitellut netissä myös miehenä esiintyvänä; nimimerkit ovat käteviä, kun niitä osaa käyttää.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja irmeli » 30.06.2016 01:00

Mirri kirjoitti:Itsesääli on hyvä ase omien väärinkäytösten puolustamiseen.
Se 'kiva ja fiksu flikka' on vuosien varrella kirjoitellut netissä myös miehenä esiintyvänä; nimimerkit ovat käteviä, kun niitä osaa käyttää.

Ehkä nyt tämän todistat. Eikä riitä, että sanot jonkun miesnimimerkin ja sitten sanot, että se olen minä.
Sitten, kun laitat selostuksesi, en siihen vastaa mitää vaan annan sen olla ihan rauhassa kaikkien nähtävillä. Saavat ajatella mitä tykkäävät miesnimimerkistä joka mielestäsi olen.

muok. lisätty pari sanaa
irmeli
 

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 30.06.2016 01:18

Maanvaina ym ym- Sinä et tunnu ymmärtävän, että alkoholistiksi haukkuminen ilman minkäänlaista totuuden häivää, on vakava solvaus. Levität tätä valetta täällä useampaan otteeseen, vaikkei sinulla ole minkäänlaista näyttöä asialle.
Sinun hoopoudellesi on sivukaupalla näyttöä.
Sateentekijä
 

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja irmeli » 30.06.2016 01:22

Sandra, saara, elollinen ym etpäs siekään pysty todistamaan, että olisin typerä, tyhmä, tollo jne.
Koska minut jo tunsit ennen kuin otit saara-nimimerkin, on niitä nimimerkkejä sullakin ollut useita. Turha väittää vastaan.
irmeli
 

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 30.06.2016 01:35

irmeli kirjoitti:Sandra, saara, elollinen ym etpäs siekään pysty todistamaan, että olisin typerä, tyhmä, tollo jne.
Koska minut jo tunsit ennen kuin otit saara-nimimerkin, on niitä nimimerkkejä sullakin ollut useita. Turha väittää vastaan.

Kyllähän täällä kaikki tietävät että olen vaihtanut nimimerkkiäni, itse sen olen täällä kertonut. Olen todellakin tutustunut historiaasi jo ennen tätä paikkaa, eikä se ole millään tavoin sinua imarteleva.
Mutta näinhän se on irmeli pieni, että on helppo nähdä rikka toisen silmässä mutta ei halkoa omassa silmässään... Ja kaiken sen, mitä täällä yrität kaataa päälleni, löydät lopulta omasta niskastasi. Mutta onnea vaan valitsemallesi tielle! Mene nyt jo nukkumaan, että jaksat taas aamulla uusin innoin osallistua haukkujaisiin.
Hyvää yötä ja rauhallisia unia, kun sinulla on niin puhdas omatunto.
Sateentekijä
 

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja irmeli » 30.06.2016 01:38

Ethän sinä ole kaikkia nimimerkkejäsi kertonut, elä valehtele. Tutustunut muka historiaani, mielenkiintoista tosiaan. Ja sen historianko nyt aiot julkaista, voi perse.
irmeli
 

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.06.2016 12:39

irmeli kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Itsesääli on hyvä ase omien väärinkäytösten puolustamiseen.
Se 'kiva ja fiksu flikka' on vuosien varrella kirjoitellut netissä myös miehenä esiintyvänä; nimimerkit ovat käteviä, kun niitä osaa käyttää.

Ehkä nyt tämän todistat. Eikä riitä, että sanot jonkun miesnimimerkin ja sitten sanot, että se olen minä.
Sitten, kun laitat selostuksesi, en siihen vastaa mitää vaan annan sen olla ihan rauhassa kaikkien nähtävillä. Saavat ajatella mitä tykkäävät miesnimimerkistä joka mielestäsi olen.

En minä syytä sinua kertomastani asiasta, joten ei kai minun todistamaankaan tarvitse ryhtyä.

Päinvastoin muistelen sinun harmistuneen minuun, kun en tajunnut sinun olleen yhden Mirrin kirjoituksia inhonneen Tapio-nimimerkin takana, ja täällä satuin kirjoittamaan, että toisella foorumilla oli yksi Tapiokin (taisi tämä Tapio olla foorumilla moderaattorinakin), joka oli herkästi minun kimpussani.
Yllätys oli suuri, kun sain sinulta (millä nimimerkillä silloin mahdoitkaan tällä foorumilla kirjoittaa, sitä en muista) tuohtuneen yksityisviestin... Tajusin sinun luulleen, että minä tiesin sinun kirjoitelleen Tapiona ja että ihan vain sinun kiusaksesi toin minua mielellään sättineen Tapion tällä foorumilla esille.

Sanoit, ettet vastaa tähän mitään. Sinulla kuitenkin on mahdollisuus oikoa väärinkäsityksiäni - jos olen käsittänyt jotakin väärin.

(Lisäys)
Kaivoin esille ketjun, jossa vuonna 2013 kirjoitteli nimimerkki Asko; se, jonka minä olin tunnistavinani toisella foorumilla minua 'vainonneeksi' Tapioksi, mutten tajunnut kuka näiden molempien nimimerkkien takana oli. Tämä Asko kuitenkin sai minut muistamaan toisella foorumilla olleen Tapion.
viewtopic.php?f=16&t=9931&p=133940&hilit=Tapio#p133940
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja Katla » 30.06.2016 23:34

En pysy kärryillä tässä. Siis oliko Asko alias Irmeli ja jossain muussa yhteydessä Tapio, vai mistä te puhutte?
Katla
 

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja Kuutar » 01.07.2016 14:51

Sateentekijä kirjoitti:Ok. viestini oli epäselvä eikä siitä käynyt kyllin hyvin esille mikä oli lähdetietoa ja mikä omaani, vaikka olin kursivoinut lainatun kirjoituksen.

Minä luulin että se koko teksti oli kopioitua.
Kuutar
 

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.07.2016 15:23

Siis lukijan virhe.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja Kuutar » 01.07.2016 19:48

Psykopatologia kirjoitti:Siis lukijan virhe.

Epäselvä viesti.
Kuutar
 

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja Enne1 » 01.07.2016 20:15

Ja ken olikaan sitten Tapion kauan kadoksissa ollut veli, saako Irmeli pitää rakkaansa Askon siinäpä pulma.
Enne1
 

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja trisse » 01.07.2016 22:26

Psykopatologia kirjoitti:Siis lukijan virhe.


Kun Sateentekijä kirjoittaa on vastuu aina lukijalla?
trisse
 

Re: Kommunikaatio (viestintä)

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.07.2016 22:39

Tässä ketjussa on käynyt kuten usein aiemminkin: Kritisoidaan kirjoittajaa ja hänen tekstiään mutta ei sanota paljon mitään omaa itse otsikosta.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron