Tyhmyys tiivistyy

Re: Tyhmyys tiivistyy

ViestiKirjoittaja irmeli » 22.06.2016 20:58

Jos tekee 6.5 tuntia päivässä, saa myös palkkaa siltä tuntimäärältä.
Pekkaspäivät on palkallisia vapaita.
irmeli
 

Re: Tyhmyys tiivistyy

ViestiKirjoittaja irmeli » 22.06.2016 21:00

trisse kirjoitti:Eli niitä ei ole koskaan ollutkaan - ja sen perusteella tiesit muistakin aloista?

On kai niitä ollut sateentekijän mukaan, koska sanoi olleita ja menneitä tms.

Ja sitten alkoi sateentekijän räksytys, kun olisi voinut vaan vastata.
Viimeksi muokannut irmeli päivämäärä 22.06.2016 21:10, muokattu yhteensä 1 kerran
irmeli
 

Re: Tyhmyys tiivistyy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.06.2016 21:02

Pilkunnussijat taas asialla! tapelkaa nyt siitäkin ihan keskenänne, minä en jaksa.
Sateentekijä
 

Re: Tyhmyys tiivistyy

ViestiKirjoittaja irmeli » 22.06.2016 21:04

Tässä mitään nussita. Älä ala taas räksyttään.
Aivan et siis tiedä hoitalastakaan mitään.
irmeli
 

Re: Tyhmyys tiivistyy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.06.2016 21:05

irmeli kirjoitti:Tässä mitään nussita. Älä ala taas räksyttään.

Ole sinäkin edes kerran elämässäsi hiljaa!
Sateentekijä
 

Re: Tyhmyys tiivistyy

ViestiKirjoittaja irmeli » 22.06.2016 21:12

Minun olisi pitänyt vaan olla hiljaa, kun sateentekijä kirjoitti väärän väittämän ketjuun.
irmeli
 

Re: Tyhmyys tiivistyy

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.06.2016 21:18

Sateentekijä kirjoitti:Pilkunnussijat taas asialla! tapelkaa nyt siitäkin ihan keskenänne, minä en jaksa.

Ei tässä mistään tappelusta ole kyse, vaan tärkeän asian selvittämisestä. Onko pekkasia vai ei? Ilmeisesti joillain aloilla vielä on. Onko kyse liittokohtaisesta, työnantajakohtaisesta, työehtosopimus- vai mistä käytännöstä, mikä olisi myös ihan hyvä tietää.

Minulla ei pekkaspäiviä ole, pakkaspäiviä ainoastaan.
Hilppa
 

Re: Tyhmyys tiivistyy

ViestiKirjoittaja irmeli » 22.06.2016 21:23

Uudessa sopimuksessa metsaalalta lähtee kolme pekkasta pois. Niitä jää kuitenkin vielä jäljelle.
Mullakin on pakkaspäiviä, saan korotettua palkaa marras-maalis, palkkanauhassa lukee kylmäntyönlisä.
irmeli
 

Re: Tyhmyys tiivistyy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.06.2016 21:31

Kuten tuossa sanoin, kyse on työehto-sekä työpaikkakohtaisista sopimuksista. Kunnallisesta ja valtiollisesta työehtosopimuksesta erikseen.Olen työskennellyt molemmilla työnantajilla..Terveydenhuoltoalalla ei niitä ainakaan ole tätä nykyä. Silloin kun olin itse työssä työaika lyheni 8 tunnista 6,5 tuntiin .
Kun muistelen tarkemmin, oli aikoinaan 8 tunnin työpäivä ja jotain pekkasvapaita tms.saatiin työpäivää lyhentämällä.Se käytäntö katosi .En tarkkaan muista milloin näin tapahtui.
Sateentekijä
 

Re: Tyhmyys tiivistyy

ViestiKirjoittaja trisse » 22.06.2016 21:35

Mikset voi vaan pitää turpas kiinni kun et tiedä aiheesta mitään kun et ole kuullut? Jos olisit sattunut kuulemaan niin et olisi muistanut? Jos olisit muistanutkin niin et olisi ymmärtänyt?
trisse
 

Re: Tyhmyys tiivistyy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.06.2016 21:36

irmeli kirjoitti:Tässä mitään nussita. Älä ala taas räksyttään.
Aivan et siis tiedä hoitalastakaan mitään.


Sateentekijä kirjoitti:
Pekkaspäivät ovat olleita ja menneitä. Pekkaspäivät kertyivät silloin, kun tehtiin 8 tunnin työpäivää ja 40 tuntia työviikossa. Näin ainakin hoitoalalla. Ne olivat kuitenkin työsopimuskohtaisia.
Työajan lyhennyksiä harvoin sai ylimääräisinä vapaina, vaan niillä lyhennettiin muita työpäiviä. Nykyajan lyhennetty työaika ei pekkaspäiviä tunne.

Tämä nimenomaan hoitoalalla. Opettele sinäkin irmeli A. lukemaan B. ymmärtämään lukemasi.
Älä aina jankuta vain jankuttamisen vuoksi.
Sateentekijä
 

Re: Tyhmyys tiivistyy

ViestiKirjoittaja irmeli » 22.06.2016 22:12

Opettele sie keskustelemaan.
Milloin hoitoalalta ovat lähteneet Pekkaspäivät pois?

"Työajan lyhennyksiä harvoin sai ylimääräisinä vapaina, vaan niillä lyhennettiin muita työpäiviä" sateentekijä
Ehkä myös minulle pöllölle selität mitä tällä tarkoitat. Minusta lyhennetty työpäivä on ylimääräistä vapaata.

Työnantaja voi vapaasti päättää miten antaa pekkasvapaat. Voi vaikka sanoa, että pääsette perjantaina kaksi tuntia aikaisemmin pois.
irmeli
 

Re: Tyhmyys tiivistyy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.06.2016 22:14

irmeli kirjoitti:Opettele sie keskustelemaan.
Milloin hoitoalalta ovat lähteneet Pekkaspäivät pois?

"Työajan lyhennyksiä harvoin sai ylimääräisinä vapaina, vaan niillä lyhennettiin muita työpäiviä" sateentekijä
Ehkä myös minulle pöllölle selität mitä tällä tarkoitat. Minusta lyhennetty työpäivä on ylimääräistä vapaata.

Työnantaja voi vapaasti päättää miten antaa pekkasvapaat. Voi vaikka sanoa, että pääsette perjantaina kaksi tuntia aikaisemmin pois.

Hitto ku aina pitää rautalangasta taivuttaa! Kaikki kai ymmärsivät ettei saanut ylimääräistä vapaapäivää.
Sateentekijä
 

Re: Tyhmyys tiivistyy

ViestiKirjoittaja irmeli » 22.06.2016 22:19

Kyllä taitaa olla parempi, että jatkat kooklailu ja sieltä kopioit kirjoituksia.
irmeli
 

Re: Tyhmyys tiivistyy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.06.2016 22:24

irmeli kirjoitti:Kyllä taitaa olla parempi, että jatkat kooklailu ja sieltä kopioit kirjoituksia.

Kuules nyt. Ei miun tartte näitä hoitoalan juttuja googlata-
Sateentekijä
 

Re: Tyhmyys tiivistyy

ViestiKirjoittaja irmeli » 22.06.2016 22:29

Niin jos tiedät asiat ilman kooklea, niin kerro nyt milloin hoitoalan pekkaset ovat lähteneet pois.
Koska sanot, että ovat olleita ja menneitä hoitoalalla.
irmeli
 

Re: Tyhmyys tiivistyy

ViestiKirjoittaja irmeli » 22.06.2016 22:39

Sateentekijä ei edes tiedä mitä Pekkaspäivät ovat. Oikein alkoi vituttaan itseni puolesta kun koko illan sen kanssa jänkytin asiasta.
irmeli
 

Re: Tyhmyys tiivistyy

ViestiKirjoittaja trisse » 22.06.2016 22:42

Kaikille voi tuo sattua kerran tai pari elämässään. Siitä oppii sen että jättää tyypin kuuklailemaan.
trisse
 

Re: Tyhmyys tiivistyy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.06.2016 23:15

Toinen vaihtoehto on, että jättää irmein ja sinun lausunnot huomioimatta.
Sateentekijä
 

Re: Tyhmyys tiivistyy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 22.06.2016 23:17

irmeli kirjoitti:Niin jos tiedät asiat ilman kooklea, niin kerro nyt milloin hoitoalan pekkaset ovat lähteneet pois.
Koska sanot, että ovat olleita ja menneitä hoitoalalla.

En jaksa samaa asiaa jatkuvasti toistella kun sinulla näyttää tuo lukemisen ymmärtäminen olla ylivoimaista.
Sateentekijä
 

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron