Raahaako koira masentuneen ulos?

Raahaako koira masentuneen ulos?

ViestiKirjoittaja irmeli » 06.06.2016 17:55

Minua ei ole yksikään koira vielä raahannut lenkille vaan jos olen siihen itse ollut jostain syystä kykenemätön, niin koiran on vienyt joku toinen ihminen ulos.
Minulla sentäs on ollut suursnautserikin eikä sekään saanut mua raahattua ulos, kun makasin sängyssä.
irmeli
 

Re: Raahaako koira masentuneen ulos?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.06.2016 18:02

No ainakin rintaliivit raahasi.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Raahaako koira masentuneen ulos?

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 06.06.2016 18:17

Vastuunsa tunteva koiranomistaja raahautuu koiransa kanssa ulos oli sitten missä kunnossa tahansa. Varsinkin silloin jos on koiransa kanssa kahden eikä muita ulkoiluttajia ole saatavilla. Kun on koiran hankkinut, ymmärtää tai ainakin pitäisi, mitä vastuulliseen koiranhoitoon kuuluu. Koiralla on samat tarpeet kuin ihmiselläkin. Miltä tuntuisi jos et pääsisi esim. vessaan tuntikausiin vaikka olisi kuinka kova hätä?
Ns. ulkokoiria, joita pidetään ketjussa tai aitauksessa kesät talvet yötä päivää, minun käy sääliksi. Kyllä koira on sen verran ihmisestä riippuvainen, että kaipaa muutakin huolenpitoa kuin ruokaa ja vettä.
Sateentekijä
 

Re: Raahaako koira masentuneen ulos?

ViestiKirjoittaja irmeli » 06.06.2016 18:50

Kyllästynyt kirjoitti:No ainakin rintaliivit raahasi.

Kokeile kerrankin pysyä ketjun asiassa.
Vastaa viekö se sut ulos, jos itse et jaksa?
irmeli
 

Re: Raahaako koira masentuneen ulos?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.06.2016 19:12

irmeli kirjoitti:... Vastaa viekö se sut ulos, jos itse et jaksa?

Tarkoitatko vertaiskuvallisesti vai kirjaimellisesti?
Vaikea sanoa, koska Trasseli on vasta 3 kk, mutta periaatteessa se on vertauskuvallisesti tarkoitus.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Raahaako koira masentuneen ulos?

ViestiKirjoittaja irmeli » 06.06.2016 19:17

Tietenkin tarkoitan kirjaimellisesti, sillä koira ei tee mitään vertaiskuvannollisella ulkoilulla.
irmeli
 

Re: Raahaako koira masentuneen ulos?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.06.2016 19:20

Raahaamista ei ole ollut, mutta ainakin Trasseli kiskoo kirjaimellisesti.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Raahaako koira masentuneen ulos?

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.06.2016 19:33

irmeli kirjoitti:Minua ei ole yksikään koira vielä raahannut lenkille vaan jos olen siihen itse ollut jostain syystä kykenemätön, niin koiran on vienyt joku toinen ihminen ulos.
Minulla sentäs on ollut suursnautserikin eikä sekään saanut mua raahattua ulos, kun makasin sängyssä.

Jos ei olisi ollut toista ulkoiluttajaa, olisiko koira motivoinut sinut masentuneena viemään sitä ulos, vai olisitko antanut tehdä tarpeensa sisälle, ja tyytynyt siivoamaan sotkuja?
Arvelen, että tosi pahasti masentunut koiran omistajan täytyy olla, jos hän valitsee jälkimmäisen tai on valmis elämään koiran jätösten keskellä. Vaikkei koira kirjaimellisesti raahaakaan ihmistään pihalle, niin vahvan motiivin liikkeelle lähtemiseen se antaa.
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21979
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Raahaako koira masentuneen ulos?

ViestiKirjoittaja irmeli » 06.06.2016 19:40

Jos ei olisi ollut toista ulkoiluttajaa, olisin ampunut koiran.

Olen kuitenkin sitä mieltä ettei koiraa pidä ottaa, jos on sairas eikä ole toista hoitajaa auttamassa.
irmeli
 

Re: Raahaako koira masentuneen ulos?

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 06.06.2016 20:03

Kivaa tuokin, jos ei jaksa ulkoiluttaa koiraa ,"olisin ampunut sen!" Miksi silloin
ylipäätään olet ottanut koiran?
Sateentekijä
 

Re: Raahaako koira masentuneen ulos?

ViestiKirjoittaja irmeli » 06.06.2016 20:14

Et näköjään ymmärrä taas mitään.
Viimeksi muokannut irmeli päivämäärä 06.06.2016 20:25, muokattu yhteensä 1 kerran
irmeli
 

Re: Raahaako koira masentuneen ulos?

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 06.06.2016 20:25

Näköjään et ainakaan siihen katsoen, mitä kirjoitat :?:
Jos on masentunut eikä jaksa ulkoiluttaa koiraa, se pitää ampua! Kysyn edelleen, miksi tämmöinen ihminen edes ottaa koiran vastuullen?Jos ei jaksa edes itsestään vastata?

Monelle masentuneelle koira on pelastus masennuksen suosta, Sen kanssa touhuaminen, ulkoiluttaminen ja huolehtiminen ihan tutkitusti on masennusta vähentävää.

Alunperin kirjoitit että
Irmeli kirjoitti
en ymmärrä taaskaan mitään

Sitten menit sen muuttamaan kun huomasin virheesi. Turha siinä on mitään selitellä.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 06.06.2016 20:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä
 

Re: Raahaako koira masentuneen ulos?

ViestiKirjoittaja irmeli » 06.06.2016 20:26

irmeli kirjoitti:Et näköjään ymmärrä taas mitään.

Korjasin tähän kirl.vriheeni eli sateentekijä ei ymmärrä tästä jutusta yhtään mitään.
irmeli
 

Re: Raahaako koira masentuneen ulos?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.06.2016 20:30

irmeli kirjoitti:Minua ei ole yksikään koira vielä raahannut lenkille vaan jos olen siihen itse ollut jostain syystä kykenemätön, niin koiran on vienyt joku toinen ihminen ulos.
Minulla sentäs on ollut suursnautserikin eikä sekään saanut mua raahattua ulos, kun makasin sängyssä.

Hieno rotu.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Raahaako koira masentuneen ulos?

ViestiKirjoittaja irmeli » 06.06.2016 20:31

Niin oli tai onhan se sitä vieläkin. Mun kuoli, kun tippui kalliolta alas vuosia sitten.
irmeli
 

Re: Raahaako koira masentuneen ulos?

ViestiKirjoittaja Katla » 06.06.2016 21:45

Tämä on kyllä pelottava aihe. Kaikenlaista kuulee, niin koirien kuin lasten ja kokonaisten sikaloiden ja navetoiden laiminlyönneistä, omistajan ollessa toimintakyvytön. Mutta luulen, että yleensä seurakoirasta on enemmän hyötyä kaverina, kuin haittaa. Se joskus harmittaa, kun joku ottaa toimintaa tarvitsevan koiran nurkkiin makaamaan, olisi varmaan parempi valita joku sohvakoiraksi sopiva, silloin kummallakin oisi kivampaa.
Katla
 

Re: Raahaako koira masentuneen ulos?

ViestiKirjoittaja irmeli » 07.06.2016 07:57

Sateentekijä kirjoitti:Näköjään et ainakaan siihen katsoen, mitä kirjoitat :?:
Jos on masentunut eikä jaksa ulkoiluttaa koiraa, se pitää ampua! Kysyn edelleen, miksi tämmöinen ihminen edes ottaa koiran vastuullen?Jos ei jaksa edes itsestään vastata?

Monelle masentuneelle koira on pelastus masennuksen suosta, Sen kanssa touhuaminen, ulkoiluttaminen ja huolehtiminen ihan tutkitusti on masennusta vähentävää.

Alunperin kirjoitit että
Irmeli kirjoitti
en ymmärrä taaskaan mitään

Sitten menit sen muuttamaan kun huomasin virheesi. Turha siinä on mitään selitellä.

Nyt pystyy jo vastaamaan.
Ensinnäkin ihmisellä, myös mulla on oikeus korjata yhden kirjaimen virhe, kun sen huomaan. Siekin korjaat kirj.virheitä ja monet muut. Sinä ehdit siinä vaiheessa jo vastata, kun korjasin virhettäni ja siksi laitoin viestini vielä uudelleen ja sen jälkeen sinä olet muokannut viestiäsi.

Minä en ole ottanut yhtään eläintä jo valmiiksi masentuneena. Vaan mulla on jo ollut eläin jonka olen hankkinut terveenä. Ei kenenkään pidä ampua koiraansa, jos ei jaksa viedä sitä ulos. En minäkään ampunut, koska mulla oli ihmisiä vierellä jotka veivät sen ulos. Mutta jos olisin ollut yksin, koira olisi paskonut ja kussut sisälle, tuli ekana mieleen KYSYTTÄESSÄ, että olisin sen ampunut. En kai kuitenkaan siihen olisi pystynyt, koska en ees terveenä ole yhtään sairasta eläintä pystynyt itse lopettamaan.
irmeli
 

Re: Raahaako koira masentuneen ulos?

ViestiKirjoittaja irmeli » 07.06.2016 08:02

.Kissi kirjoitti:Tämä on kyllä pelottava aihe. Kaikenlaista kuulee, niin koirien kuin lasten ja kokonaisten sikaloiden ja navetoiden laiminlyönneistä, omistajan ollessa toimintakyvytön. Mutta luulen, että yleensä seurakoirasta on enemmän hyötyä kaverina, kuin haittaa. Se joskus harmittaa, kun joku ottaa toimintaa tarvitsevan koiran nurkkiin makaamaan, olisi varmaan parempi valita joku sohvakoiraksi sopiva, silloin kummallakin oisi kivampaa.

Ja tästä aiheesta puhuimme usein Tukiasemalla, kun joku masentunut oli hankkimassa itselleen eläimen.
Ne jotka jättävät siat tai lehmät tai koirat hoitamatta, kuitenkin useimmiten rakastavat eläimiään mutta eivät vaan jaksa niitä enää hoitaa.

Mikähän rotu olisi sellainen mikä vaan haluaisi sohvalla maata? Mulla on myös kääpiösnautseri joka kyllä on aika laiska mutta kyllä sekin sitten tykkää ulkoilusta ihan selvästi, kun sen saa raahattua ensin ulos.
irmeli
 

Re: Raahaako koira masentuneen ulos?

ViestiKirjoittaja Ryysy » 07.06.2016 10:37

Iltalehdessä oli taas eilen juttu 'masennusoireista, jotka kannattaa ottaa vakavasti'. Mitään mainintaa koiran hankinnasta oireena ei ollut. Silti mainittiin, ettei pitäisi kehottaa ryhdistäytymään. Eli kaikille masentuneiden koirille myös tämä tiedoksi.

Anteeksi, on tylsää ja silti kirjoitan.
Ryysy
 

Re: Raahaako koira masentuneen ulos?

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 07.06.2016 11:21

Jos ottaa koiran, minusta pitää ennen koiran ottamista varmistaa, että on joku joka tarvittaessa ulkoilluttaa koiran ja antaa sille ruokaa, jos itse ei pysty. Kenelle tahansa voi tulla vaikka sairaalareissu tai muuta. Koirassa on aika kiinni muutenkin, jos koskaan ei voi olla pois kuin ulkoillutusvälin verran.

Jos on epäillys, että joskus voi vaikkapa masentua niin pahasti, että ei pysty edes koiraa viemään ulos, sitä suuremmalla syyllä pitää tiedossa olla ihminen, joka pystyy tarvittaessa hoitamaan koiraa. Koirahoitola on vaihtoehto jos on rahaa. Mutta koirahoitolaankin koira pitää viedä. Aika masentunut saa kyllä olla, jotta koira jättää ihmisen raahaamatta ulos. Pidempi lenkki saattaa jäädä lievemminkin masentuneena tekemättä, mutta ei osa pienistä seurakoirista tunnu ainakaan meidän lähikulmilla paljoa lenkkeilevän ihan normiperheissäkään.
Valkosiipi
 
Viestit: 1387
Liittynyt: 30.06.2013 06:57

Seuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron